Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Det hadde vært bedre å ikke ha fått noe... Men å få ett når man venter på 3, gjør meg litt svett...

Det skjønner jeg du synes, for det hørtes jo noe merkelig ut.

Men de sender muligens en og en hund?

Har ikke fått mine jeg heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 stk. PM til 1 stk. påmeldt kom idag :) Mon tro når det kommer for circuitene? Ser de har lagt PM på nett for dem også nå. Der er det 101 tisper, ganske overraskende egentlig (altså at det er flere der enn på selve verdensutstillingen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på SKK at de er begynt å sende ut PM nå og at man måtte gi beskjed til dem dersom man ikke hatt fått papirene innen 27 juni.

Det var jo mulighet for å melde på felles til WDS og circuit-utstillingene; vet dere om PM-ene til de forskjellige blir sendt samlet eller er det hver for seg?

Jeg så også at circuitutstillingene er utendørs - håper på fint vær da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på SKK at de er begynt å sende ut PM nå og at man måtte gi beskjed til dem dersom man ikke hatt fått papirene innen 27 juni.

Det var jo mulighet for å melde på felles til WDS og circuit-utstillingene; vet dere om PM-ene til de forskjellige blir sendt samlet eller er det hver for seg?

Jeg så også at circuitutstillingene er utendørs - håper på fint vær da :)

Jeg meldte på alt under et, altså 2 hunder på selve WDS, samt 3 circuit.

Har kun fått PM til WDS, i en konvolutt til hver hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle nummer ankommet! I dag kom lapper fra Svenske shibaklubben også. Det blir nok en lang dag før alle 105 påmeldte er ferdige..

Hvis noen fra Trøndelag, som ikke skal til Stockholm, har et "barehundtelt" og låne bort, er jeg veldig interessert......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drøsser det inn nye påmeldinger hver dag :)

Er det noen som er innom WDS siste dagen? Jeg trenger virkelig en reservehandler! I verstefall kan jeg ha alle 3 hundene i ringen samtidig. (send pm/mail om noen føler kallet)

Men Susanne og dere med erfaringer fra slike utstillinger..Når flatten er i 3 eller 4 forskjellige ringer, da må de da virkelig knne putte deg sist i klassen eller vente på deg?! Hvis ikke er jeg (med bare 3 hunder, tenk på store oppdrettere) helt fortapt.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen hund å stille allikevel, så jeg blir nok hjemme..

Nå irriterer jeg meg vanvittig over dette:

OBS! Ingen återbetalning av anmälningsavgifter oavsett anledning, t.ex. vid domarbyte, sjuk hund eller av annan anledning.

Kan ikke huske å ha lest det før jeg kastet pengene ut av vinduet, men hva hjelper det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen hund å stille allikevel, så jeg blir nok hjemme..

Nå irriterer jeg meg vanvittig over dette:

OBS! Ingen återbetalning av anmälningsavgifter oavsett anledning, t.ex. vid domarbyte, sjuk hund eller av annan anledning.

Kan ikke huske å ha lest det før jeg kastet pengene ut av vinduet, men hva hjelper det..

Jeg tror de prøver å kutte ned på administrasjonsoppgavene, og det er vel forståelig med 21 000 hunder. Det hele er vel også et såpass stort og dyrt arrangement at de må ha en viss inntekstgaranti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig, jeg er ganske enig med deg. Ihvertfall når det gjelder dommerendringer -noe som er veldig sannsynlig at forekommer på slike store arrangement- og andre "filleting". Men i vårt tilfelle uteblir den påmeldte hunden pga en dyr operasjon, og da er det irriterende å ha kastet en tusenlapp ut av vinduet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er alle mine 5 PM i hus, numrene er laminerte og lagt pent etter rekkefølge.

Så nå er vi i grunnen klare...

Gleder meg sykt mye!

Både til å stille ut, og å shoppe.

Er 2 ting vi garantert skal kjøpte, nytt bilbur ( variocage ) samt gode seler til gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her drøsser det inn nye påmeldinger hver dag :)

Er det noen som er innom WDS siste dagen? Jeg trenger virkelig en reservehandler! I verstefall kan jeg ha alle 3 hundene i ringen samtidig. (send pm/mail om noen føler kallet)

Men Susanne og dere med erfaringer fra slike utstillinger..Når flatten er i 3 eller 4 forskjellige ringer, da må de da virkelig knne putte deg sist i klassen eller vente på deg?! Hvis ikke er jeg (med bare 3 hunder, tenk på store oppdrettere) helt fortapt.. :lol:

Jeg er der siste dagen, men med 5 egne hunder å handle tør jeg ikke å love meg bort i det hele tatt :rolleyes: (Dessuten vil jeg se alle de 91 Basenjiene!)

Du vil så vidt jeg vet ha mulighet til å si ifra om du frykter kræsj, og i beste fall vil de vente. Tror dog ikke de kan garantere dette, og jeg ville nok sikret meg en nød- handler, ja. Allier deg med noen rase folk som allerede sitter rundt din ring?

Nå er alle mine 5 PM i hus, numrene er laminerte og lagt pent etter rekkefølge.

Så nå er vi i grunnen klare...

Gleder meg sykt mye!

Både til å stille ut, og å shoppe.

Er 2 ting vi garantert skal kjøpte, nytt bilbur ( variocage ) samt gode seler til gutta.

Oj.... LAMINERT, faktisk! Kanksje en god idè? Det virker iallefall mer ordentlig. *Ta med seg numrene til lamineringsmaskinen på jobben i morgen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj.... LAMINERT, faktisk! Kanksje en god idè? Det virker iallefall mer ordentlig. *Ta med seg numrene til lamineringsmaskinen på jobben i morgen*

Jeg hater lørvete nummerlapper.

Og blir det regn i tillegg går de i oppløsning.

Så jeg pleier alltid å laminere numrene, synes det ser bedre ut da.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LOL - laminere nummerlappene??

Ja - hvorfor ikke? Selvsagt blir de jo mye, mye finere, da - og holder seg bedre.

Ang kollisjon i ringene, så er jeg rimelig sikker på at ringsekretærene er selvsagt fullstendig klar over at mange handlere stiller hunder i flere ringer. Så med en hyggelig tone til de som jobber i ringen, og vise tydelig at man virkelig forsøker å rekke alle ringene "samtidig", så blir det sikkert ikke noe problem.

Ang. tilbakebetaling synes jeg det er helt greit at de ikke gir tilbake påmeldingsgebyr for ting DE ikke har noen skyld i (som f.eks. vet.attest, etc) - men å nekte når DE selv endrer dommer?

Javel, det er kanskje ikke med vilje SKK endrer dommer, men vi som melder på har da aldri inngått noen avtale (påmelding) for den dommeren de har satt opp i ettertid - så det synes jeg er soleklar grunn å få tilbake påmeldingsebyret (evt. bare nn viss del av det for å dekke deres egne kostnader).

Jeg fikk også mine tre VV-konvolutter samme dag. Og ja, jeg vil tro at de kunne spart en god del på å slå sammen konvoluttene litt. Men ikke hvis de skal betale et menneske (eller 5) å gjøre det manuelt, liksom..

Dette pakkes helt sikkert maskinelt, og da er det kanskje billigere likevel å bare la det "gå som det går"..

Vedr. det at det er fler på spesialen(e) - så er ikke det så rart, kanskje. Endel utstillere stiller kanskje bare det største "håpet" på verdensutstillingen (til DEN påmeld.avgiften) - men til spesialen tar de med søster, bror og valpene også..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. tilbakebetaling synes jeg det er helt greit at de ikke gir tilbake påmeldingsgebyr for ting DE ikke har noen skyld i (som f.eks. vet.attest, etc) - men å nekte når DE selv endrer dommer?

Javel, det er kanskje ikke med vilje SKK endrer dommer, men vi som melder på har da aldri inngått noen avtale (påmelding) for den dommeren de har satt opp i ettertid - så det synes jeg er soleklar grunn å få tilbake påmeldingsebyret (evt. bare nn viss del av det for å dekke deres egne kostnader).

Susanne

I og for seg enig, men nå har de jo faktisk også oppgitt "reservedommer(e)" OG informert at det heller ikke ved dommerbytte blir noe tilbakebetaling. Da må man liksom ta høyde for om vissomatte dersomatte den dommeren dømmer istedenfor "1. dommer"- vil jeg alikevel stille?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...