Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige


Arielle

Recommended Posts

  • Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Beste tispe, beste hann, beste juniortispe og beste juniorhann får tittel.

Og veldig hyggelig at du blir med! :thumbsdown:

Beste veteran i hvert kjønn med excellent får også tittel - verdensveteranvinner. Altså kan det i alt deles ut titler til seks hunder i hver rase (med mindre en junior eller veteran også blir best i sitt kjønn), i tillegg til de som kanskje kan smykke seg med et svensk utstillingschampionat.

Så her er det bare å melde på hunder i alle aldre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg fant ut at jeg ikke hadde penger nok å avse til en slik tur (er det mulig? :thumbsdown: men okei, jeg fylte netopp 16 år og har sånn ca.. tja, 0kr i fortjeneste?)

Men anyway, vært morsomt å stilt Vegas på utstillingen, til tross for at vi sikkert hadde endt opp med blått. :frantics:

Forlanger at alle her tar mange bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo lenge til ennå Christine, skal du ikke ha sommerjobb? Finner du ikke noen du kan sitte på med/dele campinghytte med så det blir billig? Og hvorfor tror du Vegas ville fått blått, han har da gjort det bra så langt? (Dessuten var det en gammel ringrev som sa til meg at alle flotte hunder skal ha blått en gang!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg må begynne å spare snart :P Etter å ha brukt vel sånn ca 2000 kr mer enn jeg egentlig skulle i Bergen må jeg stramme inn budsjettet fremover og tenke fornuftig hehe men vi har iallefall endelig fått bestilt hytte og fikset alt av påmeldinger og snakket med sydame så da kommer jeg meg iallefall nedover ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har funnet ut at jeg må begynne å spare snart :P Etter å ha brukt vel sånn ca 2000 kr mer enn jeg egentlig skulle i Bergen må jeg stramme inn budsjettet fremover og tenke fornuftig hehe men vi har iallefall endelig fått bestilt hytte og fikset alt av påmeldinger og snakket med sydame så da kommer jeg meg iallefall nedover :P

Sydame? Hva er det jeg ikke vet om hunders antrekk på verdensutstillinger? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Men det er jo lenge til ennå Christine, skal du ikke ha sommerjobb? Finner du ikke noen du kan sitte på med/dele campinghytte med så det blir billig? Og hvorfor tror du Vegas ville fått blått, han har da gjort det bra så langt? (Dessuten var det en gammel ringrev som sa til meg at alle flotte hunder skal ha blått en gang!)

Vet ikke helt med sommerjobb. Hvis jeg finner noe med hund så blir det, tror jeg.

Skulle jo egentlig dra med Ingvild og Kjersti(bestilt hotell, hadde sett på fly osv), men det ble mye penger, og jeg har mye annet jeg skal gjøre i sommer, så jeg sa i fra meg den plassen. Blir dessuten litt mye å dra med seg Vegas nedover og i tilegg ha full kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Da nærmer årets begivenhet i huundeverdenen seg med stormskritt, og en ny pressemelding er lagt ut på skk.se:

"20 674 hundar från 56 länder möts i Stockholm till sommaren

Internationellt hundmöte

Med 20 674 anmälda hundar från 56 länder världen över blir World Dog Show 2008 i Stockholm en internationell hundhändelse av världsklass. Endast ett fåtal hundutställningar når de här anmälningssiffrorna och en så bred internationell uppslutning. Majoriteten av hundarna kommer från andra länder även om Sverige är det enskilt största landet med 8 384 anmälningarna. Andra stora länder är Finland (3 235), Norge (2 565) och Ryssland (1 460). Även om europeiska länder dominerar finns hundar från alla världsdelar representerade med undantag för Afrika och Antarktis. Bland de mer långväga gästerna finns hundar från Argentina, Colombia, Indien, Thailand och Nya Zeeland. Hela listan över deltagande länder och antal hundar per land finner du på www.worlddogshow2008.se under rubriken Press"

Ojojoj. Dette blir stort gleder meg til å konkurrere med Basenjier av topp-klasse fra hele verden. Gruppene MÅ man jo nesten få med seg. En oppvisning i handling, bevegelse, skjønnhet og anatomi i allskens fasonger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...