Gå til innhold
Hundesonen.no

World dog show 2008 i Sverige

Arielle

Recommended Posts

Skrevet
Wey! Ser ut til at jeg får med meg dette alikvell! :)

Hva skal til får å få ww tittel på denne utstillingen? Bir/Bim?

Beste tispe, beste hann, beste juniortispe og beste juniorhann får tittel.

Og veldig hyggelig at du blir med! :)

• Svar 621
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Beste tispe, beste hann, beste juniortispe og beste juniorhann får tittel.

Og veldig hyggelig at du blir med! :thumbsdown:

Beste veteran i hvert kjønn med excellent får også tittel - verdensveteranvinner. Altså kan det i alt deles ut titler til seks hunder i hver rase (med mindre en junior eller veteran også blir best i sitt kjønn), i tillegg til de som kanskje kan smykke seg med et svensk utstillingschampionat.

Så her er det bare å melde på hunder i alle aldre!

Guest Christine
Skrevet

Jeg fant ut at jeg ikke hadde penger nok å avse til en slik tur (er det mulig? :thumbsdown: men okei, jeg fylte netopp 16 år og har sånn ca.. tja, 0kr i fortjeneste?)

Men anyway, vært morsomt å stilt Vegas på utstillingen, til tross for at vi sikkert hadde endt opp med blått. :frantics:

Forlanger at alle her tar mange bilder!

Skrevet

Men det er jo lenge til ennå Christine, skal du ikke ha sommerjobb? Finner du ikke noen du kan sitte på med/dele campinghytte med så det blir billig? Og hvorfor tror du Vegas ville fått blått, han har da gjort det bra så langt? (Dessuten var det en gammel ringrev som sa til meg at alle flotte hunder skal ha blått en gang!)

Skrevet

Jeg har funnet ut at jeg må begynne å spare snart :P Etter å ha brukt vel sånn ca 2000 kr mer enn jeg egentlig skulle i Bergen må jeg stramme inn budsjettet fremover og tenke fornuftig hehe men vi har iallefall endelig fått bestilt hytte og fikset alt av påmeldinger og snakket med sydame så da kommer jeg meg iallefall nedover ;)

Skrevet
Jeg har funnet ut at jeg må begynne å spare snart :P Etter å ha brukt vel sånn ca 2000 kr mer enn jeg egentlig skulle i Bergen må jeg stramme inn budsjettet fremover og tenke fornuftig hehe men vi har iallefall endelig fått bestilt hytte og fikset alt av påmeldinger og snakket med sydame så da kommer jeg meg iallefall nedover :P

Sydame? Hva er det jeg ikke vet om hunders antrekk på verdensutstillinger? ;)

Guest Christine
Skrevet
Men det er jo lenge til ennå Christine, skal du ikke ha sommerjobb? Finner du ikke noen du kan sitte på med/dele campinghytte med så det blir billig? Og hvorfor tror du Vegas ville fått blått, han har da gjort det bra så langt? (Dessuten var det en gammel ringrev som sa til meg at alle flotte hunder skal ha blått en gang!)

Vet ikke helt med sommerjobb. Hvis jeg finner noe med hund så blir det, tror jeg.

Skulle jo egentlig dra med Ingvild og Kjersti(bestilt hotell, hadde sett på fly osv), men det ble mye penger, og jeg har mye annet jeg skal gjøre i sommer, så jeg sa i fra meg den plassen. Blir dessuten litt mye å dra med seg Vegas nedover og i tilegg ha full kontroll.

Skrevet
Sydame? Hva er det jeg ikke vet om hunders antrekk på verdensutstillinger? ;)

hahaha, er ikke verre enn at jeg skal ha meg sydd ny dress til ww :P

Skrevet
hahaha, er ikke verre enn at jeg skal ha meg sydd ny dress til ww :P

Skreddersydd? :P Og det betaler du hva for? Seriøst altså, men ta det gjerne på PM. Frista ikke litt nei ;)

Skrevet
hahaha, er ikke verre enn at jeg skal ha meg sydd ny dress til ww ;)

Send gjerne pris og referanse på PM eller sleng den på msn altså :P

Må ikke si slike ting :P

Skrevet
Send gjerne pris og referanse på PM eller sleng den på msn altså :)

Må ikke si slike ting :hmm:

Nei, sant? Jeg vil da også ha skreddersydd dress :) Sydamen får fort mye å gjøre skjønner jeg :rolleyes:

Skrevet
Nei, sant? Jeg vil da også ha skreddersydd dress :hmm: Sydamen får fort mye å gjøre skjønner jeg :rolleyes:

Hun får mye å gjøre, og vi blir fattige :rolleyes:

• 3 weeks later...
Skrevet

Har såå lyst til å dra på den. men Blondie er jo bare valpen, så ingen konkurranse for henne der.. men mammaen hennes skal dit da, så da får jeg heller bare krysse fingrene for henne :D

Skrevet

Fristen for påmelding utsatt til idag. Har du glemt å melde på så har du fortsatt sjansen frem til kl. 24:00

Lykke til alle sammen som skal dit :lol:

• 3 weeks later...
Skrevet

Da nærmer årets begivenhet i huundeverdenen seg med stormskritt, og en ny pressemelding er lagt ut på skk.se:

"20 674 hundar från 56 länder möts i Stockholm till sommaren

Internationellt hundmöte

Med 20 674 anmälda hundar från 56 länder världen över blir World Dog Show 2008 i Stockholm en internationell hundhändelse av världsklass. Endast ett fåtal hundutställningar når de här anmälningssiffrorna och en så bred internationell uppslutning. Majoriteten av hundarna kommer från andra länder även om Sverige är det enskilt största landet med 8 384 anmälningarna. Andra stora länder är Finland (3 235), Norge (2 565) och Ryssland (1 460). Även om europeiska länder dominerar finns hundar från alla världsdelar representerade med undantag för Afrika och Antarktis. Bland de mer långväga gästerna finns hundar från Argentina, Colombia, Indien, Thailand och Nya Zeeland. Hela listan över deltagande länder och antal hundar per land finner du på www.worlddogshow2008.se under rubriken Press"

Ojojoj. Dette blir stort gleder meg til å konkurrere med Basenjier av topp-klasse fra hele verden. Gruppene MÅ man jo nesten få med seg. En oppvisning i handling, bevegelse, skjønnhet og anatomi i allskens fasonger...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...