Gå til innhold
Hundesonen.no

Lill, Astrid og Kristine`s klikker test :)

Guest Vicky

Bruker du klikk klikker?  

28 stemmer

1. 1.

• Ja
      16
    • Nei
      12

Recommended Posts

• Svar 229
  • Created
  • Siste svar

Når vi klikket i gangen var vi på vei ut og da klikkertrente vi Lill, det var ikke for å plage andre hunder, vi visste ikke at hunder skal reagere sånn som de gjorde!!!!

Klikking kan forstyrre andre hunder på trening som også ikke er klikkertrente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi klikket i gangen var vi på vei ut og da klikkertrente vi Lill, det var ikke for å plage andre hunder, vi visste ikke at hunder skal reagere sånn som de gjorde!!!!

Nå pleier jo ikke akkurat klikkertrenere å trene så veldig oppå de som ikke gjør det da. Handler om å respektere andre :cry:

Og vi sletter ingen emner. Syns at noen andre som ikke har vært med på diskusjonen kan avgjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er enig med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå pleier jo ikke akkurat klikkertrenere å trene så veldig oppå de som ikke gjør det da. Handler om å respektere andre :cry:

Og vi sletter ingen emner. Syns at noen andre som ikke har vært med på diskusjonen kan avgjøre det!

Nei. er nok riktig det, jeg er på ingen måte imot klikkertrening, har faktisk vurdert å prøve det selv, det var dumt av oss å gjøre det akkurat der, vi burde ventet til vi kom ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den klikkinga var ikke så ille, dessuten var det ikke i 5 min, og det var noe vi tullet med Lill med!

nei, ingen må tro dette varte lenge, vi gikk gjennom en gang, hallo!! under 1min.!!!

men uansett hvor lang tid det tok så plager vi ikke hunder bevisst, dere har hørt om å "glemme seg"?

Vi tenkte ikke over at hunder kunne reagere på den måten som de gjorde og derfor gjorde vi det på vei ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid startet diskusjonen sånn:

Klikker kan forstyrre i LP ringen. Dette ville Lill, Astrid og Kristine bevise. Vi gikk i gangen på NKKU leiren, så fikk vi en idè. Vi tok frem en klikker, også klikket vi i korridoren. Da var det jammen mange hunder som klikket!(bokstavelig talt). Dette vekket noen tanker i meg: Hva hvis noen klikket ved en lydighets ring?

Nå er den sånn:

Hva har skjedd? Vet ikke om jeg skal le etter gråte.. Det har foregått en bra roing gjennom disse innleggene :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var du som startet denn diskusjonen astrid, du av alle vet hvor lite som skal til for og starte en krangel mellom klikkere og nordenstammere...

og dere skulle ha ventet til dere var ute , som sagt, men hvorofr skrev du da i startinlegget ditt at dere VILLE FINNE UT HVORDAN HUNDENE REAGERTE!!!??? det var bevisst, dere får ingen til og tru noe annet!

og vi mobber ikke, vi sier meningene våre, akkurat som dui!

heeelt enig ina!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ro ro til fiskeskjæææææææææææææææææææææær. beklager sangstemmen min, den er ikke helt på topp. hvordan er deres sangstemmer?

Haha! Bra Ina.

Nå får dere bestemme dere da. Var dere på vei ut eller skulle dere finne ut hvordan hundene reagerte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooooooooookei!

Vi tenkte ikke over at hunder kunne reagere på den måten som de gjorde og derfor gjorde vi det på vei ut!

Hahahaha!! Ingvild satt jo innpå rommet med Tinka og hørte ALT!! Og det var absolutt ikke det dere fortalte oss samme kvelden!! Dere sa at dere begynte å klikke for å ha det MORO, og når hundene ble hysteriske syntes dere det var KJEMPEMORO og gjorde det bare enda mer!

Også fortalte dere hvordan Scott hadde reagert. og DA var det moro, og da hadde dere visst stått og klikk klikk klikk klikk klikk klikk utenfor rommet til Scott.

Vi tenkte ikke over at hunder kunne reagere på den måten som de gjorde

Hva var det da dere fortalte til meg; siri og Karine samme kveld?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ro ro til fiskeskjæææææææææææææææææææææær. beklager sangstemmen min, den er ikke helt på topp. hvordan er deres sangstemmer?

Haha! Bra Ina.  

Nå får dere bestemme dere da. Var dere på vei ut eller skulle dere finne ut hvordan hundene reagerte?

hehe :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oooooooooookei!  

Hahahaha!! Ingvild satt jo innpå rommet med Tinka og hørte ALT!! Og det var absolutt ikke det dere fortalte oss samme kvelden!! Dere sa at dere begynte å klikke for å ha det MORO, og når hundene ble hysteriske syntes dere det var KJEMPEMORO og gjorde det bare enda mer!

Også fortalte dere hvordan Scott hadde reagert. og DA var det moro, og da hadde dere visst stått og klikk klikk klikk klikk klikk klikk utenfor rommet til Scott.

Hva var det da dere fortalte til meg; siri og Karine samme kveld?

Det første: vi skulle ha det morro med Lill ja!

Det andre: slevfølgelig visste vi ikke at hundene ville reagere sånn!!

Vi kødda med klikker og da dro vi den helt ut, kjempe dumt av oss og jeg legger meg helt flat for det var sjukt teit gjort av oss! Hadde ikke gjort det om igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg tilstedet da, men fikk høre at dem klikkertrente lill jeg da... hehe, trukke hu ble mer lydig akkurat...

Mene dere skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å diskutere det har skjedd å dere kan ikke gjøre noe med det =P sånn er det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg tilstedet da, men fikk høre at dem klikkertrente lill jeg da... hehe, trukke hu ble mer lydig akkurat...

Mene dere skjønner ikke hvorfor dere fortsetter å diskutere det har skjedd å dere kan ikke gjøre noe med det =P sånn er det!

nei,men vi må få si hva vi mener uansett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dere sa ikke til oss at det var for å ha det moro med Lill, men for å sjekke hvor GALE hunden ble når dere klikket

Det første: vi skulle ha det moro med Lill ja!

Det andre: slevfølgelig visste vi ikke at hundene ville reagere sånn!!

Vi kødda med klikker og da dro vi den helt ut, kjempe dumt av oss og jeg legger meg helt flat for det var sjukt teit gjort av oss! Hadde ikke gjort det om igjen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...