Gå til innhold
Hundesonen.no

Lill, Astrid og Kristine`s klikker test :)


Guest Vicky

Bruker du klikk klikker?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      16
    • Nei
      12


Recommended Posts

Dette var jammen en heftig diskusjon :)

Jeg må si meg enig med dere andre her i at dette var utrolig barnslig gjort. Hvis jeg hadde vært der hadde jeg blitt mektig irritert (les forbanna). Det dere gjorde var jo å desensitivere klikkertrente hunder på klikkeren. Altså lære dem at den ikke betyr noe. Altså dere prøvde å ødelegge treningen til de som trente klikkertrening. Nokså dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 229
  • Created
  • Siste svar

vil bare si at ja, det kan hende de gjorde hundene mindre lydhøre for klikker, men syntes likevel det verste er at de STRESSER hunder med skarpe lyder, for lyden av en klikker mange ganger rett etter hverandre lager (som sagt) en vanvittig plagsom lyd for hundene!

Blir utrolig provosert av holdningen: "Å så gøy det er å plage andres hunder" "Det er så gøy at vi legger ut et innlegg og skryter av det etterpå.."

Hvis du er en hundevenn, gjør du ikke slikt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hanne: Jeg tror de skulle prøve å bevise at hunder klikker ved lyden av klikker ?  :?  

Men uansett er det dumt gjort syns jeg.

Hæ? Det er jo helt sykt spør du meg. Hva mener du med klikker ved lyden av en klikker? Fatter ikke hvorfor de skulle sjekke det. Selvsagt vil de fleste klikkertrente hunder REAGERE når noen klikker vilt rundt dem, fordi de er vant til at den lyden betyr noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Det er jo helt sykt spør du meg. Hva mener du med klikker ved lyden av en klikker? Fatter ikke hvorfor de skulle sjekke det. Selvsagt vil de fleste klikkertrente hunder REAGERE når noen klikker vilt rundt dem, fordi de er vant til at den lyden betyr noe!

Det ar sånn jeg forstod startinnlegget hvertfall :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skulle sjekket hvordan hunden reagerte på å høre klikkerlyden uten å få belønning hadde de ikke gjort det sånn. Seriøst, de klikket like fort som du klarer å slå hånda i bordet, og sånn holdt de på i 5-10 minutter. Hadde hunden min blitt fra seg eller stressa hadde jeg gått rett ut og slått til dem i høvvet, men jeg ville heller sitte inne på rommet og følge med at hverken min hund eller den andre hunden som lå i buret sitt ikke stresset seg opp. Det var ikke et eneste snev av ansvarlighet eller respekt over det de gjorde. Det var rett og slett motbydelig, barnslig, respekløst og innmari dårlig gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gadd jeg ikke å lese alle innleggene, men å klikke 30000 ganger er TULL! Og dere sa jo selv til oss at dere hørte at Scott ble stresset, og når han ble stresset syns dere at det var ENDA gøyere og klikket bare enda mer! Dere sa absolutt ingenting om at det var en test, men dere sa at dere gjorde det for å ha det MORO (for dere syntes det var sååå moro å plage HUNDENE) , og for å plage eierne!

Og hvis det uansett skulle være en test.. ehh... litt frekt å løpe rundt i gangene og klikke til alle hundene uten eierens tilatelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der syns jeg var litt unødvendig av dere. Dersom dere hadde villet "teste" om hundene klikket, så hadde dere klikket kanskje èn gang sånn som hundene er vant til å høre.

Jeg tviler sterkt på at en hund klikker av å høre klikket. Til og med da du lånte klikkeren til Kristina og klikket som en gal hjemme hos meg rundt Mona og Vicky som aldri har hørt klikker før, så så de bare rart på den. Vicky ble kanskje litt skeptisk, men det var fordi du klikka 20 ganger i stedet for ett klikk, og så godbit :)

Den lyder skremmer ingen.. Det er vel sånn at man skal lære den inn ved klikk - godbit og noen repetisjoner på det? Ikke bare klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk?

Jeg innbiller meg at en Nordenstam hund også ville blitt frustrert dersom jeg hadde sagt sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned. Uten at noe som helst annet skjedde.

Selv om jeg ikke trener klikker så har jeg fått med meg at man ikke klikker hele tiden bare for gøy ;)

aldri hørt om leke, ros og kos`? :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gadd jeg ikke å lese alle innleggene, men å klikke 30000 ganger er TULL! Og dere sa jo selv til oss at dere hørte at Scott ble stresset, og når han ble stresset syns dere at det var ENDA gøyere og klikket bare enda mer! Dere sa absolutt ingenting om at det var en test, men dere sa at dere gjorde det for å ha det MORO (for dere syntes det var sååå moro å plage HUNDENE) , og for å plage eierne!

Og hvis det uansett skulle være en test.. ehh... litt frekt å løpe rundt i gangene og klikke til alle hundene uten eierens tilatelse?

jaja... vet at det var dumt, og angrer... men poenget mitt er : se for dere en lp ring da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, leke ros og kos, men du vet vel at godbit inngår i klikkeren? Så det jeg mente med at dersom noen tvang hunden din ned hele tiden uten at den fikk noe igjen for det er som å løpe rundt å klikke så de klikkertrente blir stressa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi snakket bevisst om det etterpå, men meningen var ikke å gjøre noe med hundene. Meningen var å gi Lill hodepine, også spilte vi inn et film klipp på mobilen... sånn humor, skjønner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi snakket bevisst om det etterpå, men meningen var ikke å gjøre noe med hundene. Meningen var å gi Lill hodepine, også spilte vi inn et film klipp på mobilen... sånn humor, skjønner?

Ja, dritartig å gjøre det i en gang hvor tretti hunder kan høre deg, mens nesten ingen av eierne er der. Ser virkelig humoren i det. Eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har det veldig fint jeg :) men kan dere ikke bare slutte å diskutere, for dere får ikke meg til å skifte mening uansett.

Du har jo allerede skiftet påstand/mening i løpet av denne diskusjonen.

Klikker kan forstyrre i LP ringen. Dette ville Lill, Astrid og Kristine bevise. Vi gikk i gangen på NKKU leiren, så fikk vi en idè. Vi tok frem en klikker, også klikket vi i korridoren.

Meningen var å gi Lill hodepine, også spilte vi inn et film klipp på mobilen... sånn humor, skjønner?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg troede aldrig du bakkede ud af en diskussion. Når man diskuterer behøver man jo ikke nødvendigvis altid at give sig. Det er som om du tror at man altid enten vinder en diskussion (får modparten på sin side) eller taber (modparten får en selv på sin side) Sådan er det sjældent.

Desuden synes jeg det er meget ufornuftigt af dig først at være jævnt stolt af jeres lille test, for så at angre det og derefter sige at vi godt kan slutte at diskutere for du skifter aldrig mening.... ved du hvad du selv vil?

I øvrigt startede du selv emnet, og det kunne du jo have ladet være med hvis det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo skrevet på tull da! vi begynte ikke med det bevisst. Vi skulle klikker trene Lill! og det var for å lage en sånn humor ting!

Hvis I ikke begyndte på det bevidst så var I da endnu mere barnlige end man skulle tro muligt. At klikke helt vildt lige op ad andres hunde på den måde uden at tænke sig om først.... det er da noget af det mest latterlige. Kan du nu bestemme dig for om det var en test af hunde eller bare for sjov. Jeg tror det er blevet gjort klart at ejerne ikke synes det var sjovt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...