Gå til innhold
Hundesonen.no

Lill, Astrid og Kristine`s klikker test :)


Guest Vicky

Bruker du klikk klikker?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      16
    • Nei
      12


Recommended Posts

Klikker kan forstyrre i LP ringen. Dette ville Lill, Astrid og Kristine bevise. Vi gikk i gangen på NKKU leiren, så fikk vi en idè. Vi tok frem en klikker, også klikket vi i korridoren. Da var det jammen mange hunder som klikket!(bokstavelig talt). Dette vekket noen tanker i meg: Hva hvis noen klikket ved en lydighets ring?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 229
  • Created
  • Siste svar

Ingen klikker så febrilsk ved lydighetsringen som det dere gjorde. Det dere gjorde var rett og slett motbydelig og trakasserende. Hadde du f.eks. kommet og sett på da vi som var dårlige i lydighet trente så hadde du sett at det funker helt fint å trene flere med klikker samtidig.

Okei, nå så jeg etterpå hvordan du vil tolke det jeg skrev - at de som trener klikker er dårlige i lydighet, men det er feil. De som trente med klikker på den dårligste lydighetsgruppa var i den gruppa fordi de ikke hadde noen enorm interesse av å komme så særlig mye lengre, eller ikke hadde kommet noe lengre av naturlige grunner (alderen på hunden - som Zira som er ni måneder - og at interessen for lydighet nettopp egentlig har kommet).

Forresten: Var det sant det der med at dere tre ikke får komme tilbake på leiren neste år, eller var det bare rykter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dessuten burde ikke en hund klikke over å høre et lavt klikk!  [-X

Det var ikke et lavt klikk!!!! Dere sprang fram og tilbake i korridoren og stod utenfor dørene - mens de færreste eierne var der - og klikket med klikkeren tjue ganger fortere enn dere puster. Dessuten var det ingen hunder som klikket så mye som du påstår - den eneste var Scott, som allerede var hyperstresset fra før av. Tinka reagerte ikke annerledes enn å se rart på meg etter belønning.

Og du sier at du respekterer klikkertrening liksom. Det er i alle fall bare bull. Jeg respekterer at du trener som du gjør, jeg skjønner bare ikke åssen du kan unngå å skjønne hvorfor hunden gjør det den gjør, og at du legger deg ned og "sover" når vi lærer om de dempende signalene, det er bare motbydelig og barnslig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke et lavt klikk!!!! Dere sprang fram og tilbake i korridoren og stod utenfor dørene - mens de færreste eierne var der - og klikket med klikkeren tjue ganger fortere enn dere puster. Dessuten var det ingen hunder som klikket så mye som du påstår - den eneste var Scott, som allerede var hyperstresset fra før av. Tinka reagerte ikke annerledes enn å se rart på meg etter belønning.

Og du sier at du respekterer klikkertrening liksom. Det er i alle fall bare bull. Jeg respekterer at du trener som du gjør, jeg skjønner bare ikke åssen du kan unngå å skjønne hvorfor hunden gjør det den gjør, og at du legger deg ned og "sover" når vi lærer om de dempende signalene, det er bare motbydelig og barnslig.

var fler hunder som klikket hørte jeg. dessuten var det bare en test! og det var Lill som klikket kan jeg trøste deg med, men jeg var jo med på det. jeg respekterer at klikkere bruker klikker :) men jeg må få lov å ærte littegrann. dessuten sov jeg ikke, og jeg har ikke gått på vanlig skole på 2 år, så jeg er ikke vandt til å sitte stille så lenge uten å legge hodet på pulten. og jeg fulgte med! men på en annen måte! prøv å sitte i en vanlig time etter å ha gått på skole prosjekt! du snakker om respekt, prøv å respekter meg selv om jeg er prosjekt elev som ikke klarer å sitte stille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du syntes det hadde vært artig om jeg hadde stått og kauket "FYYYYYYYYYY VICKY!! FY!!" utafor døra di, hvor Vicky selv hadde sittet i buret og ikke skjønt ****? Hva hadde du ment om meg etterpå da? At jeg respekterer måten du trener på?

Du unngår alt jeg sier, syns jeg. Jeg sier en ting, og du blåser opp en bisetning i innlegget mitt liksom. Nok om det.

Det er ikke å vise respekt for andre treningsmetoder å reise seg og gå midt under en klikkerpresentasjon på en hund. Det er ikke å respektere klikkertrening å kalle det "æsj" og "pølsetrening" og si at klikkertrenere er "foringsautomater".

At du ikke har gått på normal skole på to år visste jeg seriøst ingenting om, men dog er det ikke helt normalt å legge seg ned og "sove" når man knapt klarer å sitte stille. Da hadde jeg heller begynt å irritert vettet av folk ved å tromme fingrene i bordet eller noe, men det er meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du syntes det hadde vært artig om jeg hadde stått og kauket "FYYYYYYYYYY VICKY!! FY!!" utafor døra di, hvor Vicky selv hadde sittet i buret og ikke skjønt ****? Hva hadde du ment om meg etterpå da? At jeg respekterer måten du trener på?

Vicky hadde ikke sagt noen ting :)

Du unngår alt jeg sier, syns jeg. Jeg sier en ting, og du blåser opp en bisetning i innlegget mitt liksom. Nok om det.

forklar...

Det er ikke å vise respekt for andre treningsmetoder å reise seg og gå midt under en klikkerpresentasjon på en hund. Det er ikke å respektere klikkertrening å kalle det "æsj" og "pølsetrening" og si at klikkertrenere er "foringsautomater".

det er humor da ;) også må man få si meningen sin ;) jeg respekterer at folk trener annerledes, men ikke klikker trening som trenings metode. jeg syns personlig det er pølsedressur.

At du ikke har gått på normal skole på to år visste jeg seriøst ingenting om, men dog er det ikke helt normalt å legge seg ned og "sove" når man knapt klarer å sitte stille. Da hadde jeg heller begynt å irritert vettet av folk ved å tromme fingrene i bordet eller noe, men det er meg da.

jeg har to metoder for å klare å følge med når det dundrer som verst når jeg ikke klarer å sitte stille mer: tegne, eller legge hodet ned på pulten og prøve å sitte stille.... funker greit for meg. får med meg alt selv om jeg gjør det sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du syntes det hadde vært artig om jeg hadde stått og kauket "FYYYYYYYYYY VICKY!! FY!!" utafor døra di, hvor Vicky selv hadde sittet i buret og ikke skjønt ****? Hva hadde du ment om meg etterpå da? At jeg respekterer måten du trener på?  

Vicky hadde ikke sagt noen ting :)

Tinka sa heller ingenting da dere klikket så fort som bare mulig utenfor døren min, så om Vicky sier noe eller ikke driter jeg i. Hva hadde du sagt?

Du unngår alt jeg sier, syns jeg. Jeg sier en ting, og du blåser opp en bisetning i innlegget mitt liksom. Nok om det.  

forklar...

Jeg spør hva du hadde ment om meg om jeg hadde kauket fy utenfor døren din, du sier at Vicky ikke hadde sagt noen ting. Jeg tar opp med deg alt det du har gjort som motstrider det du sier om at du respekterer det at folk trener klikkertrening, du begynner å bable i vei om at du ikke har gått på normal skole på to år, osv osv. Det er så mange eksempler!

Det er ikke å vise respekt for andre treningsmetoder å reise seg og gå midt under en klikkerpresentasjon på en hund. Det er ikke å respektere klikkertrening å kalle det "æsj" og "pølsetrening" og si at klikkertrenere er "foringsautomater".  

det er humor da ;) også må man få si meningen sin ;) jeg respekterer at folk trener annerledes, men ikke klikker trening som trenings metode. jeg syns personlig det er pølsedressur.

Du har da sagt flere ganger før at du respekterer klikkertrenere og vår treningsmetode. Bestem deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka sa heller ingenting da dere klikket så fort som bare mulig utenfor døren min, så om Vicky sier noe eller ikke driter jeg i. Hva hadde du sagt?

Vi sto ikke utenfor døren din. Vi var ved utgangen i midten å klikkertrenet Lill! Jeg tror ikke jeg hadde sagt noe egentlig... for meg kan man godt ule og synge eller hva som helst :)

Jeg spør hva du hadde ment om meg om jeg hadde kauket fy utenfor døren din, du sier at Vicky ikke hadde sagt noen ting. Jeg tar opp med deg alt det du har gjort som motstrider det du sier om at du respekterer det at folk trener klikkertrening, du begynner å bable i vei om at du ikke har gått på normal skole på to år, osv osv. Det er så mange eksempler!  

det var fordi du sa jeg "sov" i timen. Det gjorde jeg aldeles ikke.

Du har da sagt flere ganger før at du respekterer klikkertrenere og vår treningsmetode. Bestem deg!

Respekterer dem som trener klikker trening, men personlig mener jeg det er pølse dressur ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er du ikke alene om... men jeg tror at Vicky "blir litt arrestert" over enkelte av uttalelsene hun har kommet med ang klikkertrening og foringsautomater og det med å respektere at folk har forskjellige treningsmetoder på hundene sine...

(og jeg må si meg litt enig med wesminster, føler ikke at vicky helt mener det hun skriver alltid....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var jo også en måte og teste noe på..get a life!! ;) nkku leir er morsomt jah! for noen hvertfall! hadde jeg og ask vært der, han er ikke klikker trent og hade ikke brydd seg en døyt, men visst han hadde vært det, og "klikket" så hadde jeg mest sannsynlig dengt hode ditt i noe hardt! fy F så sint jeg ville blitt!! herregud..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky: må bare si at det blir bare helt teit at hver gang noen sier klikker så skal du si dritt om det.. Jeg trener ikke med klikker men jeg hadde blitt mektig forbanna hvis noen hadde stått å stressa bikkja mi sånn [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der syns jeg var litt unødvendig av dere. Dersom dere hadde villet "teste" om hundene klikket, så hadde dere klikket kanskje èn gang sånn som hundene er vant til å høre.

Jeg tviler sterkt på at en hund klikker av å høre klikket. Til og med da du lånte klikkeren til Kristina og klikket som en gal hjemme hos meg rundt Mona og Vicky som aldri har hørt klikker før, så så de bare rart på den. Vicky ble kanskje litt skeptisk, men det var fordi du klikka 20 ganger i stedet for ett klikk, og så godbit :)

Den lyder skremmer ingen.. Det er vel sånn at man skal lære den inn ved klikk - godbit og noen repetisjoner på det? Ikke bare klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk klikk?

Jeg innbiller meg at en Nordenstam hund også ville blitt frustrert dersom jeg hadde sagt sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned, sitt og satt den ned. Uten at noe som helst annet skjedde.

Selv om jeg ikke trener klikker så har jeg fått med meg at man ikke klikker hele tiden bare for gøy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, jeg ble medlem her i går, og jeg har lest på noen av emnene, og første inntrykket mitt er, hvofor i allverden er "vicky" moderator, alt hun gjør er å si ja, helt enig eller motsier seg selv eller unngår gode argumenter Wesminster kommer med..

Hadde jeg ikke vist bedre hadde jeg trodd Wesminster var moderatoren!

Jeg hadde blitt drit forbanna hvis jeg hadde vært på nkku leieren, sånn som dere holdt på, hva var vitsen, skikkelig teit av dere må jeg si, hadde mest sannsynlig slått til deg noe j***** hardt.

Jerg ser jo denne krangelen som foregår, og jeg må si at jeg holder med Wesminster, ikke bare fordi vi deler meninger, men måten han/hun (i hodet mitt er wesminster en hun, så jeg sier det til jeg får vite det) argumenterer på, syntes hun er mye flinekre til og argumentere, og får følelsen av at Vicky bare svarer "Vicky er flink hun :wink: / ;) / :) / :roll: "

Virker ikke som du har respekt for klikking som trenings metode i det hele tatt, det syntes jeg er så fu***, hvorfor kan du ikke godta at andre trener annerledes enn deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Vicky, en ting er at man er uenig om treningsmetoder, det er greit. Men uansett åssen man trener, skal man ikke like å plage andre hunder!

For det var det dere gjorde, plage hunder. Sannsynligvis ble hundene urolige pga. den utrolige plagsomme lyden. Å klikke 20 ganger rett etter hverandre lager en utrolig plagsom lyd, og ingen som klikkertrener gjør dette! (OG DET VET DU!!!) En lettstresset hund, vil klikkertrent eller ikke reagere på denne intense lyden...

Hvis noen stiller seg utenfor lpringen med en klikker og klikket 20 ganger rett etter hverandre ville noen reagert og fått vedkommende til å stoppe. Dette er akkurat som noen skulle ha stilt seg utenfor lpringen og skreket så høyt de kunne, eller tatt med seg en gigantisk boomblaster og spilt rammstein på full styrke osv. Dette forstyrrer både hunden og førern, og er utrolig usportselig. Men du planlegger kanskje å gjøre dette?:)

Du finner glede i å stresse og plage hunder, og skryter av det etterpå...Du burde skamme deg!

hilsen Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet sikkert dette astrid, men du kunne faktisk ødelagt det eierne hade oppnådd med klikkertrening på den måten der. kunne du ikke heller gjort noe annet da? nå har du jo ikke mange "venner" på hundesonen. ikke gjør slikt igjenn, du ødelegger bare for deg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med hva Iselilja sier, hvis det som skrives er sant. Fikk intrykk av at Vicky var en seriøs person som viste hva hun driver med, men har virkelig mistet respekten for henne nå. Man plager ikke hunder slik, selv om man har en annen oppfattning på treningsmetoder! Hadde noen kommet å plaget Vicky når du ikke var der, så er jeg sikker på at du hadde blitt kjempesint. Det er direkte barnslig oppførsel av deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekstremt dårlig opførsel!!!! Er du sindsyg jeg var blevet arrig, hvis jeg havde været tilstede. Det er nok den mest barnlige opførsel, jeg har hørt om længe! Hvor gammel er det du er Astrid? 10?? :)

Tror du virkelig hun er SÅ gammel, kan da ikke være mer enn 9..

Jeg er så irritert på deg, Astrid som de kaller deg, det er en så respektløs oppførsel, at uansett om jeg tviler på at hunden min hadde gjort nå annet enn å se litt rart på meg, så ble det gjort i ett forsøk på å plage andres hunder, og det er noe av det verste jeg vet om!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke forvente at folk skal få respekt for deg på den måten Astrid, om du vil at folk skal høre på deg og respektere hva du mener, så er du nødt for å si ting på en litt mer voksen måte, og ikke komme med argumenter som 'klikker er bæsj' eller ' ses i lp ringen'.

Jeg tror du mistet veldig mye respekt nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er humor da :) også må man få si meningen sin ;) jeg respekterer at folk trener annerledes, men ikke klikker trening som trenings metode.  

syns du det er humor om jeg kaller nordenstam kadaverdisiplin eller dyremisshandling? Ikke kom her å si at du respekterer andres treningsmetode, for det har du nettop vist at du ikke gjør.

jeg syns personlig det er pølsedressur.

Det har vi fått med oss nå. Vi trenger ikke få det trøkka inn med tskje. Ennå ett eksempel på at du ikke respekterer klikkertrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...