Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt Hundeliv


vipsen

Recommended Posts

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja. Schäferhund, tispe, Adelnor`s Alexis, 2 år og 10 mnd.

Din beste opplevelse med hund er...?

Den beste opplevelsen på lang lang tid er at Alexis fikk Cert første gang vi stilte henne.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg har min drømmehund nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

To stykker (sammen med samboer). Eldste er en hanne på straks 5 år, og er blanding mellom flat og dobermann og heter Buster. Yngste er også en hanne, på 7mnd. Han er en nova scotia duck tolling retriever og heter Decoy.

Din beste opplevelse med hund er...?

Kommer ikke på en enkelt opplevelse egentlig. Men de beste opplevelsene har vært når vi har vært ute og sporet. Ja, og så var det ganske herlig å få bir og og big 2 på første valpeshowet til Decoy.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Har nok ganske nært drømmehunden nå. Min drømmehund er en allsidig og utadvendt hund som finner på mye rart, men som er trenbar og førerorientert, og faktisk syns det er morsomt å trene sammen med meg. Og at den i tillegg til å like trening og aktivitet liker å ligge i armkroken er heller ikke så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Har en hund - en fire år gammel (snart) svart labradortispe med navnet Tinka.

Din beste opplevelse med hund er...?

Jeg har ikke en spesifikk opplevelse, men hele det siste halvåret har vært veldig herlig fordi jeg endelig har hatt en tilnærma problemfri hund. Nei, hun er ingen konkurransehund (enda i alle fall), og ja, hun har nok stjålet mer mat enn alle hundesonens hunder til sammen, men det spiller liksom ikke så stor rolle når jeg endelig har fått en hund som ikke har svære hormonforstyrrelser. Nå har jeg en oversosial labrador som allikevel klarer å passere hunder og mennesker uten å bry seg om dem, jeg har en hund som prøver så godt hun kan når vi trener lydighet og andre ting, jeg har en hund som klarer å leke med Kong i et kvarter uten å ri og nafse på meg, jeg har en hund som jeg kan ta med meg overalt og som fungerer flott med alle hunder. Tidligere var det mer frustrasjon enn glede i hundeholdet mitt, men det siste halvåret har bare vært hyggelig (bortsett fra når hun finner seg noe dritt å rulle seg i, selvsagt).

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Drømmehunden min tror jeg hadde vært en hund med laekenois-utseende og Tinka-gemytt med litt mer guts og utholdenhet (men jeg vil beholde av- og på-knappen altså!) samt litt mindre interesse for å snuse under trening. Dessuten hadde det vært fint å være foruten overbitt (det ER vanskeligere å kampe med henne når hun har problemer med å holde igjen gjenstander) og litt mindre tispelukt hadde heller ikke skadet (hun lukter - i alle fall om man skal dømme etter hannhunders atferd - omtrent som ei løpetidtispe enda hun ble kastrert i desember...).

Oi, dette ble litt langt, men jeg lar meg rive med, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja har Hera, Dobermann tispe på snart 4 år.

Din beste opplevelse med hund er...?

Hele greia med å ha hund vil jeg si. Å ha vennskapet og det å bli kjent med andre hundefolk.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Tja, det må vel være Lassie. hehe. Og kanskje i dobermann skikkelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

En parson russell tispe på åtte år, en pyrretispe på fem år og en pyrretispe på 2 1/2 år.

Din beste opplevelse med hund...?

Vanskelig å nevne en eksakt opplevelse, men jeg koser meg på agilitytrening/konkurranser og på turer!

Drømmehunden din er....?

Har hele tre drømmehunder, og jeg regner med at eventuelle nye hunder i fremtiden blir klassifisert som drømmehund :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

nei

Din beste opplevelse med hund...?

Teltturen med en venninne, forrige hunden min og en hund hun passet sommeren 2005. Bortsett fra at hundene forsvant etter et reinsdyr var det en kjempehyggelig tur, som alle turene vi gikk i Nordskogen på den tiden.

Drømmehunden din er....?

Det er Maja (forrige hunden min) uten uleproblemgreia hennes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja. Flatcoated Retriever tispe, Luna, 17 mnd

Din beste opplevelse med hund er...?

Laaange turer i fjellet og å få til noe man har trent på lenge:)

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Mener du rase? Groenendael, Pyrienisk gjeterhund face rase og aussie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (rase, kjønn, alder og navn)

Ja jeg har to. En Labrador/Golden tispe på snart 4 år, Aysha, og en Labrador hannhund på snart 7 mnd som heter Oscar :) (tok ikke med Schäfertispa siden hun ikke bor fast hos oss)

Din beste opplevelse med hund?

Kan umulig nevne en eksakt. Har hatt utrolig mange flotte opplevelser med dem! Men det er utrolig gøy å trene agility med Aysha fordi hun er så utrolig arbeidvillig (som regel) og du ser at hele hunden elsker det!

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg har to fantastiske drømmehunder!! Men jeg tror at alle hundene jeg kommer til å ha i livet vil være drømmehunden min :P Men det er noe litt spesielt med Aysha da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja, en Shetland Sheepdog på 8 måneder.

Din beste opplevelse med hund er...?

Jeg må si at det beste har vært å se min nye hund sammen med andre dyr og mennesker. Jeg har levd med et nervevrak i over 8 år, og det er nå utrolig deilig å se at han ikke er en "problemhund", men en hund som jeg kan være stolt av.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg er veldig fornøyd med både rasen og individet jeg har nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja, Molly (Imagecopy Mystic Arriba), ei tervueren tispe på 4,5år

Din beste opplevelse med hund er...?

Tja, jeg har opplevd mye fint med hund, vanskelig å si en spessiell ting, men det er alltid fantastisk gøy når det går bra på konkurranser og på trening når vi endelig får til noe vi har knota med :)

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg har drømme hunden nå, uten tvil! Hun er perfekt for meg på alle måter, det mest frustrerende hun kan finne på å gjøre er å dytte hodet sitt under armen min for å få kos mens jeg drikker kaffi! :P Ellers er hun bare god og snill, passe aktiv og en drøm å trene med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå?

Ja, Border collie/Australsk kelipe tispen Tassa, Malinois tispen Extra (Brakeless Absolute Extra), og deleier av Border collien Gobben.

Din beste opplevelse med hund er...?

Jeg tror den største opplevelsen må være da jeg var med på fødselen til Brenda, da Extra ble født. Da hadde jeg ventet på valpen i langt over ett år. All spenningen rundt den nye rasen osv... Det var flott! Selvfølgelig var det spennende å følge med på valpene dag for dag, og til slutt velge.

Drømmehunden din er...?

Drømmehunden er en blanding av alle tre hundene mine. Alle har sine positive og negative sider, så det er vanskelig å si. Tassa ligger kanskje øverst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja, fire stykker: sheltien Archie; hannkjønn på 7,5 år, collien Kenny; hannkjønn på 6 år, collien Tayron; hannkjønn på 3 år og schäferen AC/DC; hannkjønn på 5 mnd.

Din beste opplevelse med hund er...?

Hmm...mange herlig og flotte opplevelser men da Kenny fikk storcertet og ble NordUV er nok noe av det beste jeg har opplevd, men Tayrons resultat på colliespesialen med opprykk, nr. 2 i kl., Klubbmester og vandrepremien for beste collie kommer hakk i hæl. Men hver dag er jo stort sett sammensatt av mange små, men gode opplevelser med alle hundene.

Drømmehunden din er...?

Sett sammen alle fire og trekk fra hver enkeltes mindre gode sider og vips så har jeg den absolutte perfekte hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Har en Breton tispe, Orreskogens Toya på 6 år.

Din beste opplevelse med hund er...?

Hele opplevelsen med hund. De aller beste opplevelsene er selvsagt når man lykkes og hunden er flink ( jakt situasjoner ) eller bare gleden å gå en koselig tur.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Drømmehunden er den har jeg har, bare at hun er mer fornuftig i fugl og ikke misbruker sjansene sine Samt at jeg skulle gjerne hatt en hund som var litt mer trygg på seg selv iforhold til andre hunder uten at hun blir kranglete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Pippin, verdens søteste bamsefar, han er en wheatenterrier på snart tre år. Og Symra, bearded collie. Hun er en pjuskeguri på seks måneder (i dag!)

Din beste opplevelse med hund er...?

Å hente dem hos oppdretterne er jo opplevelser jeg aldri kommer til å glemme. Men ellers er det, som flere andre har skrevet, hverdagen med hund. Å få se verden og livet gjennom øynene til to glade og positive hunder som elsker alle mennesker og alltid er innstilt på moro.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Kan man drømme om noe bedre enn mine to elsklinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Nei.. jeg har ingen hund nå, men jeg hadde. Golden Retriver, hannhund, Zippi, ble 1 år og nesten 6 månder

Din beste opplevelse med hund...?

Har så utrolig mange =) men den aller beste var vel når vi var på skitur og Zippi dro meg hele løypa.

Drømmehunden din er....?

Har veldig lyst på Retriver igjen... Så N.S Duck Tolling eller Golden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

-to belgertisper på 3,5 og 1 år, Ipsa og Nyx.

Din beste opplevelse med hund er...?

-umulig å plukke ut en hendelse tror jeg, det er så mange øyeblikk de bare får en til å flire og tenke at man er utrolig heldig som har dem.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

-den yngste jeg har nå må være tilnærmet drømmehunden, sosial, kjapp, stødig og med humor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Orry, en engelsk springer spaniel-gutt på 5 år. Kommer en tispe av samme rase i oktober, hennes navn er ikke bestemt.

Din beste opplevelse med hund er...?

Det er helt umulig å plukke ut én enkelt hendelse... Det er så mange høydepunkter i hverdagen :)

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Han jeg har nå er helt fantastisk, men samtidig ikke drømmehunden. Drømmehunden er glad, vennlig, humoristisk, sosial og velfungerende, med god treningsmotor, motivasjon og lydhørhet. For å nevne noe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

2 stk Australsk Kelpie, tisper, Blaze på 3,5år og Talli på 5mnd. Mor og datter.

Din beste opplevelse med hund er...?

Valpene til Blaze, det var ******* og himmelen på en gang.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Drømmehunden min er egentlig satt sammen av dem egenskapene jeg ønsker.

Schäfer hannhunden jeg hadde før var en slikt sammensatt eksemplar, men jeg har ikke funnet noen individ som kan måle seg med ham.

Som rase passer Australsk Kelpie meg som hånd i hanske, dem innehar mange (dem fleste) av dem egenskapene jeg ønsker (mentalt, helse, og bruks egenskaper) Så jeg kommer nok til å holde meg til den rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

To groenendael-frøkner, Dina på 4 år og Emma på 1 år.

Din beste opplevelse med hund er...?

Rart med det, men jeg kommer ikke på en spesiell hendelse som er "best". Det er hele pakka, egentlig.. Men jeg syns det er veldig deilig at frk. Dinersen - snerpefrøkna mi som egentlig syns det burde holde at hun er vakker - syns det er moro å gå spor! Det var en god følelse, når hun fatta poenget og ble mer selvstendig og syns det var gøy.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Tja.. Drømmehunden er nok den beryktede Herverket, til tross for at det endte som det gjorde.

Jentene jeg har nå er utrolig flotte og passer meg nok bedre, men han var liksom stjerna..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

En Groenendael hannhund på 3 år (Loke) og en JRT på 10 år som er skilsmissebarn og nesten ikke min lengre (Jonas).

Din beste opplevelse med hund er...?

Det er vanskelig å plukke ut en enkelt opplevelse, men sånn generellt er vel mine beste opplevelser når jeg er alene med hund langt vekk i skogen. Gjerne på teltovernatting e.l. Sammholdet man føler med hunder når man "alene" i verden er så mye sterkere enn til vanlig.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Loke, uten tvil... Han er fantastisk på nesten alle måter. kanskje ekstra fantastisk fordi han var så teit, hysterisk og uoppdragen når han kom. Hadde han oppført seg som han gjør nå fra han kom så hadde jeg nok ikke satt like stor pris på han, man setter mer pris på det man virkelig har mått jobbe for :)

Ellers så var Lyra på mange måter drømmehunden, hun var bare litt for mye av det jeg ønsket meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

En petit brabancon tispe på 8 mnd, og en schnauzer på 12 år som egentlig bor hos mamma.

Din beste opplevelse med hund er...?

Åh, det er mange... Når ting vi har trent på endelig fungerer, lange turer med bare meg og hundene, morsome øyeblikk... Kan ikke velge ut noen.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Den ultimate drømmehunden min er ikke født enda. Men Aro var ganske close.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?) Hele familien eier en NEG sammen. Hun heter Nikita og er 3 år.

Din beste opplevelse med hund er...? Første gangen på NKK Hamar =D

Drømmehunden din er...? En bruks, lydighets og agility hund. Men Nikita er også en drømme hund!<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja, har en Norsk buhund på litt over tre år. Han heter Ask.

Din beste opplevelse med hund er...?

De gangene jeg føler at det vireklig er en connection og et samarbeid mellom meg og hunden. :)

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

En aktiv, førerorientert hund som liker LP og trening, både fysisk og psykisk, like mye som jeg. :P

Ask er ikke langt unna den beskrivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Dvergschnauzergutt på ca 2,5 år som lyder navnet Ero

Din beste opplevelse med hund er...?

Vanskelig å velge ut en opplevelse, men samholdet og det å vite at hunden er der uansett hvordan dagen har vært er noe av det beste med å ha hund.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Drømmehunden min er en litt mer utadvendt og sosial utgave av Ero.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...