Gå til innhold
Hundesonen.no

Dogo canario og Cane corso

Kristina

Recommended Posts

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Jeg må innrømme at jeg synes endel mastiffer og mastifflignende hunder kan se ganske like ut. Men det er mest fordi jeg ikke bryr meg no særlig om den type hunder..

Skrevet

Syns Cane Corso er litt bredere mellom beina forran :? Og fjesene deres er forskjellige..? Men ellers kunne jeg ikke sett forskjell på dem!

Skrevet

Nei.. De er ikke fæle.. Fine hunder.. :)

Og ja, går an å se forskjellen på de to rasene..

Selv ville jeg hatt Cane Corso..

• 1 year later...
Skrevet

driver å ser igjennom gamle tråder, og måtte bare skrive et svar på denne, siden ingen visste forskjellen :)

Cane corso er litt høyere og litt slankere enn dogo canario. Dogo Canario er lavere, bredere og skal være lenger enn de er høye.

cc er også mer "firkanta" enn dc i formene. DC skal være brindel eller fawn, mens cc også kan være blå/grå eller svart (tror jeg).

dc skal ha mørke øyne. cc kan også ha lyse.

cc ble brukt som vakthund på gårdene og de ble også brukt i kampene på colosseum (de er fra italia).

dc er en mye nyere rase som opprinnelig ble brukt som vakthund og kvegdriver. De blir nå brukt som vakt- og forsvarshund (fra canariøyene).

Skrevet

Blir litt oppgitt over folk som sier "nei, fy de var fæle!" Tenk om noen hadde sagt til dere om hunden deres "den labradoren (fks) var stygg ass".

Selfølgelig, men hva dere vil men det går jo ann å holde det inni seg.. :rolleyes:

Skrevet
Blir litt oppgitt over folk som sier "nei, fy de var fæle!" Tenk om noen hadde sagt til dere om hunden deres "den labradoren (fks) var stygg ass".

Selfølgelig, men hva dere vil men det går jo ann å holde det inni seg.. :rolleyes:

Må si meg enig..

EDIT: Syns DC er finest :)

Skrevet

mushroom: hehe, ja mange tror min dc er amstaff.... noen tror faktisk hun er boxer også ;P

Skrevet
mushroom: hehe, ja mange tror min dc er amstaff.... noen tror faktisk hun er boxer også ;P

Haah, jeg blir så oppgitt noen ganger. Men fint at folk spør da, ihvertfall, så kanskje de lærer noe, og ser forskjell neste gang :)

Skrevet

Presa'en er noe større enn CC, de har lengre levetid og lynnet deres er ganske forskjellig.

Hvorvidt hunder er fine eller stygge er individuelt, folk kan godt syntes mastiffer er stygge, akkurat som jeg ikke har særlig sansen for småhunder under 35-40kg :)

Skrevet

Ja, men labradorer ER jo støgge! :) (OK, har sett EN fin)

Nei, vettu hva, smaken er som baken. Når jeg ser hvilke folk som sier stygge ting om min hund, blir jeg bare mer overbevist om at hun faktisk må være verdens fineste.

Skrevet
Hvorvidt hunder er fine eller stygge er individuelt, folk kan godt syntes mastiffer er stygge, akkurat som jeg ikke har særlig sansen for småhunder under 35-40kg :)

Ja, der er jeg helt enig. Synes det er bra sløkket av hundefolk å skrive på forumet at en viss rase er fæl <_< Personlig synes jeg begge rasene er flotte, da jeg liker en viss muskelmasse på hunder, og jeg kunne ikke hatt en liten hund, men jeg sier ikke at noen raser er fæl. Det er jo direkte stygt å si..

Skrevet
Presa'en er noe større enn CC, de har lengre levetid og lynnet deres er ganske forskjellig.

har hørt at lynnet er ganske likt jeg da? og en hund på 30 kg, er jo ikke akkurat liten. hehe... men middels stor vil jeg si.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helt enig! Savner mer aktivitet, ironisk nok, siden jeg ikke har vært aktiv her på snart 20 år. Hadde vært moro å hørt hvordan det gik nå med alle «gamle». For min del handler det nok litt om at småbarnsliv og jobb har tatt mye tid, og det at jeg har vært hundeløs i en del år. Å når jeg skriver n innser jeg også at det handler om at jeg ikke sitter å surfer på pcen lenger, forum fra mobil er ikke helt det samme. 
    • Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...