Gå til innhold
Hundesonen.no

En liten partidebatt?


xxx12345

Hva stemmer du?  

58 stemmer

  1. 1.

    • Høyre
      9
    • Fremskrittspartiet
      13
    • Sosialistisk Venstreparti
      17
    • Venstre
      5
    • Kristelig folkeparti
      0
    • Senterpartiet
      0
    • Demokratene
      0
    • NKP
      0
    • Pensjonistpartiet
      0
    • Rødt
      10
    • Arbeiderpartiet
      4


Recommended Posts

  • Svar 81
  • Created
  • Siste svar
Det ble jeg også! Hva har vi til felles med Kjell Magne Bondevik?!

Festlig dialekt?

Okey, jeg har en liten oppfordring i disse valgtider. Det rasistiske partiet Demokratene stiller til valg i endel kommuner, f.eks Kristiansand (full liste finnes på deres hjemmesider). Demokratene har et klart rasistisk budskap, og består først og fremst av folk som har blitt kastet ut fra Frp fordi deres rasistiske holdninger ble for mye også for Hagen og gjengen. Jeg håper alle gir klar beskjed om hva vi synes om sånne meninger hvis man møter de på stand (noe jeg gjorde i helgen). Det andre jeg vil si er at nazigruppen Norges Patriotene har en offensiv med spredning av flygeblader, både personlig og gjennom post. Vis hva vi synes om sånne idioter folkens, dersom dere møter de ute i gatene. Anmeldelser er også effektivt.

Ha en hyggelig siste innspurt i valgkampen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting som er så kjipt er at man blir satt i bås og at folk tror de vet akkurat hvilken type person man er, som stemmer slik. Fikk så mye pepper sist valg, at tilslutt ville man ikke si noe når folk spurte. :glare:

Nei, såå engasjert er jeg ikke i politikken, og måtte forsvare meg hver gang orker jeg heller ikke. For når det kommer til politikk skal jo alt diskuteres så innmari.

Syns alle partier har flere gode saker. Skulle gjerne ha stemt på alle jeg. Få litt av det gode til alle. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasistiske utsagn f.eks.

Nå har jeg aldri lest et partiprogram av disse her da, og ikke har jeg så store planer om det. Men så har vi jo egentlig ytringsfrihet i dette landet da. Og det var jo avgjort i retten for litt siden at det er en god del man kan si om dette, dersom det ikke gikk direkte på en person. Var vel en eller annen som hadde sagt noe om jøder om jeg ikke husker feil. Dersom disse folkene vil stille til valg, så må de vel egentlig få det? (Og nei, jeg er ikke tilhenger av disse paritene, men tilhenger av ytringsfrihet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg aldri lest et partiprogram av disse her da, og ikke har jeg så store planer om det. Men så har vi jo egentlig ytringsfrihet i dette landet da. Og det var jo avgjort i retten for litt siden at det er en god del man kan si om dette, dersom det ikke gikk direkte på en person. Var vel en eller annen som hadde sagt noe om jøder om jeg ikke husker feil. Dersom disse folkene vil stille til valg, så må de vel egentlig få det? (Og nei, jeg er ikke tilhenger av disse paritene, men tilhenger av ytringsfrihet).

Man kan ikke anmelde Demokratene selvsagt, de er et offentlig "stuerent" parti- men man kan jo si hva man synes om holdningene og meningene deres allikevel. Norgespatriotene kan anmeldes fordi at selv om vi har ytringsfrihet her i landet (noe som selvsagt er veldig bra) så har vi ikke lov til å krenke mennesker allikevel. Hensynet til folks verdighet og integritet står over retten til å ytre seg. Innholdet i flayerne til f.eks Norgespatriotene er svært rasistisk (hjemmesiden deres er enkel å finne og der står også "partiprogrammet", hvis noen er interessert i å lese), og svært støtende og krenkende for mange. Beklager, dette ble OT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.demokratene.info/partiprogram/

Brosjyren deres er helt syk. Lot den brenne jeg, men det stord ganske direkte at de hvite skal regjere osv... Helt SYKT!

Utdrag fra partiprogrammet:

INNVANDRING, FLYKTNINGER OG ASYLSØKERE

Et av de største problemene verden står overfor er overbefolkning. Høye fødselstall gjør at befolkningen vokser svært raskt i land i den tredje verden, samtidig som befolkningstallet stagnerer i vestlige land. Milliarder av fattige vil derfor søke å bedre sine levevilkår ved å flytte til rike vestlige land. Masseinnvandring til vestlige land vil medføre betydelige problemer, som det er vanskelig å løse. Det blir flere til å dele på all realkapitalen, som veier, bygninger, skoler osv, på, samt flere til å dele råvareinntekter som olje, gass og fisk. Masseinnvandring medfører betydelige kostnader i form av trygder, sosialhjelp, undervisning osv. Erfaringene viser dessuten at masseinnvandring vil medføre omfattende kriminalitet. Det har allerede etablert seg en organisert mafia i Norge, for det meste bestående av personer med utenlandsk opprinnelse. Personer med utenlandsk bakgrunn er dessuten sterkt overrepresentert når det gjelder vold og voldtekter. Masseinnvandring til vestlige land vil i verste fall medføre at europeere blir i mindretall i eget land. Våre liberale verdier, blant annet respekten for menneskerettigheter og vår kristne kulturarv, er truet dersom vi aksepterer en muslimsk masseinnvandring til Norge. Demokratene vil derfor føre en restriktiv innvandringspolitikk.

Tenk å skrive ned noe sånt offentlig?! Og i det hele tatt skulle tenke og mene noe så groteskt og egoistisk. De skriver jo rett og slett at de som er født fattige får bare dø, mens de rike skal leve og ikke dele? Eller misforstår jeg helt?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle ønske jeg kunne plukke det beste fra alle partiene og sette det sammen... :blink: Alle har mye jeg liker og er enig i, men de har også ting jeg ikke kan bli enig i noen gang...

For øyeblikket har jeg mest lyst til å stemme SP på skolevalget i morgen...men jeg forandrer sikkert mening i løpet av kvelden...*sukk*. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For øyeblikket har jeg mest lyst til å stemme SP på skolevalget i morgen...men jeg forandrer sikkert mening i løpet av kvelden...*sukk*. :)

Skolevalg i morgen? Var ikke fristen for skolevalgene i dag? Resultatene er jo offentliggjort...

(Skolen min fikk forresten et klart rødgrønt flertall - av 520 stemmende elever fikk SV 186 stemmer og AP 101, RV rundt femti-seksti stemmer og FRP fikk bare elleve, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kaster jeg kanskje stein i glasshus. Men hadde aldri hørt om demokratene som parti. SÅ måtte selvfølgelig finne siden og lese, og har nå lest en del av partiprogrammet, og må si jeg finner mye bra. Det er som med andre partier noe jeg ikke er for, som de står for.

Men OM jeg skal stemme (har ikke helt bestemt meg) vet jeg hvilket parti det blir. Er ikke i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skolevalg i morgen? Var ikke fristen for skolevalgene i dag? Resultatene er jo offentliggjort...

(Skolen min fikk forresten et klart rødgrønt flertall - av 520 stemmende elever fikk SV 186 stemmer og AP 101, RV rundt femti-seksti stemmer og FRP fikk bare elleve, hehe)

Så bra!! Resultatet fra skolen min var skammelig...

http://samfunnsveven.no/resultat/skoler/skole_07560.html

Er en god del på venstre-siden tilsammen da... Men når høyre sier at "stemmer dere frp, får dere billig sprit liutt tilgjenglig" er det en del kort-tenkte-fjortis-folk som var seg engasjere.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Resultatet fra skolen min var skammelig...

http://samfunnsveven.no/resultat/skoler/skole_07560.html

Er en god del på venstre-siden tilsammen da... Men når høyre sier at "stemmer dere frp, får dere billig sprit liutt tilgjenglig" er det en del kort-tenkte-fjortis-folk som var seg engasjere.... <_<

FRP står for veldig mye bra ellers og da :) hehe, men det kommer vel ann på øyet som ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FRP står for veldig mye bra ellers og da :) hehe, men det kommer vel ann på øyet som ser.

tomme løfter!

Tror frp drømmer litt for mye, lurer på om de egentlig tror på det de sier selv :rolleyes:

på min skole vant faktisk frp, men han som debaterte her fortalte det de på skolen ville høre, og langt ifra det frp står for, med høyre og sv på en delt andreplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomme løfter!

Tror frp drømmer litt for mye, lurer på om de egentlig tror på det de sier selv :rolleyes:

på min skole vant faktisk frp, men han som debaterte her fortalte det de på skolen ville høre, og langt ifra det frp står for, med høyre og sv på en delt andreplass.

Det er typisk FrP det, de snakker alltid mye om sprit, veier og tobakk på skoledebattene, og det vinner jo selvsagt frem hos dumme ungdommer.. Da vi hadde skolevalg for hundre år siden vant FrP klart foran KrF og Sp. Det var en som stemte Rv.. Knis. Det var meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØR man dømmer FRP nord og ned hadde det KANSKJE vært en LITEN ide og se HVORDAN de hadde klart seg med makta?

De har jo aldri hatt makta, og de som sitter og sier at det blir sånn og sånn og sånn... hva er det for noe bedreviteri?

Tror det hadde gått helt fint jeg, så hadde det kanskje blitt orden på detta landet her også...

Er vel ingen hemlighet hva jeg stemmer etter det innlegget her, men kan godt skrive det bare for å skrive det, jeg og min familie stemmer FRP, og de fleste jeg kjenner stemmer også FRP,.....

GO FRP :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FØR man dømmer FRP nord og ned hadde det KANSKJE vært en LITEN ide og se HVORDAN de hadde klart seg med makta?

Nei takk :) Selv i vanlig husholdningsøkonomi skjønner man at man kan ikke senke inntektene (de uttallige skatte- og avgiftslettelsene de lover i hytt og pine) og øke utgiftene (mer politi, mer satsing på utbygging av infrastruktur osv) og samtidig klare seg økonomisk. Å tære på sparepengene (oljefondet) er og en kortsiktig løsning, det vil ikke ta lange tiden for den kontoen er tom om man skal bruke litt penger fra det til hist og pist..

Dessuten - FrP liker ikke folk som allerede har det vanskelig. Det er vissnok for lett å være "lat" og gå hjemme, som alenemor, trygdet eller lignende, så der skal det kuttes i bøtter og spann i stønader. Det er - syns jeg - å sparke en som allerede ligger nede, det er et fåtall mennesker som velger å ikke jobbe, og det er ingen fest å få trygd i dag (vi kan gjerne diskutere det, selv med min kroniske sykdom må jeg krangle og grine meg til de stønadene jeg har krav på - det er forøvrig FrP-ordfører i min kommune), man blir ikke rik av det heller, selv om det ser ut til at visse politikere tror det.

Og - et parti som skal tvinge folk til å ta norskkurs for å bli fullverdige statsborgere og selv ikke klarer å få trykket et partiprogram uten en haug av skrivefeil, er i beste fall ironisk, i værste fall hyklersk..

Jeg har sansen for Siv Jensen jeg, hun er ei tøff dame.. Men jeg er ikke enig i politikken deres på ett eneste punkt, så vidt jeg veit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok de fleste vet hvordan det blir hvis frp får flest stemmer og "kommer til makta". Det blir høy føring av privatisering og dermed større skille mellom fattig og rik (og det er jo ønskelig?) Ikke bare det, men flykninger vil få en enda kaldere velkommst. Hyggelige Norge liksom..

Men det hadde nok blitt godt i leve i Norge for de som har penger, eller de som aldri får noen som helst problemer.

Jeg mener at vi må ta vare på ALLE i samfunnet. Dessuten er det jo bare rettferdig at alle får like muligheter? Se for dere en privat skole (med et ekstremt godt og DYRT undervisningsopplegg) som er så dyr at bare de barna med de rikeste foreldrene har råa til å gå der. Fortjener ikke de barna med fattigere foreldre like sjanser som de andre? NEI til privatisering!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tomme løfter!

Tror frp drømmer litt for mye, lurer på om de egentlig tror på det de sier selv :rolleyes:

Jeg er enig i at de lover litt mye, så der er nok Høyre mer realistiske. Men det er slettes ikke noe dårlig parti.

på min skole vant faktisk frp, men han som debaterte her fortalte det de på skolen ville høre, og langt ifra det frp står for, med høyre og sv på en delt andreplass.

Ja, det blir desverre ofte sånn. I skoledebatten vår var han fra FRP den mest saklige. Representantene for SV og AP brukte mesteparten av tiden på å fortelle om hvem som hadde størst baller...

Det er typisk FrP det, de snakker alltid mye om sprit, veier og tobakk på skoledebattene, og det vinner jo selvsagt frem hos dumme ungdommer.. Da vi hadde skolevalg for hundre år siden vant FrP klart foran KrF og Sp. Det var en som stemte Rv.. Knis. Det var meg.

Her snakket de ikke et ord om sprit eller alkohol hvertfall...

FØR man dømmer FRP nord og ned hadde det KANSKJE vært en LITEN ide og se HVORDAN de hadde klart seg med makta?

De har jo aldri hatt makta, og de som sitter og sier at det blir sånn og sånn og sånn... hva er det for noe bedreviteri?

Tror det hadde gått helt fint jeg, så hadde det kanskje blitt orden på detta landet her også...

Er vel ingen hemlighet hva jeg stemmer etter det innlegget her, men kan godt skrive det bare for å skrive det, jeg og min familie stemmer FRP, og de fleste jeg kjenner stemmer også FRP,.....

GO FRP :)

Jeg tror heller ikke det ville gått noe ille. De eneste som ikke tjener på FRP sin politikk er skattesnyltere og kriminelle.

Og det er veldig lett å drømme seg bort i at alle skal få det samme ja... Nå som man er ungdom er det kjekt, men når man har tatt en mangeårig utdannelse vil man synes det er en bonus å tjene litt.

Og det er lett å klage på f.eks privatskoler. Det man ikke tenker på er at privatskoler faktisk avlaster staten økonomisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at de lover litt mye, så der er nok Høyre mer realistiske. Men det er slettes ikke noe dårlig parti.

Ja, det blir desverre ofte sånn. I skoledebatten vår var han fra FRP den mest saklige. Representantene for SV og AP brukte mesteparten av tiden på å fortelle om hvem som hadde størst baller...

Her snakket de ikke et ord om sprit eller alkohol hvertfall...

Jeg tror heller ikke det ville gått så ille som noen skal ha det til. De eneste som ikke tjener på FRP sin politikk er skattesnyltere og kriminelle.

Og det er veldig lett å drømme seg bort i at alle skal få det samme ja... Nå som man er ungdom er det kjekt, men når man har tatt en mangeårig utdannelse vil man synes det er en bonus å tjene litt.

- Og enslige mødre, innvandrere, flyktninger, asylsøkere, osv. osv.

Sitater fra lederne i FrP:

"Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni", Carl I. Hagen (Dagsavisen 4 september 1997. )

"Samer må lære norsk, og ikke samisk, på skolen, slik at de kan komme seg opp og frem her i verden", Siv Jensen på besøk i Porsanger i beg. av September 2003.

"Hadde det ikke vært for innvandrerne, hadde det ikke vært boligkrise i Oslo." Finnes på ordtak.no- som kanskje ikke kan regnes som en sikker kilde.

"Alenemødre som ved uansvarlig livsførsel har seg selv å takke for at de har kommet i denne situasjonen, får i dag for mye hjelp fra det offentlige. En kvinne som for eksempel blir gravid i ung alder med flere menn og velger å bære fram barna, må selv ta konsekvensene." Ordtak.no

"Det er ingenting å feire at man er homofil. Vi heterofile har da aldri feiret vår legning. Denne tiljublingen av homofile er nedbrytende for samfunnet vårt. Man kan nesten få inntrykk av at det er bedre å være homofil, enn heterofil. Det synes jeg er veldig trist." (Carl I. Hagen, alle sammen)- Sagt etter Europride-festivalen 2005.

Da har jeg skrapt sammen noen kilder, enkelte bedre enn andre;) Alle sitatene er sagt i offentlig sammenheng, og som ledere av et parti vil det da være lite relevant om det er sagt på vegne av partiet eller seg selv, iallefall i mine øyne. Jeg vet ikke med dere, men jeg sliter med å støtte et parti hvor (tidligere formann) offentlig har uttalt at: "Det skulle ta seg ut om vi hadde satt sammen en ledergruppe i UDI bestående av en pakistaner, en marokkaner, en ghaneser og en fra Sri Lanka til å vurdere hvem som skal ha inngangsbillett til det norske samfunnet. Da ville risikoen være stor for at de falt for fristelsen til å prioritere sine egne." (Vg, http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=118469) og "Innvandrere i Norge må lære seg norsk. Det samme bør spanjoler i Spania gjøre, hvis de vil jobbe med nordmenn." (Dagbladet: http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/04/22/464171.html ) Men det er kanskje bare meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Og enslige mødre, innvandrere, flyktninger, asylsøkere, osv. osv.

Nå er ikke jeg representant på FRP, men såvidt jeg har skjønt ønsker de å gi penger til dem som trenger det, istedenfor at alle skal få. Og de ønsker da å ta inn flyktninger og asylsøkere, men ikke i så stort antall så de kan gi dem som kommer den hjelpen de trenger. Det å komme fra et krigsherjet land er ikke bare bare, og da er det greit å få den hjelpen man trenger. Og det er fysisk umulig om det er et veldig stort anntall av gangen.

Sitater fra lederne i FrP:

"Et samfunn uten etniske minoriteter er et samfunn i harmoni", Carl I. Hagen (Dagsavisen 4 september 1997. )

Sa han dette på vegne av partiet eller seg selv? Jeg er litt skeptisk til kilder :)

"Samer må lære norsk, og ikke samisk, på skolen, slik at de kan komme seg opp og frem her i verden", Siv Jensen

Bor man i Norge er det en fordel å kunne Norsk ja. Men såvidt jeg vet får de også undervisning i morsmålet sitt. Jeg som er halvt polsk ville også fått undervisning i det ved siden av, om det var ønskelig.

"Hadde det ikke vært for innvandrerne, hadde det ikke vært boligkrise i Oslo."

Kilde, hvem, og var det sagt på vegne av partiet? Det er som sagt mange rare kilder ute å går :)

"Alenemødre som ved uansvarlig livsførsel har seg selv å takke for at de har kommet i denne situasjonen, får i dag for mye hjelp fra det offentlige. En kvinne som for eksempel blir gravid i ung alder med flere menn og velger å bære fram barna, må selv ta konsekvensene."

Nå tviler jeg sterkt på at de mener at alenemødre ikke skal få støtte, jeg tror de heller mener at det skal bli vanskeligere å få. Kjente selv til en tidligere som alltid måtte få et nytt barn hver gang barnetrygda for de andre gikk ut...

"Det er ingenting å feire at man er homofil. Vi heterofile har da aldri feiret vår legning. Denne tiljublingen av homofile er nedbrytende for samfunnet vårt. Man kan nesten få inntrykk av at det er bedre å være homofil, enn heterofil. Det synes jeg er veldig trist." (Carl I. Hagen, alle sammen)

Jeg tror ikke den setningen er ment diskriminerende ovenfor homofili, men at det ikke skal gjøres til en mote. For det er det det har blitt. Det er trendy å være homofil, og jeg har mange homofile venner. Og jeg syns de er like flotte som det de er, men jeg syns ikke noe om det som en trend. Det var jo en periode hvor det var en slik trend i f.eks Italia.

Men for all del, folk må få feire hva de vil. Lag gjerne en markeringsdag og by-marsj for de heterofile, bifile og homofile. Jeg ser liten mening med det, men hey det er et fritt land og det skader ingen, annet enn at folk kan velge å bli f.eks homofile fordi det er trendy og in.

De andre sitatene har jeg dessverre ikke kildehenvisning til..

Ikke kilde= ikke troverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegg redigert med kilder.

For det første, når det gjelder flyktinger/asylsøkere, så er som sagt Norge et av Europas strengeste når det kommer til flyktningspolitikk. Vi har innvandringsstopp, og blir stadig kritisert av FN fordi vi tar inn så få flyktninger. Det FrP vil er å "hjelpe de der de kommer fra", istedet for å gi mennesker som flykter for livet sitt opphold i Norge. Flyktningpolitikken er knallrestriktiv, og det er nesten umulig å få opphold her. Behandlingstiden av asylsøknader tar kjempelang tid, og i mellomtiden lever de under rimelig uverdige forhold i asylmottak, hvor de inntil nå ikke har fått norskopplæring- noe som heldigvis er forandret nå. Det er en myte at vi tar inn så fryktelig mange; vi tar nesten ikke inn noen. UDI jobber med en politikk som sier at hver asylsøker er "skyldig" inntil det motsatte er bevist, f.eks så holder det ikke at han eller hun kan bevise at de HAR blitt torturert, dersom de ikke kan bevise at de vil bli torturert dersom de returnerer. En mer restriktiv flyktningpolitikk enn det vi allerede har vil være ingen flyktningpolitikk i det hele tatt, men full stopp og stengte grenser.

Når det gjelder samer, så er det jo de som er urinnvånerne i Norge, så sånnsett vil det være mer riktig at dersom man bor i Norge bør man lære seg samisk.. De var her først.

Jeg tviler STERKT på at det er mange som "velger" å bli homofile fordi det er trendy, så lenge det faktisk er rimelg samlede meninger blant forskere om at seksuell legning er noe man blir født med. At flere tør å komme ut av skapet er jo bare bra, uavhengig av hva grunnen er. Det er fremdeles vanskelig å være åpent homofil i Norge, det er jo faktisk ikke særlig lenge siden et lesbisk par ble banket opp på gaten i Oslo fordi de kysset og leide hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...