Gå til innhold
Hundesonen.no

Klær til utstilling


Papillon

Recommended Posts

Har ikke selve utstillingen blitt mer og mer show? Når jeg lister meg forbi utstillingsringene under NKK stevner føler jeg har landet på ett eller annet show hvor klær er viktig. Beklager til deg som la ut bilde av deg selv og flatten. Jeg legger faktisk mest merke til deg, bikkja ble underunderordnet for min del. På Bjerke i år i gjørmebadet så jeg en lekker dame i hvitt, eller det skulle ha vært hvitt, for det var vått og skittent, hunden hun gikk med så jeg ikke, for jeg ble så fasinert av at hun stilte i hvitt på en dag som denne. Var også å så på juniorhandlingsfinalen (?) for ett par år siden på Hamar, og spurte mine venninner på tribunen om det var bikkjene eller ungdommen som skulle vises frem, de var heller ikke helt sikre, men vi ble enige om at her var klær viktig og den som gikk i ett med hallen bare kunne glemme alt, personen vant gitt...

Nå kan jeg ikke mye om dette, så mulig det er ett show hvor klær og ungdom er viktigst, hunden er ett accessories ser det ut som. Tillater meg likevel å si min mening. Z'n skal stilles på nyåret, og har fått anbefaling av en som driver mye med utstilling, at jeg må gå med beige. Må gjerne gå med olabukser, men beige eller lysbrun genser. På den måten "stjeler" jeg ikke farger fra han. Så jeg vet hva jeg skal ha på meg... men ikke hvordan jeg stiller han. Vi regner med at han gjør seg selv. Han er jo nesten lik rasestandard :cry:

Jeg tror virkelig noen har lagt seg veldig opp i akkurat det bildet. Og ja jeg var litt pent antrukket, som jeg av og til er når jeg stiller. Både av hensyn til dommere etc etc. (les tidligere innlegg)

Men f.eks bjerke, å stille sånn? Jeg er faktisk ikke dum (som noen tydeligvis tror..) Om dere absolutt vil vite det stilte jeg i gummistøvler.... Og som tidligere innlegg så stiller jeg som regel i helt normale klær etter min mening.

Omtrent slik;

1NKK%20Orre%20sept%202007%20309.jpg

Men det er vel enkelte her som sikkert mener jeg har stæsja meg litt for mye opp.. Jaja, skjerf å greier, fytti katta - OG dressjakke.. Nei burde vel heller dratt på firmafest kanskje? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 290
  • Created
  • Siste svar

Vi prøver vel å diskutere generelt, men det blir jo å "be om det" - når man legger ut bilde av seg selv som godt eksempel da. Da får du tåle det, uten å hevde at vi som ikke synes noe om det mener du er "dum" - det har da ingen sagt? Som sagt i en gruppering, ja kanskje - selv om jeg også ser bare den lysende hvite dressen, og knapt legger merke til bikkja slik det ser ut på bildet. Men i raseringen, niks - der er det synd at dette brukes som godt eksempel.

Men altså (og nå snakker jeg forsøksvis GENERELT, så ingen skal ta det helt personlig):

Her i Norge har hundeutstilling vært en relativt "demokratisk" moro - uten proffhandlere, der vanlige eiere også skal tøre å bevege seg inn i ringen; det er slik man lærer. Å dra kleskodene så langt utpå, at folk som er litt runde, ikke så superoppdressede, ikke så flinke til å løpe "stilfullt" - selv om de samme damene kanskje faktisk klarer å få HUNDEN til å gjøre det (men det er liksom ikke verdt å nevne) - skal føle at de ikke har noe der å gjøre...

Her kan alle gå gradene, og det er det man lærer av - hvis man er interessert. Hvis det å gå inn i ringen skal være som å gå inn på et utested en lørdagskveld i klesveien... så blir det nokså feil start.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kostymeball..men hva gjør hunden der? Dette bildet er slett ikke av de verste jeg har sett..Her var det jo en ganske stor hund som var med på bildet, enda "morsommere" ser det ut med litt flere partygjester og en liten rase, som f.eks. chihuahua..

Hihi! Noe sånt som dette: http://coralbaypugs.com/Flash-McCartha1-web.jpg

(litt sånn "Hvor er Willy" - bare denne gangen en hund - tips: Den er liten og flat i ansiktet...)

Helt ærlig: Ja, profesjonaliseringen av hundeutstillinger er i ferd med å gjøre meg ganske fed-up av hele skjiten også. Kanskje man burde arrangere flere uoffisielle utstillinger for sånne "vanlige, dødelige" som ønsker å konkurrere med hundene sine, uten all pynten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan alle gå gradene, og det er det man lærer av - hvis man er interessert. Hvis det å gå inn i ringen skal være som å gå inn på et utested en lørdagskveld i klesveien... så blir det nokså feil start.

Er vel ikke så vanlig å gå ut på utested med nypresset dress som viser lite hud og flate sko som er gode å gå i og i tillegg håret satt bort slik at det ikke er i veien? I hvertfall ikke det jeg ser for meg når du sier lørdagskveld på byen... Det er mer det jeg ser for meg folk som jobber på kontor eller steder der service også vises i klesveien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så vanlig å gå ut på utested med nypresset dress som viser lite hud og flate sko som er gode å gå i og i tillegg håret satt bort slik at det ikke er i veien? I hvertfall ikke det jeg ser for meg når du sier lørdagskveld på byen... Det er mer det jeg ser for meg folk som jobber på kontor eller steder der service også vises i klesveien.

Det kommer vel litt an på hvilken aldersgruppe vi snakker om? Selv vi "oldiser" tar oss en tur på byen innimellom nemlig, og jeg viser ikke overdrevent mye hud eller går med sko jeg ikke får lyst til å ta livet av meg av å bruke en hel kveld.

Når du førstes er inne på det, så er ikke hundeutstilling å "jobbe på kontor eller steder der service også vises i klesveien", det er - trodde jeg, ihvertfall - en kvalitetsbedømmelse av hundens eksteriør, ikke handlerens klessmak/budsjett. At man kler seg rent og pent når man er ute blant folk tar jeg som en selvfølge (selv om både rent og pent har vist seg å være en smakssak :rolleyes: )

Og bare for å ha vært innom det og - jeg har en 10 åring som har lyst til å drive med juniorhandling, men jeg må si at jeg er mildt sagt skeptisk til å la henne, sånn som juniorhandling ser ut fra utsiden av ringen i dag. Jeg trodde - i all min enfold - at juniorhandling handlet om hvor flinke ungdommene var til å presentere HUND jeg, ikke seg selv. Da ser jeg heller at hun driver med noe "mer fornuftig", som agility eller lydighet, bl.a. fordi at jeg ikke har økonomi til et eget "konkurranse-klesbudsjett" til henne.

Det er og et allerede for stort press på hvordan klær man kan og ikke kan bruke ellers, med merkeklær og motedill og hele pakka. Vil man virkelig ha det i hundesporten og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at noen VIL forstå, mens andre gjerne vil fortsette å dresse seg opp... Selv er jeg glad for at jeg slipper å jobbe et sted hvor jeg blir påtvunget å bruke visse typer klær fordi kundene skal tro servicen bedrer seg på grunn av det... det finnes endel av oss som klarer litt nyanser - at det finnes mellomting mellom grilldresser og utslitte jeans og kritthvite dresser, og som klarer å kle seg helt greit uten å rope om "se meg meg".

Vi er kanskje noe eldre da, slår det meg? Kanskje er dette tildels en aldersgreie, etter atskillige år i et rasemiljø med pampige hunder og normalt utseende toppoppdrettere, så virker det litt pussig?

Nei, lev det ut på vinnergallaer eller andre slike ting, og la hundelivet på utstilling forsøksvis fortsette å være for folk flest, uansett utseende og oppstasing. Forøvrig tenker jeg alltid, når jeg ser en enslig slik pyntesvale i ringen, i en rase der dette ikke er vanlig, at det må "være noe" - at de prøver å imponere en utenlandsk dommer til å tro at "vi er vinneren", at bikkja trenger drahjelp, eller at de rett og slett har gått litt feil.

At det i noen raser blir enorme motediller, tja... sånn er det vel, det går moter i alskens ting, og jeg husker da jeg var i slutten av tenårene og drev på et ridesenter hvor alle "måtte" ha tweedjakker brått - for å sitte og humpe rundt på noen skolehester! Men jeg tror ingen red bedre av den grunn... eller at de slitne hestene ble mer spenstige.

Men nei, det er ingen "jobb" å handle hunder i Norge - slik det er i USA. Kanskje noen får en godtgjørelse, men det amerikanske systemet... uff, nei takk. Der blir det bare politikk og tryner og kampanjevisning av hunder som lever i bur i en campingbil i måneder i verste fall.

Ellers har jeg sterkt i sinn en diger oppdretter med en ikke helt patent klessmak og løpestil, som likevel "klarer" å vise sine praktfulle hunder som er i verdensklasse, helt til topps, antagelig forbi oppstæsja saker som veier en femtedel og løper mye lettere. Men det er bikkja og kunsten å VISE hund (og ikke seg selv) som teller der... Heia sier jeg!! :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slutter meg til Akela, 2ne, Quest og andre som mener at hundeutstillinger er en hundesport der man skal vise fram hunden og tone ned alt annet. Mange sier at "det ser penere ut med en fin dress e. l.", saken er jo at dette er en smakssak, mange vil synes at det ser feil ut! Og når man sitter en stund på en utstilling og ser hva folk har på seg, så er min erfaring at det er veldig mange som synes det passer best med temmelig ordinært antrekk. Rundt noen av raseringene er pyntefaktoren høy, jeg føler meg mest hjemme andre steder.

Jeg tror ikke norske hundeutstillinger kommer til å bli amerikaniserte pynteshow med det første. Det finnes for mange sporty, ujålete hundefolk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er en "aldersgreie" hele det der.. Hva som er pyntet eller ikke vil jo også være en helt klar smakssak?

Jeg synes den hvite dressen var pen, jeg. Eneste problemet jeg kan se med lyse klær på utstilling er jo at man da må for guds skyld ikke ha hunder som hopper opp, eller sette seg ned på kne når man viser dem. DA blir det jo bare ille.

Skulle absolutt ønske jeg var et "dress-menneske" jeg - som både hadde og likte å gå med dress. Men det er jeg ikke, og derfor er utst.klærne akkurat de samme som man gå med til vanlig. Men jeg synes likevel at det er penere med en hel dress enn olabukser og en college-genser.

En dress behøver jo faktisk ikke å være SÅ stivpyntet for mange, da - endel bruker jo også dette daglig.

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk hatt et par dressjakker opp gjennom årene, da (som kun ble brukt på hundeutstillinger, faktisk)... Lurer på om jeg ikke vant i hvertfall et par av BIS'ene mine på NKK i dem også. (http://www.taildown.homestead.com/Muffin.html)

Så ja - i gruppe- og BIS-finaler, og på innendørs utstillinger er det pent med dress. I raseringen, søle og regn er det bare dumt... (Og ennå "dummere" å skifte klær underveis på utstillingen, for å matche hundene man stiller... DET har jeg sett noen gjøre!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så veldig bevandret i utstillingsringen, men klesstil mener jeg å ha fått med meg at ofte varierer med rasene. Man ser store forskjeller mellom de som stiller am.cock og små terriere, og de som stiller harehunder. Det var vel noen som var inne på det her tidligere; "jakthundfolket" ser av og til ut som å komme rett fra jakta (selv i mai) for å sette det litt på spissen, mens andre kan se ut som om de har kledd seg til en penere middag. Det er jo også variasjoner innad i ringene; noen har "pyntet" seg litt med et nøytralt skjørt, andre har dongeribukse og en nøytral dressjakke. Sånt synes jeg er helt ok, man tar ikke oppmerksomheten bort fra hunden, men man kommer på utstilling litt over det som er vanlig å gå i. Dette ekstreme; skikkelig pyntet, høyhælte sko, matchende ditt og datt og dill dall, det er litt vel mye etter min smak.

For å illustrere, et bilde av "passelig pyntet":

i272489480_6177_4.jpg Tone med Hayley, cockervalp. Dette er slett ikke overkill, og det å dra alle dressjakker under en kam og si det er overpyntet, tror jeg ikke stemmer i dette tilfellet. Jeg synes det ser veldig naturlig ut, og jeg syns ikke hun drar oppmerksomheten bort fra hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det forskjell på dressjakker og dressjakker da - eller, det heter kanskje blazer om det ikke er til en dressbukse eller matchende skjørt? Er ikke helt inn i dette klesstyret..

Jeg har faktisk "dressjakke" sjøl (med matchende skjørt), i cord - sort, og derfor ikke særlig brukandes til sorte hunder, om jeg har forstått diskusjonen her rett. Det hender til og med at jeg går med den (jakka, jeg er dessverre ikke noe skjørte-menneske) uten at det er ment som pynting - dog ikke på tur med hundene, det er ikke plass til bæsjeposer i lommene *flir*

Men det er kanskje en ide til neste gang? Å ha på meg skjørt og jakke og høyhelede støvletter? Kanskje dommeren glemmer å se om hun har alle tennene da, vesla her? Eller at eldstemann blir mer feminin? Og om ikke noe annet, så får man jo nok en unnskyldning å bruke når bikkja ikke blir plassert høyt nok opp? Man hadde ikke på pene nok klær, i tillegg til at dommeren sikkert er full, trynedømmer, ikke har lest rasestandarden og ikke kan rasen godt nok..

Har forøvrig et lite perverst ønske om å dukke opp i en lydighetsring som om jeg skulle få eksteriørbedømt miniatyrhund, liksom.. I lårkort skjørt, høyhelede sko og godt utringet bluse.. Lurer på om det ville påvirket dømmingen noe? (må vel kanskje lære meg å springmarsje i sånne sko først? hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke så vanlig å gå ut på utested med nypresset dress som viser lite hud og flate sko som er gode å gå i og i tillegg håret satt bort slik at det ikke er i veien? I hvertfall ikke det jeg ser for meg når du sier lørdagskveld på byen... Det er mer det jeg ser for meg folk som jobber på kontor eller steder der service også vises i klesveien.

Kanskje vi skal begynne å kjøre den stilen på div. utesteder? :P Det der er mer hva jeg ser for meg dersom man skal ut å spise under andre omstendigheter enn ut med venner.

Det kommer vel litt an på hvilken aldersgruppe vi snakker om? Selv vi "oldiser" tar oss en tur på byen innimellom nemlig, og jeg viser ikke overdrevent mye hud eller går med sko jeg ikke får lyst til å ta livet av meg av å bruke en hel kveld.

Når du førstes er inne på det, så er ikke hundeutstilling å "jobbe på kontor eller steder der service også vises i klesveien", det er - trodde jeg, ihvertfall - en kvalitetsbedømmelse av hundens eksteriør, ikke handlerens klessmak/budsjett. At man kler seg rent og pent når man er ute blant folk tar jeg som en selvfølge (selv om både rent og pent har vist seg å være en smakssak :rolleyes: )

Og bare for å ha vært innom det og - jeg har en 10 åring som har lyst til å drive med juniorhandling, men jeg må si at jeg er mildt sagt skeptisk til å la henne, sånn som juniorhandling ser ut fra utsiden av ringen i dag. Jeg trodde - i all min enfold - at juniorhandling handlet om hvor flinke ungdommene var til å presentere HUND jeg, ikke seg selv. Da ser jeg heller at hun driver med noe "mer fornuftig", som agility eller lydighet, bl.a. fordi at jeg ikke har økonomi til et eget "konkurranse-klesbudsjett" til henne.

Det er og et allerede for stort press på hvordan klær man kan og ikke kan bruke ellers, med merkeklær og motedill og hele pakka. Vil man virkelig ha det i hundesporten og?

Husk at før det dere ser i storeringen så går de fleste dommere i JH (med noen untak så klart) ganske nøye inn på hva du kan. Du får rase spørsmål, det hjelper ikke å være pent antrukket om du ikke har peiling på hvor hunden kommer fra, hvilke fargevarianter den finnes i, hvordan den klippes, åssen bitt den har ovs...

Ang. budsjett Den hvite dressen på bildet kostet 129,- for buksa og 149,- for jakka, så det var ikke akkurat et dyrt kjøp jeg kommer til å huske så lenge :P

Mulig det er en "aldersgreie" hele det der.. Hva som er pyntet eller ikke vil jo også være en helt klar smakssak?

Jeg synes den hvite dressen var pen, jeg. Eneste problemet jeg kan se med lyse klær på utstilling er jo at man da må for guds skyld ikke ha hunder som hopper opp, eller sette seg ned på kne når man viser dem. DA blir det jo bare ille.

Skulle absolutt ønske jeg var et "dress-menneske" jeg - som både hadde og likte å gå med dress. Men det er jeg ikke, og derfor er utst.klærne akkurat de samme som man gå med til vanlig. Men jeg synes likevel at det er penere med en hel dress enn olabukser og en college-genser.

En dress behøver jo faktisk ikke å være SÅ stivpyntet for mange, da - endel bruker jo også dette daglig.

Når jeg tenker meg om så har jeg faktisk hatt et par dressjakker opp gjennom årene, da (som kun ble brukt på hundeutstillinger, faktisk)... Lurer på om jeg ikke vant i hvertfall et par av BIS'ene mine på NKK i dem også. (http://www.taildown.homestead.com/Muffin.html)

Så ja - i gruppe- og BIS-finaler, og på innendørs utstillinger er det pent med dress. I raseringen, søle og regn er det bare dumt... (Og ennå "dummere" å skifte klær underveis på utstillingen, for å matche hundene man stiller... DET har jeg sett noen gjøre!)

Susanne

HAr heldigvis ikke bilde av den når jeg kom hjem, men det var mer av årsaken at jeg pakket sammen alt som hadde med kryp og kravling siden de andre som var der var fra den eldre generasjonen.

Nå er ikke jeg så veldig bevandret i utstillingsringen, men klesstil mener jeg å ha fått med meg at ofte varierer med rasene. Man ser store forskjeller mellom de som stiller am.cock og små terriere, og de som stiller harehunder. Det var vel noen som var inne på det her tidligere; "jakthundfolket" ser av og til ut som å komme rett fra jakta (selv i mai) for å sette det litt på spissen, mens andre kan se ut som om de har kledd seg til en penere middag. Det er jo også variasjoner innad i ringene; noen har "pyntet" seg litt med et nøytralt skjørt, andre har dongeribukse og en nøytral dressjakke. Sånt synes jeg er helt ok, man tar ikke oppmerksomheten bort fra hunden, men man kommer på utstilling litt over det som er vanlig å gå i. Dette ekstreme; skikkelig pyntet, høyhælte sko, matchende ditt og datt og dill dall, det er litt vel mye etter min smak.

For å illustrere, et bilde av "passelig pyntet":

i272489480_6177_4.jpg Tone med Hayley, cockervalp. Dette er slett ikke overkill, og det å dra alle dressjakker under en kam og si det er overpyntet, tror jeg ikke stemmer i dette tilfellet. Jeg synes det ser veldig naturlig ut, og jeg syns ikke hun drar oppmerksomheten bort fra hunden.

Veldig pent antrekk, stiller slik ofte selv. Enkel ren jeans og jakke. Men på bildet er det ute og vått på bakken, man tilpasse jo litt etter om det er en utstlitt skole hall, ute, vikingskipet etc da :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forøvrig et lite perverst ønske om å dukke opp i en lydighetsring som om jeg skulle få eksteriørbedømt miniatyrhund, liksom.. I lårkort skjørt, høyhelede sko og godt utringet bluse.. Lurer på om det ville påvirket dømmingen noe? (må vel kanskje lære meg å springmarsje i sånne sko først? hehe)

He,he..husk nå bare å sjekke om dommeren virkelig er interessert i "the fairer sex".. :cry: Har sett et par minneverdige eksempel på det motsatte..Der "damer" gjorde sitt beste for å "blende" dommeren med sine attributter..Bare så synd at de aktuelle dommerne ikke interesserer seg for slike attributter.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at før det dere ser i storeringen så går de fleste dommere i JH (med noen untak så klart) ganske nøye inn på hva du kan. Du får rase spørsmål, det hjelper ikke å være pent antrukket om du ikke har peiling på hvor hunden kommer fra, hvilke fargevarianter den finnes i, hvordan den klippes, åssen bitt den har ovs...

Ang. budsjett Den hvite dressen på bildet kostet 129,- for buksa og 149,- for jakka, så det var ikke akkurat et dyrt kjøp jeg kommer til å huske så lenge :P

Det skulle bare mangle, det er ikke en missekonkurranse for "småjenter" :P Og ang. budsjett, så var vel poenget mer at det ser ut til at det er nødvendig med en egen "vise hund"-garderobe enn at det holder med å være "vanlig pent kledd". Jeg antar du ikke bruker den hvite buksedressen din på skolen? Og om man driver med dette hver lørdag og søndag hele utstillingssesongen, må man vel ha mer enn en outfit.. Og "korrekt kleskode" er allerede streng og grusom for ei jente som straks blir pubertetslus, syns jeg :P

He,he..husk nå bare å sjekke om dommeren virkelig er interessert i "the fairer sex".. :cry: Har sett et par minneverdige eksempel på det motsatte..Der "damer" gjorde sitt beste for å "blende" dommeren med sine attributter..Bare så synd at de aktuelle dommerne ikke interesserer seg for slike attributter.. :P

Det er nok et poeng. Memo til meg selv, ikke bare sjekke om dommeren er hyggelig og grei til debuten, han bør være hetero og :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Quest, jeg husker godt også noen episoder - der et "sjarmtroll" holdt på å skremme den ekstremt søte og tilsvarendde homofile dommeren over i neste ring, der hun blunket til ham mens hun bøyde seg dyyyypt forover i sin utringede bluse og sitt korte skjørt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iallefall bør du sjekke det hvis du skulle være mer opptatt av å vise "pupper og lår" enn hund... :cry:

Dersom dommeren er "hun" bør hun deriomt ikke være hetero :rolleyes:

Nå var det i lydighetsringen vi skulle vise pupper og lår da, jeg har folk som stiller ut hundene mine jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, Quest, jeg husker godt også noen episoder - der et "sjarmtroll" holdt på å skremme den ekstremt søte og tilsvarendde homofile dommeren over i neste ring, der hun blunket til ham mens hun bøyde seg dyyyypt forover i sin utringede bluse og sitt korte skjørt :rolleyes:

:cry: Åh..jeg ler så jeg får vondt i magen! Tenk å ha hatt det på video!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... Hvorfor snakker alle om å pynte seg opp? Det er ikke snakk om å pynte seg, gå i dype utringninger, vise seg frem for dommeren eller lignende! Det er snakk om å se presentabel ut! Og da trenger man ikke nødvendigvis bruke en kritt hvit dress (som dere hele tiden fortsetter å snakke om?), men å gå pent kledd, og dress er en veldig grei og enkel påkledning (som i tillegg har lommer i blazeren som jeg synes er ganske praktisk for godbitvoffser...). Og ang det at det er mote eller at noen har "pyntedilla" så synes jeg det er litt rart at dere drar ut ungdommer der, for jeg er ganske sikker på at det som jeg ville kalt ungdommer med "pyntedilla" ikke hadde ikledd seg dress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukk... Hvorfor snakker alle om å pynte seg opp? Det er ikke snakk om å pynte seg, gå i dype utringninger, vise seg frem for dommeren eller lignende! Det er snakk om å se presentabel ut! Og da trenger man ikke nødvendigvis bruke en kritt hvit dress (som dere hele tiden fortsetter å snakke om?), men å gå pent kledd, og dress er en veldig grei og enkel påkledning (som i tillegg har lommer i blazeren som jeg synes er ganske praktisk for godbitvoffser...). Og ang det at det er mote eller at noen har "pyntedilla" så synes jeg det er litt rart at dere drar ut ungdommer der, for jeg er ganske sikker på at det som jeg ville kalt ungdommer med "pyntedilla" ikke hadde ikledd seg dress.

signerer.

Håper virkelig ikke hun som skremte livet av en homofil dommer er dere ser for dere når dere tenker "Juniorhandlere" for da bør dere sette av en dag rundt den ringen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viser jo seg her inne at det er like mange meninger om dette som det finnes hundeeiere :imrgreen:

Det viktigste er vel at man ikke stiller i klær som tar oppmerksomheten bort fra hunden, enten det nå er i den ene eller den andre retningen, og at det er klær man selv føler seg komfortabel med å gå i. Sånn bortsett fra det har vel ingen noe med hva andre velger å gå i :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj oj, her har det tatt av ser jeg.

Jeg er selvfølgelig absolutt enig med Line og Femidotten. Jeg har selv en helt grei grå dress.

Folk må få kle seg som de vil, men er det nødvendig å rakke så ned på dem som foretrekker å kle seg litt presentabelt på utstilling? For min del må dere gjerne gå med hva dere vil. Om det er grilldress eller jeans spiller ingen rolle for meg. Jeg tenker bare at en presentasjon vanligvis ser bedre ut om handler ser litt ordentlig ut. Og da mener jeg ikke miniskjørt, dyp utringning osv, men et enkelt klesplagg som ser litt respektabelt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...