Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


xxx12345

Recommended Posts

Jo, hun er nok vinklet litt dårlig bak, ikke at jeg får til å se sånt så veldig godt egentlig.

Hvis selvutløseren hadde ventet fem sekunder til så jeg hadde fått kommet ut av bildet og fått fokuset til Tinka ordentlig mot meg (så hun ikke hadde sett rett opp og utenfor bildekanten), kanskje til og med fått opp halen litt, og hvis jeg hadde husket å ta av sele og kobbel, og hvis hvis hvis..... :rolleyes: SÅ kunne dette blitt en nogenlunde bra bilde:

IMG_8016.jpg

(og nei, det er ikke flått som kravler på henne, men irriterende frø som fester seg på en stakkars labrador på bringebærjakt)

Jeg prøvde å ta noen bilder i dag, både med og uten selvutløser, og hun står egentlig veldig bra straks jeg står foran henne så hun har noe å strekke seg litt framover mot. Da faller bein og alt på plass med en gang - så nå får jeg vel bare finne meg noen som gidder å ta bilder for meg.

dårlige vinker?

De første bildene er urettferdige :D , for Tinka ser både godt vinklet ut foran og kjempegodt vinklet ut bak!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Jo, hun er nok vinklet litt dårlig bak, ikke at jeg får til å se sånt så veldig godt egentlig.

Hvis selvutløseren hadde ventet fem sekunder til så jeg hadde fått kommet ut av bildet og fått fokuset til Tinka ordentlig mot meg (så hun ikke hadde sett rett opp og utenfor bildekanten), kanskje til og med fått opp halen litt, og hvis jeg hadde husket å ta av sele og kobbel, og hvis hvis hvis..... :rolleyes: SÅ kunne dette blitt en nogenlunde bra bilde:

IMG_8016.jpg

(og nei, det er ikke flått som kravler på henne, men irriterende frø som fester seg på en stakkars labrador på bringebærjakt)

Jeg prøvde å ta noen bilder i dag, både med og uten selvutløser, og hun står egentlig veldig bra straks jeg står foran henne så hun har noe å strekke seg litt framover mot. Da faller bein og alt på plass med en gang - så nå får jeg vel bare finne meg noen som gidder å ta bilder for meg.

haha, ser det for meg :D

Som Mali sier de første bildene er urettferdige her får hun virkelig frem sine flotte vinkler, særlig bakbena!:)

-----------------------------

Lurte på om noen ville kommentere lillejenta for meg. Har kun trent ringtrening 2 ganger, og hun har litt lange bein og er litt høy bak for tiden. Men tar gjerne i mot kommentarer allikevel :D Vet beina skulle stått litt mer parralellt på bildet :D

Ebby.jpg

Og; den lange valpehalen er søt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dårlige vinker?

De første bildene er urettferdige :D , for Tinka ser både godt vinklet ut foran og kjempegodt vinklet ut bak!

Som Mali sier de første bildene er urettferdige her får hun virkelig frem sine flotte vinkler, særlig bakbena!:)

Ja, jeg ser jo at på det bildet så har hun ganske gode vinkler bak, mens på andre bilder igjen ser det ut som om det går "rett ned".... Her f.eks.:

IMG_8007.jpg

(unnskyld for at jeg kupper tråden med alle disse dårlige bildene! :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi og fått tatt noen oppstillingsbilder :) Kommentarer? Bakbeina kunne vært strukket litt mer bak kanskje? Og på det nederste så skulle de vært mer parallelle. Men er det ellers noe? Hodet mer opp kanskje? (Var det ikke det du sa Silje? :)

staa2.jpg

staa3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste kommentar er at han "henger" litt, så om han "reiser" seg litt, spesielt i framparten, så ser han mer våken ut, og helheten blir bedre :) Ellers det du kommenterer selv, om at bakbeina kunne vært en tanke lenger bak.

Han har forresten blitt veldig fin! (og stor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miriam;

Den nærmeste bakbenet er litt mye strukket ut, det andre litt lite. Forbena burde kanskje vært en bitteliten anelse lenger under hunden, slik at de går rett ned, men kan se ut som om det er litt nedoverbakke her også. Ellers likte jeg utrykket i grunn. Ikke sånn typisk søtt tispe utrykk men litt sånn konsa :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Femidotten! Jeg stilte henne opp sånn litt med vilje, for å høre om jeg hade forstått det riktig. Ellers er hun litt vanskelig å stille opp, for hun stiller seg ikke opp noe pent, og hun hater å bli "klådd" på. Begynte såvidt å trene litt på å flytte labbene hennes i går, men hun kan virkelig ikke fordra det :rolleyes:

Hun har et ganske konsentrert blikk på det bildet der, hun står og venter på å få fri kommando så hun kan få ta den flaska mamma står og holder, hehe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar, Femidotten! Jeg stilte henne opp sånn litt med vilje, for å høre om jeg hade forstått det riktig. Ellers er hun litt vanskelig å stille opp, for hun stiller seg ikke opp noe pent, og hun hater å bli "klådd" på. Begynte såvidt å trene litt på å flytte labbene hennes i går, men hun kan virkelig ikke fordra det :rolleyes:

Hun har et ganske konsentrert blikk på det bildet der, hun står og venter på å få fri kommando så hun kan få ta den flaska mamma står og holder, hehe :lol:

hehe, men da er det bare treningen som gjenstår om du har fortstått hvordan hunden skal stå da - Lykke til!

Så kanskje vi sees på en retrieverutstilling senere :)

Ringerike 15.sept *hint hint* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal prøveå komme meg på retrieverutstillingen den 15. september jeg :lol: Kanskje plukke opp noen tips, og se hvordan hodet og halen skal holdes :) Nå synes jeg det er teit at jeg ikke begynte med utstillingstrening tidligere :rolleyes: *Håpe på at pelsen hennes vokser seg til fort fort*:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja lurt, det er den nærmeste før 2007 er slutt tenker jeg, den andre er her(ja sånn 10min fra her jeg sitter :lol: ) i Porsgrunn i oktober. På Ringerike dømmer Børge Espeland så om du vil prøve deg er han en veldig grei dommer å debutere for, han har også dømt Barn & hund (ja jeg deltok :rolleyes: ) og er veldig flink med slikt, har barn selv. Info om Ringerike finner du her

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk :lol: Jeg tror jeg må/bør vente litt med å debutere i utstillingsringen, Josie har så utrolig dårlig pels nå pga. allergien. Men i 2008 blir det nok en debut i utstilling, samtidig som vi jobber videre med lydigheten :) Veldig kjekt å vite om dommere som er greie å debutere for :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette bilde av Albin var bare helt utrolig vakkert. For en staselig gutt.

Tusen takk! :wub:

Det ble tatt hos oppdretteren min tidligere i dag, etter at han hadde fått seg en skikkelig formklipp! Det kledde han utrolig godt ;) Håper han blir enda finere når han får litt mere pels, akkurat nå er han fullstendig nedrøytet.

(også håper vi veldig på et ørlite championat på Bjerke i helga ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mange spesielt gode oppstillingsbilder av Willy, men dette er nå fra Basenji spesialen, tatt av en av fotografene til Yodel..kan ikke ha vært deg siden du var inne i ringen samtidig :wub: ..

He he.. aner ikke hvem som har tatt dette bildet, men det er nå iallefall tatt med mitt kamera :rolleyes: (jeg har det med å plassere bort kameraert mitt til de nærmeste ledige hendene når jeg ankommer en utstillingsplass, så her er det bare å søke dekning. Bildet av Echo her inne er forresten tatt av Barooo- også med mitt kamera, vel og merke)

Synes forøvrig at Willy er veldig fin. Den litt elegante typen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he.. aner ikke hvem som har tatt dette bildet, men det er nå iallefall tatt med mitt kamera :rolleyes: (jeg har det med å plassere bort kameraert mitt til de nærmeste ledige hendene når jeg ankommer en utstillingsplass, så her er det bare å søke dekning. Bildet av Echo her inne er forresten tatt av Barooo- også med mitt kamera, vel og merke)

Synes forøvrig at Willy er veldig fin. Den litt elegante typen :wub:

Det er så koselig å få litt skryt av vovsen si.... ;) Tusen takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt ingen som gidder å hjelpe meg med å ta bilder av vofsen min oppstilt men snart skal jeg få tatt det.

Her er ihvertfall mine forsøk på å gjøre alt selv :)

De to nyeste. Dårlig underlag da det er i en seng som er samme farge som meste parten av pelsen hennes. Men ellers syns jeg at hun står fint her. Litt langt bak med beina på det første bilder da men ellers bra. Bilde nr.2 er litt utydelig fordi hun går fram og stiller seg opp selv. Hun har hodet for høyt men ellers syns jeg hun står pent.

i201273472_63290_2.jpg

Her ser vi jo ikke ansiktet hennes pga ørene :S

i201273473_708_2.jpg

Her er det da veldig dårlig vinkel. Det var også tatt på den tiden da jeg trodde at cockere skulle ha en fot lengre bak en den andre dermed er jo bildet helt feil! Men Blondie står ganske fint. Hun er bare veldig langt ned med hodet og hun ser inn i kameraet på det ene bildet.

i201273475_64924_2.jpg

i201273474_9865_2.jpg

Her er det vell riktig vinkel og alt stemmer untatt ørene hennes og båndet, knis.

i201273476_7578_2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...