Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


xxx12345

Recommended Posts

Jeg synes det ser best ut på bilde 2. Eneste jeg har å pirke på er at du kan trene på å stå litt lengre unna, så han ikke ser så mye opp, da kan nakken se kortere ut enn den er :icon_confused: Ellers bra jobba synes jeg, han er vel ikke så gammel om jeg har forstått rett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Jeg synes det ser best ut på bilde 2. Eneste jeg har å pirke på er at du kan trene på å stå litt lengre unna, så han ikke ser så mye opp, da kan nakken se kortere ut enn den er :whistle: Ellers bra jobba synes jeg, han er vel ikke så gammel om jeg har forstått rett?

Han er 5mnd. :icon_confused:

Syns det er vanskelig å få han til og ikke sette seg ned. Han vil heller sitte på rompa enn å stå pent, men er vel bare rose han og gi han gobiter når han står.. ?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er 5mnd. :icon_confused:

Syns det er vanskelig å få han til og ikke sette seg ned. Han vil heller sitte på rompa enn å stå pent, men er vel bare rose han og gi han gobiter når han står.. ?!

Sånn har vi trent det inn her ihvertfall. Og samtlige hunder stiller seg fritt uten flytting av bein :whistle: Klikker er sikkert ikke dumt for shaping, om du trener med klikker da. Funker fint både med og uten her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn har vi trent det inn her ihvertfall. Og samtlige hunder stiller seg fritt uten flytting av bein :whistle: Klikker er sikkert ikke dumt for shaping, om du trener med klikker da. Funker fint både med og uten her :icon_confused:

Bruker ikke klikker..

jeg likte det siste bildet veldig godt!

Så bra! Da er det håp! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tia er så utrolig pen :) Drømmeutseende på en aussie for min del!

Her er et par bilder av Orry. Det er ikke ordentlig oppstillingsbilder, (med tanke på at springeren stilles med hånd under hode og hale), men han står i hvert fall på bildene og er utstillingsklipt :D

Lite pen bakgrunn, det får dere bære over med til jeg får tatt noen bedre...

staa1.jpg

staa2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig et ordentlig utstillingsbilde av Orry, fra Mosseutstillingen 29. juli. Han står ikke perfekt; hode og hals kunne vært strukket litt mer og beina er ikke helt parallelle, men det får gå :) Han var ikke helt samarbeidsvillig denne dagen...

Pelsen min og meg på utstilling:

oppstilt1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir ikke dette helt ordentlig da, siden Tinka aldri blir noen utstillingsbikkje og disse bildene ble tatt på to minutter med en hund som var trøtt - men jeg har alltid ønsket meg et bilde hvor Tinka står ordentlig og pent, med passende bakgrunn osv. Og da vil jeg gjerne ha et par råd til hvordan jeg bør stille henne opp!

På disse to bildene er det jeg som tar bildene, og det er derfor vanskelig å få fokuset hennes framover, så hun strekker seg ikke så godt. På det første bildet er frambeina for langt fram ser jeg... Men hvordan er det med bakbeina? Står de greit sånn, eller bør jeg heller satse på å få de mer parallelt? Det er kanskje litt vanskelig å se... Skal se om jeg ikke får til et bedre bilde i morgen...

IMG_7967.jpg

IMG_7964.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun noe dårlig vinklet bak? Kan være bilde vinkelen kanskje men ser litt slik ut, minner meg noe om Xanto egentlig...

Ellers er det som du sier at de er tatt av deg, derfor er det noe vanskelig å bedømme.. Få hjelp å få dem skikkelig fra siden. Dersom hun er noe dårlig vinklet bak juks litt å ta dem bittelitt mer forfra.. Tror du selv ser om forbena er feilstilt. De skal liksom rett ned, ikke bakover og ikke framover... Hasene på bakbena skal i 90grader. Pass på å ikke holde evnt godbit (regner med at du bruker det på en labb? :) for høyt slik at overarmen blir steil eller halsen for strukket.

Gleder meg til å se bildene som kommer :D

Peers: Dersom dette var første utstilling på 4år så det ikke slik ut på bildet. Veldig flott antrekk og oppstilling foruten de få feilene du bemerket selv. Hadde nok trodd at dere hadde stilt en del om jeg ikke visste det var lenge siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ikke legge ut bilde her, men jeg lurer på om noen kan både bedømme hund og oppstilling?

exsto.jpg

Bilde er dårlig, men er det noen som kan hjelpe litt?

(Ånei, dette er ingen utstillingshund, men jeg ønsker å høre hva dommerne har å si for det :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peers: Dersom dette var første utstilling på 4år så det ikke slik ut på bildet. Veldig flott antrekk og oppstilling foruten de få feilene du bemerket selv. Hadde nok trodd at dere hadde stilt en del om jeg ikke visste det var lenge siden :)

Tusen takk for det! :) Dette var første på 4 år ja, så jeg er egentlig veldig fornøyd med tanke på at det var lenge siden for oss begge (for ikke å snakke om mine nerver, jeg er jo nødt til å ha psyket ut Orry fullstendig :Laugh:).

Hyggelig med slike kommentarer fra dere som har peiling og erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det masse flotte bilder å se.

Tenkte jeg kunne legge ut noen bilder av Balder. Legger ut to fra trening i mai og et fra GD spsialen i vikersund.

normal_Pinsetreff_i_Vikersund_026.jpg

Her ett bilde fra Vikersund forfra.

normal_HPIM1801.JPG

Her er ett fra treningen i mai

normal_HPIM1794.JPG

Ett annet oppstilt bilde, her har han det ene forbene som kommer litt lant frem (irriterer meg mye med bilde men)

Legger også ut noen bilder av en japansk spisshund som jeg passet i sommer, prøve å få til ett oppstilt bilde av han. Legger ut to så ønsker jeg gjerne tilbakemeldinger.

normal_IMG_4154.JPG

Hadde en litt dårlig trent fotograf

normal_IMG_4157.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan legge ut et bilde som ble tatt i helga. Caroline som stiller (og bildet ble nok tatt fra feil vinkel).

IMG_0578.jpg

Har ikke peiling på rasen, men det der ser veldig bra ut for mine øyne. Kan sikkert hende hun kunne vært strukket en halv millimeter til bak, men uttrykk og balanse gjør at jeg vil si det der er nær perfekt. Kjempefin hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på rasen, men det der ser veldig bra ut for mine øyne. Kan sikkert hende hun kunne vært strukket en halv millimeter til bak, men uttrykk og balanse gjør at jeg vil si det der er nær perfekt. Kjempefin hund!

Takk så mye :) Jeg har ikke akkurat peil. selv, og ikke jeg som stiller heller. (da vet jeg ikke hvordan det hadde sett ut, hehe). Men jeg skal lære meg det jeg også, så jeg ikke blir avhengig av andre. Men nå har jeg litt å gå ut ifra. Så får vi se om jeg blir bitt av utstillingsbasillen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting er kanskje at det hadde sett fint ut om båndet hadde vært oppe under ørene, eller nede på skuldrene (om du skjønner hva jeg mener), og at det selvsagt er finest om låsen er vekk fra dommeren (sånn at båndet gjør minst mulig av seg). Vet ikke hvor "dommeren" var ment å være da dette bildet ble tatt, da. Om hun er rasetypisk eller ikke, kan jeg jo ikke si, men hun ser ut som en ordentlig sunn og fint bygd hund. Ble nesten litt forelska, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting er kanskje at det hadde sett fint ut om båndet hadde vært oppe under ørene, eller nede på skuldrene (om du skjønner hva jeg mener), og at det selvsagt er finest om låsen er vekk fra dommeren (sånn at båndet gjør minst mulig av seg). Vet ikke hvor "dommeren" var ment å være da dette bildet ble tatt, da. Om hun er rasetypisk eller ikke, kan jeg jo ikke si, men hun ser ut som en ordentlig sunn og fint bygd hund. Ble nesten litt forelska, jeg...

Dette var tidligere på dagen, så ingen dommer :D Fikk ikke tatt så mange fine i ringen, for ville gjøre minst mulig ut av meg.

Du finner kritikken på hjemmesiden min om du er nysgjerrig :) Syns ho ser flott ut jeg også, men det er jo så stor forskjell på disse, så litt vanskelig å si hvordan ho blir når ho vokser seg til. Men er forelska i rasen, så her er de flotte uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten ting er kanskje at det hadde sett fint ut om båndet hadde vært oppe under ørene, eller nede på skuldrene (om du skjønner hva jeg mener), og at det selvsagt er finest om låsen er vekk fra dommeren (sånn at båndet gjør minst mulig av seg). Vet ikke hvor "dommeren" var ment å være da dette bildet ble tatt, da. Om hun er rasetypisk eller ikke, kan jeg jo ikke si, men hun ser ut som en ordentlig sunn og fint bygd hund. Ble nesten litt forelska, jeg...

Må bare kommentere, siden jeg stilte opp der :)

Båndet ville ikke bli oppunder ørene, det ble prøvd :) Dette er ikke "showsiden" (som dommeren ser), så båndet henger på den motsatte siden, dette var også kun under øvelse.

På eldre valper og voksne hunder pleier jeg å bruke (gull)kjetting, som når de stilles som dette henger løst nede ved skuldrene som du nevner, jeg synes det tar seg best ut. Men jeg liker ikke å bruke det når de er såpass små (vanesak også, sikkert).

Ikke at båndet synes så mye på rasen jeg stiller oftest (sheltie), men jeg er litt forfengelig likevel jeg da :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig ikke legge ut bilde her, men jeg lurer på om noen kan både bedømme hund og oppstilling?

exsto.jpg

Bilde er dårlig, men er det noen som kan hjelpe litt?

(Ånei, dette er ingen utstillingshund, men jeg ønsker å høre hva dommerne har å si for det :D)

Belgeren skal fristilles, om du ser på denne siden så ser du et par eksempler på hvordan de skal stå - Emmabourn Moonshadow (svært lekker groenendaelhannhund btw)

http://i114.photobucket.com/albums/n241/Imagecopy/Shadow.jpg

Woodshine Take A Chance on Me og Oscar Twinkle v.d. Weiwakers står pent.

Aller helst skal de stå og se ut av ringen (derav dobbelhandling rundt belgerringen) uten å strekkes noen vei, liksom.

På bildet av valpen din, strekker hun på bakbeina, veit ikke om det er du som har stilt henne opp sånn eller om hun bare ble stående sånn? Hun virker litt lang i kroppen, men det kan jo være at det ser verre ut fordi hun står med bakbeina som hun gjør.. Legger med et bilde av Emma når hun var sånn omtrent på "din" alder, bildet blir litt feil fordi jeg står litt skrått bak henne og det er litt ovenfra (hun driver og gjeter moren sin.. hehe), men du ser sånn ca hvordan hun står i forhold til Extra?

aCIMG3441.sized.jpg

Nå har Emma et noe hellende kryss - og det skal de jo ikke ha - men bortsett fra det så står hun pent og forholdsvis korrekt på det bildet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er hun noe dårlig vinklet bak? Kan være bilde vinkelen kanskje men ser litt slik ut, minner meg noe om Xanto egentlig...

Ellers er det som du sier at de er tatt av deg, derfor er det noe vanskelig å bedømme.. Få hjelp å få dem skikkelig fra siden. Dersom hun er noe dårlig vinklet bak juks litt å ta dem bittelitt mer forfra.. Tror du selv ser om forbena er feilstilt. De skal liksom rett ned, ikke bakover og ikke framover... Hasene på bakbena skal i 90grader. Pass på å ikke holde evnt godbit (regner med at du bruker det på en labb? :D for høyt slik at overarmen blir steil eller halsen for strukket.

Jo, hun er nok vinklet litt dårlig bak, ikke at jeg får til å se sånt så veldig godt egentlig.

Hvis selvutløseren hadde ventet fem sekunder til så jeg hadde fått kommet ut av bildet og fått fokuset til Tinka ordentlig mot meg (så hun ikke hadde sett rett opp og utenfor bildekanten), kanskje til og med fått opp halen litt, og hvis jeg hadde husket å ta av sele og kobbel, og hvis hvis hvis..... :rolleyes: SÅ kunne dette blitt en nogenlunde bra bilde:

IMG_8016.jpg

(og nei, det er ikke flått som kravler på henne, men irriterende frø som fester seg på en stakkars labrador på bringebærjakt)

Jeg prøvde å ta noen bilder i dag, både med og uten selvutløser, og hun står egentlig veldig bra straks jeg står foran henne så hun har noe å strekke seg litt framover mot. Da faller bein og alt på plass med en gang - så nå får jeg vel bare finne meg noen som gidder å ta bilder for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...