Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillingsbilder


xxx12345

Recommended Posts

Greit om jeg drar opp denne tråden? Var på kaninhopping i helga og da måtte jeg selfølgelig ta noen bilder av Frøken.. Vet ikke om de var ment som oppstillingsbilder, men de ble iaf det! :lol:

http://i79.photobucket.com/albums/j146/kdhk/froken.jpg

http://i79.photobucket.com/albums/j146/kdhk/froken3.jpg

Kommentere? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar
Dere som vet.. hvordan burde jeg stille opp Lyng?

Orket ikke krympe bildet, så det er her:

Lyng står pent... tror jeg;)

Man kan jo ikke se så utrolig mye når han står i lyngen, men det er den enste gangen vi har tatt oppstillingsbilder på en stund.. :rolleyes:

Hvis du kan trene han til å stille seg opp slik på kommando, så blir det kjempeflott. Og så står du foran han og fristiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden så nydelig han er. Jeg vil være medlem i fanklubben hans!

Albin er uutrolig flott! Jeg troor jeg så deg og hundene på nesbyen, på parkeringsplassen på søndag. Var ikke sikker på om det var deg skjønner du. :lol:

Tuusen takk :lol:

Kjempekoselig å høre :lol:

Vi var der å så på på søndagen, så det er mye mulig det var oss du så ja. Var ikke så mange bernere der så :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

DSC_0006Medium.jpg

Et av Betty i Januar, kunne hatt bakbeina litt lenger bak..

DSC_021820Medium.jpg

Fra Nkk Bø. Bakbeina er litt langt fra hverandre, feil vinkel og ja. Men hun ser rett frem og har godt utrykk :)

Litt dårlig bilde kvalitet men.. <_<

Ska se om jeg finner noen av tella :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et par av Turbo fra utstillingen i Oppdal. Han er her 3 dager over 4 måneder. Bildene er tatt av Yodel. Tusen takk for det :)

Søt liten tass du har ! :) Var det den 16 og 17 utstillingen du var på?

Vi var der i sommer, og ble nr BIG3. Var en sheltie som vant..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi noen kommentarer på bildene av Tulla? Vi er jo ikke akkurat dreve innen denne bransjen, men skal stille ut i høst nå snart.

nsk6-large.jpg

nsk5.jpg

Beklager om det er vanskelig å si noe ut i fra vinkelen, men rett foran stod dommeren (det er fra i sommer), og fotografer bør kanskje ikke gå sånn i veien.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan noen gi noen kommentarer på bildene av Tulla? Vi er jo ikke akkurat dreve innen denne bransjen, men skal stille ut i høst nå snart.

nsk6-large.jpg

nsk5.jpg

Beklager om det er vanskelig å si noe ut i fra vinkelen, men rett foran stod dommeren (det er fra i sommer), og fotografer bør kanskje ikke gå sånn i veien.. :)

Jeg er ikke veldig dreven, men kan jo gå utifra noen kommentar jeg selv har fått.

Prøv å strekke halsen hennes litt lenger fram og oppover, mange av springerdommerne er opptatt av en relativt lang og god hals. I tillegg, prøv å holde halen slik at den blir en forlengelse av ryggen. Ellers synes jeg hun står veldig fint :)

Edit: mulig bildet lurer litt, men det ser ut som bakbeina er strukket en anelse for langt tilbake. Prøv å få nedre del av bakbeina til å stå i 90 grader i forhold til bakken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke veldig dreven, men kan jo gå utifra noen kommentar jeg selv har fått.

Prøv å strekke halsen hennes litt lenger fram og oppover, mange av springerdommerne er opptatt av en relativt lang og god hals. I tillegg, prøv å holde halen slik at den blir en forlengelse av ryggen. Ellers synes jeg hun står veldig fint :wub:

Edit: mulig bildet lurer litt, men det ser ut som bakbeina er strukket en anelse for langt tilbake. Prøv å få nedre del av bakbeina til å stå i 90 grader i forhold til bakken :wub:

Takk! :wub: Er ikke helt fornøyd med det nederste bildet, har ikke fått halen helt der jeg vil ha den. Bakbeina er det jo litt vanskelig å si noe om, pga vinkelen på bildet, men Tulla er veldig godt vinklet har jeg fått høre, men jeg skal prøve å skaffe et bedre bilde. :) Halsen har jeg ikke tenkt så mye på; takk for tipset! :lol: Men har du noen råd til hvordan jeg skal få henne til å strekke halsen mer? Det jeg gjør nå, egentlig for å få brystet godt frem, er å ta tak i halen, dra og så slippe (mens jeg fremdeles holder den). Det gjør at hun "skyter" frem, og strutter liksom litt. Innbiller meg at halsen også vil strekke seg litt da? Men som sagt; skal prøve å få tatt et bilde i bedre vinkel, så får vi se.

Oppstillingsbilder tatt i dag. Glatt gulv, og ekkel, nydusjet meg. :P

KopiavOppstillingsbilder008.jpg

KopiavOppstillingsbilder004.jpg

KopiavOppstillingsbilder002.jpg

*Dobbelpost, bruk heller redigeringsfunksjonen. Mod. Josie&Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppstillingsbilder tatt i dag. Glatt gulv, og ekkel, nydusjet meg. :wub:

*klippet vekk bilder i quote*

Jeg sier meg ikke som ekspert altså, men tar utgangspunkt i hvordan de flinke springerfolka stiller hundene sine, og kommentarer jeg selv har fått fra ulike dommer.

Jeg synes kanskje hun står best på det siste bildet. Hun står veldig fint på alle bildene, men det er denne halsen da. Hodet må kanskje litt mer "opp og fram", hvis du skjønner hva jeg mener? Legger ved noen linker til oppstilte springere, som er stilt opp av erfarne (som vinner alt <_< :lol:)

Link1

Link2

Link 3

Link 4

Link 5

Riktignok er det ikke noe krav om en lang og fin hals hos springer, MEN mange dommere foretrekker dette. Den beste måten å få vist halsen på, er som eksemplene over :wub:

Angående det med å få dem til å strekke seg, så gjør jeg dette på Orry: stiller først opp slik at bein og slikt blir riktig. Deretter tar jeg tak i hodet hans, og "drar" det forsiktig framover mens jeg stryker med den andre hånden over hodet, ned nakken og til ryggen. Da slapper han ofte av, og strekker seg i takt med strykingen. Om dette fungerer på Tulla vet jeg ikke, men det er jo kanskje verdt et forsøk!

Ellers må jeg si at jeg synes hun er kjempefin! :wub: Potene hennes er ikke nyklipt forresten? Det ser ut som hun har slike "tøfler" som Orry har nå, er en stund siden han ble klipt :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier meg ikke som ekspert altså, men tar utgangspunkt i hvordan de flinke springerfolka stiller hundene sine, og kommentarer jeg selv har fått fra ulike dommer.

Jeg synes kanskje hun står best på det siste bildet. Hun står veldig fint på alle bildene, men det er denne halsen da. Hodet må kanskje litt mer "opp og fram", hvis du skjønner hva jeg mener? Legger ved noen linker til oppstilte springere, som er stilt opp av erfarne (som vinner alt <_< :lol: )

Link1

Link2

Link 3

Link 4

Link 5

Riktignok er det ikke noe krav om en lang og fin hals hos springer, MEN mange dommere foretrekker dette. Den beste måten å få vist halsen på, er som eksemplene over :wub:

Angående det med å få dem til å strekke seg, så gjør jeg dette på Orry: stiller først opp slik at bein og slikt blir riktig. Deretter tar jeg tak i hodet hans, og "drar" det forsiktig framover mens jeg stryker med den andre hånden over hodet, ned nakken og til ryggen. Da slapper han ofte av, og strekker seg i takt med strykingen. Om dette fungerer på Tulla vet jeg ikke, men det er jo kanskje verdt et forsøk!

Ellers må jeg si at jeg synes hun er kjempefin! :wub:Potene hennes er ikke nyklipt forresten? Det ser ut som hun har slike "tøfler" som Orry har nå, er en stund siden han ble klipt :Laugh:

Haha! :) Håpte du ikke ville legge merke til det! :P

Jeg skal prøve tipset ditt med halsen, så får vi se. Mulig jeg får noen bedre hals-strekkere når hun står stødigere på bedre underlag også. Potene sklir jo veldig på sånt gulv som hun står på på bildene, og da slapper hun slett ikke av.

Vi skal jo i Orklahallen nå i høst, og så vidt jeg har fått med meg, er våre "erkerivaler" enten drektige, eller så har de fått det de trenger av cert.. så da har vi kanskje en sjans! :P ("Erkerivaler" vet jeg jo egentlig ikke om de er, men de vinner i alle fall alt som er der de drar, litt forskjellig hva som havner som nr 2. Hyggelig dame forresten!)

Og takk for bildene, enklere å sammenligne på den måten, at jeg ikke har tenkt på det før! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har komentar på mine bilder??

Veldig mange pene hunder her! Elsker små hunder som virkelig shower og store hunder som virkelig viser hvor stor de er!

*Smelt*

i201273472_63290_2.jpg

Jeg syns han står finest på dette bilde. Det mangler bare at han ser opp egentlig, litt flisespikkeri så skulle bakbena og frambena skulle vært noen noen mm lengre under ham.

Nå er det lenge siden jeg var i miniatyrmiljøet så jeg kan huske helt feil her... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Nemi 18, 5 måneder. Ganske fornøyd med dette bildet, selv om frembena ikke er helt paralelle. Synes det viser hennes lange, slanke hals og fine overlinje. Også en av de få hvor vi fikk tatt bildet mens halen ikke var til en av sidene :(

post-2413-1192694409_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...