Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge må man stå opp om natten?


teresemor

Recommended Posts

Jeg har aldri - og kommer aldri - til å stå opp med en valp om natta. Jeg legger frem aviser, valpesikrer soverommet og er utilgjengelig for valper frem til jeg velger å stå opp. Noen uhell har det vært de første par nettene men å kaste en avis er en billig pris å betale for å slippe å ha hunder som tror de kan vekke meg når de mener natta er over . Dessverre kan man ikke bruke den taktikken på barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært ut med begge mine opp til flere ganger de første par nettene, så minsker det gradvis og på slutten av den første uken så har de sovet til 9 på morningen uten en lyd.. Aldri hadt noe problem med det i ettertid. Men jeg venter som regel til de er stille før jeg går ut, også dryger jeg det litt lengre for hver gang, så lærer de rimelig kjapt at de klarer og holde seg litt, også øker den tiden automatisk etterhvert som de blir større og får bedre blærekontroll og større blære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det anbefales å søke etter eldre tråder og fortsette på de, slik at vi holder forumet mest mulig oversiktlig, og ikke får et utall tråder om akkurat det samme ;)

Motsatte av det jeg er vant til på forum, altså. Takk for svar ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når tråden er 4 år gammel bør det vel være ok å starte en ny en vel? :P

Uansett, jeg var ute en gang om natta til Blaze var omtrent 4 mnd jeg. Han vekket meg ved å tasse rundt/sutre litt eller så slapp jeg han ut i hagen med det samme jeg selv var oppe (er på do en gang om natta selv :P ). Litt vel lenge, men det ble nå bare sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg som søkte dette på google, og fikke opp denne tråden :) I steden for å lage ny tråd, for regnet med det fantes noe om det der ute i forum verden :) Så da tenkte jeg å svare i denne tråden :)

Her var vi ute ved 12 tiden, da la vi oss. og hun sov igjen til kl 6, da var vi ute en tur, og sov igjen til kl 8 :) Så ser ut som hun sover 6 timer om natten uten stopp, Jeg hadde på vekkekl kl 4. Hun hadde nok kommet bort å maset på meg, hun sov hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Michellus

Jeg gidder ikke stå opp om natta for å lufte valp. Jeg gjør som Loke jeg, og slenger ut aviser så den kan tisse og bæsje på det. Så tar jeg heller med den ut når jeg står opp og passer på den som en hauk når jeg er våken :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heller aldri våknet på natten for å gi valpen en dotur.

Hadde faktisk ikke hørt om å gjøre det før jeg ble medlem på sonen en stund etter valpen kom i hus.

Kan ikke huske det var et stort problem at hun tisset eller bæsjet inne på natten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke sove i tisse/bæsjelukta, og sover lett jeg, så har alltid gått ut ved behov, så lenge det har vært behov. Eneste var snusern, hun fikk sånne tissepads å tisse på av den enkle grunn at jeg bodde i 10. etasje i blokk, og hun ble veldig giret av hele prosessen med turen ned og opp, så innen hun roet seg igjen etter en tur ut, så måtte hun jo ut igjen. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...