Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor lenge må man stå opp om natten?


teresemor

Recommended Posts

Jeg har aldri trengt å stå opp om natten :)

Jeg luftet han som det siste jeg gjorde, og hadde på vekkerklokke tidlig om morgenen (fikk han i sommerferien..) om ikke mamma eller pappa (som står opp tidligere) luftet han. Han tisset kanskje inne en eller to ganger på natten, men han hadde jo blitt urolig, så hvis ikke jeg sov så tungt som jeg gjør hadde jeg jo våknet.

Du må nesten bare se ann valpen, evt se om du våkner hvis valpen blir urolig (må på do). :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund holdt seg i 8-9timer hver natt uten å tisse som valp. Han tisset aldri inne om natta, men med en gang han begynte å røre veldig på seg(stå opp) så var ikke veien lang før han tisset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sto opp om natten den første uken. Jeg sov med valpen på sofaen, så da vekket han meg ved å slikke meg ifjeset eller bli urolig. Når jeg tok han ut da, tisset han alltid med en gang. I tilegg passet jeg på å lufte han rett før jeg la meg, samt stå opp ganske tidlig på morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samma här, gick aldrig upp. Däremot väckte Caesar mig några gånger framemot 5-6 tiden av att han behövde gå ut och då var det bara att i ett hopp ta sig från sängen, på med kläderna i luften och sen landa vid ytterdörren för att få ut honom.

Men som sagt, han sa till själv när det behövdes genom att gå runt oroligt i lägenheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med en bikkje som like gjerne sov i sitt eget tiss eller bæsj måtte jeg opp å ut de 4-5 første ukene (vekkeklåkke). <_< 13 uker gammel begynte det å stabilisere seg og hun klarer nå natten uten problemer, endelig!! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for å være helt ærlig så har jeg aldri stått opp om natten for å lufte valp, men kom igjen nå hvis hundene er dårlig i magen, jeg skal love deg at lager mine hunder lyd om natten så MÅ de ut og da er det bare å hive på seg fillene og få dem ut for ellers så kan jeg bare stå opp litt senere for å vaske hus.

Siste kullet vi hadde var alle valpene tørr om natten, så jeg tok om morgene på meg klær(stille og rolig) uten å vekke hundene og luftet dem hver morgen kl 7 og det var ikke en eneste valp(av 6 stykker) som gjorde fra seg inne om morgenen, håper å få til det samme med det kullet vi har nå.

Skal begynne å lufte dem så smått neste uke(da er de 5 uker) også blir det mer og mer, håper jeg skal få dem noelunde husrein alle sammen før de skal til nye hjem.

Jeg vet at det er arbeid med å gjøre slikt, men valpkjøpere får jo et lite forsprang på renslighets treningen da og jeg er jo ikke på jobb før i 5 tiden om dagen alikavell så jeg har noen timer på meg å jobbe med dem før jeg må på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Så heldige dine valpekjøper er, Lakritzia.

Jeg hører at noen hunder blir senere renslig enn andre raser.

Stemmer det?

Eller er det en "unskyldning"

Eller er det arv etter tispa, evt.oppdretter som er "sløve"?

Jeg fikk nemlig høre at det hender Irsk terrier ikke er tørre inne før opp mot 9 mnd i verste fall 1 år.

Jeg har tenkt å jobbe med å få Peico ren, som å lute når han har sovet, lekt, spist etc.

Men håper jo at om jeg lufter han sent på kvelden, holder han seg til neste morgen...

Jeg er oppe tidlig likevel, og da burde den klare det.

Noen som har noen tips? Formeninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri tenkt over dette "problemet", men det er kanskje fordi Kelso fort skjønte at jeg våknet når han gav beskjed om at han måtte på do. Han er nå snart 8mnd og det hender enda at han må på do midt på natten, mens andre ganger kan han ligge til 11.30. Men de vi raskt erfarte også var at hans do vaner la seg til våres rutiner, i starten kunne jeg gjerne ta han med ut for siste tur rundt 23-24- men da jeg fant ut at dette ikke var nødvendig vendte jeg han til at siste tur er mello 21 og 22 for så å lufte neste gang mellom 08 og 09. Jeg synes dette er en grei løsning. :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

10 uker er Peico nå, han må ut 1-3 ganger på natta, stort og smått.

Men virker som det blir sjeldnere nå.

Han er ute mellom 23 og 00 og vi står opp 06:30

Så han begynner å forstå rutinene nå.

Så må vi finne ut når det er best å fore, noen sa tidlig, som 19 og andre sa 23. Men da han fikk mat sent så måtte han på do kl 01 og 03 og tisse 07, så det gjør vi ikke igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...