Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdomsleir Rogaland? OBS NY INFO!


Silje

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 432
  • Created
  • Siste svar

Har alle betalt.?

Forøvrig kommer også toller Decoy, hannhund som da er 5 mnd... :)

decoy_9.4.07.jpg

Er vel greit at vi fire (elisabeth, meg, buster & decoy) har eget rom, om vi klarer å smugle hundene inn på soverommet om natten... Det som ikke var lov.?

Ser ikke helt for meg at 20hunder sover stille natten gjennom heller... Bur eller ikke... :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, alle har ikke betalt.

Romfordeling må vi bare se på når vi kommer dit - husker ikke hvor mange rom det var per leilighet heller, men når utleier ikke ønsker hunder på rommene synes jeg vi skal respektere det. Eller du var kanskje ikke seriøs?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter litt mer informasjon rundt programmet (?) på leiren, så blir ikke Marius med. Det er helt greit, jeg hadde misforstått litt hvordan det skulle bli, og han hadde da selvfølgelig fått feil informasjon av meg. Så da blir det en person mindre, kanskje to. Jeg vet ikke om jeg vil kjøre så langt alene, antakelig gidder jeg ikke det da. Jeg har jo betalt for meg, så håper ikke dere lider noen økonomisk konsekvens dersom det blir til at jeg ikke kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo selvfølgelig dyre for alle om ikke alle plassene er fylt opp... så det at to stykker forsvinner betyr at det vil bli desto dyrere for oss.... så vi får håpe at vi finner noen stedfortredere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øh, jeg har jo betalt for meg? Dvs at det er èn plass som ikke er betalt for?

Ja Marius betalte aldri for seg. Så da blir det jo selvfølgelig dyrere for oss andre om vi ikke får inn noen nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at han ikke har betalt. Det er snakk om 50,- per person, det burde være en overkommelig sum? Jeg har ingen problemer med å forstå at det blir dyrere for dere, men at det blir dyrt vil jeg ikke si. Altså, jeg håper jo ikke noen lider nød fordi han eller jeg ikke blir med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har påstått at det blir DYRT... men dyrere blir det jo. Og med tanke påa t det var en bindene påmelding så er det jo litt leit. Ja at dere ikke blir med gjør at det blir 50 kr per person dyrere.... om flere trekker seg blir det enda dyrere, derfor ble det satt bindene påmelding...

Men vi får håpe at noen andre ønsker å bli med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å sende en mail men ingen som svarer...

Spurte om jeg kunne trekke meg, pga jeg har ikke penger til å betale PM'en nå. Jeg har iallefall ikke råd før samme mnd som det skal holdes...Teit fra min side jeg vet.......Men det er flere grunner til at jeg ikke har mulighet til å komme...kan noen som har med pm'ene å gjøre kontakte meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt det ikke bare er meg :) Jeg har jo betalt, så jeg skjønner egentlig ikke hvorfor det blir reagert på den måten :)

Det er ikke jeg som er ansvarlig for verken turen eller økonomien, så jeg taler ikke styret sin sak. Men likeledes har jeg rett til min egen mening.

Ja du har betalt, og du spør om å få pengene tilbake. Da vil det jo bli dyrere for oss resterende. Det er jo bare ren logikk det, så jeg forstår ikke hvorfor du setter spørsmålstegn ved det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kan ikke jeg se at jeg har spurt noe som helst sted om å få pengene tilbake, men 650,- er mye penger for meg som har såpass liten inntekt, og det er synd for meg om de skulle ha vært "bortkastet", eller at jeg har betalt for noe jeg ikke allikevel kan være med på.

Jeg setter ikke spørsmålstegn ved at det blir dyrere for dere om en, to eller tre personer ikke kommer, enkel logikk har jeg ingen problemer med å forstå. Men prøv å ha forståelse for at det ikke er noe morsomt for meg å trekke meg ut, i stedet for å reagere på en negativ måte som bare gjør det verre for alle. Ingen nekter deg å ha mening, jeg bare forstår ikke reaksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært negativ noen plass, det eneste jeg har sagt er at det blir dyrere for oss som blir igjen, noe som du har gått med på at er riktig. Marius blir jo heller ikke med og siden han ikke har betalt så BLIR det dyrere for oss uansett om du velger å komme eller ikke.

Selvfølgelig så forstår jeg at det er surt å miste så mye penger. Men jeg setter også LITT spørsmålstegn ved grunnen til at dere valgte å ikke komme. For det er ganske så tydelig hva denne leiren egentlig skulle gå ut på.

Men nok en gang, JEG har ingenting med avgjørelsen av dette å gjøre, men jeg har rett til egen mening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du har betalt, og du spør om å få pengene tilbake. Da vil det jo bli dyrere for oss resterende. Det er jo bare ren logikk det, så jeg forstår ikke hvorfor du setter spørsmålstegn ved det?

Jeg ser ikke at Julie har spurt om å få pengene igjen?

Saken er den, at vi satte bindende påmelding for å slippe at alle andre skulle måtte betale mer dersom noen meldte pass. Dette gjelder en del av summen (650,-) og resten skulle være til felles mat slik at man skulle slippe å tenke på det. Det var også derfor vi satte den første betalingsfristen - for at vi skulle ha penger til hytta, mens 'matpengene' var det jo ikke nødvendig å samle inn med en gang.

Derfor synes jeg det er litt dumt at folk bare melder seg av og ikke tenker på de andre som har betalt sin del, og ikke har beregnet at de skal måtte ut med mer i ettertid.

Julie har jo betalt, og det er fryktelig synd at du ikke kan bli med Julie, men det vil jo ikke få konsekvenser for de andre siden du har betalt.

For de andre som melder seg av, så er det jo i utgangspunktet meningen at de skal betale ca. halvparten av summen, for det har de forpliktet seg til når de sendte påmeldingen. Men i og med at vi ikke akkurat kommer til å saksøke noen, så må det gå på hver og en sin samvittighet eller hva man skal si - for dere som ikke har betalt ødelegger faktisk for alle andre som har meldt seg på - og betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde leiren skulle være en sosial ferie med hund, ikke en leir hvor alt skulle dreie seg om hund hele dagen, og hvor hund skulle være tema i det meste av snakk og handling. Så i og med at jeg hadde forstått det sånn, forstod også Marius det sånn. Men Tore Jørgen opplyste om noe annet, og da ble det straks en annen situasjon, spesielt for Marius. Jeg er heller ikke sånn kjempesugen på program store deler av dagen, eller sånn 100% fokus på hund hele leiren/ferien/oppholdet.

Må jeg kjøre 7-8 timer alene en vei jeg ikke har kjørt tidligere, rett etter å ha fått lappen, så er også det med på å gjøre det verre, jeg har rett og slett ikke lyst til det. Hadde den økonomiske situasjonen min vært annerledes og jeg ikke hadde trengt pengene til noe annet, så hadde jeg dratt. Men nå er det flere ting som virker inn, og jeg beklager at det har blitt som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo ikke slik at ALLE må være med på alt da :) Jeg er på den tiden over 7 mnd gravid. Så jeg legger neppe ut på noen langtur ei heller de heftigste treningsøktene. Om jeg hadde valgt å ikke gjøre en DRITT av det som var planlagt så hadde det og vært greit.

Og hva vi snakker om? ja det er det vel bare opp til oss selv.... vi har ikke lagt opp til noen debatter med satte tema. Vi snakker om det som faller seg inn. Men i og med at det er en haug med hundenerder der så inbiller jeg meg at det blir en del hundesnakk ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde leiren skulle være en sosial ferie med hund, ikke en leir hvor alt skulle dreie seg om hund hele dagen, og hvor hund skulle være tema i det meste av snakk og handling. Så i og med at jeg hadde forstått det sånn, forstod også Marius det sånn.

Nå skal ikke jeg krangle på avgjørelsen deres altså, det er ikke det som er meningen. Men leiren vil jo bli litt hva du gjør det til selv. Jeg (og flere andre) kommer med veldig små valper, og da er det selvsagt begrenset hvor mye vi kan trene og styre på - for min del blir det kanskje noen spor, litt lydighet og masse lek.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og for Marius sin del så skjønner jeg at det ved nærmere ettertanke kan bli mye, og det er lett å føle seg utenfor. Vil jo ikke tvinge han med heller, så jeg har forståelse for hans valg.

Edit: Som sagt gjør det ikke MEG noe med hundeprat og se på andre trene og slikt, men reiseveien alene og utgiftene og slikt, det er det som setter stopper for MIN ferie nå. Som Marius sa til meg i går, jeg kan ikke få alt.

Dessverre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd å sende en mail men ingen som svarer...

Spurte om jeg kunne trekke meg, pga jeg har ikke penger til å betale PM'en nå. Jeg har iallefall ikke råd før samme mnd som det skal holdes...Teit fra min side jeg vet.......Men det er flere grunner til at jeg ikke har mulighet til å komme...kan noen som har med pm'ene å gjøre kontakte meg?

Jeg beklager veldig at du ikke har fått svar på henvendelsen din.

Når det gjelder å melde seg av så håper jeg du finner svar i det jeg har skrevet her:

For de andre som melder seg av, så er det jo i utgangspunktet meningen at de skal betale ca. halvparten av summen, for det har de forpliktet seg til når de sendte påmeldingen. Men i og med at vi ikke akkurat kommer til å saksøke noen, så må det gå på hver og en sin samvittighet eller hva man skal si - for dere som ikke har betalt ødelegger faktisk for alle andre som har meldt seg på - og betalt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sendt en mail til dere! Har veldig lyst til å bli med altså! :) Håper å få svar snarest! :) Har ikke tid til å lese igjennom hele tråden så jeg lurte på om man skulle forhåndsbetale noe? ;)

Det er forhåndsbetaling på 650,-. Av de pengene så går noe til leie av leilighetene på hytta og resten til mat :P Kontonr kommer i mailen du blir å få :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...