Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyra Vår Letsager er født!


Mud

Recommended Posts

Tsk tsk <_< Spørs om jeg ikke trener henne til å bli "hunden som biter Marianne og Karine hardt" B)

Magicka: ikke sant! :) Jeg synes de begynner å bli skikkelig nydelige allerede.. får lyst til å hoppe inn i bildene og kose valpemage*valpesyk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Tsk tsk <_< Spørs om jeg ikke trener henne til å bli "hunden som biter Marianne og Karine hardt" B)

Magicka: ikke sant! :) Jeg synes de begynner å bli skikkelig nydelige allerede.. får lyst til å hoppe inn i bildene og kose valpemage*valpesyk*

Den på øverste bildet, øverst til venstre (på rygg) har jeg en mistenkelig trang til å dra å stjele, hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den på øverste bildet, øverst til venstre (på rygg) har jeg en mistenkelig trang til å dra å stjele, hehe :D

Hey :D Ligg unna! Jeg har nemlig en liten mistanke om at det er valpen som skal bli min lille Lyra :P Eller i det minste et lite håp for øyeblikket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for en drittsekk den gubben var, tenk å etterlate henne alene med alle dem ungene :D

Dem er søte nå da, men for øyeblikket er jeg klar for hva som helst så lenge det kan kalles valp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for en drittsekk den gubben var, tenk å etterlate henne alene med alle dem ungene :D

Det verste er at det er andre gangen hun har blitt lurt av samme fyren*flir* Dum og deilig?

Jeg skal bruke henne i Lp og rundering..etter planen... spesiellt rundering har jeg lyst til å drive mye med med henne. Hun skal selvfølgelig også stilles ut slik at jeg får vist frem rasen. Synes man bør det når man har raser som sliter.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlige!

Må laekenoisen nappes?

Ja..de må nappes...de er den varianeten som krever mest pelsstell. ( Jeg hater pelsstell :))

Jeg har overhodet ingen aning om hvordan man gjør det, men satser på at oppdretter viser og forklarer når jeg henter henne. De har en info side om det på hjemmesiden sin men jeg suger desverre i Nederlandsk så jeg ble ikke klokere.. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bruke henne i Lp og rundering..etter planen... spesiellt rundering har jeg lyst til å drive mye med med henne. Hun skal selvfølgelig også stilles ut slik at jeg får vist frem rasen. Synes man bør det når man har raser som sliter.. :D

Du glemte agility :D Ingenting imponerer folk som en rask og ivrig agilityhund! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy for en drittsekk den gubben var, tenk å etterlate henne alene med alle dem ungene :D

*klippet*

Mm, typisk late mannfolk!

Det verste er at det er andre gangen hun har blitt lurt av samme fyren*flir* Dum og deilig?

*klippet*

Heh, hun høres ut som en typisk kvinne som gang på gang lar seg lure under forutsetning av "gull og grønne skoger" lovnadene.

Vel, hun skal være glad for at hun får gleden over disse vakre barna sine, til disse slemme valpekjøperne kommer og tar dem fra henne ;P

:):D

Når får du vite hvem som er "Lyra"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..de må nappes...de er den varianeten som krever mest pelsstell. ( Jeg hater pelsstell :))

Jeg har overhodet ingen aning om hvordan man gjør det, men satser på at oppdretter viser og forklarer når jeg henter henne. De har en info side om det på hjemmesiden sin men jeg suger desverre i Nederlandsk så jeg ble ikke klokere.. <_<

Hei !

Skjønne valper, forstår godt at du gleder deg til å få henne hjem ;)

Det brukes vel litt forskjellige 'måter' å nappe på, den eneste 'nappemetoden' jeg har vært borti er slik :

Napping utføres ved å ha gummitotter på pekefinger og tommel,ta en klype pels mellom fingrene på den andre hånden og river bort døde hår. Gjør du det riktig,merker hunden lite til dette.

Fjern ull og døde dekkhår fra hodet,nakken,nedover skuldrene langs hele ryggen,ned lårene og godt nedover sidene.

Underullskniv er det også noen som bruker, men å bruke kniv sliter mye på pelsen,så stryk gjerne et lag tynn olje på ryggen når du er ferdig med stellet. Pass på at du ikke lager sår i huden med kniven...

*****

Uansett, med din spesielle rase er det sikkert en god ide å få 'undervisning' og tips av oppdretter

i napping :-) Jeg vet ikke om ovenfor nevnte metode, er den som bør brukes på din kommende hund :-)

Ønsker deg lykke til og håper at 'ventetiden' blir kort *ss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skreiv langt svar også ble alt borte <_<

Oppsummert: takk :) , regner med hun blir plukket ut ved 6-7 ukers alder. De tre kennelene skal møtes og vurdere valpene en og en for å plukke ut den de tror er best avlsmatriale.

Lakker er den belgeren som egner seg MINST i agility vil jeg tro så jeg tror ikke det er arenaen å vise den frem på.. ;)

Hvem som helst står fritt til å oversette dette: http://www.gebelgd.nl/index.php?option=com...0&Itemid=32 B)

Og takk for gode tips ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja..de må nappes...de er den varianeten som krever mest pelsstell. ( Jeg hater pelsstell ;))

Jeg har overhodet ingen aning om hvordan man gjør det, men satser på at oppdretter viser og forklarer når jeg henter henne. De har en info side om det på hjemmesiden sin men jeg suger desverre i Nederlandsk så jeg ble ikke klokere.. <_<

For det første: gratulerer så mye! :P

For det andre: det finnes mange steder hvor man kan levere dyret og hente det igjen ferdignappet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...