Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyra Vår Letsager er født!


Mud

Recommended Posts

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Du er kjønnsløs nå... Når er det de får krøllene de har i voksen alder? Og hvordan ser valpepelsen ut? Kommer over og kladder på fortere enn du aner :)

Heller kjønnsløs enn mann tenk :)

Valpepelsen er svært variabel etter hva jeg har sett..alt fra malle med bart til krøll i krøll..riktig pelskvalitet får de visst ikke før de er ganske store..2-3år. Nå har jeg overhodet ingen erfaring med rasen så dette er info jeg har lest meg til på nettet og da det virker som det varierer etter linjer og klima der de holder til så er jeg på ingen måte sikker.Valpen må miljøtrenes på folk med rare RRRRRRRRRRRRRRRRRRer så vi ser frem til besøk*knis*

Marianne: du har helt rett selvfølgelig ! *slå seg selv i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga lynnedslag hos oppdretter har jeg ikke mottat de nye bildene på mail men de har blitt lagt ut på nettsiden de deler med de 2 andre oppdretterene de samarbeider med. Hvis det er intressant så gå inn på fotoboek, kennel vår letsager , bruce springsteen nest og trykk så dere får dere videre til de nyeste bildene.

http://www.gebelgd.nl/

Egentlig har jeg falt litt for River, men hun ser ut til å bli thin coated og jeg vil ha thick coated, da jeg synes det er penest og det er mest praktisk med tanke på mitt bruk og klimaet her. Ingen av delene er feil, men man riskierer jo med en thick coated at de får for mye ansiktspels og med en thin coated så riskerer du malle med skjegg (nå ser faktisk disse valpene ut til å ha bedre pels enn mange andre laeken allerede).

Men det viktigste for meg er at valpen skal være en rasetypsik belgisk fårehund med god psyke så hvis en thin coated en er best der så er selvfølgelig det helt greit.

De har masser av kamplyst allerede og er visst fryktelig aktive. Han (han heter faktisk Han) sier at 2 av valpene allerede utmerker seg som svært dominante og aktive hva nå enn det skal bety. Nå går tiden fryktelig fort og min lille Lyra skal plukkes ut om bare 2,5 uke! :) *bestille flybiletter i morgen *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønne små skapninger :)

Jepp :P Nå som de kan sitte og oppføre seg som små hunder (og ikke minst posere!) blir alt plutselig så veldig nære *angst*

Har en liten følelse av at det kanskje kan ble Fuse jeg.. men for tidlig å si selvfølgelig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Nå som de kan sitte og oppføre seg som små hunder (og ikke minst posere!) blir alt plutselig så veldig nære *angst*

Har en liten følelse av at det kanskje kan ble Fuse jeg.. men for tidlig å si selvfølgelig :P

Når får du vite hvilken av de det blir da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er flybillett bestillt og bekreftet :D Oppdretter trodde hun måtte ligge i lasterommet og ble kjempelettet da jeg sa jeg hadde i aller høyeste grad planer om å ta henne med inn i kabinen. Selv om det bare er 1t 40min flytur så er det ikke noe vits i å gjøre døgnet tøffere for den lille. Tøft nok å dra fra Mamma :P Pratet med oppdretter og fikk beskjed om at jeg kunne velge eget navn til valpen da hun må plukkes ut før de andre. Hun vil da hete Lyra Vår Letsager uansett hvem av de det blir så da kan jeg slutte å håpe det ikke blir Bobby Jean :P

Oppdretter har nå åpnet dørene og invitert inn hundevante barn og snart skal de ut å leke i parken og lære seg å kjøre bil. Oppdretter er veldig nøye på at hundene skal sosialiseres og miljøtrenes best mulig før de leverer de fra seg.

Får fortsatt ikke bilder på mail og får ikke til å lenke direkte til bildene på nettsiden :P

btw.. her er link til nettsiden. Nye bilder ligger på fotoboek, album kennel vår letsager, Bruce springsteen nest.. Bare de nederlandske sidene som virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen Hilde *velger å ignorere frekke komentarer* <_< :D

Pointerguri: jeg er misunnelig på meg selv jeg! Jo mer jeg prater med oppdrettere jo tryggere føler jeg meg på at jeg har gjort et riktig valg. Er superglad for at jeg hørte på de riktige folkene og fulgte anbefalingen av en så seriøs oppdretter som ser ting på ganske så lik måte som meg. (ikke at jeg tror de klikkertrener akkurat hehe) Ja, det er skummelt å importere fra det store utland, men jeg tror det var smart å se litt lengre enn til sverige, danmark eller finland i dette tilfelle :wub:

Kite: du møter nok på oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...