Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyra Vår Letsager er født!


Mud

Recommended Posts

Fikk telefon fra oppdretter nettopp om at Lyra endelig var født! Hun ble født i går og de har prøvd å få tak i meg men jeg tar jo ikke telefonen når rare nummere ringer :o Til slutt la de igjenn beskjed og jeg ringte opp :P Jeg er så glad, så glad! Jeg har annet valg på tispe og det ble født fire tisper. Jeg får ikke valgt ut valp selv pga avstanden men de tre nederlandske kennelene Tjammes End, McWilliams og Vår Letsager (som er Lyras oppdretter) skal gå sammen om å plukke ut valp til meg. Hun blir eneste tispa i norge så det er greit at hun blir bra :P De samarbeider om et avlsprogram for å styrke Laekenoisen verden over så jeg føler meg trygg på at de vil velge riktig valp. Jeg ble lovt at hun skulle få kjøre bil, taes med på forskjellige steder og møte masse forskjellige folk hos dem.

Jeg er fra meg av glede her samtidig som jeg får stadige panikkangst! Hva er det jeg driver med! Det er ikke akkurat en puddel jeg importerer fra det store utland! (sett bort fra krøllene :P ) Dette kan gå så galt som det kan gå eller det kan gå veldig bra :P

Bilder!

Stolt og sliten Femke :P

femketijdensdebevalling.jpg

:P

puppy_s7oktober2006015.jpg

puppy_s7oktober2006008.jpg

puppy_s7oktober2006009.jpg

puppy_s7oktober2006012.jpg

Ok da, så er de ikke akkurat vakre riktig enda men så herlige allikevel!

Temaet for kullet er Bruce Springsteen sanger og tipse navnene blir Promise,Fuse,River,og Bobby Jean.

Godt det ikke ble Jersey Girl sier jeg bare :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

Grattis-grattis ! :o

Sjarmerende bilder av mor og barn ! :-)

Må jo innrømme at jeg er sterkt fristet til å spørre litt om hva du mener her :" Det er ikke akkurat en puddel jeg importerer fra det store utland!"...men får ta spørsmålet ved en senere anledning :P

Så nå er det bare å vente og glede seg til nurket ankommer landet , gratulerer ! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

f...... å <_<

Hmmmfrrr.........

Vel, grattis da................ og du - du bør velge River som stamtavlenavn..........

*fnis* Pratet med ei vennine på treningen i dag om at det hadde vært deilig slippe valpetiden :P

Men her blir det krøllert ja! Får jeg velge det tror du? Tenkte det jeg og...eller Fuse..er ikke keen på Boby Jean liksom :unsure:

Grattis-grattis ! :o

Sjarmerende bilder av mor og barn ! :-)

Må jo innrømme at jeg er sterkt fristet til å spørre litt om hva du mener her :" Det er ikke akkurat en puddel jeg importerer fra det store utland!"...men får ta spørsmålet ved en senere anledning :P

Så nå er det bare å vente og glede seg til nurket ankommer landet , gratulerer ! :P

He he..Lakken har et litt frynsete rykte :P De er opprinnelig kjent som "hunden som biter hardt". Men de individene jeg har truffet har vært svært svært hyggelige.. :P Og oppdretteren jobber aktivt for å bedre temperamentet (og ryktet) til de krøllete . Jeg vet jo at pudler også kan være alt annet en søte og snille, men de har også krøller og har et hyggligere rykte :P

*dobbelpost, endret av mod. Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene! :o

Gratulerer med krølldotten! Endelig en lakke tispe som kommer til landet! Skal du avle på henne om hun er frisk og rask?!

Ja, jeg må nesten det føler jeg.. En av grunnene til at jeg drar til nederland for å hente de beste linjene er jo at det bare finnes hannhunder i norge.. Og alt for lite blod i skandinavia. Nå har hun noe av de samme linjene som en helt herlig hannhund jeg har møtt (bor i norge, men ikke norskregistert), men om de er for nært beslektet aner jeg ikke.. Jeg har uansett ikke planer om å begynne å leke oppdretter på en så liten og krevende rase.. jeg kommer nok til å samarbeide med noen mer erfarne som kan hjelpe meg :P Eventuellt bare sende henne til danmark eller sverige .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer SÅ mye! Og du- hvis hun blir så god som vi tror og håper så kan det godt være jeg har lyst til å sette meg på valpeliste om noen år;) Hehe.. Gratulerer så mye, jeg gleder meg til å hilse på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis :o Tipper de to neste mnd både går altfor fort og kjempetregt, hehe. Slår meg sammen med Jeanette ang den rettetangen, komme bort og knipe på over jul en gang :P

Mulig jeg kommer med krølltang på dine 2 da :P

Det kommer til å gå übersakte... jeg har ventet en hel evighet bare siden jeg fikk telefonen føler jeg..og alt som må kjøpes!

Edit: puddellover- Alt blir finere med krøller! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit: puddellover- Alt blir finere med krøller! :o

Jeg er så enig, så enig! :P

Gratulerer så mye med en liten krøllert! banana

Krøllertene krever nok litt mer pelsstell.. så jeg ville funnet fram krølltanga og startet med å trene på Loke altså... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg kommer med krølltang på dine 2 da :o

Det kommer til å gå übersakte... jeg har ventet en hel evighet bare siden jeg fikk telefonen føler jeg..og alt som må kjøpes!

Pffft, du kan prøve deg. Den lille har endelig slukna her, hehe, blir vel full rulle igjen rundt leggetider.

Vi er nå en hel gjeng som kan hjelpe deg med ventetiden da, masse som skal gjøres og greier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjonene! :o

Ja, jeg må nesten det føler jeg.. En av grunnene til at jeg drar til nederland for å hente de beste linjene er jo at det bare finnes hannhunder i norge.. Og alt for lite blod i skandinavia. Nå har hun noe av de samme linjene som en helt herlig hannhund jeg har møtt (bor i norge, men ikke norskregistert), men om de er for nært beslektet aner jeg ikke.. Jeg har uansett ikke planer om å begynne å leke oppdretter på en så liten og krevende rase.. jeg kommer nok til å samarbeide med noen mer erfarne som kan hjelpe meg :P Eventuellt bare sende henne til danmark eller sverige .

Ja jeg og syns at du skal det :P det er jo mulig å pare henne andre steder enn i sverige og danmark og da... og siden du har en drøss med hollendere til å hjelpe deg så skal vel det der gå greit :P

Lykke til iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...