Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyra Vår Letsager er født!


Mud

Recommended Posts

Å så spennende! Gratulerer så mye! Blir kjempe artig å se henne "vokse opp" etterhvert som du begynner å spamme sonen med bilder :o (er rimelig sikker på at vi nok ikke "slipper" unna jah... *host*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 227
  • Created
  • Siste svar

He he..Lakken har et litt frynsete rykte :o De er opprinnelig kjent som "hunden som biter hardt". Men de individene jeg har truffet har vært svært svært hyggelige.. :P Og oppdretteren jobber aktivt for å bedre temperamentet (og ryktet) til de krøllete . Jeg vet jo at pudler også kan være alt annet en søte og snille, men de har også krøller og har et hyggligere rykte :P

Åja..sånn å forstå :P

Som tidligere oppdretter av puddel, så synes jeg at puddelens rykte er mildt sagt frynsete..

PÅ hvilken måte..dør jeg seff..omtrent etter å si noe om..haha

Importert puddel fra utlandet har jeg også gjort..hehe

Jaja..man skal ikke skue hunden på hårene..sies det...og det er kanskje noe i DET... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye :D men et lite spørsmål. Hva kommer det av at det ikke finnes noen tisper av denne rasen i Norge? Ble så nysgjerrig :)

De er jo ikke direkte vakre slik som de langhårede belgerene... jeg tipper at jeg ikke kommer til å bli stoppet på gaten med Lyra slik som jeg blir med Loke av folk som bare MÅ fortelle meg at det der er den vakreste hunden de noensinne har sett :P Ikke blir du automatisk sett på som en macho hundeguru med en krøllert som alibi og accesoir heller, slik man får inntrykk av at det er med den korthårede varianten.. Lakken er bare rar den..og hvem vil ha en rar og krøllete hund når de kan få en smellvakker eller macho hund av samme rase? I tillegg er de mer selvstendige enn de andre variantene og kan derfor være noe vanskligere å oppdra. Som en Michael fra Roughrags sa : Lakken bjeffer sjelden..den føler ikke noe behov for å varsle eier når den kan ordne opp selv.

At intressen for rasen er så liten har selvfølgelig gått ut over avlsmatrialet.. det er noe mer sykdom på lakken - men det verste er at de har slitt med temperamentet. Forrige tipsen i Norge ble vel avlivd pga angstbiting..

Slike ting høyner ikke akkurat populæriteten hos den odde varianten og derfor har enkelte oppdrettere ( de tre i Holland feks ) gått sammen for å prøve å redde både ryktet og avslmaterialet til det krøllete "stebarnet" ;) Begge foreldredyrene skal i følge oppdretter, og andre som har møtt de, være svært sosiale og åpne. Det er som sagt en hanne i Norge med mye av de samme linjene og den satte seg omtrent på fanget mitt når jeg sa hei :P

Så jeg er ved godt mot, men selvfølgelig forberedt på både HD, AA og en " hund som biter hardt" da rasen er så liten. Man har uansett ingen garantier..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke direkte vakre slik som de langhårede belgerene... jeg tipper at jeg ikke kommer til å bli stoppet på gaten med Lyra slik som jeg blir med Loke av folk som bare MÅ fortelle meg at det der er den vakreste hunden de noensinne har sett ;) Ikke blir du automatisk sett på som en macho hundeguru med en krøllert som alibi og accesoir heller, slik man får inntrykk av at det er med den korthårede varianten.. Lakken er bare rar den..og hvem vil ha en rar og krøllete hund når de kan få en smellvakker eller macho hund av samme rase? I tillegg er de mer selvstendige enn de andre variantene og kan derfor være noe vanskligere å oppdra. Som en Michael fra Roughrags sa : Lakken bjeffer sjelden..den føler ikke noe behov for å varsle eier når den kan ordne opp selv.

At intressen for rasen er så liten har selvfølgelig gått ut over avlsmatrialet.. det er noe mer sykdom på lakken - men det verste er at de har slitt med temperamentet. Forrige tipsen i Norge ble vel avlivd pga angstbiting..

Slike ting høyner ikke akkurat populæriteten hos den odde varianten og derfor har enkelte oppdrettere ( de tre i Holland feks ) gått sammen for å prøve å redde både ryktet og avslmaterialet til det krøllete "stebarnet" :D Begge foreldredyrene skal i følge oppdretter, og andre som har møtt de, være svært sosiale og åpne. Det er som sagt en hanne i Norge med mye av de samme linjene og den satte seg omtrent på fanget mitt når jeg sa hei :P

Så jeg er ved godt mot, men selvfølgelig forberedt på både HD, AA og en " hund som biter hardt" da rasen er så liten. Man har uansett ingen garantier..

Utrolig tøft av deg å "gå mot strømmen" syns jeg! :) Det kommer sikkert til å gå kjempefint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Kjempestilig! Utrolig stilig at noen tenker på en litt annerledes hund :)

Regner med at du er å finne på stevner i nærmeste fremtid etter at valpen har kommet? Gjett om jeg vil hilse på da! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Skal bli artig for deg å få en valp å starte på begynnelsen med (og artig for Loke å få en å leke med tjuefire timer i døgnet, hehe).

Syns det er veldig spennende at du har valgt laekenoisen. Så en på utstilling her i Trondheim tidligere i høst (eller var det valpeshow?), men den så ikke ut som en laekenois. Tervfarger, mallepels og litt skjegg, liksom. Mora til Lyra og de andre valpene, derimot - var utrolig nydelig! Håper jeg får møtt Lyra en gang.

Hvordan er det forresten med import fra Nederland? Får du henne når hun er to måneder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med en sånn søt valp! :) Jeg er sikkert også litt sær, men har sett litt på rasen og synes de er utrolig flotte! Har desverre ikke møtt noen i levende live ennå. Håper lille valpen blir en flott hund:) Kos deg i valpetiden, om du ikke er som meg; venter på at de skal bli store så de kan gjøre noe "fornuftig":D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke direkte vakre slik som de langhårede belgerene... jeg tipper at jeg ikke kommer til å bli stoppet på gaten med Lyra slik som jeg blir med Loke av folk som bare MÅ fortelle meg at det der er den vakreste hunden de noensinne har sett ;) Ikke blir du automatisk sett på som en macho hundeguru med en krøllert som alibi og accesoir heller, slik man får inntrykk av at det er med den korthårede varianten.. Lakken er bare rar den..og hvem vil ha en rar og krøllete hund når de kan få en smellvakker eller macho hund av samme rase? I tillegg er de mer selvstendige enn de andre variantene og kan derfor være noe vanskligere å oppdra. Som en Michael fra Roughrags sa : Lakken bjeffer sjelden..den føler ikke noe behov for å varsle eier når den kan ordne opp selv.

At intressen for rasen er så liten har selvfølgelig gått ut over avlsmatrialet.. det er noe mer sykdom på lakken - men det verste er at de har slitt med temperamentet. Forrige tipsen i Norge ble vel avlivd pga angstbiting..

Slike ting høyner ikke akkurat populæriteten hos den odde varianten og derfor har enkelte oppdrettere ( de tre i Holland feks ) gått sammen for å prøve å redde både ryktet og avslmaterialet til det krøllete "stebarnet" :D Begge foreldredyrene skal i følge oppdretter, og andre som har møtt de, være svært sosiale og åpne. Det er som sagt en hanne i Norge med mye av de samme linjene og den satte seg omtrent på fanget mitt når jeg sa hei :P

Så jeg er ved godt mot, men selvfølgelig forberedt på både HD, AA og en " hund som biter hardt" da rasen er så liten. Man har uansett ingen garantier..

okei takk for info! Interresant å vite :) Masse lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, med ny hund :icon_fun: Spennende! Skal du gå på valpekurs, og dressur kurs, da? Fikk bare inntrykk, av denne rasen kunne være litt stri ? Lykke til, i allefall :) Vil gjærne se flere bilder, etterhvert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjonene :D Jeg skal ned til Holland og hente henne når hun er 9 uker. Holland går under de nye direkteimport reglene.

Det er riktig at noen av lakkene sliter med pelskvalitet. Det er jo også et argument mot å blande for mye malle i de eller å parre 2 lakker mye malle i nære linjer. Det er jo veldig mye malle, terrier og bouvier i lakkelinjene (herlig blanding ;) ) pga tidligere forsøk på å redde rasen , noe som i enkelte tilfeller har ført til en kortere lunte (lakken skal være mye mer lugn en de andre belgerene, men ha større slagkraft da de er vakt/gjeterhunder i motsetning til de tre andre som er gjeter/ vakthund) og mindre rasetypiskhet.

Ja, vi skal på alt som er av kurs. Ikke bare for å dressere men også for å sosialisere og miljøtrene mest mulig.:P Håpet er jo at hun skal bli en hund jeg kan konkurere med for kanskje å vise at den odde varianten og kan være brukanes :P

Så det er bare å komme å hilse hvis dere ser oss ;)

Lill: Pent navn sant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal på alt som er av kurs. Ikke bare for å dressere men også for å sosialisere og miljøtrene mest mulig.:D Håpet er jo at hun skal bli en hund jeg kan konkurere med for kanskje å vise at den odde varianten og kan være brukanes ;)

Så det er bare å komme å hilse hvis dere ser oss :P

Du høres veldig fornuftig, ut! :P Dette kommer til å gå bra ;) Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er jo ikke direkte vakre slik som de langhårede belgerene... jeg tipper at jeg ikke kommer til å bli stoppet på gaten med Lyra slik som jeg blir med Loke av folk som bare MÅ fortelle meg at det der er den vakreste hunden de noensinne har sett :)

Hva er det for tøysete folk du vanligvis treffer da?? Alle vet jo at rufsete bartehunder er de vakreste og mest sjarmerende av alle B)

Gratulerer med en nydelig valp fra en nydelig rase ( den peneste av belgerrasene :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis! Gud vad spännande. Jag ser fram emot att träffa den krulliga!

Du har jo fått så god erfaring i å hanskes med små krokodiller at jeg slenger henne bare over til deg blir jeg lei B) *fnis*

Jeg gleder meg stort til å få forme henne selv og å begynne å bygge opp leken.

Og ikke minst: gi Loke litt mindre oppmerksomhet :D

Lizzie: nei, jeg bare fatter det ikke... selvfølgelig er skjegghunder de vakreste! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelige små skjeggerotter :)

Skjeggrotter faktisk <_< *ignorere*

Desverre for dere har jeg oppdrettere som er like ivrig på å spamme valpekjøpere som jeg er på å spamme dere :)

Nå begynner de å ligne noe..

puppy_s4dagenoud013.jpg

Slitsomt å være alenemor.. der har man igjenn for å la seg sjarmere av kjekke menn B)

puppy_s4dagenoud012.jpg

" Den drittsekken Zingaro" ;)

puppy_s4dagenoud005.jpg

De er jo så like! Spent på hvem av de som blir Lyra :P

puppy_s4dagenoud009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...