Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

Jeg skal ikke bo der, skal bo på Victoria Hotell, som ligger nærmere.

De øyelyser på Hamar også, sant? Hvor mye koster det, og må jeg ha med noe spesielt (skjema eller noe sånt) for å få øyelyst Tinka der?

Det er mulig å øyelyse ja, men aner ikke hva det koster, men går utifra at det er rimeligere enn om man går til vet hjemme. Vet du må ha med stamtavlen i alle fall, så får andre supplere om det er mer du trenger;) Vi skal benytte oss av det i alle fall :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Jeg skal ikke bo der, skal bo på Victoria Hotell, som ligger nærmere.

De øyelyser på Hamar også, sant? Hvor mye koster det, og må jeg ha med noe spesielt (skjema eller noe sånt) for å få øyelyst Tinka der?

Det koster litt over 600 kr. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette står på NKK sine sider angående øyelysing på Hamar:

Øyelysing: Det er anledning til å få hunder øyeundersøkt av autorisert veterinær Kjell Kongsengen. Dette gjelder også hunder som ikke er påmeldt til utstillingen (husk hundens stamtavle m/bekreftelse på ID-merking og vaksinasjonsattest).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi skal dit altså alle dagene. Jeg fikk tilbud om å delta som representant for Norge i juniorhandling, i Nordisk Mesterskap som skal skje på søndagen, men jeg trakk meg fordi jeg heller ville stille i eksteriør på søndagen. På søndagen skal jeg altså stille Prince og mest sannsynlig en hund til. Lørdag er det semifinalen i juniorhandling, og fredag skal jeg bare titte.. tror jeg...

Hvis noen trenger handler en av dagene så er det bare å ta kontakt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Noen som vet om det er lurt å ha med seg bikkje? Om jeg kommer, så hadde det vært greit å fått sosialisert Archie litt mer :wub:

Etter sist utstillingen fant vi ut at det trengtes :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om det er lurt å ha med seg bikkje? Om jeg kommer, så hadde det vært greit å fått sosialisert Archie litt mer :wub:

Etter sist utstillingen fant vi ut at det trengtes :icon_redface:

Jeg tror faktisk ikke det blir den utstillinga du bør velge å sosialisere han på, både kongsbergutstillinga og hundelivmessa var det mange på og han taklet det greit så de ut som, litt vegring menne :D Men jeg tror du bør droppe å ha han med på skipet for der er det VELDIG mange folk og hunder=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Jeg tror faktisk ikke det blir den utstillinga du bør velge å sosialisere han på, både kongsbergutstillinga og hundelivmessa var det mange på og han taklet det greit så de ut som, litt vegring menne :wub: Men jeg tror du bør droppe å ha han med på skipet for der er det VELDIG mange folk og hunder=/

Thanks! Puh, da slipper jeg å drasse med meg Bartefjes opp dit :D Jeg og Guro kommer dit begge dagene, om vi får det til! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått PM'n og kan noen poste hvilke raser og hvilken dommer som skal være i ring 17 lørdag og søndag?

Lørdag: Mops hanner(35 stk) og fransk bulldog(47 stk)

Dommer: Le Gallais, Mary, Englang

Søndag: Chow Chow(33 stk), Kleinspitz(10 stk), Mittelspitz(4 stk) og Pomeranian(38 stk).

Dommer: Coxall, Claire, England

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det vel sånn tålig blitt bestemt at jeg kommer innom en tur på lørdag. Skal se Agility og dansk svensk gårdshunder. Også drar jeg vel.

Men så kommer jeg tidlig søndag og regner med å bli der en god stund.

Begge dagene uten hund. insett at det bare vil stresse han opp, og han hopper på alle. og hvem vil bli hoppet på der?! :rolleyes: Så nei vi skåner han for dette, og holder han på campingvogna med mine foreldre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Advarsel - vil dere ikke bli hoppet på så får dere holde dere unna oss ;) Ace liker best å hilse i øyehøyde ;)

Jeg bryr meg nok ikke. Men ser ikke for meg noen som har kledd seg fint som skal ut i ringen, bli så veldig glad om en gal bc kommer hoppende sånn plutselig. (en mann bannet høyt her en dag, men det var faktisk han som gikk rett på oss å da )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...