Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

Hadde vært bedre om alle hadde en button eller en sløyfe på seg...

Stemmer for en roterende lampe på hodet jeg :)

Ikke sikkert at jeg kjenner igjen folk da heller. Er så sykt med folk at alt blokkeres ute. På søndag da jeg skal stille er nok både jeg og voffsen utslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Kan ikke alle gå med en rose i munn ;) Blir vi så ellegante alle mann (og kvinner) :)

Ikke 100% om jeg kommer, og evt hvilken dag(er), og om jeg medbringer Rex. Blir nok for dyrt om jeg må reise frem og tilbake flere dager ;) og vil gjerne komme fredag og søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! Jeg har fått litt problemer med hamar-turen min,for de jeg skulle dra sammen med skal ikke dra før på fredagen,og det er jo da jeg aller helst skulle vært der :) Så derfor lurte jeg på om det ikke er noen her som kanksje har lyst til å dra sammen med meg?Har ikke leid noe sovested ennå(blir mest sannsynlig på stranda camping,ca 3kvarters kjøring fra skipet)og ting er ikke helt planlagt,men jeg orker ikke dra hvis jeg må dra alene.Så de som kunne være interessert,rop ut! :) eller evt.send PM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg nå altså! ;) Skal sove sammen med 7 andre i et leid hus. Blant annet Lene K.W., Elisabeth Topnes, Birte og Silje M.H. :D

Håper på å møte masse kjentfolk. Dere finner meg nok mest sannsynelig ved portisringen på søndag, og ved NKKU stand litt av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg nå altså! ;) Skal sove sammen med 7 andre i et leid hus. Blant annet Lene K.W., Elisabeth Topnes, Birte og Silje M.H. :D

Håper på å møte masse kjentfolk. Dere finner meg nok mest sannsynelig ved portisringen på søndag, og ved NKKU stand litt av tiden.

Gleder meg masse jeg også. ;) Gledet meg lenge til dette...

På lørdag er jeg å finne ved Cavalierringen iallefall og på fredag er jeg litt rundt om kring. Skal prøve å komme til finalene på søndag og om ikke annet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest sannsynlig til å sitte ved siden av NKKU-standen og storeringen mesteparten av tiden. Gleder meg til å se NM i agility!

Kommer litt an på om det er noen spennende raser som stiller (katalansk gjeterhund, field spaniel, ches osv), også kan det vel hende jeg ser på når kjentfolk stiller (om noen med hannhunder vil dobbelhandle med overhormonell tispe som ikke kjefter om hun blir ridd på, er det bare å rope ut! :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest sannsynlig til å sitte ved siden av NKKU-standen og storeringen mesteparten av tiden. Gleder meg til å se NM i agility!

Kommer litt an på om det er noen spennende raser som stiller (katalansk gjeterhund, field spaniel, ches osv), også kan det vel hende jeg ser på når kjentfolk stiller (om noen med hannhunder vil dobbelhandle med overhormonell tispe som ikke kjefter om hun blir ridd på, er det bare å rope ut! :lol: ).

Motsatt av min tispe med andre ord.. :S Hun lurer til seg masse hannhunder, for så å kjefte og smelle om de prøver seg. Luremus, er det ikke det vi kaller slike? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Motsatt av min tispe med andre ord.. :S Hun lurer til seg masse hannhunder, for så å kjefte og smelle om de prøver seg. Luremus, er det ikke det vi kaller slike? :rolleyes:

:P Snakket forresten med tanta mi, Anne (eier av blandingstispa Goldie) som bor på Fjellhamar, og hun sier at hun kjenner deg og Chessea! :) Du er visst en venn av Simen, eldstesønnen hennes?

Beklager rotet, men syns det var litt morro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfeldigvis noen som kjører forbi Tønsberg lørdag morgen, og har plass til en person og en liten terv? Spleiser gjerne på bensin, og trenger bare plass en vei (tog hjem). Pm meg :)

Jeg har plass til en person fra Tønsberg området, men dessverre ikke hund, da jeg har med begge mine. Så kanskje ikke så hjelpsomt for deg. Men mulig det er andre som trenger plassen.

Mvh

Cindy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud er så sinna nå!

Jeg dro til Skottland på mandag, og i alt stresset GLEMTE jeg å melde på! :):P

Ok, nå er jeg blitt bedt om og stille 2 settere da, men allikevel :/

Hadde gledet meg utrolig til og prøve Aris blandt nordens beste

flat-unghunder! :P

Måtte bare få ut litt irritasjon =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Å herregud er så sinna nå!

Jeg dro til Skottland på mandag, og i alt stresset GLEMTE jeg å melde på! :P:P

Ok, nå er jeg blitt bedt om og stille 2 settere da, men allikevel :/

Hadde gledet meg utrolig til og prøve Aris blandt nordens beste

flat-unghunder! :P

Måtte bare få ut litt irritasjon =P

Å, så kjipt :P

Men hvilke settere? Irske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Snakket forresten med tanta mi, Anne (eier av blandingstispa Goldie) som bor på Fjellhamar, og hun sier at hun kjenner deg og Chessea! :) Du er visst en venn av Simen, eldstesønnen hennes?

Beklager rotet, men syns det var litt morro :D

Hehe.. :D

Jeg vet hvem de er. De var med i samme "babyklubb" som oss da jeg var liten. Har ikke snakket med de på mange år, annet enn et par ganger jeg har møtt dem på tur. Simen har gått i parallellklassen min i 10 år, men jeg kjenner han ikke.

Verden er ikke så stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malin da! Hvilken oppførsel er dette? :rolleyes:

Om du vil at jeg skal passe henne litt, så bør du stille henne! ;)

Edit: Pappa ringer hotellet i kveld, så jeg krysser fingrene for at det ikke er fullt ;)

jeg er ikke påmeldt :P;)

skal bare se på fredagen (:

resten er jeg plassarbeider og vaksinasjonskontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...