Gå til innhold
Hundesonen.no

Vikingskipet November 2006

Yodel

Recommended Posts

Hadde vært bedre om alle hadde en button eller en sløyfe på seg...

Stemmer for en roterende lampe på hodet jeg :)

Ikke sikkert at jeg kjenner igjen folk da heller. Er så sykt med folk at alt blokkeres ute. På søndag da jeg skal stille er nok både jeg og voffsen utslått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 323
  • Created
  • Siste svar

Kan ikke alle gå med en rose i munn ;) Blir vi så ellegante alle mann (og kvinner) :)

Ikke 100% om jeg kommer, og evt hvilken dag(er), og om jeg medbringer Rex. Blir nok for dyrt om jeg må reise frem og tilbake flere dager ;) og vil gjerne komme fredag og søndag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann! Jeg har fått litt problemer med hamar-turen min,for de jeg skulle dra sammen med skal ikke dra før på fredagen,og det er jo da jeg aller helst skulle vært der :) Så derfor lurte jeg på om det ikke er noen her som kanksje har lyst til å dra sammen med meg?Har ikke leid noe sovested ennå(blir mest sannsynlig på stranda camping,ca 3kvarters kjøring fra skipet)og ting er ikke helt planlagt,men jeg orker ikke dra hvis jeg må dra alene.Så de som kunne være interessert,rop ut! :) eller evt.send PM :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg nå altså! ;) Skal sove sammen med 7 andre i et leid hus. Blant annet Lene K.W., Elisabeth Topnes, Birte og Silje M.H. :D

Håper på å møte masse kjentfolk. Dere finner meg nok mest sannsynelig ved portisringen på søndag, og ved NKKU stand litt av tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gleder meg nå altså! ;) Skal sove sammen med 7 andre i et leid hus. Blant annet Lene K.W., Elisabeth Topnes, Birte og Silje M.H. :D

Håper på å møte masse kjentfolk. Dere finner meg nok mest sannsynelig ved portisringen på søndag, og ved NKKU stand litt av tiden.

Gleder meg masse jeg også. ;) Gledet meg lenge til dette...

På lørdag er jeg å finne ved Cavalierringen iallefall og på fredag er jeg litt rundt om kring. Skal prøve å komme til finalene på søndag og om ikke annet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest sannsynlig til å sitte ved siden av NKKU-standen og storeringen mesteparten av tiden. Gleder meg til å se NM i agility!

Kommer litt an på om det er noen spennende raser som stiller (katalansk gjeterhund, field spaniel, ches osv), også kan det vel hende jeg ser på når kjentfolk stiller (om noen med hannhunder vil dobbelhandle med overhormonell tispe som ikke kjefter om hun blir ridd på, er det bare å rope ut! :P ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer mest sannsynlig til å sitte ved siden av NKKU-standen og storeringen mesteparten av tiden. Gleder meg til å se NM i agility!

Kommer litt an på om det er noen spennende raser som stiller (katalansk gjeterhund, field spaniel, ches osv), også kan det vel hende jeg ser på når kjentfolk stiller (om noen med hannhunder vil dobbelhandle med overhormonell tispe som ikke kjefter om hun blir ridd på, er det bare å rope ut! :lol: ).

Motsatt av min tispe med andre ord.. :S Hun lurer til seg masse hannhunder, for så å kjefte og smelle om de prøver seg. Luremus, er det ikke det vi kaller slike? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Motsatt av min tispe med andre ord.. :S Hun lurer til seg masse hannhunder, for så å kjefte og smelle om de prøver seg. Luremus, er det ikke det vi kaller slike? :rolleyes:

:P Snakket forresten med tanta mi, Anne (eier av blandingstispa Goldie) som bor på Fjellhamar, og hun sier at hun kjenner deg og Chessea! :) Du er visst en venn av Simen, eldstesønnen hennes?

Beklager rotet, men syns det var litt morro :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfeldigvis noen som kjører forbi Tønsberg lørdag morgen, og har plass til en person og en liten terv? Spleiser gjerne på bensin, og trenger bare plass en vei (tog hjem). Pm meg :)

Jeg har plass til en person fra Tønsberg området, men dessverre ikke hund, da jeg har med begge mine. Så kanskje ikke så hjelpsomt for deg. Men mulig det er andre som trenger plassen.

Mvh

Cindy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud er så sinna nå!

Jeg dro til Skottland på mandag, og i alt stresset GLEMTE jeg å melde på! :):P

Ok, nå er jeg blitt bedt om og stille 2 settere da, men allikevel :/

Hadde gledet meg utrolig til og prøve Aris blandt nordens beste

flat-unghunder! :P

Måtte bare få ut litt irritasjon =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Å herregud er så sinna nå!

Jeg dro til Skottland på mandag, og i alt stresset GLEMTE jeg å melde på! :P:P

Ok, nå er jeg blitt bedt om og stille 2 settere da, men allikevel :/

Hadde gledet meg utrolig til og prøve Aris blandt nordens beste

flat-unghunder! :P

Måtte bare få ut litt irritasjon =P

Å, så kjipt :P

Men hvilke settere? Irske? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Snakket forresten med tanta mi, Anne (eier av blandingstispa Goldie) som bor på Fjellhamar, og hun sier at hun kjenner deg og Chessea! :) Du er visst en venn av Simen, eldstesønnen hennes?

Beklager rotet, men syns det var litt morro :D

Hehe.. :D

Jeg vet hvem de er. De var med i samme "babyklubb" som oss da jeg var liten. Har ikke snakket med de på mange år, annet enn et par ganger jeg har møtt dem på tur. Simen har gått i parallellklassen min i 10 år, men jeg kjenner han ikke.

Verden er ikke så stor!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malin da! Hvilken oppførsel er dette? :rolleyes:

Om du vil at jeg skal passe henne litt, så bør du stille henne! ;)

Edit: Pappa ringer hotellet i kveld, så jeg krysser fingrene for at det ikke er fullt ;)

jeg er ikke påmeldt :P;)

skal bare se på fredagen (:

resten er jeg plassarbeider og vaksinasjonskontroll..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• My gawd! Tenkte jeg skulle være smart og be Ede om utgangsstilling uten godbit fremme. Han har tatt det på verbal cue uten håndsignal lenge, og har koblet at det fiskes opp godis fra lomma om den ikke er i hånden. Tiden var inne, trodde jeg.  Middagen stod klar i en boks i hylla, men han så meg ikke sette den der, og den har stått der lenge med lokk på, så han koblet ikke fra lukten at det var tid for servering da jeg ba ham i utgangsstilling. Han bare så dumt på meg. Ba flere ganger. Fikk en halvhjertet sitt en halvmeter fra i 90 graders vinkel på håndsignal uten godbit. Han skulet mistenksomt på meg. Ga ham en matbit allikevel for å hinte om at de ville hagle om han bare gjorde som han fikk beskjed om. Ba på nytt om det samme. — Nope, mente Ede om det.  Spin? — Okey da. Sakte, uengasjert, ikke en full rotasjon, men fikk en matbit for den. Twirl? — Fine. Ga en uengasjert, men håpefull twirl.  Fikk matbit for den også. Ba ham om utgangsstilling høyre, fordi jeg tenkte han kanskje var mer interessert i noe han nylig har lært og ikke er lei av. — Ikke interessert. Brukte håndsignal og fikk noe halvhjertet, slapt, tregt, skeivt, og han satte seg seigt for langt bak. Fisket frem en matbit fra boksen allikevel. Målet er å få ham til å forstå at det kommer belønning selv om den ikke er i hånden, det ikke lukter fra lommene og jeg ikke har godbitpung på meg.  Utgansstilling venstre?  — Håner du meg?!  La på håndsignal. — Hvor er maten?! Ede snuste demonstrativt på hånden, så foraktelig og bebreidende opp på meg og FNØS, som for å sette meg på plass om at han ikke er slaven min, it's the other way around, bitch! Jeg "hjalp" ham til posisjon med fysisk makt, eller forsiktig guidance med hendene, alt ettersom en ser det. Han var sur, men tok matbiten for "vel" utført oppdrag.  Så tok jeg en matbit i hånden, og jaggu var det en som våknet, gitt! Kvikk og presis og rask og PÅ som en champion. Ingen slinger i valsen når det var godbit i hånden. Ba ham en gang til uten noe i hånden eller lomma. Han ble sint. Så gjennomført fornærmet av å bli utsatt for the AUDACITY fra meg. Å ***** be ham opptre som en sirkusklovn uten å gi ham lønnsgaranti kunne jeg bare drite og dra for.  You had to be there. Det ansiktsuttrykket hans. Kroppsspråket. Lyden. Ikke snakk om at han ville nedverdige seg til å gjøre triks uten å VITE med absolutt sikkerhet at det ble betalt per triks i en faderlig fart. Resten av middagen står på hylla mens jeg revurderer life choices, metoder og strategier over en kaffe.  Stemningen er til å ta og føle på her backstage i oppløpet til sportskarrieren og det ser mørkt ut for øyeblikket. 
    • Litt kortere tur i dag, med Maps Timeline på. Viste seg at den kortere turen var 44 min uten stans. Ikke rart Ede ble sliten i går.  Det er altså padde flatt rundt her vi bor nå, og Mutterns gamle traver av en hjerne som har navigert i by og kuperte landskap hele livet, den tolker tydeligvis alt synlig som mye nærmere enn det egentlig er. Får mæppe rute i en æpp og sjekke nøyere før vi går nye turveier fremover. Ede har ikke oppdaget verken pinner eller bading ennå, og aner ikke hva slags paradis av et lykkeland mange andre hunder synes han sitter i her.
    • Han er utrolig søt og pen 😍 Jeg hadde slitt veldig med å ikke la det søte kjekkastrynet der få tvinne meg rundt potene. 
    • Takk, han er nuskesnusk kosemos søtnos når han ikke har biteraptus. Gikk en for lang tur i sted. Kjempekoselig på sandstrand i vindstille solnedgang og utforskning av ny og finere hjemvei, helt til han ble sliten og ville være hjemme uten å gå resten av veien som ikke luktet kjent. Veier ca 22 kg nå. Lettere å feilberegne sånt med mindre valp.  Tørst ble han også, og det er vanskelig å forklare en valp at det er dumt å drikke skittent sølevann når vi er hjemme om 5 minutter. Følte meg som en sadistisk mishandler hver gang jeg måtte dra ham unna en søledam.  Vel hjemme ville han jeg skulle legge meg sammen med ham (for å være sikker på at jeg ikke forsvinner ut av rommet? Han er skikkelig borrelås. Kun når han sover virkelig dypt jeg kan forlate rommet uten min personlige livvakt på post.) Han ble frustrert og prøvde bite og true og trekke meg til sengen. Han fikk viljen sin på det fordi han var ute av seg overtrøtt og trengte sove umiddelbart. Sover som en stein nå, og jeg tør ikke reise meg og gjøre noe, for tvert han er ute av dyp søvnfase våkner han av den minste bevegelse, spretter opp og er på jobb som personlig livvakt og assistent igjen. 
    • Jeg tyvtitter litt på insta, du er utrolig flink med ham og han virker jo som den perfekte hund. Jeg tviler ikke på at det er mye jobb og utfordrende i blant altså. Fortsett slik!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...