Gå til innhold
Hundesonen.no

Tur med hunden


Gjest

Recommended Posts

Hei!

Jeg lurer litt på hvor lenge du går på tur med hunden pr dag i snitt? Da jeg fikk sheltie sa de at dem trengte en liten tur, men hva man mener med det, er ikke like lett å forstå. Jeg går ca 35 - 60 min tur hver dag og det fungerer fint. utenom kommer så klart treningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..siden det varierer veldig på hvor mye jeg går med han fra dag til dag, er det litt vanskelig å fastslå. hehe. han får minst en halvtime - tre kvarter om dagen, har ingen maksgrense,

Om hunden din virker fornøyd med å gå ca en time daglig, er det jo bra, se an hunden, den skader hvertfall ikke av lengre turer en gang i blant :D:) Sheltie er en sprek rase, og om den får bgget opp kondise sin, vil nok du bli fortere sliten enn hunden på lange turer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig. I blant får hun flere timers tur og andre dager får hun tur på 1 time. Når det er skole osv. får hun ca. 2 timer tur hver dag, men som oftest mer i helgene. I tillegg er hun ute i hagen i en halv time/time hver dag og da løper hun som regel rundt hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka blir aktivisert i gjennomsnitt en til to timer per dag. Om vi går tur, er på hundetreff, trener, rusler i byn eller gjør noe helt annet, det varierer. Noen ganger får hun bare et par rusleturer pluss en halvtime, andre ganger får hun fire timer trening og tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minimum halvannen time til sammen.

Som regel morgentur på ca 30 minutter før jeg drar på jobb, og en hovedtur på minst 1 time på ettermiddag/kveld. Dager med trening kan det bli kortere hovedtur.

I helgene blir det kortere morgentur, men prøver da å få til en hovedtur på et par timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vert på fjellet. Enda det var så hett, så kom vi oss helt opp og ned igjen på 3 timer.

Normalt ligger det på 1 time. Har jeg dårlig tid eller noe, så hender det vi går 15-30 minutt...

Dette er utenom treninger. + at de er flink til å aktivisere seg selv ôgså :P

Hadde en periode der jeg jogget med de flere ganger i uken.. Men det er ALT for varmt til det nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanligvis har jeg gått på turer som er over timen de dagene vi ikke er på trening. Men nå har vi fått streng beskjed av dyrlegen om at han skal ha flere korte turer, maks 30 min, i stedet for en lang.Det er dritkjedelig for du får deg liksom ikke av flekken på 15 min :)

Da blir det til at man må gå på de samme stedene om og om igjenn og det er jeg allergisk mot *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Det samme med Kito. Noen ganger litt mer. Også går vi av og til et område nær universitetet hvor det er nesten helt inngjerdet, slik at han kan løpe fritt.

Er ikke det ekstremt lite da?

30 minutter tur om dagen?

Pr. dags dato får våre min. en time til sammen hver dag - men da er det full guff i skogen - så er de i løpegården hele dagen og med hauger av unge hunder så er det jo litt action hele dagen.

Rett skal være rett - rottisen som er under rehabilitering får ca 2-2,5 time totalt hver dag..

Normalt sett på denne tiden av året så har mine hunder også fått minimum fem kilometer sykkeltur hver dag hele uka - men sykkelen min har kollapset sånn at det blir dårlig med det om dagen.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå som det er så varmt går vi vel tur ca. 30-45 min i løpet av dagen. Ellers så er han jo med oss så mye som mulig, dvs. bilen, besøk osv. Han er også mye løs i hagen og på nøstet. Tilsammen er han altså ute flere timer daglig. Virker som han syns det er mye kjekkere å være sammen med oss i hagen, båten osv enn å gå og gå i denne varmen... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det ekstremt lite da?

30 minutter tur om dagen?

Det trenger ikke nødvendigvis å være lite, spørst jo hvilken rase man har, og hvor mye aktivisering hunden får utenom. Kanskje springer hunden fritt på turen o.l

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også 30 min til sammen er litt lite ja..Greit jeg har en større rase, men Loke er faktisk halt og under rehablitering og han skal ha 20-30min 3-5 ganger daglig ifølge vetrinær..Det er noe med at de må få bevegd seg for å bygge muskler og ta vare på skjelett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...