Gå til innhold
Hundesonen.no

Glimmergruvans ö-Blaze


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna

Fant i dag ut at jeg faktisk ikke har presangtert Blaze. Men bedre sent en aldri :P

Hun er født 04.03.04 (2 år) i Sverige. Hun er fra det siste kullet fra en oppdretter som har holdt på med rasen i 28år.

Som valp var hun en :) unge.... Men på en annen måte enn andre valper. Hun lagde vanvittig mye lyd, men det var ikke bjeff det var hyl :wallbash: Hun hadde, av en eller annen grunn, heller ingen bitehemmning. Og hun slapp faktisk ikke! Noe våre fingre og dem voksne hunder sine ører fikk føle. Men andre problemer som ødelegge/tygge på ting eller innkalling, hadde vi aldri noe problemer med.

Hun var heller ikke sosialisert og miljøtrent noe særlig. (som sagt, siste kullet til oppdretteren.... Han ble syk under dette kullet og døde senere) Men vi var fullt klar over oppgaven vi hadde tatt på oss! Ingen som ble lurt her!

Det rare med henne var at miljø har aldri vært en faktor for henne. Det tar hun på strak arm og bekymrer henne meget lite. Folk kunne hun være forsiktig med som ung. I dag så ser jeg ikke noe særlig til det. Hun er for det meste hoppende glad. Det har aldri vært noe aggresivt over det.

Ja i dag er hun en vellfungerende hund. Litt snar i tankegangen iblandt og kan overreagere (som den gjeterhunden hun er), men avvreagerer like fort.

En herlig hund å jobbe med! Som virkelig jobber for at vi skal være ett team. Men vi har nå vært litt i ubalanse vi også :P ^_^

Sover hele dagen (det fenomene dukket ikke opp før hun var 1år) og elsker å bare være med meg. Er den typen hund som kan gå løs over alt, men av hensyns til andre så blir jo det for det meste bånd. I bånd er hun som alle andre hunder jeg har hatt..medlem i trekkhundklubben.. :blush:

Kommer ikke på noe mer i farten. Her følger noen bilder av hennes utvikkling:

Blaze 11.uker

blazeuker11.jpg

Hexa & Blaze (på toppen med åpen munn) 3 mnd

killerdogs%20copy.jpg

Blaze 6mnd (hennes "stygge" periode)

Glimmergruvans%20OBlaze.JPG

Blaze ca.1år

hopp.jpg

Blaze på sin 2.års dag.

blazesofia%20copy.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Nydelig hund! Australsk kelpie er en nydelig rase! :)

En liten hemmelighet er at jeg syns dem var stygg.... jeg holdt nesten på å droppe hele Kelpie prosjektet pga jeg syns ikke dem var noe fine. Men så tok jeg til "vett" og nå syns jeg rasen er nydelige (men det fins mange fæle innen rasen også...)

:P

Er det henne du planlegger kull på? Var inne og leste på siden din for en stund siden, ta meg en tur innom igjen :P

Ja, vi planlegger kull på henne. Bare kom innom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næææ jeanette, Kelpier er ikke stygge, fy deg!!! <_<

Gleder meg til å møte hun, når jeg en eller anne gang klarer å bli frisk.

(lurer nemlig på om Klepie kan være noe for meg...bare hvisker det veeeeldig lavt ennå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Næææ jeanette, Kelpier er ikke stygge, fy deg!!! <_<

Gleder meg til å møte hun, når jeg en eller anne gang klarer å bli frisk.

(lurer nemlig på om Klepie kan være noe for meg...bare hvisker det veeeeldig lavt ennå)

Ikke nå lengre, men dem var det. Helt til jeg møtte en ;)

men det fins noen mindre pene individ av denne rasen også, her er bruksvennligheten vektlagt. Og takk og lov for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Hun er så utrolig nydelig! ;) Kelpie er en nydelig rase, er mange av dem på treningene våre :P

Åh? Hva heter dem da?

Redigere: Siden du bor i Trondheim så tipper jeg det er en "Fox" også en tispe med nesten samme eier også muligens en Khan og en svart hannhund som jeg ikke husker navnet på i farten. Stemmer?

:P Det valpebildet var direkte slemt å legge ut!Hun er jo så inderlig vakker og sjarmerende :love2:

*drømme*

:P Jeg får vell gå å pynte Blaze til morgen dagens "date" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Litt bilder fra dagens morro trening. Her leter hun etter sin kjære kong :icon_clapping:

Hun måtte oppå dekkene for å få tak i ballen:

sok1.jpg

Her lå ballen i 3.hylle, men hun kom ikke høyere opp. Fikk litt hjelp av mor når hun hadde lokalisert den:

sok2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig! Jeg har faktisk sett litt på Kelpie som vurderingsemne til neste hund! Syns de er herlige! ;) Men tror ikke det blir noe av.. kanskje litt for høyt aktivitetsnivå. Ønsker en hund med mindre enn den rasen jeg har nå. Men uansett er de kjempeflotte! :D

Ja du må være rimelig klar for ett aktivt første år. Der etter "normaliserer" det seg.

*ler*

En liten klatremus jo! Herlige Blaze :icon_clapping:

På trening har hun navnet: Lille Musa ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok en liten "bildetur" i dag og ble ganske fornøyd med noen av bildene. Den svarte&hvite hunden er Eddy, den andre hunden vi har i husholdningen:

Redigert: Fjernet bilder fra lager basen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...