Gå til innhold
Hundesonen.no

Glimmergruvans ö-Blaze


Guest Jonna

Recommended Posts

Guest Jonna
Høres veldig ut som hun er drektig ja. Kjenner igjen flere symptomer fra min forrige tispes drektighet. Her blir det nok valper! :icon_fun:

Ja jeg håper virkelig at det stemmer :icon_fun:

forresten så syns det nå. Tok nye bilder i går. Så her er 1 uke og 3,5 ukers bilder:

februar07065-1.jpg

mars07005.jpg

mars07006.jpg

februar07069-1.jpg

Hun har fått meget rosa og litt større spëner. Forstsatt spiser hun ikke helt normalt, men hun har kvikknet litt til ute igjen, så jeg tror den værste kvalmen er over. Blir fort sliten og sover mye, men hun er utrolig søt når hun sover da :P

DSC002303.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna

Blaze er drektig :o

Ultralyden viste 4-5 fostere i hennes lille mage. Faktisk så syns vetrinæren at dem var kommet "langt" i utviklingen så hun har antaglivis tatt seg på første parring, da er dem 28 dager i dag.

Vi klarte å "skille" ut deler av fostere på skjermen når vi fokuserte bare på det ene og Blaze sin hale ble holdt fra å logre. Og vi kunne se at det var to ben som beveget seg :P

Mitt første møte med dem :P

Det kan være flere fostere og det kan jo være noen blir reabsobert, mann vet nå aldri, Men hun er ialla-fulle-fall drektig. Og valpene er meget etterlengtet :love2:

Jeg glemte helt 4 ukers bildene. Her er dem :P

Uke 1 og uke 4.

februar07065-1.jpg

DSC002452.jpg

februar07069.jpg

DSC002463.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER! :icon_fun:

Dette vet jeg var etterlengtet... Jeg vet godt hvordan det er å gå igjennom en slik periode. Venting, venting, og atter venting.

Men tenk så gøy å kunne gå og glede seg hele tiden da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

5 uker siden første parring og nå begynner virkelig forandringene å komme :P

Uke 1 og uke 5:

februar07065-1.jpg

mars07050.jpg

februar07069.jpg

mars07052.jpg

Hun har det bare bra. Har begynnt å spise igjen, men har av en eller annen grunn fått dårlig ånde :icon_redface: Så i dag blir det undersøkelse av munnhulen, hun har nå aldri hatt noe særlig med tannstein, men jeg får sjekke litt ekstra. Klør skal også klippes i dag da dem vokser som bare det for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå så utrolig gøy :P

Gleder meg til å se herlige Blaze-bebisser :icon_redface:

Morsomt at du tar sånne bilder og legger ut, for man ser forskjellene, og blir jo alltid mye bedre med "før"- og "etter"bilde.

(så jeg følger med i tråden) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Ååh, dette er så spennende!

Tjihi, hun ser mer og mer misfornøyd ut for hver uke som går. :Laugh:

Du skulle sett henne igår kveld når hun oppdaget at hun ikke hadde tatt godt nok i for å hoppe opp i sengen og lå å kavet med frambena og magen vaggede bak. Ikke så lett og ledig lengre nå, hunden som glatt hoppet 80cm hindre må bruke kraft for å komme seg i sengen :icon_redface::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit ikke om drektighet og valpeperioden forandrer på kjemien i fordøyelsessystemet, men Dina fikk svært mye(!) tannstein etter kullet sitt. Husker ikke om det lukta noe verre av ånden hennes før hun fødte, men det kom nesten over natta når hun hadde fått kullet (antar det har noe med morkaker og valpebæsj å gjøre :icon_redface: ) og vi måtte til veterinæren for å få fjernet det.. De pirker vel mer med tannhygiene og sånt på folk når de er gravide og? Litt usikker her, men det er kanskje greit å gi noe for å rense tenner og sånt oftere nå?

Blaze ser forøvrig mer drektig ut nå enn Dina gjorde på samme tid.. Så kanskje du får flere en 6 valper? hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Veit ikke om drektighet og valpeperioden forandrer på kjemien i fordøyelsessystemet, men Dina fikk svært mye(!) tannstein etter kullet sitt. Husker ikke om det lukta noe verre av ånden hennes før hun fødte, men det kom nesten over natta når hun hadde fått kullet (antar det har noe med morkaker og valpebæsj å gjøre :icon_redface: ) og vi måtte til veterinæren for å få fjernet det.. De pirker vel mer med tannhygiene og sånt på folk når de er gravide og? Litt usikker her, men det er kanskje greit å gi noe for å rense tenner og sånt oftere nå?

Blaze ser forøvrig mer drektig ut nå enn Dina gjorde på samme tid.. Så kanskje du får flere en 6 valper? hehe :P

Sjekket munnen hennes grundig i går og det er faktisk ikke ett snev av tannsten :P Kanskje det bare er fordøyelsen hennes som er litt i høygir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket munnen hennes grundig i går og det er faktisk ikke ett snev av tannsten :icon_redface: Kanskje det bare er fordøyelsen hennes som er litt i høygir?

Nei, som jeg sa, det kom så og si over natta med Dina, og jeg antar det har noe med morkaker og valpebæsj å gjøre :P Men det er nok ikke helt feil å tro det er fordøyelsen som er i høygir, hun skal jo ta opp næring for en hel haug nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

6 uker/42 dager siden første parring

Hvordan kan ukene snegle slik avgårde, men samtidig syns jeg at jeg akkurat har parret henne. Siste tiden etter ultralyden har faktisk ikke vært så nervepirrende. Men bare vent om 14 dager begynner jeg å bli hysterisk igjen! :getlost: Bare 3 uker til dem kommer!

Blaze er i dag 60 cm rundt buken, første uken var hun 48cm. Siste uken har hun vokst fort! den 13.mars var hun 55cm 17.mars 58 cm (om jeg husker rett, jeg skrev det ikke ned).

Blaze har også begynnt å få jur og jeg kjenner at melkekjertlene er godt i gang med utviklingen. Hun har også begynnt å få problemer med å vaske seg bak om hun sitter på glatt underlag. Så hun har fått en ny teknikk på det. hun sitter seg på teppet sitt under pc'en med ryggen til benken eller hun sitter seg oppå meg for å få ryggstøtte slik at hun ikke velter rundt . :wub:

Noe stønning har hun begynnt med.... men det er mest på natten når hun tydligvis ikke finner en behagelig stilling. Sin nye seng/valpekasse skyr hun som pesten! Og ligger heller på gulvet enn i den. <_< Får håpe at det løser seg selv...

Maten har jeg nå måtte endre. Jeg har ikke økt rasjonen hennes, da jeg alt syns hun får nok (og hun har litt ekstra i forhold til det holdet jeg normalt har henne i når jeg driver i skogen). Jeg har økt måltidene til 3, da hun ikke greier å få i seg så mye på en gang og hun er "utsultet" når kvelden kommer. :rolleyes:

Jeg kjenner ingen valper. Jeg har aldri hatt følese i mine fingre og jeg er helt elendig til slike ting. Jeg kan kjenne på en høygravid dame alle kjenner bevegelse utenom meg.... :wallbash:

Her er 1 uke, 3 uker og 6 ukers bildene:

februar07065.jpg

februar07097.jpg

mars07065.jpg

februar07069-1.jpg

februar07099.jpg

mars07064.jpg

mars07066.jpg

Dem to siste er begge 6 ukers bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende! Blir gøy å følge med fremover! Skal ikke skryte på meg å se noe særlig forskjell fra 1 til 3 uker, men på 6ukersbildene ser man jo virkelig at det har skjedd ting! :getlost:

Du får ha lykke til med ventingen; den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Så spennende! Blir gøy å følge med fremover! Skal ikke skryte på meg å se noe særlig forskjell fra 1 til 3 uker, men på 6ukersbildene ser man jo virkelig at det har skjedd ting! :getlost:

Du får ha lykke til med ventingen; den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves! :wub:

Nei det er ikke enkelt å se forsjell på 1-3ukers bildene. Det mann kunne se var at hun ble bredere over ryggen (vanskelig å få med på bilde) og at hennes patter var rosa og det var heller ikke enkelt å få med på bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...