Gå til innhold
Hundesonen.no

Glimmergruvans ö-Blaze


Guest Jonna

Recommended Posts

  • Svar 122
  • Created
  • Siste svar
Guest Jonna
Det synes godt nå ja! :)

Så forresten jenta di i hundesport i dag! ;) Kjempe pent bilde! :D

Det var den gang jenta mi var spretten og vakker. Akkurat nå er hun ikke fult så pen, men hun er vakker der hun går å vagger rundt :) (Nå har hun også begynnt å slippe pelsen sin, så hun kommer nok ikke til å se så veldig bra ut ;) )

Jeg tok ett nytt bilde av henne i dag.

mars07103.jpg

Man kan se at magen har blitt større i forhold til mandagens bilde:

mars07065.jpg

Dagene er forholdsvis rolig nå. Hun var med en tur i stallen i går når jeg var å hjalp en vennine med å møkke alle boksene. Alle hestene var ute så hun fikk være stall hund. Hun koste seg fælt, men var faktisk utrolig sliten etterpå.

mars07098.jpg

Blaze og Bocca (kommende Pappa) passer stallgangen:

mars07094.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

7 uker/49 dager

Da var det tid for nye bilder igjen.

6uker og 7 uker:

mars07065.jpg

mars07169.jpg

Når hun ligger på rygg begynner mann å forstå at det hender saker og ting(første er 6 uker dem andre er fra i går)

mars07064.jpg

DSC002647.jpg

Jeg har også kjent liv for første gang :D Jeg kjente noe her om dagen så kjente jeg ikke noe på 2 dager. Da ble jeg litt nervøs, men jeg fant ut i går kveld at hvir Blaze virkelig slapper av i bukmusklaturen så er det faktisk ett yrene liv der inne og jeg kan kjenne at det er noe på begge sider samtidig og midt på. Så 2 stk valper må det iallefall være :D

Så godt må Blaze slappe av om jeg skal ha en sjangs:

DSC002662.jpg

DSC002658.jpg

Litt størrelse forhold (hånden min er normal i strørrelse)

DSC002625.jpg

Tenk nå er det ikke lenge til dem plopper ut :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Første "bilde" av dem små :rolleyes:

Det er noen ordentlige terrorister inni der nå, plager henne virkelig med tango/samba i magen på kvelden. På bildene så ligger den en valp og buler ut på venstre siden og har virkelig ett høyt aktivitets nivå. Nesten så jeg lurer på om dem bare skal få bli der inne :ahappy:

DSC002675.jpg

DSC002702.jpg

DSC002684.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Oj, nå sprekker hun snart eller? :ahappy: Den magen kan umulig vokse mer nå snart

Hun er ikke så stor når du ser henne stå, men på rygg blir hun like bred som en låvedør! :shocked:

I morgen er det 1 uke til forventet fødsel(etter første parring)

Kommer nye bilder i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna

Uke 8/dag 56

Nå sitter jeg her å lurer på om Blaze muligens har kommet lengre i sin drektighet. Hun ble parret mandag-tirsdag-onsdag. Men hadde "prøveparringer" alt fra fredag/lørdag. Så i teorien kan hun være på dag 59. Hun har fått råmelk i sine patter og tempraturen har begynnt å svinge.

Her er litt bilder. Fra uke1, uke8 og uke6. Så har dere noe å sammenligne litt med :P

februar07065-1.jpg

april001.jpg

mars07065.jpg

februar07069-1.jpg

april002.jpg

mars07064.jpg

Det er egentlig ikke før hun ligger du virkelig ser hvor mye hun har innvendig:

april003.jpg

Jeg kommer til å skrive under valpeprat når dem kommer. Kan ikke love oppdatering under fødselen, men iallefall etterpå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennendes å følge med. Og syns det er morsomt/interessant og følge med. Man ser så mye lettere med "før"- og "etter"bilder. (det har jeg kanskje sagt før?!). Men uansett. Lykke til, og jeg skal følge spent med. Blir artig å høre at valpene har kommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Har du veid henne noe før parring i forhold til nå? Hun ser jo svææær ut, stakar, haaha. Blir kjempespennende når valpene kommer! :)

Hun ligger normalt på 15-16 kg. Veide henne hos vet forje mandag og da var hun 21kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å forberede seg på fødsel nå:) Utifra det jeg kan se på bildene har valpene nå "falt ned", og Blaze har fått den karakteristiske pærefomen, og innsunkne flanker :rolleyes:

Etter min erfaring kommer valpene innen 4 dager etter at dette skjer. Tipper du har små Blaze bebiser før uka er omme :icon_fun:

*Glede seg til å høre mer*

Edit; Hva mener du forresten med prøveparringer?? Parret de Fre- Lør eller ikke?

Forventet fødsel regnes alltid utifra første parringsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det er bare å forberede seg på fødsel nå;) Utifra det jeg kan se på bildene har valpene nå "falt ned", og Blaze har fått den karakteristiske pærefomen, og innsunkne flanker :rolleyes:

Etter min erfaring kommer valpene innen 4 dager etter at dette skjer. Tipper du har små Blaze bebiser før uka er omme :icon_fun:

*Glede seg til å høre mer*

Edit; Hva mener du forresten med prøveparringer?? Parret de Fre- Lør eller ikke?

Forventet fødsel regnes alltid utifra første parringsdag.

Det ble ikke noe fullverdig (heng m/utløsning) før på mandagen. Men dem var sammen og prøvde alt fra fredagen, men ikke noe heng eller utløsning som vi kunne se (men selvsagt kan det ha kommet en sprut ;) .

I dag har magen hennes falt ned!

april001-1.jpg

april002-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
    • F1 og F2 minst vil jo være i ett x register ala lundehund prosjektet. Det var vel først i år de mønstra inn noen hunder som fikk fullverdig vanlig nkk stamtavle og en av dem er vel allerede blitt utst champion. Dog usikker på hvilken generasjon de er.  Vet ikke om offentligheten har innsyn i x registeret? Isåfall burde det jo være mulig å sjekke der om noen har fått noe der. 🤔 Ev er nok den sikreste løsningen å sende en mail til NKK direkte å høre med dem. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...