Jump to content
Hundesonen.no

Akkurat nå februar

Recommended Posts

På 2/7/2020 at 8:41 PM, Piglet skrev:

De pleier vi å kjøpe også, hun kan gjøre nesten hva som helst for de hver gang vi åpner en ny pakke :lol:

Kjenner du til hvor lang holdbarhet disse har? Greit å vite at man sannsynligvis får brukt de opp 😅

Akkurat nå, Vestlandsjenta skrev:

Kjenner du til hvor lang holdbarhet disse har? Greit å vite at man sannsynligvis får brukt de opp 😅

Er det Alpha spirit godbitene det er snakk om? Isåfall varer en eske (uten å bli knusktørr) bare noen dager etter min erfaring. Varer nok lengre om du har de i en lufttett boks!

9 timer siden, Vestlandsjenta skrev:

Datostempling vet jeg ikke, men det står at man må bruke åpnet pakning innen en uke, men de tørker fortere enn det. Men er ikke noe problem å bruke dem allikevel, men de blir tørre og smaker ikke fullt så godt som nyåpnet pakning ifølge min golden som spiser alt. Hun finner på alt mulig for å få godis når vi har åpnet ny pakning :lol: Kan kanskje være lurt som Miloficent sier å ha de i lufttett boks/pose. 

Akkurat nå, Piglet skrev:

Datostempling vet jeg ikke, men det står at man må bruke åpnet pakning innen en uke, men de tørker fortere enn det. Men er ikke noe problem å bruke dem allikevel, men de blir tørre og smaker ikke fullt så godt som nyåpnet pakning ifølge min golden som spiser alt. Hun finner på alt mulig for å få godis når vi har åpnet ny pakning :lol: Kan kanskje være lurt som Miloficent sier å ha de i lufttett boks/pose. 

Det var mer ca datostempling jeg tenkte på, har de typisk holdbarhet 3 mndr frem i tid, eller 1 år? Men jeg har stor hund, så det skal vel gå unna tenker jeg. Får evt vurdere å gå sammen med hundevenner om å kjøpe en storpakning 😊

29 minutter siden, Vestlandsjenta skrev:

Det var mer ca datostempling jeg tenkte på, har de typisk holdbarhet 3 mndr frem i tid, eller 1 år? Men jeg har stor hund, så det skal vel gå unna tenker jeg. Får evt vurdere å gå sammen med hundevenner om å kjøpe en storpakning 😊

Er for en gangs skyld tom (det skjer jo så godt som aldri), så jeg får dessverre ikke sjekka. Men det går jo an å høre med en evt nettbutikk før du kjøper :) Jeg har bare kjøpt de små pakningen, ikke den store.

Forumet fortsetter under annonsen

En uke til vi henter valp, og jeg har klikke hjem litt godsaker😂 Er ikke godt for lommeboka dette, men det måtte til. Kjøpte en aktivitetsleke som det var 30% på, samt en snake til utstilling og noen andre ting. På en annen side klikket jeg hjem masse godbiter. Har allerede en hel haug uåpnet fra sist valp, men måtte bare ha litt mer🙈

I går fikk vi også vite hvilken valp som kommer til oss. Vi var så heldige at det ble favoritten min! Når vi dro til oppdretter i januar, sovnet han i armene mine. Og jeg smeltet helt😍 Slik at nå telles det ned til henting!

• Like 8

Gleder meg til sommer og forhåpentligvis sol! Er så lei alt dette regnværet nå. Kan jo ikke gå utenfor døra uten å bli våt. Har konstant våte sko (må få fatt i en skotørker). Gira vil såvidt ut. Hun er med på tur altså, men ut bare for å tisse vil hun helst slippe. Så når hun da til slutt bare MÅ, så sitter hun på huk kjempelenge 😂

Skal ha hele familien på middagsbesøk i dag. Så jeg holder på å rydde og vaske, før jeg skal begynne på selve middagen etterpå 🙂 Blir en type tacoform. Har aldri smakt den før, så håper det blir suksess. Litt i tvil om jeg bør servere ris til.. Det står ikke noe om det i oppskriften, og jeg skal ha salat og foccacia ved siden av. I formen skal jeg ha kylling, sopp, paprika, løk, tortillachips, ost, creme fresh, tacokrydder og tacosaus. Hva sier dere, ville dere hatt ris/pasta ved siden av, eller holder det med salat og brød? 

Jeg synes det holder med salat og brød, men er det mange, eller mye mannfolk ville jeg tatt ris ved siden av.

her pøsregner det også, og er ganske lei. Men har hatt noen dager med fantastisk vær så får bare leve på minnene.

Akkurat nå, laikamor skrev:

Gleder meg til sommer og forhåpentligvis sol! Er så lei alt dette regnværet nå. Kan jo ikke gå utenfor døra uten å bli våt. Har konstant våte sko (må få fatt i en skotørker). Gira vil såvidt ut. Hun er med på tur altså, men ut bare for å tisse vil hun helst slippe. Så når hun da til slutt bare MÅ, så sitter hun på huk kjempelenge 😂

Skal ha hele familien på middagsbesøk i dag. Så jeg holder på å rydde og vaske, før jeg skal begynne på selve middagen etterpå 🙂 Blir en type tacoform. Har aldri smakt den før, så håper det blir suksess. Litt i tvil om jeg bør servere ris til.. Det står ikke noe om det i oppskriften, og jeg skal ha salat og foccacia ved siden av. I formen skal jeg ha kylling, sopp, paprika, løk, tortillachips, ost, creme fresh, tacokrydder og tacosaus. Hva sier dere, ville dere hatt ris/pasta ved siden av, eller holder det med salat og brød? 

• Like 1

I dag trente vi lydighet. Men med fokus på lyd, dvs at junior ikke skal uttrykke seg så vokalt når vi driver på med LP. Tabbe! Stor tabbe! 
I agility er det akseptert at hunder uttrykker seg vokalt. Man har (heldigvis) fokus på selve agilityen. Å prøve å få hunden min til å bli «Tause Birgitte» i lydighet ødela hele treningen. Hunden er dødsflink, men treningen ble ødelagt at jeg hadde helt feil fokus. Heretter skal jeg drite i lyden,  han skal få uttrykke sin glede og iver. Han er så utrolig flink, jeg skal ikke ødelegge fremgangen vi har med feil fokus lenger. Jeg lover 👍😁

Edited by Rufs

Det er da fullstendig rimelig å jobbe med at hunden skal være stille under lydighet? Men da må det være fokus for treningen, ikke øvelsene, dvs. enkle øvelser som han kan. Hvis du noen gang har tenkt å prøve deg å LP så er det greit at hunden kan gå uten å hyle...

Akkurat nå, simira skrev:

Det er da fullstendig rimelig å jobbe med at hunden skal være stille under lydighet? Men da må det være fokus for treningen, ikke øvelsene, dvs. enkle øvelser som han kan. Hvis du noen gang har tenkt å prøve deg å LP så er det greit at hunden kan gå uten å hyle...

😂 Det har du i bunn og grunn rett i. Har aldri hatt dette problemet med tidligere hunder.
Men denne karen er av en rase som uttrykker seg veldig mye vokalt. Han kan ikke være stille når han blir oppspilt, glad, overivrig O.l. Så har jeg nå først kjøpt meg en slik rase så får jeg nok bare innse at genene hans teller veldig mye.

Det blir omtrent som å be en hannhund om å ikke bry seg om den høyløpske tispen som står rett foran han. Noen hannhunder går lydig vekk, mens de fleste lar seg styre av kroppens signaler og hormoner og hører overhodet ikke lenger på oss 👍

Nå bråker han ikke gjennom alle øvelser. De fleste er stille, jeg får glede meg over de 👍

AN er jeg forbannet på alle som ikke klarer å plukke opp etter hundene sine. Håper bikkjene deres tråkker godt i sin egen dritt og drar det inn i hele huset før eierne oppdager det. 🤬

• Like 2

13 minutter siden, Tyttebæra skrev:

AN er jeg forbannet på alle som ikke klarer å plukke opp etter hundene sine. Håper bikkjene deres tråkker godt i sin egen dritt og drar det inn i hele huset før eierne oppdager det. 🤬

Jeg også... Har en hund som synes bæsj godt kan fungere som snacks :x I tillegg til at det er ekkelt er jeg også redd for smitte. Og så ligger det så mye dritt langs veikanten, så til og med noen som hadde latt bikkja si gjøre fra seg rett utenfor trappa til noen uten å plukke opp. Hva er det med enkelte? :sint_01:

Just now, Piglet said:

Jeg også... Har en hund som synes bæsj godt kan fungere som snacks :x I tillegg til at det er ekkelt er jeg også redd for smitte. Og så ligger det så mye dritt langs veikanten, så til og med noen som hadde latt bikkja si gjøre fra seg rett utenfor trappa til noen uten å plukke opp. Hva er det med enkelte? :sint_01:

Ugh 🤢 Heldigvis ingen av mine som spiser det, men de får jo verken luktet eller gjort fra seg når de ikke kan gå ut i veikanten. Langs en vei jeg gikk i dag var det minst en ruke per meter. Greit nok at man kan glemme pose en dag, men da går man i det minste tilbake ved første anledning og plukker opp. Og det at noen lar hundene drite midt i innkjørsler, ved inngangspartier eller under postkasser, - og ikke plukker det opp, - har jeg opplevd selv. :blink: Lurer på hva som feiler folk egentlig.

Long time, no see.. 🙈

Men, denne hundebæsj-debatten... Jeg så ei som passerte utenfor huset vårt, på gangveien.. Hun hadde en typ terrier, tror jeg.. Hvit/brun strihåret, liten sak..  Den satte seg for å gjøre sitt fornødne MIDT på gangveien, i innkjøringa vår... Og eieren? Hun bare dro hunden etter selen, og fikk han utav innkjørselen vår.. for at han skulle få gjøre seg ferdig, VEDSIDENAV 😣😣

(Du vet den stillingen, hunder får.. når de bæsjer samtidig, som du prøver å dra de videre i selen med båndet).. 

Enkelte folk, er regelrett EKLE faktisk... 😑

Vi har faktisk "hundeposer velkommen her"-klistremerke på søppelbøtta. Villastrøk og det går mye hunder forbi. Synes heldigvis de fleste er flinke til å plukke etter seg, enten det er utenfor her eller rundt om. Jeg glemmer ikke en vår da det var bæsj overalt, det stinket faktisk på tur.

Dagens irritasjon, før den allerede har startet: Jeg er tidlig oppe fordi jeg skal på et jobbkurs, og oppdaget i går at det står at det er begrenset med parkering. Pga. ME blir det for slitsomt å ta offkom, men jeg har ikke handicapbevis fordi jeg har god tilgang til parkering på jobb (og dermed ikke kvalifiserer, man trenger jo ikke å dra andre steder enn på jobb!).

Sendte en mail i går men har ikke fått svar fra kursholderene heller. Kjører litt tidlig og satser på plass, evt har jeg mobilscooter i bagasjerommet så jeg kan parkere litt unna og kjøre bort med den.

Edited by simira
  • Sad 2

Akkurat nå, Mrs.Fisken skrev:

Var så heldig at jeg og sambo fikk passe Atlas til @Miloficent noen timer idag😍 For en utrolig herlig fyr og så utrolig chill. Passer gjerne han igjen! 

Tusen takk for hjelpen😍 Nå er dere varmet opp til å hente Lapras til helgen! 

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen