Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Akkurat nå april

Recommended Posts

April 😲🤯 Tiden går alt for fort! Liker våren, men ikke båndtvang, så april er litt både og...

• Like 1

Jeg er oppriktig glad for tiden, og det er så deilig! 😀

Danset swing hele lørdag kveld, og det er lenge siden jeg har hatt det så artig. Ikke nok med det, men på lørdag overtar jeg min første leilighet jeg har kjøpt selv. 
  • Like 6

20 timer siden, Ingvild SF skrev:

Jeg er oppriktig glad for tiden, og det er så deilig! 😀

Danset swing hele lørdag kveld, og det er lenge siden jeg har hatt det så artig. Ikke nok med det, men på lørdag overtar jeg min første leilighet jeg har kjøpt selv. 

Gratulerer! Så gøy!

Idag har jeg kjøpt hus! 😀 Ikke skrevet under kontrakt osv enda, men budet er godtatt, og huset blir vårt om et par uker ca. 

Skikkelig utålmodig, og ville helst startet oppussing igår. Er et hus som det må gjøres en del med, men vi håper å flytte inn etter at kjøkkenet er totalrenovert. Muligens badet også, vi får se om pengene strekker til begge deler. Men jeg er så gira :D

• Like 8

Forumet fortsetter under annonsen
57 minutter siden, laikamor skrev:

Idag har jeg kjøpt hus! 😀 Ikke skrevet under kontrakt osv enda, men budet er godtatt, og huset blir vårt om et par uker ca. 

Skikkelig utålmodig, og ville helst startet oppussing igår. Er et hus som det må gjøres en del med, men vi håper å flytte inn etter at kjøkkenet er totalrenovert. Muligens badet også, vi får se om pengene strekker til begge deler. Men jeg er så gira :D

Gratulerer! Tenk å kunne pusse det opp slik at det blir akkurat slik dere ønsker. Det må være gøy (og litt slitsomt mens det står på) 😊

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Gratulerer! Så gøy!

Tusen takk 😀 

• Like 2

I dag var jeg på foredrag med Erik Alfred Tesaker, bedre kjent som Oppfinneren på NRK. Han var helt fantastisk.

• Like 2

1 time siden, laikamor skrev:

Så gøy! Gratulerer!

Link? 

Akkurat nå, Lillekrapyl skrev:

Så gøy! Gratulerer!

Link? 

Takk :)https://www.finn.no/128988397

Plassen er kjempefin. Mye jobb med huset, men vi kan fint bo der om vi får inn et kjøkken, og aller helst oppgradere badet litt. 

• Like 3

God morgen, eller helt ærlig. Ræva Morgen:)

Kos dere og ha en fin dag, her blir det smertestillende og hviledag.

2 timer siden, Debbie skrev:

God morgen, eller helt ærlig. Ræva Morgen:)

Kos dere og ha en fin dag, her blir det smertestillende og hviledag.

Håper formen bedrer seg utover dagen. Kjenner til de dagene😕

• Like 1

Da tar jeg tidlig fredag etter ei hektisk uke. Tenker å nyte det nydelige været i dag, så får jeg heller gjøre litt arbeid i helga. :cool:

Ææsj plukket årets første flått i går. Fant igjen en resept på flåttmiddel som jeg fikk for 1 år siden . 12.april 2018. Har en igjen jeg kan hente ut på den. Men funker den nå? Hvor lenge varer en sånn papirresept egentlig?😂 

stålsetter meg til jobbhelg. Liker veldig godt å jobbe turnus med kvelder og sånn, men helgene kunne jeg godt vært foruten🙄

10 minutes ago, Kaisen said:

Ææsj plukket årets første flått i går. Fant igjen en resept på flåttmiddel som jeg fikk for 1 år siden . 12.april 2018. Har en igjen jeg kan hente ut på den. Men funker den nå? Hvor lenge varer en sånn papirresept egentlig?😂 

Mener de er gyldige i ett år.

• Like 1

33 minutes ago, Kaisen said:

stålsetter meg til jobbhelg. Liker veldig godt å jobbe turnus med kvelder og sånn, men helgene kunne jeg godt vært foruten🙄

Det står gjerne på resepten? De har begrenset varighet, men med flåttmiddel etc. så setter man gjerne så lenge som 12 mnd...

20 timer siden, laikamor skrev:

Plassen er kjempefin. Mye jobb med huset, men vi kan fint bo der om vi får inn et kjøkken, og aller helst oppgradere badet litt. 

Utrolig flott uteområde og utsikt! Og mange muligheter med huset, tror det kan bli veldig bra :)

• Like 1

21 timer siden, laikamor skrev:

For en fantastisk beliggenhet! :wub: 

• Like 1

21 hours ago, laikamor said:

Så fint sted og huset har jo plenty plass og muligheter. Her i Trheim kan man bare drømme om å kjøpe enebolig til den prisen. Vi er også på boligjakt om dagen, men det blir nok ikke enebolig på oss ennå. 

• Like 1

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Utrolig flott uteområde og utsikt! Og mange muligheter med huset, tror det kan bli veldig bra :)

39 minutter siden, MarieR skrev:

For en fantastisk beliggenhet! :wub: 

3 minutter siden, Tonje skrev:

Så fint sted og huset har jo plenty plass og muligheter. Her i Trheim kan man bare drømme om å kjøpe enebolig til den prisen. Vi er også på boligjakt om dagen, men det blir nok ikke enebolig på oss ennå. 

Det er en kjempefin plass, ja! Og vi er nok veldig heldige mtp prisnivået her, for man kan fint finne enebolig til godt under 2millioner :) 

Toget går forbi rett på andre siden av vannet, så det blir nok litt uvant. Regner med vi venner oss fort til det, da. Også går det en tursti helt i kanten ned mot vannet, i enden av hagen vår, så er spent på hvor mye trafikk det er der. 

Hoy, her er det lenge siden jeg har vært innom ser jeg!

Mye som har skjedd siden sist, jeg er igjen på flyttefot 😂 Jeg fant ut at jeg ikke er laget for å dele leilighet med folk som ikke er kjærester, så nå skal jeg flytte til egen leilighet! Goliat bor til eksen på permanent basis, hvor jeg låner han når jeg vil, og passer han når eksen skal noe. Og så har jeg fått meg katt 😍

Var på visning på onsdag, fikk leiligheten i går, og flytter inn om 10 dager, så krysser jeg fingre for at rommet mitt blir leid ut igjen før oppsigelsestida 😂

• Like 5

21 timer siden, Artemis skrev:

Det står gjerne på resepten? De har begrenset varighet, men med flåttmiddel etc. så setter man gjerne så lenge som 12 mnd...

Nei det står ingenting. Men hvis det er 1 år så rekker jeg akkurat å hente ut på mandag da😊 prøver hvertfall så får jeg se hva de sier.

Jeg er så glad for et tips jeg fikk av erfarne hundeeier da jeg hadde min første hund: Når en tispe skjefter på en for pågående hannhund, så ros henne for det!

I dag var jeg på tur med to andre hvor en ung hanhund (2 år) prøvde seg på en tispe som hadde løpetid for flere måneder siden. Hele tiden, uten pause prøvde han seg. Tispen sa ingenting, ikke en eneste gang selv om hun ble veldig lei han. Hannhunden måtte stort sett gå i bånd, for med en gang han var løs så prøvde han seg igjen. Og han brydde seg overhodet ikke om hva menneskene sa.

Denne unge hormonelle hann-hunden har jeg sett prøve seg på andre tisper, men de tispene har bedt han holde seg unna. Og da slutter han med dette tullet sitt. 

Og flere andre hann-hunder plager denne tispen uten at hun setter dem på plass (noe som ender med at alle disse hanhundene må gå i bånd når de er på tur sammen med denne tispen)

En tispe MÅ få lov å lære seg å gi beskjed. De er/blir ikke agressiv av den grunnen. 

Dette er mitt beste tips i dag til deg som har fått deg en tispe 😊 

1 hour ago, Rufs said:

Jeg er så glad for et tips jeg fikk av erfarne hundeeier da jeg hadde min første hund: Når en tispe skjefter på en for pågående hannhund, så ros henne for det!

I dag var jeg på tur med to andre hvor en ung hanhund (2 år) prøvde seg på en tispe som hadde løpetid for flere måneder siden. Hele tiden, uten pause prøvde han seg. Tispen sa ingenting, ikke en eneste gang selv om hun ble veldig lei han. Hannhunden måtte stort sett gå i bånd, for med en gang han var løs så prøvde han seg igjen. Og han brydde seg overhodet ikke om hva menneskene sa.

Denne unge hormonelle hann-hunden har jeg sett prøve seg på andre tisper, men de tispene har bedt han holde seg unna. Og da slutter han med dette tullet sitt. 

Og flere andre hann-hunder plager denne tispen uten at hun setter dem på plass (noe som ender med at alle disse hanhundene må gå i bånd når de er på tur sammen med denne tispen)

En tispe MÅ få lov å lære seg å gi beskjed. De er/blir ikke agressiv av den grunnen. 

Dette er mitt beste tips i dag til deg som har fått deg en tispe 😊 

Det er ikke alle tisper som er av det kaliberet at de klarer/vil sette noen på plass og da er det faktisk opp til hannhundeiere og ta ansvar for sine så tispa slipper å plages. Jeg har tre hannhunder, en av dem kan være totalt idiot til andre tisper og da får han gå i bånd da, ikke tispa sin jobb å oppdra min hannhund dersom hun ikke klarer det. 

---------------------

I dag ble det ble både lp-trening i hallen og tur. Det kom ei til for å trene en halvtimes tid og resten av tida hadde vi hallen for oss selv. Litt luksus, litt kjedelig :P

Etterpå stakk vi innom et par butikker før vi avla brodern og familien et besøk. Skoj fikk til sin store glede rundsleike både tantebarn og kompis som lå på gulvet og lo. Slitne hunder, sliten eier. Nå blir det straks middag :) 

• Like 3

18 timer siden, Tonje skrev:

Det er ikke alle tisper som er av det kaliberet at de klarer/vil sette noen på plass og da er det faktisk opp til hannhundeiere og ta ansvar for sine så tispa slipper å plages. Jeg har tre hannhunder, en av dem kan være totalt idiot til andre tisper og da får han gå i bånd da, ikke tispa sin jobb å oppdra min hannhund dersom hun ikke klarer det. 

---------------------

I dag ble det ble både lp-trening i hallen og tur. Det kom ei til for å trene en halvtimes tid og resten av tida hadde vi hallen for oss selv. Litt luksus, litt kjedelig :P

Etterpå stakk vi innom et par butikker før vi avla brodern og familien et besøk. Skoj fikk til sin store glede rundsleike både tantebarn og kompis som lå på gulvet og lo. Slitne hunder, sliten eier. Nå blir det straks middag :) 

Takk, deilig med slike hannhundeiere også.

I dag er under dyna dag,  og se på Grey's anatomy- er helt utafor.  Noen som forsatt følger med på den?

vi har vært på tur med langline, det gikk forbausende bra- den satt seg bare fast 17 ganger😑

1 hour ago, Debbie said:

Takk, deilig med slike hannhundeiere også.

I dag er under dyna dag,  og se på Grey's anatomy- er helt utafor.  Noen som forsatt følger med på den?

vi har vært på tur med langline, det gikk forbausende bra- den satt seg bare fast 17 ganger😑

Jeg har ikke sett det siden i fjor høst da jeg fikk ny pc og ikke vil bruke nedlastningsprogram på den pga virus. Hvor ser du det? Savner den serien litt.

Forumet fortsetter under annonsen