Gå til innhold
Hundesonen.no

Jente (9) skambitt av rottweiler


Ozzy
 Share

Recommended Posts

Tja, Det skjer vell i overkant av 5000 hundebitt per år bare i Norge,  Hver gang en rottweiler biter så blir det slått opp i media som skambiting, Det er vell vanligvis 1-10 slike saker per år, Så da kan man jo regne selv hvor mange hundebitt andre raser står for kontra Rottweiler.

Som vanlig så skriver man heller ikke noe om hendelsesforløpet og kan umulig ha vært så alvorlig om vi må søke oss frem til en blogg for å finne ut noe, Men for all del bra at det gikk bra med jenta og ræva journalistikk fra fake news Amedia.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rhavina skrev:

Tja, Det skjer vell i overkant av 5000 hundebitt per år bare i Norge,  Hver gang en rottweiler biter så blir det slått opp i media som skambiting, Det er vell vanligvis 1-10 slike saker per år, Så da kan man jo regne selv hvor mange hundebitt andre raser står for kontra Rottweiler.

Som vanlig så skriver man heller ikke noe om hendelsesforløpet og kan umulig ha vært så alvorlig om vi må søke oss frem til en blogg for å finne ut noe, Men for all del bra at det gikk bra med jenta og ræva journalistikk fra fake news Amedia.

 

«Umulig vært så alvorlig» når det ender med 23 sting?

Også «fake news» da. Du høres ikke helt stabil ut, beklager.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rhavina skrev:

Tja, Det skjer vell i overkant av 5000 hundebitt per år bare i Norge,  Hver gang en rottweiler biter så blir det slått opp i media som skambiting, Det er vell vanligvis 1-10 slike saker per år, Så da kan man jo regne selv hvor mange hundebitt andre raser står for kontra Rottweiler.

Som vanlig så skriver man heller ikke noe om hendelsesforløpet og kan umulig ha vært så alvorlig om vi må søke oss frem til en blogg for å finne ut noe, Men for all del bra at det gikk bra med jenta og ræva journalistikk fra fake news Amedia.

 

Jenta måtte sy 23 sting i ansiktet. Ikke alvorlig? Hjelpes...

  • Like 3
  • Thanks 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triste greier... Stakkars, stakkars 9åring. :( For en forferdelig opplevelse. :( 
Dessverre møtt et par særs skumle individer av rasen siste året. Den ene hadde heldigvis eiere som hadde kontroll, den andre. Not so much. Heldigvis hadde de tatt steget å gå kurs da, så de fikk hjelp. (Der jeg møtte begge to, forskjellige kurs dog. ) 
Rottweiler er en av rasene jeg godt kunne tenkt meg selv en dag, kjente en særs kjekk tispe for flere år siden som virkelig viste hvor god og snill rasen kan være. Håper det snur og det blir mindre av de skumle individene. 

(Forøvrig når vi er inne på urapporterte bitt, en hund til en bekjent ble nettopp avlivet etter å ha bitt 1åring deres uprovosert. Det var en Sankt Bernardshund)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Rhavina said:

Tja, Det skjer vell i overkant av 5000 hundebitt per år bare i Norge,  Hver gang en rottweiler biter så blir det slått opp i media som skambiting, Det er vell vanligvis 1-10 slike saker per år, Så da kan man jo regne selv hvor mange hundebitt andre raser står for kontra Rottweiler.

Som vanlig så skriver man heller ikke noe om hendelsesforløpet og kan umulig ha vært så alvorlig om vi må søke oss frem til en blogg for å finne ut noe, Men for all del bra at det gikk bra med jenta og ræva journalistikk fra fake news Amedia.

 

Tja, rottweiler har jo hatt sin andel saker de siste årene, både ifht folk og stygge saker mot andre hunder der det har endt med at motparten har dødd.. Og avlen på rasen er jo mildt sagt bekymringsverdig uten at det betyr at alle er tikkende bomber. Og 23 sting i ansiktet er ikke pent eller ubetydelig.

Endret av Malamuten
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hundemiljøet her i området hvor jeg bor, var det snakk om en Rottweiler oppdretter som rett og slett la opp for noen år siden. Grunnen var at nærmest samtlige interesserte valpekjøpere virka useriøse og h*n ville ikke selge til de. Det sier jo litt.

Jeg vil si 23 sting i ansiktet, sykehusinnleggelse og et arr i ansiktet man mest sannsynlig må bære med seg hele livet, kvalifiserer til og kalles skambitt. "Fake news" er vel heller å påstå at dette ikke er noe særlig alvorlig, "fordi chihuahuaer kan bite de også". Det er en forskjell. På engelsk kaller de det gjerne dog maulings.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg har en rottweiler selv som blir 4 år, hadde en før det også men som nå er død av alderdom. Han er en hannhund, verdens snilleste! Jeg var selv redd rasen før, men samboer hadde en da vi flyttet sammen og etter det var jeg solgt. Han vi har nå har vokst opp med to små barn og finner seg i alt. Alle som er her og kjenner hunden sier de aldri har hvert utenfor en så snill og tolmodig hund. Det har ikke jeg heller. Det er som samboeren sier, folk er redd for og hilse på rottweileren men og hilse på svigerfar sin dvergpuddel gjør de. Det er den de burde være redd for den har bitt og er ustabil.

Vil bare si det finnes gode hunder av denne rasen også. 

Svigermor sin rottweiler er norsk redningshund, også utrolig snill og stabil rottweiler. 

Hvilken som helst hund blir farlig i feile menneskehender.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.9.2018 at 12:32 PM, Juneslie said:

Jeg har en rottweiler selv som blir 4 år, hadde en før det også men som nå er død av alderdom. Han er en hannhund, verdens snilleste! Jeg var selv redd rasen før, men samboer hadde en da vi flyttet sammen og etter det var jeg solgt. Han vi har nå har vokst opp med to små barn og finner seg i alt. Alle som er her og kjenner hunden sier de aldri har hvert utenfor en så snill og tolmodig hund. Det har ikke jeg heller. Det er som samboeren sier, folk er redd for og hilse på rottweileren men og hilse på svigerfar sin dvergpuddel gjør de. Det er den de burde være redd for den har bitt og er ustabil.

Vil bare si det finnes gode hunder av denne rasen også. 

Svigermor sin rottweiler er norsk redningshund, også utrolig snill og stabil rottweiler. 

Hvilken som helst hund blir farlig i feile menneskehender.

Jeg har også Rottweiler og elsker rasen, men det er faktisk sannhet i at det er hunder som er dårlige skrudd sammen ikke bare eierfeil. Det er mye rar avl på den flotte rasen vår så det å få en stabil og grei Rottweiler er ikke bare hva man selv gjør det til! 

Jeg har møtt masse flotte Rottweilere her jeg bor som jeg ikke hadde vært redd for å ha mine hunder løs med (har annen rase også) men det er også tre stykker her jeg bor som jeg er direkte redd for. De kommer mest sannsynlig en dag til å bite noen og når en så stor hund med kjever som har mye større bitekraft enn de fleste andre biter ja da blir det mye mer alvorlig enn når selv en storpuddel biter. 

En Rottweiler har også en del egenskaper (for det skal de ha!) som gjør at man skal ta forehåndsregler uansett hvor snill den er. For de er voktende hunder og til forskjell fra feks en schæfer eller malle så skal fra gammelt av en Rottweiler jobbe selvstendig. Den skal ta valget om denne situasjonen trenger å gjøres noe med og vil ikke alltid se til fører for hjelp. Derfor må man være veldig flink å lage grenser og overholde disse.

Endret av Smooth
  • Like 7
  • Thanks 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.9.2018 at 12:32 PM, Juneslie said:

Jeg har en rottweiler selv som blir 4 år, hadde en før det også men som nå er død av alderdom. Han er en hannhund, verdens snilleste! Jeg var selv redd rasen før, men samboer hadde en da vi flyttet sammen og etter det var jeg solgt. Han vi har nå har vokst opp med to små barn og finner seg i alt. Alle som er her og kjenner hunden sier de aldri har hvert utenfor en så snill og tolmodig hund. Det har ikke jeg heller. Det er som samboeren sier, folk er redd for og hilse på rottweileren men og hilse på svigerfar sin dvergpuddel gjør de. Det er den de burde være redd for den har bitt og er ustabil.

Vil bare si det finnes gode hunder av denne rasen også. 

Svigermor sin rottweiler er norsk redningshund, også utrolig snill og stabil rottweiler. 

Hvilken som helst hund blir farlig i feile menneskehender.

Hvilken hund som helst kan bli farlig i feil hender, men noen hunder blir potensielt mye farlige enn andre, det er det som er poenget. En chihuahua i feil hender blir aldri potensielt like farlig som en rottweiler i feil hender. Noen raser har lettere for å reagere med aggressivitet enn andre. Det er mer alvor i noen raser.

Har majoriteten av disse alvorlige bittsakene skjedd fordi hunden har vært i feil hender? Hadde bittsakene skjedd om eierne hadde hatt mildere raser? Hadde bittskadene blitt like alvorlige om det hadde vært en annen rase involvert?

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kan en jo spørre seg: hva er "feil hender"? Er det folk som ønsker å lage en aggressiv hund og synes det er greit? Er det kunnskapsløse folk som vil ha rasen fordi "den er pen" og kjøper første og beste? Er det hunden som er skrudd i hodet fra genetikkens side og som ville blitt farlig nesten uansett hvem som hadde den, men ikke greide å ta de riktige forholdsregler for å forhindre skade? Er det folk som vet de har en farlig hund, og som gjør "alt etter boka", men som hadde en menneseklig glipp i et uheldig øyeblikk? 

Jeg synes det blir for snevert å si "i feil hender", for det kan betyr så mangt. Det er ikke sikkert det er feil hund/rase for eieren en gang. Det er bare feil hund. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 18.9.2018 at 12:32 PM, Juneslie said:

 

Hvilken som helst hund blir farlig i feile menneskehender.

 

Nei, kort og godt. Ikke alle hunder kan bli farlige uansett hvilke hender de havner i. Det handler om mentalitet og sammensetning. Noen har det rett og slett ikke i seg. De ferreste egentlig. Dritthunder, ja, der har nok veldig mange potensiale til å bli i feil hender, men farlig, nei, langt ifra alle. Noen vil nok bli generelt farlig under helt jævlige forhold. Noen kan man trene ala politihunder, de kan jo bite, men her kreves det ofte at situasjonen er truende, Ikke bare ta alle de ser på kommando. Og i noen tilfeller ved ekstrem smerte etc. Men for de aller fleste så sitter faktiske bitt langt inne. Det er noe man kun gjør når man frykter for livet sitt og anser det som eneste utvei. For å overleve.

Rottweiler kan selvsagt være flotte hunder, men det har vært en uheldig utvikling på rasen, generelt sett, den senere tiden. Dessverre. Og det blir dessverre synlig da når slike uhell får mulighet til å skje.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...