Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonens Secret Santa 2017 - ønskelistetråden


SFX
 Share

Recommended Posts

Her skriver dere ønskeliste for Sonens Secret Santa 2017.

Ønskelister gjør det enklere å finne noe som passer for Secret Santa å gi, framfor skivebom og helt uegnet gave - for eksempel riesengrøt til laktoseallergiker eller polvotter til soniser i Sahara. Men det er selvfølgelig - i julens ånd - lov til å gi fra hjertet i beste mening.

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SFX skrev:

Ønskelister gjør det enklere å finne noe som passer for Secret Santa å gi, framfor skivebom og helt uegnet gave - for eksempel riesengrøt til laktoseallergiker eller polvotter til soniser i Sahara.

Riesengrøt!?? Er det lov å skrive på et hundeforum?? :P:D (Sorry, kunne bare ikke dy meg ... :) )

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tillien skrev:

Riesengrøt!?? Er det lov å skrive på et hundeforum?? :P:D (Sorry, kunne bare ikke dy meg ... :) )

Oh yes, riesengrøt er en etablert sonisme, kombinert med at det var et ordspill på ulike hunderaser - vrengt polvott er også en sonenrase :-D 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SFX skrev:

Oh yes, riesengrøt er en etablert sonisme, kombinert med at det var et ordspill på ulike hunderaser - vrengt polvott er også en sonenrase :-D 

Oki!! Greit å vite ;)

Men riesengrøt er vel tross alt et større problem for vegetarianere og veganere enn folk med laktoseintoleranse? Bare så folk er oppmerksomme på det altså!!! Om det ikke er snakk om tisper som produserer melk da? Blir litt forvirret her ... 

Jeg kunne også vært interessert i hvor lenge en middels riesen skal koke før det blir grøt. Og om det er juks å bruke kvern (har en KM665MP2, kjøpt på tilbud på Elkjøp, kvernen har vært brukt til å kverne noe fisk tidligere om det er av betydning), evt fliskvern om den er særdeles gjenstridig (det har jeg ikke og tror ikke de har slikt på Elkjøp, men naboen har en som ser ganske effektiv ut. Den er dog ganske gammel - ca 1960ish) ... ?

Hvis man ikke finner riesen, er det noe som kan brukes som erstatning? Kongepuddel? Evt flere mindre schnausere? (hvor mange evt og kan man mixe dverg og vanlig? Hvordan regner man evt ut?) Skjønner at det ikke blir det samme (og det kan jo knapt kalles riesengrøt), men det er jo ikke så altfor mange kokeklare riesen rundt omkring ... (har ikke sjekket ang dverg og vanlig, men det blir vel mye det samme - litt treige å få i gryta de også???)

Takker for alle tips, gleder meg til jul!!

 

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tillien skrev:

Oki!! Greit å vite ;)

Men riesengrøt er vel tross alt et større problem for vegetarianere og veganere enn folk med laktoseintoleranse? Bare så folk er oppmerksomme på det altså!!! Om det ikke er snakk om tisper som produserer melk da? Blir litt forvirret her ... 

Jeg kunne også vært interessert i hvor lenge en middels riesen skal koke før det blir grøt. Og om det er juks å bruke kvern (har en KM665MP2, kjøpt på tilbud på Elkjøp, kvernen har vært brukt til å kverne noe fisk tidligere om det er av betydning), evt fliskvern om den er særdeles gjenstridig (det har jeg ikke og tror ikke de har slikt på Elkjøp, men naboen har en som ser ganske effektiv ut. Den er dog ganske gammel - ca 1960ish) ... ?

Hvis man ikke finner riesen, er det noe som kan brukes som erstatning? Kongepuddel? Evt flere mindre schnausere? (hvor mange evt og kan man mixe dverg og vanlig? Hvordan regner man evt ut? Skjønner at det ikke blir det samme (og det kan jo knapt kalles riesengrøt), men det er jo ikke så altfor mange kokeklare riesen rundt omkring ... (har ikke sjekket ang dverg og vanlig, men det blir vel mye det samme???)

Takker for alle tips, gleder meg til jul!!

For å bevare smak og konsistens, må den helkokes! Jeg anbefaler å bruke et badekar som du henger over et stort bål og langtidskoker den - gjerne over et døgn. Man kan med fordel tilsette bjørkeris i kokevannet også - det gir en utsøkt aroma. Bruker du kongepuddel tror jeg du får mer fløyelsgrøt, men der skal jeg ikke uttale meg siden jeg ikke har testet ut den. 

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får være litt seriøs med ønskene mine jeg da ;) Ingen riesengrøt her!

Jeg setter veldig pris på sånne søte figurer til å pynte med (enten tre eller "porselen" look a like). Eller andre søte pyntegjenstander! Har en elsk for buddhafigurer og det er lenge siden jeg har fornyet noe nå (ikke at mannen er lei seg for det) ;) Av julestæsj har jeg det meste egenrlig, men om du hekler er ikke en rund heklet duk i rødt å forakte til stuebordet eller så skulle jeg gjerne hatt noen fine lys å tenne videre i julen (bare ikke tynne tynne som står på stake). Ellers elsker jeg lakris, men da uten andre smaker (kun salt, søtt, surt). Ordentlige, seige karameller er heller ikke å forakte :innocent:

Drikker ikke kaffe/te osv, teit sådan. Ellers ingen gjeldende allergier. 

Ludvig derimot er en enkel mann da han spiser minimalt med nam, men om du tilfeldigvis skal innom IKEA elsker han både den beige kaninen og den lille rosa grisen :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg setter stor pris på ting som er hjemmelaget (lue, sokker, halsbånd osv), men ikke pynteting eller ting uten formål. Kosesokker er aldri feil (str 38) og jeg skulle gjerne hatt behagelige pulsvanter (har normalt slanke hender, bruker krykker så må være myke). Av spiselige ting så elsker jeg lakris og honningglasserte nøtter. Jeg elsker neglakker i alle mulige farger, samt annet stæsj jeg kan ta på eller fikse neglene med. Hundene spiser godis med livet som innsats og dreper leker fortere enn jeg får sagt god jul, men det blir likevel satt stor pris på. :)

Men jeg blir egentlig glad for alt. Er ikke så kravstor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ullsokker! Det er aldri nok ullsokker for ei som er kald på beina fra oktober til april (eller i hele år, med en sommer som vi har hatt i år) :aww: 

Av spislige ting liker jeg lakris, salt bedre enn søt. Sjokolade skal helst være melkesjokolade. Det er enklere å si hva jeg ikke kan spise, kanskje? Jeg tåler ikke nøtter av noe slag, og ikke sitrusfrukter (dessverre.. Adventstiden er jo klementin-tid :hmm:), ikke mat med lange trevler i det hele tatt. Jeg drikker ikke kaffe heller, og te liker jeg best i pose, gjerne grønn med mint eller sitron. 

Jeg er glad i duftlys, særlig te-lys, og har et stort forbruk av det særlig i vinterhalvåret. Akkurat nå har jeg oppheng i en duft som heter cotton fra Nille, den lukter rein klesvask syns jeg. Jeg er glad i vaniljelukt også, men ikke så glad i ting som lukter som såpa bestemor hadde på badet da jeg var liten ("orkide" og "roser" f.eks :P ). 

Sånn utover det, om det skal være noe hundegodterier, så husk at den ene er pitteliten og de to andre er små :P Ingen av de er allergiske mot noe, men de får ikke lov til å ha ting liggende (minst en av de har litt ressurforsvar) så det bør være spist opp på ikke så altfor lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir veldig, veldig glad for alt, men kan lage en liste med forslag
Ingen allergier, spiser alt av godteri (og alt annet). 
Hvis det skal være snacks til hundene så blir de veldig glad for naturtygg og gjerne noe som tar tid å spise opp. Bjørn er veldig glad i ting som er små og ikke alt for harde :)  
Leker har de igrunn mer enn nok av, men hvis de skal få noe bør det være noe som tåler en 45kg makuleringsmaskin  
Ting med gris eller marsvin på  
Strikkede selbuvotter til laaange fingre eller vanlige votter
Veldig glad i pynteting, f.eks i sølv, bronse, lys lilla, hvitt, mørkeblå eller vanlig blå 
Julepynt, gjerne til å henge på tre 
Vi har katter, de blir veldig glad for snacks/leker - det gjelder også grisen :) Grisen spiser alt, f.eks "godteri" til babyer, leker bør tåle litt eller være av type iq-leker. 
Wax melts eller duftlys :heart: 
Øredobber - liker alt (bare ikke sånne store ringer) 
Ting fra Body Shop
Hodelykt 
Driver også med planning så veldig glad i klistremerker, tape osv
Sokker i morsomme mønstre/farger
Hårpynt, halskjede
Edit: pusene elsker forresten hjemmestrikkede mus! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torgvanter eller vanter uten fingertupper - elsker sånne til hundetrening og sliter med å finne sånne. Ullsokker, leketing til hunden, snask til meg og Iddisen, alle ting som er nerdete :heart: øredobber, skjerf/sjal, minilys og reflekser og te 

Ellers er jeg litt yey pakke :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad for det meste, men kan jo skrive noen ting jeg ønsker meg :)

Til meg selv: duftlys. Gjerne litt "varme" gode lukter. Heller mer krydrete dufter enn søte eller blomstrete lukter. Vanskelig å forklare.. Men har f.eks noen som lukter litt kanel, og de synes jeg lukter godt. Liker vanilje også, men ellers ikke så glad i de søte luktene.

Te. Gjerne en krydet, god en, men er åpen for å prøve det meste. Bare ikke lakris.

Et skjerf har jeg lenge tenkt at jeg har lyst på. Aner ikke pris på skjerf, men kan jo skrive det ned også. 

Ansiktsmaske, hårkur, ansiktskrem osv kunne jeg godt tenkt meg! Ellers spiser jeg det meste, og sier aldri neitakk til sjokolade (uten nøtter og tørket frukt i) :P

Dyrene sier aldri neitakk til noe snop. Har to katter og en hund, de spiser det meste :) Gira er veldig glad i bamser, og kan gjerne få seg en bamse å leke med! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker ikke kaffe og te, men unner meg kakao av og til. Jeg har ingen allergier, og elsker julemarsipan. Lakris og rosiner not so much. Jeg har storforbruk av telys, og jeg liker å pynte kubbelys med blingbling (for eksempel decsom trykkes fast med en spiss tagg eller to) - jeg har for eksempel et hjortehode i sølv fra Nille jeg synes er kult. 

Jeg liker påfuglfjær, og har en vase med slike. Små enhjørningsdekorasjoner (ikke bamser) er hjertelig velkomne. 

Ullsokker er alltid ønsket og elsket.

Relativt enkle pianonoter (en kopi av en kopi for den saks skyld) så jeg kan utvide repertoaret - jeg lytter veldig mye til P4 og liker den typen musikk. Eller musicals. Elsker musicals! Og Adam Lambert. 

Hundene er altetende når det gjelder godbiter, elsker griseører og margbein, men synes slike "hvite" bein i ulike fasonger er uinteressante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er godtemons, elsker sjokolade! Kindersjokolade spesielt, men må være original kindersjokolade da. Stratos, melkesjokolade, smash, sjokolade med karamel og nøtter er nam. :D 

Marsipan og rosiner er desverre no go her i huset . 

Fryser alltid på fingra, alltid!

Har ei datter på fire år som er veldig jentete, elsker rosa/lilla og enhjørninger :lol: Oh! Hun ønsker seg intenst neglelakk, så om min nisse har noen neglelakker som står og ikke blir brukt så er det ei lita ei på 4 år som blir veeeeeldig lykkelig om hun får arve. :lol: 

Har to hanhunder, de har ingen allergier og spiser alt, ikke spesielt lekete av seg. bruker 30 -35 og 35-40 i halsbånd (arver gjerne), basenjien fryser konstant! . 

Arver gjerne ting til meg/datter/hunder. Raseting (nips, stasj osv. Saluki og basenij), hesteting, har shettis og dølahest, og driver oppdrett av kaniner, har også tre katter. Så alt som har med noe sånt å gjøre er bare artig. Hjemmelaga er kjempestas! Ting mer personlig preg, som represterer giver er veldig gøy. 

 

Sminke og hudstæsj bruker jeg aldri, så om min kjære nisse skulle finne på å sende med det - så må det følge med bruksanvisning for dummies, og da mener jeg virkelig for dummies, ellers blir det puttet i en skuff og aldri brukt. :icon_redface:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg eeelsker sjokolade! Har en ting for salt og søtt sammen. Veldig glad i hjemmelagde strikketing av alle slag. Jeg er skikkelig duftlys person, men ønsker meg det ikke da jeg har så vannvittig mye kjøpt på utsalg da jeg ble redd for å ikke få tak i igjen også er jeg litt sær på duftene :P Er glad i kaffe men drikker ikke te. Derimot liker jeg ikke pynteting... Det betyr mer å tørke støv av ;) Ellers har vi hunder som er glad i fleece leker, spiser alt og ingen allergier. Venter også to valpekull, ene som ved juletider er i søteste lekealder :D Vi har også to hester, en liten welsh og en døl og tre unger, men de har overflod at vet meste og får ikke ønske seg noe :P  Elsker kjøleskapmagneter!! Får ikke nok av det :D Raserelatert er jo selvsagt hyggelig, har begge hårlagsvariant av Collie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir glad for det meste. Fryser veldig lett, og liker hjemmelagde ting. Så type ullsokker e.l er en sikker vinner(str 38). Ellers liker jeg sjokolade og vegansk snop(må ikke være vegansk, men er en bonus. Er vegetarianer). Er ikke glad i lakris o.l. Ingen allergier. 

Nemi er veldig allergisk mot mye, og tåler egentlig kun fugl, fisk, kanin, og svin. Hun er også allergisk mot melk, i tillegg til kjøtt. Hun er veldig glad i leker, og ødelegger omtrent ingenting. Hun hsr hejlede leker og er hel i flere år :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker gaver og blir glad for alt :Laugh: 

Har 3-ish hunder, 25 kg og oppover. De elsker å leke med ting de kan dra i alle 3, og liker alt spisende unntatt fisk :D

Jeg elsker blingbling øredobber, neglelakk (svart, grå, hvit, beige). Bruker ikke sminke, har ikke tid til å tørke støv av ting, ikke veldig fan av nøtter og rosiner, men ellers altspisende. Drikker ikke te, og kun karamell- og vaniljekaffe. :)

Har en wall of fame til bikkjene med rosetter og diplomer og der henger jeg små skilt, magneter og sitater om hund innimellom, så ting som passer inn der blir jeg veldig glad for, gjerne hjemmelaget :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste ja, like vanskelig vært år :P

Jeg liker te, spesielt grønnte med mynte. Bruker mye kubbelys og telys på denne tiden av året (uparfymert). Er glad i brentemandler og sjokolade (ikke med rosiner i).

Ønsker meg en ny notatbok jeg kan skrive ned oppskrifter i, hvis min Nisse velger å gi meg det hadde det vært veldig gøy å få yndlings oppskriften din skrevet ned i den :)

Ellers har jeg to hunder (liten og medium) og 2 katter som liker snop og leker. Ball med snor i er en stor hitt hos hundene.

Jeg liker sminke, ønsker meg alltid øyenskygge og leppeprodukter :) 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke særlig "damete" av meg og bruker ikke ting jenter vanligvis gjør. Men jeg elsker rosa, gjerne så neon rosa som overhodet mulig. Jeg elsker ting jeg ikke trenger, men allikevel trenger. Jeg elsker jo jul også, over gjennomsnittet. Og sånn interiørmessig elsker jeg hjortegreier, dvs jeg har en hjorteperiode. Også elsker jeg sjokoladeeee! Men jeg er glad for hva som helst!

Jeg har for øyeblikket 2 hunder, usikker på hvordan akkurat den situasjonen er til jul. Men dem får ikke så mye namnam annet enn skinkebein og litt godbiter. Men den ene hunden tåler ikke kylling overhodet.

Også har jeg 7 vakre pusekatter som elsker absolutt alt her i livet [emoji6]

Sent fra min SM-T550 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ønskeliste herfra. 

Jeg er veldig glad i mørk sjokolade, og sjokoladetrøfler. Men vet ikke helt hvordan trøfler tåler postgang (de smelter jo litt lettere enn en plate).  Hjemmelaget julegodt/kaker er alltid velkomment og spennende å smake på andres tradisjoner og/eller matlagingskunster. 
Hundene er jo flere enn en her, men de kunne godt tenkt seg en sånn "gumminettingball" noe sånt som dette (i litt stor str, aner ikke prisen): 
1532082-origpic-3cb1cd.jpg

Ellers ville de blitt kjempeglade for hjemmelaget godis spesielt av slaget som inneholder mye kjøtt (tørket lever f.eks.) . 

Når det gjelder ting med Siberian/husky motiv er jeg litt kresen, men skulle noen snuble over noen sokker med Siberians på f.eks. hadde jo det vært artig. Og jeg trenger alltid sånne mellomtjukke/tynne (ca som tennissokker i tykkelse) ullblandingssokker som kan brukes på jobb. Svart eller grå er best med tanke på jobb. Fryser gjerne litt på beina, og ull er digg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to hunder og en katt som spiser det meste, men fordel om det kan tygges på og varer en liten stund. Ellers har jeg en baby på 10 måneder som elsker bamser, men hun har faktisk ingen hundebamse :o

Selv liker jeg lilla, spiser lite sjokolade, drikker ikke kaffe, te eller kakao. Men elsker drops :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker meg tusjer, klistremerker, wasabitape, penner (hello, bullet journaling og Passion Planner!) og slikt dilldall :) Jeg har en del allergier og intoleranser, så spiselige ting og telys er ingen vits, men mørk sjokolade går bra! Ellers er jo ull gull (str 36 og små hender). Eine blir nok glad for noe spiselig, godbiter er bra, Max vil nok sette pris på en spennende leke. Ellers arver jeg gjerne ei god bok! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke at det hjelper problemet, men om dere ønsker å få bukt med lukt især på sommeren, så finnes det luktfjerningsprodukter også til utendørs bruk. Tjoppe kvittering og krav i posten til naboen er ikke dumt heller, selv om det trolig aldri skjer noe…
    • Jeg ville blitt så sinna at dette hadde jeg gjort: Tatt hundebæsjen deres og kastet (ikke lagt den pent) inn mot inngangspartiet deres. Opp etter dør og vegger. Hver enste bæsj! Og jeg hadde aldri gitt meg. De skulle virkelig fått oppleve hvor ekkelt dette er!   Men siden vedkommende er agressiv/voldelig så hadde jeg kanskje gjort det litt i smug...
    • Hei! Jeg har en whippet som har blitt syk, og ingen vet foreløpig hva som feiler han. Lurer derfor på om noen av dere har erfaring med det samme. Han har alltid vært litt merkelig i magen, men det siste året har det tatt av med 5 omganger heftig diaré. Det har gått over etter noen dager skånefôr og probiotika, men i desember kom første runde hvor han fikk en kraftig infeksjon i mage/tarm som krevde behandling med antibiotika. Da ble det også oppdaget b12-mangel, så det har han fått tilskudd av. Det ble mistenkt fôrintoleranse, så han startet på et veterinærfôr for sensitiv mage som han har gått på siden. Han ble frisk igjen, og magen har vært ok (men fortsatt ikke helt bra.) For en uke siden ble han syk igjen. Først diaré, og etter hvert ble formen verre og verre. På torsdag måtte vi dra til veterinær, og det ble bekreftet en ny infeksjon i tarmene og denne gangen har han også fått sår i slimhinnen på innsiden av leppene (hele veien på begge sider). Han har ikke matlyst og vil ikke drikke noe særlig. Det hører også med til historien at han ble operert for urinstein (struvitt) i januar, i tilfelle det kan kobles opp mot noe som er relevant for infeksjonen han har fått. Det er jo nødt til å ligge en sykdom bak som fører til at dette er et tilbakevendende problem - er det noen som har peiling på hva det kan være? (Han får selvfølgelig oppfølging av en dyktig veterinær, men er veldig interessert i å høre om noen har lignende erfaringer)
    • Port så den ikke kommer inn til dere om det er mulig? Antar porten blir pissa ned uansett, men er i hvert fall ett hakk bedre enn inngangspartiet.  Du kan jo også politianmelde, spørs om de gjør så mye, men da har du hvert fall ett papirspor om hendelsene hvor eier har vært truende. Vet ikke om det finnes noen form for tvisteråd etc man eventuelt kan kontakte om sånt.  Du kan prøve med citrus i innkjørselen din, det er jo en lukt mange hunder ikke liker og dermed unngår. Eventuelt så finnes det jo mange slike sprayer å få kjøpt som skal hjelpe mot tisselukt i det minste, sånn at de ikke går på do der igjen. Spørs hvor bra det funker ute da. Må nok eventuelt føres på, på nytt ganske ofte.  Ikke den kjekkeste eller første løsningen, men det er jo et alternativ om eier ikke er tilsnakkende og voldelig. Ser folk i statene bruker noen sånne "fuglekasser" med veldig høy/lys/ultrasonisk tone på som bare hundene hører som de skrur på når nabohundene er ute hvis de bjeffer kontinuerlig. Kanskje noe sånt kan fungere som aversiv for å gå på do i hagen dere også? Kan kanskje fungere med bevegelsessensor istedenfor lyd sensor?  Ryom Ultralyd Dyreskremmer: Solcelle & IP44 utendørs (skadedyrbutikken.no)  eller  RYOM Dyreskremmer: Beskytt mot uønskede dyr! (skadedyrbutikken.no) Sprinklerannlegg som har bevegelsessensor? Bonus om naboen får seg en dusj, og i det minste får du spylt bort/vannet ut tisset så det ikke lukter så altfor ille.  🙈 Dog synes noen hunder at vann er hysterisk morsomt også, så det kan jo få motsatt effekt ifht å ikke få den inn i hagen. Er du skikkelig desperat så finnes denne saken også: Både vann og lyd. Skremme bort uønskede dyr? Da blir det dette produktet! (skadedyrbutikken.no) Disse er jo ikke direkte skadelige for hunden, men den kan klart bli redd. Det er jo tross alt et aversiv uansett hvordan man ser på det. Riktig plassering så uskyldige ikke blir "offer" er viktig med slike løsninger tenker jeg. Disse vil jo også utløses av alle andre dyr som vandrer forbi, dere, barn og andre(postbud, gjester f.eks). Så om dere ender opp med noe slikt så må det plasseres lurt tenker jeg. 
    • Hei! Jeg har et stort problem! Flyttet inn i huset vårt for 1 år siden. Nabohunden bæsjer og tisser ned veggen/pottene med inngangspartiet vårt, dette skjer flere ganger iløpet av uken.  Jeg og samboer har flere ganger prøvd å gå i dialog med naboen uten bedring.Uansett hvor mange ganger vi må si ifra så blir det ingen bedring, naboen gir fulstendig fa@#€n !   Naboen har vært vanskelig,agressiv og vist en truende atferd når vi har tatt kontakt. Jeg synst dette er svært ubehagelig da en annen nabo informerte  oss om en voldsepisode mot en annen . Vi instalerte ringerklokke kamera grunnet problemet. har flere opptak der hundeeiern er tilstede og lar hunden pisse/bæsje uten å gripe inn/ opptak når hunden er uten tilsyn.  hunden går ned  innkjørselen vår og helt inn til inngangspartiet for å tisse/bæsje.   Vi synst dette er helt forferdelig ekkelt! Vi har flere småbarn som går inn og ut dørene som drar med seg dette inn i gangen. Jeg har brukt mange timer/dager  på skrubbing/vasking for å fjerne lukten i gangen!  sommeren var værst! Kunne ikke oppholde oss med innkjørselen da lukten var ekstrem og varm pisselukt slo oss rett i ansiktet. Spylte veggene,trappa,pottene og bakken flere kvelder og helte på med flere liter eddik for å døyve lukten mest mulig 🤢🤢🤢 kjøpte 2 dyre Potter rett før 17 mai som ble nedpissa etter 2 uker. Forsatt pissemerker som jeg ikke får bort.    Jeg ORKER ikke mer. Dette er uutholdelig!!    Hva kan vi gjøre for å få slutt på dette ?           
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...