Gå til innhold
Hundesonen.no

"Rasenavn" - blandingshunder

Recommended Posts

43 minutter siden, Wildlife skrev:

Jeg blir satt ut jegūü§Ē

"Sibirboxer valp ble f√łdt den 13 februar. S√• hvorfor ikke pr√łve denne popul√¶re og etterspurte blandingen og slippe alle sykdommer som f√łlger med de renrasede..Moren er ei lettl√¶rdt renrased siberian .Og faren er en stor og leken renrased boxer..Boxeren er tysk og kjent som en overf√łlsom hund . Den er lett motakelig for trening og lydighet.Den kan ogs√• brukes som vakthund.Og den er en veldig intelligent hunderase.Siberian er ogs√• kjent for √• v√¶re en enormt klok rase.S√• den blandingen er veldig bra..En frisk og sterk blanding.Kommer flere bilder etterhvert.. Dette er ingen hund som st√•r og bjeffer.En rolig og leken hund..Begge rasene er kjent for √• v√¶re meget barnevennlige.Moren er veldig liten til √• v√¶re siberian mens faren er en stor gutt .S√• valpene blir s√•nn midt i mellom i st√łrrelse Noen har bl√• √łyne og noen med brune . De f√•r fire ormekurer og blir levert med kj√łpekontrakt fra Norsk Kennel klubb og valpepakke.Tar 2000 kr. i depositum om noen skal holde av en spessiel valp.Dette blir ikke refundert siden jeg da m√• finne nye eiere..Siberian ble ofte brukt av eskimoene til √• varme barna,siden den er s√• barnekj√¶r.S√• en meget vellykket blanding dette.Har f√•tt mange gode tilbakemld, p√• akurat denne blandingen ..Flere gj√łr det bra i agility .Blir noen koselige hunder som lett l√¶rer √• g√• uten b√•nd..S√• er noen unike valper dette..Er leveringsklare i begynnelsen av april .Den m√łrke brun√łyde hannen i midten p√• f√łrste bilde er ledig"

Vi kan le og riste p√• hodet av slike beskrivelser men det tragiske her , er jo at mange vil sluke slikt r√•tt..'Oppdretter' har omtrent samme klang som 'dyrlege' i manges √łrer, driver du¬†oppdrett eller er dyrlege, s√• vet du jo hva du snakker om..¬†

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
2 minutter siden, QUEST skrev:

Vi kan le og riste p√• hodet av slike beskrivelser men det tragiske her , er jo at mange vil sluke slikt r√•tt..'Oppdretter' har omtrent samme klang som 'dyrlege' i manges √łrer, driver du¬†oppdrett eller er dyrlege, s√• vet du jo hva du snakker om..¬†

Det er trist og tragisk. √ėnsketenkning men en burde bli "godkjent" eller v√¶rt igjennom et kurs eller noe for √• f√• lov √• oppdrette/selge valper. Men det ville kanske ikke funka i praksis.

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva med Faraohund x dobermann = Faraomann

*knis*

S√• har man "Rottle", kryssninger mellom rottweiler og puddel. Hvorfor noen vil blande dem to er vel et godt sp√łrsm√•l.¬†

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne
2 timer siden, Ederi skrev:

S√• har man "Rottle", kryssninger mellom rottweiler og puddel. Hvorfor noen vil blande dem to er vel et godt sp√łrsm√•l.¬†

Det vil man fordi at alle raser blir bedre med litt puddel i seg :aww: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest lijenta

hmm har ikke vært borti så mange blandineger av min rase men det var en den var Strihåret vorstehhund og Border Collie lurer på hva en hadde kalt den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Puggle er vel rimelig populært "over there" såvidt jeg har forstått det. Blanding av mops og beagle. 
Ellers: https://www.buzzfeed.com/heykate/top-20-beagle-hybrids-4njk 
Ikke h√łrt om noen av dem nesten. :lol:¬†Har m√łtt en drever beagle mix da, men trodde det var renrasa drever. :P¬†

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er det selvsagt labradoodle. 

Også virker det å være noe som faktisk heter labrador husky. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
3 hours ago, 2ne said:

Det vil man fordi at alle raser blir bedre med litt puddel i seg :aww: 

Med unntak av ... pudde!? Ellers ville vi jo aldri beh√łvd andre raser enn Puddeldoodle!

:-)
Susanne

• Like 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne
24 minutter siden, SusanneL skrev:

Med unntak av ... pudde!? Ellers ville vi jo aldri beh√łvd andre raser enn Puddeldoodle!

:-)
Susanne

Nei, ironisk nok, så er ikke poodledoodle like populært som alle de andre doodlene :lol: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
8 timer siden, Poter skrev:

Her er det selvsagt labradoodle. 

Også virker det å være noe som faktisk heter labrador husky. 

Labrador Husky er ikke blanding av labrador retriever og husky, ¬†men en husky fra Labrador omr√•det i Canada ‚ėļÔłŹ

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Labrador_Husky

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 6.3.2017 at 11:03 PM, Rocket skrev:

Puggle er vel rimelig populært "over there" såvidt jeg har forstått det. Blanding av mops og beagle. 
Ellers: https://www.buzzfeed.com/heykate/top-20-beagle-hybrids-4njk 
Ikke h√łrt om noen av dem nesten. :lol:¬†Har m√łtt en drever beagle mix da, men trodde det var renrasa drever. :P¬†

(Man har det litt morsomt med en selv men) Jeg synes de kunne kalt om nr.1 - Beahuahua :lol: Ellers legger beagle opp til veldig mange rare blandingsnavn :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 7. mars 2017 at 1:40 AM, 2ne skrev:

Nei, ironisk nok, så er ikke poodledoodle like populært som alle de andre doodlene :lol: 

Kan det bero p√• svikt i markedsf√łringen? Jeg ser for meg noe slikt;¬†

Poodledoodle: En fantastisk rase som passer for alle! Familiehunden framfor noen, barnevennlig og veldig lett √• oppdra. Lite pelstell ( r√łyter ikke) og allergivennlig. Finnes i flere spennende farger!¬†Kommer i fire st√łrrelser, s√• rasen dekker det meste. Tenker du/ dere p√• hund, s√• b√łr poodledoodle st√• f√łrst p√• lista! Passer b√•de f√łrstegangseiere og erfarne hundefolk, siden den er veldig tilpasningsdyktig.

Poodledoodle er en veldig frisk rase, sykdommer som er så vanlig på de fleste rasehunder, forekommer omtrent ikke, så du sparer mye på veterinærutgifter, velger du poodledoodle. 

Det er stor ettersp√łrsel p√• hvalpene, s√• vent ikke men kontakt oss n√• og sett deg p√• venteliste, hvis du er heldig, s√• har vi leveringsklare hvalper n√•r DU vil ha hund!¬†

• Like 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne
30 minutter siden, QUEST skrev:

Kan det bero p√• svikt i markedsf√łringen? Jeg ser for meg noe slikt;¬†

Poodledoodle: En fantastisk rase som passer for alle! Familiehunden framfor noen, barnevennlig og veldig lett √• oppdra. Lite pelstell ( r√łyter ikke) og allergivennlig. Finnes i flere spennende farger!¬†Kommer i fire st√łrrelser, s√• rasen dekker det meste. Tenker du/ dere p√• hund, s√• b√łr poodledoodle st√• f√łrst p√• lista! Passer b√•de f√łrstegangseiere og erfarne hundefolk, siden den er veldig tilpasningsdyktig.

Poodledoodle er en veldig frisk rase, sykdommer som er så vanlig på de fleste rasehunder, forekommer omtrent ikke, så du sparer mye på veterinærutgifter, velger du poodledoodle. 

Det er stor ettersp√łrsel p√• hvalpene, s√• vent ikke men kontakt oss n√• og sett deg p√• venteliste, hvis du er heldig, s√• har vi leveringsklare hvalper n√•r DU vil ha hund!¬†

Jeg tenker egentlig at det beror p√• forholdsvis √¶rlig markedsf√łring, hvilket antageligvis er det samme som "svikt" i denne saken :P¬†¬†

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest

Sproodle..

Sprollie: springer spaniel og BC

Henta fra nettside: 

Offically Recognized Springer Spaniel Hybrids

The American Canine Hybrid Club (ACHC) Recognizes the following Hybrid Springer Spaniels:

• English Springer Spaniel x Golden Retriever = Spangold Retriever
  • English Springer Spaniel x Lab = Labradinger
  • English Springer Spaniel x Old English Sheepdog = Springer Spaniel Sheepdog
  • English Springer Spaniel x Poodle = Springerdoodle

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne
2 timer siden, enna skrev:

Sproodle..

Sprollie: springer spaniel og BC

Henta fra nettside: 

Offically Recognized Springer Spaniel Hybrids

The American Canine Hybrid Club (ACHC) Recognizes the following Hybrid Springer Spaniels:

• English Springer Spaniel x Golden Retriever = Spangold Retriever
  • English Springer Spaniel x Lab = Labradinger
  • English Springer Spaniel x Old English Sheepdog = Springer Spaniel Sheepdog
  • English Springer Spaniel x Poodle = Springerdoodle

O-o-o, jeg vil ha en labradinger! :D 

ESS og puddel burde jo være sproodle :aww: 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var jo ogs√• noen som pr√łvde seg p√• en hollandsk doodle(korth√•ret hollandsk gjeterhund og puddel)¬†for noen √•r siden.. Ble vist ikke s√• vellykket som de hadde tenkt, og lovt (merkelig nok :P¬†). Den skulle v√¶re like enkel, barnevennlig, f√łrstegangshund osv som alle de andre doodlene..¬†

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Guest 2ne
2 timer siden, Malamuten skrev:

Det var jo ogs√• noen som pr√łvde seg p√• en hollandsk doodle(korth√•ret hollandsk gjeterhund og puddel)¬†for noen √•r siden.. Ble vist ikke s√• vellykket som de hadde tenkt, og lovt (merkelig nok :P¬†). Den skulle v√¶re like enkel, barnevennlig, f√łrstegangshund osv som alle de andre doodlene..¬†

Har hun gitt opp prosjektet? Hun skulle jo ha forvert, så jeg tenkte det var noe hun hadde tenkt å fortsette med, jeg :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det finnes faktisk folk som helt oppriktig mener vi b√łr lage Puskyer. ¬†Vi har valpeforesp√łrseler faktisk. ¬†

Jeg er veldig glad i begge hundene mine,  men en blanding av de to ville vært en katastrofe.  Pelsen er en ting , gemyttet hadde sannsynligvis vært enda verre.  

¬† Skarpheten til Nico og feigheten til Toddy hadde ikke v√¶rt like s√łtt om det kom i en og samme kropp gitt...

• Like 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
7 timer siden, 2ne skrev:

Har hun gitt opp prosjektet? Hun skulle jo ha forvert, så jeg tenkte det var noe hun hadde tenkt å fortsette med, jeg :P 

Ja, halve kullet ble avlivet eller noe s√• jeg tror t.o.m. "oppdretter" skj√łnte at det ikke var spesielt vellykket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
13 timer siden, Mud skrev:

Det finnes faktisk folk som helt oppriktig mener vi b√łr lage Puskyer. ¬†Vi har valpeforesp√łrseler faktisk. ¬†

Jeg er veldig glad i begge hundene mine,  men en blanding av de to ville vært en katastrofe.  Pelsen er en ting , gemyttet hadde sannsynligvis vært enda verre.  

¬† Skarpheten til Nico og feigheten til Toddy hadde ikke v√¶rt like s√łtt om det kom i en og samme kropp gitt...

Jeg er ingen motstander av blandingshunder, resultatet kan bli riktig bra, hvis foreldrene er friske og mentalt bra. Dog er jeg oppriktig nysgjerrig på hva mange tenker at resultatet skal bli, når man bevisst krysser raser/individer som totalt kræsjer på flere områder..? Tror man faktisk oppriktig at det skal komme noe bra ut av det, eller er det mer' Hey,la oss krysse x og y og se hva vi får'

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
14 minutter siden, QUEST skrev:

Jeg er ingen motstander av blandingshunder, resultatet kan bli riktig bra, hvis foreldrene er friske og mentalt bra. Dog er jeg oppriktig nysgjerrig på hva mange tenker at resultatet skal bli, når man bevisst krysser raser/individer som totalt kræsjer på flere områder..? Tror man faktisk oppriktig at det skal komme noe bra ut av det, eller er det mer' Hey,la oss krysse x og y og se hva vi får'

Jeg tror faktisk ikke folk tenker lengre enn nesa rekker.  De tenker ikke over at et individ er en sammensetting av flere egenskaper.  Bikkjene mine ER kule. De er faktisk dritkule og sjarmerende på hver sin måte. Og da tenker de vel at blandingen blir dobbelt så kul... :blink:

Folk skj√łnner det n√•r jeg forklarer da. De ser kanskje ikke hundenes negative egenskaper like klart som meg heller, ¬†siden de - selvf√łlgelig - ikke har all verdens kunnskap om hund. ¬†

• Like 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Whipap . Kunne godt vært en egen rase syntes jeg...   :wub:  Men bare om de var helt lik i gemytt,personlighet og utseende som min gamle hund sissi...  :P 

• Like 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive