Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, desember


Stine
 Share

Recommended Posts

  • Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg fikk mye fint og nyttig til jul. Veldig fornøyd med alle gavene, og en må  jeg bare dele her inne. Mannen har laget/malt meg med alle våre 10 hunder i spannet

Endelig hjemme etter en lang lang lang tur til og fra Stockholm. Utslitt, sulten, tørst, trøtt, stiv og støl! Men det er SÅ verdt det når jeg kommer hjem med en ny svensk, nordisk og INTERNASJONA

"Tror du det er dødelig?" "Nei." Den følelsen av lettethet.

Posted Images

5 timer siden, Belgerpia skrev:

Våknet til en urtrist melding om at hesten jeg har ridd i snart 4 år er død. Fine, trivelige, vakre Tolle. Terapeuten min når mistet Noah i sommer. Nå er han også borte. Jeg synes 2016 har vært et grusomt år.

:hug: 

--

Jeg liker tisper jeg, men jeg var veldig nære å beholde en hannhund i stedet for Ali. Det hender jeg tenker at jeg burde beholdt hannen og ikke Ali :P Men nå venter jeg løpetid på 2 tisper, og er egentlig glad jeg ikke har hannhund i hus :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Sier jeg HEI etter å ha vært borte fra Sonen i en hel evighet- ikke at jeg var så aktiv før heller da, men :P

:wave:

28 minutter siden, AussieAllTheWay skrev:

Ser ut vinduet og lurer på om jeg kanskje har fått ett drypp eller noe, for tenker at om det kom litt mer snø, så kanskje skiløypene ble litt mindre glatte.. Men jeg vil jo IKKE ha mer snø heller :icon_confused:

Det er da du skal kjøpe slike skin-ski vet du - de glir ikke så innehelv... på harde løyper (innbiller jeg meg... det var derfor jeg bestilte slike i går... kanskje jeg kan utvide skisesongen litt når jeg slipper å styre med klister og tull :aww:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Belgerpia skrev:

Våknet til en urtrist melding om at hesten jeg har ridd i snart 4 år er død. Fine, trivelige, vakre Tolle. Terapeuten min når mistet Noah i sommer. Nå er han også borte. Jeg synes 2016 har vært et grusomt år.

:hug: 

 

-------

Jeg skulle ALDRI i livet ha hannhund igjen :aww: ALDRI, hørte dere?! :aww: Så kom Casper :lol: Så han, måtte ha han samme hva. Innimellom så angrer jeg meg litt, men han er en fin kar og jeg har endelig fått oppleve at guttene kan være greie de å :ahappy: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Belgerpia skrev:

Våknet til en urtrist melding om at hesten jeg har ridd i snart 4 år er død. Fine, trivelige, vakre Tolle. Terapeuten min når mistet Noah i sommer. Nå er han også borte. Jeg synes 2016 har vært et grusomt år.

:( Trist hos oss også. Den ene hunden døde i natt etter et akutt sykdomsforløp. Veterinærhjelpen var nytteløs. 

 

17 timer siden, Rocket skrev:

I disse desember tider savner jeg mammsen litt ekstra, hun pleide å lage de fineste julekalenderene. Vi hadde en hjemmelaget en som hun laget til oss, røde tøyhjerter med fyll i, som små puter. Så hadde hun brodert tallene i gull på dem. Disse ble knyttet på sine respektive pakker og lagt i en kurv, der hjertene hang på utsiden og pakkene lå oppi. Veldig dekorativt! Har min lagret enda, en av de tingene jeg kommer til å videreføre til egne barn en gang. 

Men så er det sånn som dette som setter ting i perspektiv for meg.

Nå skal jeg ta med meg den andre hunden på tur og gråte litt :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

:( Trist hos oss også. Den ene hunden døde i natt etter et akutt sykdomsforløp. Veterinærhjelpen var nytteløs. 

 

Men så er det sånn som dette som setter ting i perspektiv for meg.

Nå skal jeg ta med meg den andre hunden på tur og gråte litt :( 

:hug: 

 

@Rocket Jeg har vist glemt å trykke send, så her er en klem i din retning også :hug: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Siri skrev:

Det er da du skal kjøpe slike skin-ski vet du - de glir ikke så innehelv... på harde løyper (innbiller jeg meg... det var derfor jeg bestilte slike i går... kanskje jeg kan utvide skisesongen litt når jeg slipper å styre med klister og tull :aww:)

Jammen jeg kjøpte meg jo nye ski i fjor :P Smørefri...
Men etter en runde på google med skin-ski i søkefeltet så hørtes det absolutt ut som noe jeg trenger neste gang jeg må ha nye ski- slik ca i 2042 :innocent: Få høre om du blir fornøyd da!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Belgerpia skrev:

Våknet til en urtrist melding om at hesten jeg har ridd i snart 4 år er død. Fine, trivelige, vakre Tolle. Terapeuten min når mistet Noah i sommer. Nå er han også borte. Jeg synes 2016 har vært et grusomt år.

:console:

28 minutter siden, mokken skrev:

Jeg går mot strømmen og skal aldri mer ha tispe :lol: 

Ikke jeg heller. Med mindre det dukker opp ei uberherlig ei den dagen gutta ikke er mer og jeg ikke kan si nei. Jeg irriterer meg grønn over hannhund-nykker til tider, men det er noe med disse gutta som gjør at jeg fortrekker dem.

4 minutter siden, Tricolor skrev:

:( Trist hos oss også. Den ene hunden døde i natt etter et akutt sykdomsforløp. Veterinærhjelpen var nytteløs. 

 

Men så er det sånn som dette som setter ting i perspektiv for meg.

Nå skal jeg ta med meg den andre hunden på tur og gråte litt :( 

:console:

 

Nå skal jeg gå i kantina og kjøpe meg lunsj. Etterpå blir det fult kjør hvis jeg skal rekke å bli ferdig til klokka 14 og ta helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
6 timer siden, Belgerpia skrev:

Våknet til en urtrist melding om at hesten jeg har ridd i snart 4 år er død. Fine, trivelige, vakre Tolle. Terapeuten min når mistet Noah i sommer. Nå er han også borte. Jeg synes 2016 har vært et grusomt år.

:hug: 

2 timer siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg tenker på at jeg aldri skulle ha en hannhund igjen. og tror muligens at det ikke blir flere, men akkurat Sinner tror jeg aldri jeg kommer til å angre på :heart: jeg trengte noe som ikke var "som de andre". Selv om jeg sikkert kommer til å angre noen øyeblikk sånn litt iblant :lol: (gjør ikke vi alle det noen sekunder liksom :P )

Å joda. Hver gang en ny pøbelalder kommer, og all trening ser ut til å stoppe opp, eller alt ser ut til å bli glemt :aww: 
Men det går fort over. Det er ikke mulig å angre på noe så søtt som en forvokst kosegris som setter opp det blikket og gir deg en suss :wub: 

1 time siden, mokken skrev:

Jeg går mot strømmen og skal aldri mer ha tispe :lol: 

Da kan vi gå mot strømmen sammen. 
Jeg har aldri hatt noe mer utspekulert og periodisk "surt" som en tispe. Løpetid var et mareritt med schäferen jeg hadde for mange år siden. Sur og gretten på den tiden, og ellers litt for "kvinnfolk" i forhold til hva jeg liker. 
Hannene har vært mer jevne, selv om de blir litt senere modne. Jevnhet går foran øyeblikkelig modenhet og plutselig fiksering på lukter for min del :lol: 

 

1 time siden, Wednesday skrev:

Rafiki slikker seg ofte i ræva og det stinker noe inni *******.Er det dette som er analkjerteltrøbbel? Er det noe vi må til vet med? 

Det kommer an på hvordan han ellers oppfører seg. 
Aragon slet en del med analkjertlene en stund, helt til jeg jevnlig begynte å gi ekstra bein i maten for at han skulle få tømt seg ordentlig. 

Han begynte å slikke mer der, men han aket også en del. Altså han satt rett ned på rumpa og dro seg bortover med baklabbene stikkende rett ut framover. Og var nesten litt desperat når han skulle ut. 
Se an helheten, og ta ham med til vet om det ikke gir seg. 
Hvis han har spist noe ute så kan det være mye rart, så det er jo verd en sjekk om det er ekstremt mye og du er usikker på hva det egentlig er :) 

1 time siden, Tricolor skrev:

:( Trist hos oss også. Den ene hunden døde i natt etter et akutt sykdomsforløp. Veterinærhjelpen var nytteløs. 

 

:icon_cry: 

:hug:   


*Fikk nettopp mail om at det blir mer jobb på meg, fordi de skulle ha flere prosjekter og opp mot 300 timer i måneden* 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal aldri mer ha hannhund, men C vil ha en hjemmeavla en, det passer jo fint siden det ikke kommer til å skje med det første :teehe:

Kan godt ha hannhund i annen rase, men ikke staff, mange er så overhormonelle, og det orker jeg ikke.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal bare ha tisper heretter. Mest fordi jeg har gitt opp å få Pippin til å forstå at det ikke er lov til å tisse på planter og busker i hagen. Hagen min er organisert ut ifra Pippintissing. Der han skal stå i langline når jeg er ute kan jeg bare ha planter i høye krukker. :aww:

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug: til @Rocket , @Belgerpia og @Tricolor  :hug: 

 

Fant ut at jeg har vært hanhundeier totalt i ti år :o  3 hanhunder på den tiden da, to av dem har jeg enda, og aldri mer hanhund her heller. :aww:  Ingen kan si jeg ikke har prøvd, jeg bare duger ikke som hanhundeier. Gi meg ei skrullete tispe heller :lol: 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Krutsi skrev:

@Mirai er veldig god på slike "datategninger" :) 

Takk for mention! Ja, jeg er jo forsåvidt egentlig villig til slikt, men har senebetennelse :( . Sliter med å få ferdig mine egne julegaver og bursdagsgaver i det hele tatt :cry: . Håper @Belgerpia finner noen som kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hannhund på fast basis inn i huset her heller! Har eid 2 stk, og leid/lånt/passet noen, og selv om ingen av de var så ekle som jeg vet de kan være så neeeeeeei- Takke meg til løpetider, hormoner og det som følger med tispene 2 ganger i året :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Belgerpia skrev:

Våknet til en urtrist melding om at hesten jeg har ridd i snart 4 år er død. Fine, trivelige, vakre Tolle. Terapeuten min når mistet Noah i sommer. Nå er han også borte. Jeg synes 2016 har vært et grusomt år.

:console: 

5 timer siden, Kokospaniel skrev:

Hvis du venter lenge nok, ringer de nok og gir deg et veeeeldig godt tilbud for å beholde deg. Fikk tilbud om 10 mnd gratis her om dagen hvis jeg gikk tilbake til parabol fra fiber. 

Den telefonen har jeg fått, og selgeren druknet meg i så mye info og tall og forkortelser og shit at jeg ble sur, og takket nei av prinsipp. Hvis jeg ikke skjønner hva tilbudet går ut på, da kan jeg ikke ta imot det. Her har de bygd ut fiber, og TV + internett fra samme fiberleverandør blir billigere enn TV fra CD og nett fra en tredje leverandør. Og da driter jeg i at jeg kanskje får flere kanaler og mer tillegg hos CD, og at jeg bare mot noen kroner ekstra kan ditt og datt. Jeg vil ha ting billigst mulig, jeg ser bare på en kanal om gangen, jeg har bare en TV, og går det ingenting på de kanalene jeg vil ha så setter jeg på en DVD eller leser ei god, gammeldags bok. Og da jeg sa det, skulle han reklamere for all verdens NetFlix og filmleieopplegg og andre ting som ikke står gratis i DVD-hylla mi. Så da ble jeg grinete.

3 timer siden, JeanetteH skrev:

...sitter jeg tenker på at jeg aldri skulle ha en hannhund igjen. og tror muligens at det ikke blir flere, men akkurat Sinner tror jeg aldri jeg kommer til å angre på :heart: jeg trengte noe som ikke var "som de andre". Selv om jeg sikkert kommer til å angre noen øyeblikk sånn litt iblant :lol: (gjør ikke vi alle det noen sekunder liksom :P )

Jeg hadde vel ikke tenkt meg hannhund heller, Glam skulle jo vært ei tispe. Men jaggu er jeg glad for at han er her, og jeg er ikke negativ til hannhund igjen nå som jeg har så god plass at jeg kan likevel ha en potensiell avlstispe eller to samtidig. Og det er noe med Glam som gjør at han bare er elskelig, og jeg klarer ikke å bli sur på ham. 

Eller ting han velger å gjøre på sin måte, og jeg vet ikke hva annet jeg skal gjøre enn å glise. For eksempel lydighetstreninga i går, i ridebane, så trente vi på dekk fra utgangsposisjon, og ikke bare dekk generelt. Og da går han kjapt ned i dekk, også velter han seg over på sida og gliser opp til meg. Og når jeg roser ham for at han la seg ned, så ruller han helt over på ryggen og fekter med fire bein i alle retninger så sanden fyker rundt ham. Og han er jo bare søøøøt :P 

Kanskje sette litt krav til ham, og ikke bare belønne alt han gjør :D 

1 time siden, Tricolor skrev:

:( Trist hos oss også. Den ene hunden døde i natt etter et akutt sykdomsforløp. Veterinærhjelpen var nytteløs.  

:console: 

26 minutter siden, maysofie skrev:

Impulsprøve i morgen i Lier, skal vi eller skal vi ikke? Klasse 1 eller debutere i klasse 2? Trumtrummm...

Er hunden klar til klasse 2? Hva ønsker du å oppnå? En god konkurranseopplevelse, teste hvor langt hunden har kommet, jage nye opprykk, hva er målet?

Nå skal jeg få malt opp igjen det jeg ødela på murveggen og skru opp den hylla - det er lettere å gjøre i dagslys, så da må jeg utnytte en fridag til sånt. Også er det en million andre ting som må gjøres før morgendagens middagsgjester, men da blir det bra her også - jeg må av og til ha litt kniven på strupen for å få gjort unna alt husarbeid i alle rom samtidig :P Roterommet ekskludert, selvfølgelig, men nå skal stue, kjøkken, kontor, gang og bad shines. Og ribba tines. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tricolor skrev:

:( Trist hos oss også. Den ene hunden døde i natt etter et akutt sykdomsforløp. Veterinærhjelpen var nytteløs. 

 

Men så er det sånn som dette som setter ting i perspektiv for meg.

Nå skal jeg ta med meg den andre hunden på tur og gråte litt :( 

Joda, men hundene er jo familiemedlem de også! Når Rocky holdt på å stryke med her for noen måneder siden så sa min søster at "Dette høres kanskje veldig feil ut, men dette er nesten mer trist enn når mamma døde". For vår del handler det jo litt om hva som er å forvente å ikke også, mamma hadde uhelbredelig kreft og vi viste at hun ikke kom til å bli 80 akkurat. At hun derimot bare fikk 1 år etter diagnosen var jo fryktelig trist, men samtidig hadde vi vendt oss til tanken på at hun kom til å forsvinne tidlig. Og ikke minst ble hun såpass gradvis dårligere, selvom det skjedde over kun 1-2 uker, så viste vi jo hvor det bar og fikk stålsatt oss litt. 
Når Rockemann derimot ble akutt syk totalt uforventet så ble det et skikkelig sjokk. Og for min del så er han også bundet opp mot mamma, iom vi skaffet oss han sammen. Han er på et vis noe "gjenlevende" etter henne. Nå klarte han seg jo heldigvis da! 

2 timer siden, Snoffe skrev:

:hug: 

 

@Rocket Jeg har vist glemt å trykke send, så her er en klem i din retning også :hug: 

 

54 minutter siden, Raksha skrev:

:hug: til @Rocket , @Belgerpia og @Tricolor  :hug: 

 

Fant ut at jeg har vært hanhundeier totalt i ti år :o  3 hanhunder på den tiden da, to av dem har jeg enda, og aldri mer hanhund her heller. :aww:  Ingen kan si jeg ikke har prøvd, jeg bare duger ikke som hanhundeier. Gi meg ei skrullete tispe heller :lol: 

 

Takk for klemmer! Fine sonen. :wub: 



Jeg skal ha tispe neste gang! Merkelig egentlig, for jeg har alltid likt hannhunder best. Nå vil jeg prøve noe nytt, samt slippe syting når hundene i omgangskretsen min har løpetid. Rocky blir så intens på dem, og synes himla synd på seg selv når han ikke får stå oppi dem. :aww: Så får vi se hva jeg synes om blod og løpetid og sånn om noen år. :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den evige diskusjonen hannhund vs tispe. :P 

Her er det hannhund all the way. :heart:  Gikk en runde med meg selv før Fetter ble født hvor jeg lurte på hva jeg skulle gjøre hvis det ikke ble født nok hannhunder i kullet, men kom frem til at jeg heller ville takke nei til valp fremfor å ta en tispe.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, *Kat84* skrev:

 

Det kommer an på hvordan han ellers oppfører seg. 
Aragon slet en del med analkjertlene en stund, helt til jeg jevnlig begynte å gi ekstra bein i maten for at han skulle få tømt seg ordentlig. 

Han begynte å slikke mer der, men han aket også en del. Altså han satt rett ned på rumpa og dro seg bortover med baklabbene stikkende rett ut framover. Og var nesten litt desperat når han skulle ut. 
Se an helheten, og ta ham med til vet om det ikke gir seg. 
Hvis han har spist noe ute så kan det være mye rart, så det er jo verd en sjekk om det er ekstremt mye og du er usikker på hva det egentlig er  

Det er ikke ekstremt, men han har holdt på en stund. Par uker kanskje. Han holder ikke på hele dagen, og ingen aking. Men han stresser en del, uten at jeg helt har skjønt hvorfor. Det kan være for mye/for lite aktivitet eller bare valpeoppførsel, men han har vært direkte slitsom enkelte kvelder her :lol: Kanskje det rett og slett klør i ræva :aww: Nei, aner ikke, men kanskje jeg får det sjekka. Er vel ikke normalt å stinke så grassalt heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt T-skjorter til sønn og svigerdatter som det står "Jeg vil bare dra på hytta" på. Det er nemlig veldig typisk for dem. Jeg tror de trives på det lille småbruket de kjøpte for et par år siden. Jaja, da var to ekstrajulegaver kjøpt, bare resten igjen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...