Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå - september


Bananen
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Siri skrev:

 

Nå lurer jeg litt på hva som skjer her.... Strømmen går av og på, men ikke helt, dvs at det lyser svakt svakt i pærene her inne i stua (ja jeg har hjemmekontor), men det er ikke nok strøm til at radioen vil virke... og varmepumpa driver og murrer litt... så kommer det litt mer lys og spenning, så forsvinner det igjen, så kommer radioen på litt, for så å gå av igjen... sånn har det vært det siste kvarteret nå... Og på kjøkkenet er det helt mørkt.

Spøkelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Når du står midt på en idrettsplass et sted i Ungarn og griner av lykke, men du kjenner ikke en kjeft rundt deg som du kan sprette metaforiske champagneflasker med... Foenix ble internasjonal cha

Akkurat nå er jeg veldig fornøyd og litt stolt av lille store Fetter som har blitt B-godkjent redningshund på ettersøk i helgen. Flinke gutten min.  

Jaggu ble hun ikke fylkesmester og vinner av klassen også

Posted Images

Gamlemor Mia ble ikke fornøyd når jyplingen Alfred hoppet opp i stolen hennes:sint_01::lol: Skal sies at hun gav Alfen 4 beskjeder om å holde seg unna stolen, og likevel så måtte han hoppe opp. Tok litt tid før hun klarte å avreagere :lol: Lå å freste for seg selv i mange minutter etterpå :P Nå er det ro igjen, gamlemor ligger og koser seg i stolen, Casper i sengen og Alfen finner på faenskap på badet :P Akkurat sånn det skal være :ahappy: 

 

Akkurat nå, Wednesday skrev:

Kan ikke komme på en eneste annen forklaring! Du er nødt til å ringe Åndenes Makt. Eventuelt en elektriker.

Skal man gjøre det så må man se til at spøkelset vil være med på Åndenes makt først, kan ikke ha en ny artikkel om gjenferd som blir fornærmet :aww: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stine skrev:

Staffen fungerer jo som harehund den og, dog uten los og impulskontroll :teehe: 

Tror egentlig ikke jeg hadde hæla og sitti på samme stedet time ut og time inn, 100 m fra bilen :P Jeg liker å gå litt ute i naturen liksom :lol:

Men superkoselige folk ihvertfall, synes kanskje de er jaktfolket som "bryr" seg mest om hund og natur, elgjegere er jeg litt redd for, de er så bråe mange av dem :lol: Og fuglejegere pleier å være like vimsete som bikkja :teehe:

Det der med å "fungere" måtte du nok revurdert bittelitt, om du ble med en brukbar støver til skogs, altså :P

Tenk deg: et eller annet sted på mange hundre mål, kanskje kvadratkilometer skog, sitter det en harepus. For bikkja skal jo finne pus, uansett om bestanden er god eller ei. Trolig har pusen hoppet lit rundt ila natta. Det kan være over flere kilometer, eller bare et område som et stuegulv. Uansett skal bikkja finne denne foten. Søket må være på minimum 5-600 meter, og den må dra godt over terreng. Når den har funnet fot, begynner jobben. Hare er det viltet som lukter desidert minst. Selv slipper jeg aldri hund tidlig om morgenen, for å lette arbeidet. Bikkja må kunne nøste gammel fot :)

Forhåpentligvis finner bikkja ut av foten innen rimelig tid, trykker haren hardt, kan det hende bikkja ser den i uttaket. Da kan det bli beskrik (at bikkja gir på skikkelig med målet) Det er helt rått å høre på! 

Så går losen, da.... Første halvtimen går oftest tapsfritt. Men så har haren kommet godt i forkant, og begynner å lure bikkja. Den løper tilbake i sine egne spor, gjør laaange avhopp, løper på grusveier (hvor foten omtrent ikke lukter) legger seg ned og trykker (en trykkende hare avgir ikke lukt overhodet) Haren har stor tro på egen evne til å lure forfølgeren -med rette- og tar ting helt med ro. Sitter gjerne og kikker og venter, før den gjør neste trekk.

Tap vil det alltid bli. Da er jo cluet hva bikkja gjør. Den skal i hvertfall ikke gi seg(!) Ofte har den løpt alt for langt, før den oppdager at haren har løpt tilbake og gjort avhopp. Uerfarne (og dårlige) bikkjer vil slite med å finne ut av dette. Her ligger det masse læring for bikkja, men slikt bør den bli bedre og bedre på.

Ungharer fra årets kull er det værste å jage på. De finner på sinnsykt masse krøll, lukter lite og trykker mye. Sånne skyter man selvsagt ikke, men de er fin trening. 

Det sier seg vel egentlig selv at det krever mange timer i skogen for at bikkja skal bli god. Alle hunder kan jage litt på en grei hare, om den snubler over den. Derfra til en brukbar harehund er det milevis :)

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Wednesday skrev:

Kan ikke komme på en eneste annen forklaring! Du er nødt til å ringe Åndenes Makt. Eventuelt en elektriker.

:lol: 

6 minutter siden, Snoffe skrev:

Skal man gjøre det så må man se til at spøkelset vil være med på Åndenes makt først, kan ikke ha en ny artikkel om gjenferd som blir fornærmet :aww: 

:teehe:

Ok - så var sikringen gått i en krets, men det forklarer jo ikke at spenningen på stua fortsatt er veldig dårlig? Hva f... har skjedd her da liksom? Annet enn spøkelser da... :o 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Pringlen skrev:

Det der med å "fungere" måtte du nok revurdert bittelitt, om du ble med en brukbar støver til skogs, altså :P

Tenk deg: et eller annet sted på mange hundre mål, kanskje kvadratkilometer skog, sitter det en harepus. For bikkja skal jo finne pus, uansett om bestanden er god eller ei. Trolig har pusen hoppet lit rundt ila natta. Det kan være over flere kilometer, eller bare et område som et stuegulv. Uansett skal bikkja finne denne foten. Søket må være på minimum 5-600 meter, og den må dra godt over terreng. Når den har funnet fot, begynner jobben. Hare er det viltet som lukter desidert minst. Selv slipper jeg aldri hund tidlig om morgenen, for å lette arbeidet. Bikkja må kunne nøste gammel fot :)

Forhåpentligvis finner bikkja ut av foten innen rimelig tid, trykker haren hardt, kan det hende bikkja ser den i uttaket. Da kan det bli beskrik (at bikkja gir på skikkelig med målet) Det er helt rått å høre på! 

Så går losen, da.... Første halvtimen går oftest tapsfritt. Men så har haren kommet godt i forkant, og begynner å lure bikkja. Den løper tilbake i sine egne spor, gjør laaange avhopp, løper på grusveier (hvor foten omtrent ikke lukter) legger seg ned og trykker (en trykkende hare avgir ikke lukt overhodet) Haren har stor tro på egen evne til å lure forfølgeren -med rette- og tar ting helt med ro. Sitter gjerne og kikker og venter, før den gjør neste trekk.

Tap vil det alltid bli. Da er jo cluet hva bikkja gjør. Den skal i hvertfall ikke gi seg(!) Ofte har den løpt alt for langt, før den oppdager at haren har løpt tilbake og gjort avhopp. Uerfarne (og dårlige) bikkjer vil slite med å finne ut av dette. Her ligger det masse læring for bikkja, men slikt bør den bli bedre og bedre på.

Ungharer fra årets kull er det værste å jage på. De finner på sinnsykt masse krøll, lukter lite og trykker mye. Sånne skyter man selvsagt ikke, men de er fin trening. 

Det sier seg vel egentlig selv at det krever mange timer i skogen for at bikkja skal bli god. Alle hunder kan jage litt på en grei hare, om den snubler over den. Derfra til en brukbar harehund er det milevis :)

Spennende! 

Kan jeg spørre hvordan man skyter haren? eller det blir egentlig feil sagt.. hm..  Når hunden jager haren, hvordan vet hunden at den skal jage haren forbi jegeren? Og hvordan klarer man å unngå å skyte hunden? Og lager hunden lyd med en gang den finner haren, og fortsetter den å lage lyd til haren er skutt eller borte? siste spørsmål :P Hvordan stopper man hunden når den er på jakt eller når man som jeger ikke gidder med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Snoffe skrev:

Spennende! 

Kan jeg spørre hvordan man skyter haren? eller det blir egentlig feil sagt.. hm..  Når hunden jager haren, hvordan vet hunden at den skal jage haren forbi jegeren? Og hvordan klarer man å unngå å skyte hunden? Og lager hunden lyd med en gang den finner haren, og fortsetter den å lage lyd til haren er skutt eller borte? siste spørsmål :P Hvordan stopper man hunden når den er på jakt eller når man som jeger ikke gidder med?

Haren tusler rundt i terrenget som den selv vil. Ofte går den samme ruta gang på gang, og gjør de samme krumspringene gang på gang. Den bryr seg lite om folk, biler, bål osv. Det gir mange morsomme opplevelser. Bikkja havner rimelig kjapt godt etter haren. Fra bare et minutt eller to, til en halvtime eller time. Ettersom hvilke spring haren har gjort, og hvor rask/flink hunden er til å finne ut av det :)

red: ja, hvordan man kopler bikkja, ja :P Innkalling er jo en fin ting, da... Litt varierende hvor godt den fungerer da. Men går jo gjerne lettere etter noen timers arbeide, enn sånn rett etter uttak :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en morsom opplevelse i jakta nå (med stående fuglehund) hvor det piper inn stand på varsleren, løser ut, ny stand, løser ut og ny stand. Vi kommer opp og ser bikkja står i stram fin stand. Går opp og ber om reis. Og ut fyker en hare .....var så klar for fugl at det tok noen sekunder før jeg skjønte at det var hare. Bikkja forsvant losende etter, men følger bare 200-300 meter før han kommer tilbake. Første gang jeg har opplevd. Har sett hundene støkke hare, men aldri hatt stand og reis på hare.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Kokospaniel skrev:

Hold deg unna de helsvarte, så blir det straks en smule bedre. Evt hvis en ikke skal stille, så kan en jo alltids barbere... Kort sportslook er kjekke saker!

Nei, man kan ikke barbere :aww: Jeg vokste opp hos en cocker-oppdretter, så jeg veit hvor mye pelsstell det er - og jeg syns ikke kort sportslook er pent, selv om det er praktisk :lol: Jeg syns de røde er penest, så skulle jeg hatt cocker, måtte den nok ha vært rød. Ikke orange/roan eller rød og hvit, men rød! :ahappy: 

43 minutter siden, mokken skrev:

Vi var et stykke fra hverandre når det kom til holdninger ja. Er spent på neste gang om det har skjedd noen endringer. 

Vi får jo håpe det! 

43 minutter siden, mokken skrev:

Absolutte likhetstrekk ja. Og puddelen er jo litt spennende. Godt det er lenge til jeg evnt skal ha mascot, listen er altfor lang :P

Jeg er veldig forelsket i puddelen, jeg er bare ikke så glad i pelsstell, det er det som plager meg mest med rasen. Særlig nå som formen er så dårlig, da har jeg ikke lyst til å bruke energi på å ha dårlig samvittighet for at bikkja burde vært stelt oftere. Men pudler er fine i sportsklipp og de altså (sportsklipp, ikke "se, vi har lekt med barbermaskin på egenhånd" :aww:). 

Jeg var forøvrig på retrieverklubbens sider her om dagen og så på både labrador og golden-kull. Jeg kan jo ha en sånn feit ubrukelig utstillingsvariant jeg, det holder til mitt bruk, liksom :P Men det blir nok flere pudler etterhvert. Bare ikke nå, nå har jeg flere bikkjer enn jeg klarer av med, akkurat nå.. 

42 minutter siden, Siri skrev:

Men du er sikkert mye mer praktisk anlagt enn meg :lol: 

Det tviler jeg på :lol: Det er ikke rakettforskning, du rydder unna, tar på maskeringstape, har maling på kost eller rull og drar malinga opp og ned på veggen, liksom :P 

42 minutter siden, Siri skrev:

Willy er ikke helt manisk da, han er bare søt :aww: 

:lol: Er det noe Willy gjør som du ikke syns er "bare søtt", Siri? :P 

41 minutter siden, Wednesday skrev:

Rafiki vil også kose tror jeg, men han klarer ikke la være å bite samtidig, og da orker ikke jeg kose noe særlig :lol: Ja, den løse tanna måtte nesten feires. Jeg gleder meg SÅ til de alle sammen faller ut :lol: 

Sånne er morsomme. Ja, jeg veit du vil kose, men jeg vil ikke kose med deg når du gjør vondt :lol: Det pleier heldigvis å bli bedre etter tannfelling, og tannfelling kommer heldigvis kjapt, selv om det ikke føles sånn ;) 

41 minutter siden, Wednesday skrev:

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver i parentesen :lol: Folk: "Har det blitt veldig mye mer slitsomt etter at du fikk hund igjen eller? Det blir ikke litt mye da?" Nei? Skulle det det?

Jeg veit ikke helt hvor mye jobb folk tror det er med hund jeg, men jeg har fått spørmål om jeg ikke kan jobbe, når jeg har to hunder (eller tre, som vi har nå). Ja, det er jo akkurat det samme det, et par bikkjer og jobb :rolleyes: Men sånn var det da jeg fikk barn også, følte jeg ikke at jeg gikk glipp av mye, som var stuck med to bikkjer og en unge? Nei, jeg syns ikke jeg var stuck, det var sånn livet mitt var akkurat da, faktisk. Det er mye mer slitsomt å måtte svare på så teite spørsmål :aww: 

27 minutter siden, Snoffe skrev:

Skal man gjøre det så må man se til at spøkelset vil være med på Åndenes makt først, kan ikke ha en ny artikkel om gjenferd som blir fornærmet :aww: 

Nei, man må ikke fornærme spøkelser, det er viktig :aww: Er det noen som faktisk har sagt det? :lol: 

Tror valpene bare måtte ut på do jeg, for vi satt ute en halvtimes tid, så var de trøtte og ville sove igjen. I så fall så er det helt greit for meg at de våkner og maser! :ahappy: Jeg fikk skifta i valpebingen (de holder seg jo ikke hele natta enda, ikke når natta er over 10 timer lang - det hadde vært litt i overkant imponerende) mens de var ute, så nå har de rene aviser og rent teppe å ligge på. Hvis jeg graver langt inn, kan det hende jeg finner energi nok til å dra over resten av gulvet også, selv om det ikke kjennes sånn ut akkurat nå. Herregud, jeg har jo satt på en maskin med tøy og skifta i valpebingen, det bør jo være nok husarbeid for i dag? Så kan vi jo late som at vi ikke ser at gulvet ikke har vært vaska på en uke, og at det bærer preg av at 3-5 voksne og 3 valper går ut og inn her flere ganger om dagen? :yes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Snoffe skrev:

 

Skal man gjøre det så må man se til at spøkelset vil være med på Åndenes makt først, kan ikke ha en ny artikkel om gjenferd som blir fornærmet :aww: 

Ja, man må ikke overkjøre spøkelset. Der har Åndenes Makt en vei å gå.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sovna på sofaen i går, jeg. Jeg vet ikke når og hvorfor, for jeg husker at jeg spiste grandiosa, og hadde bestemt meg for å legge meg med en gang jeg hadde spist siden jeg var så trøtt. Så hvordan jeg går fra å tygge maten min til å bikke over i sofaen er jeg ikke helt sikker på...

Våknet i syvtiden, og kunne ikke huske om hundene fikk kveldsmat, så da fikk de et måltid, før vi tuslet opp i senga et par timer. Så da har de fått frokost nå også, for når vi har sovet må vi ha mat - det er deres filosofi. Jaja, det er ikke ett potensielt måltid for mye de blir tjukke av. 

Nå skal de få ormekur, som veterinær anbefalte etter en slik rundreise, det hjelper jo ikke at de fikk FØR vi dro. Jeg fikk pillene med meg, siden det ikke trengs stempling i passet for dem. Så skal jeg sjekke hvordan jeg søker om internasjonalt championat, for sist vi hadde en som ble det var Minnie født i 1987, så da tok nok mine foreldre seg av det papirarbeidet. Movi født i 1994 hadde også blitt internasjonal champion om hun ble stilt i Danmark, men hun gikk inn i sjokk av ordinær vaksine, så vi valgte lett å ikke forsøke rabiesvaksine på henne. Jeg tror også Even født i 1998 kunne fått til noe, men samlivsbrudd i familien fikk prioritet foran utstilling da han var på topp, gitt.

Uansett, jeg aner ikke hvordan jeg i 2016 søker om CIB/CIE/whatever, men det må jo gå an å finne ut.

Eller så kan jeg utsette det, og heller gjøre viktigere ting, som å tømme bilen etter ferien og få vasket noen truser og sokker :P Jeg antar FCI ikke har fått tilsendt CACIB'ene Foenix tok nå enda, likevel. Er det vits i å søke før jeg finner utstillingene på FCIs resultatoversikt? @Siri og @JeanetteH og andre som har søkt etter at det ble nytt system og en ikke får kort i posten lenger - ka dokke trur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Pringlen skrev:

Haren tusler rundt i terrenget som den selv vil. Ofte går den samme ruta gang på gang, og gjør de samme krumspringene gang på gang. Den bryr seg lite om folk, biler, bål osv. Det gir mange morsomme opplevelser. Bikkja havner rimelig kjapt godt etter haren. Fra bare et minutt eller to, til en halvtime eller time. Ettersom hvilke spring haren har gjort, og hvor rask/flink hunden er til å finne ut av det :)

red: ja, hvordan man kopler bikkja, ja :P Innkalling er jo en fin ting, da... Litt varierende hvor godt den fungerer da. Men går jo gjerne lettere etter noen timers arbeide, enn sånn rett etter uttak :)

Hmmmmm.... det høres mao litt tilfeldig ut om den haren kommer forbi jegern, om man får fatt i bikkja.. og i det hele tatt :lol: 

15 minutter siden, 2ne skrev:

Det tviler jeg på :lol: Det er ikke rakettforskning, du rydder unna, tar på maskeringstape, har maling på kost eller rull og drar malinga opp og ned på veggen, liksom :P 

Det var vel omtrent sånn ja :lol: Men det er like forbanna vanskelig å få avsluttet prosjektet... Det siste strøket liksom, når man er møkk lei :aww: 

15 minutter siden, 2ne skrev:

:lol: Er det noe Willy gjør som du ikke syns er "bare søtt", Siri? :P 

Ikke så veldig mye :aww: Han er ikke så himla søt når han driver og ruser seg på lukter da... eller pisser i feltet... eller lukter vondt.... det gjør han jo ganske ofte... 

Ups... de som kjører ut møbler kom seg ikke over brua borti her, de... den har maksvekt på 3,5 tonn - bilen de kjørte veide over 6 tonn... Da var det visst bare å snu og finne en annen vei :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg skulle også foreslå at du tok inn en snill kanin, men den diskusjonen var jo over for tre meter siden.

 

Jeg må med jevne mellomrom lese om dunkere for å gni inn at det passer ikke for meg. Setninger av typen "bør få bruke seg i jaktsammenheng" og "vi selger valper utelukkende til aktive jegere" leses om og om igjen. :aww:

Men nå er det god tilgang på valper, og de ser altså for eksempel slik ut:

 

0c07d9d3-42d7-4a0e-80b6-bbee93d590d1.jpg

Uheldigvis er jeg et voksent, fornuftig menneske. :aww:

 

 

Jeg har faktisk en kanin som elsker å sitte på fang og bare koooooooooose - men da må jeg bygge hunderom istede for kaninrom, for to salukier og en kaninmorder er dårlig kombinasjon med innekanin :aww:  

Og fornuft er innmari teit! Men skrekkelig nødvendig :( 

1 time siden, Siri skrev:

Det der er mitt problem også... den der fornuften :aww: 

Men du er sikkert mye mer praktisk anlagt enn meg :lol: 

Willy er ikke helt manisk da, han er bare søt :aww: 

Nemlig :D 

Nå lurer jeg litt på hva som skjer her.... Strømmen går av og på, men ikke helt, dvs at det lyser svakt svakt i pærene her inne i stua (ja jeg har hjemmekontor), men det er ikke nok strøm til at radioen vil virke... og varmepumpa driver og murrer litt... så kommer det litt mer lys og spenning, så forsvinner det igjen, så kommer radioen på litt, for så å gå av igjen... sånn har det vært det siste kvarteret nå... Og på kjøkkenet er det helt mørkt.

Sjekk inntakssikringer, de er gjerne en annen plass enn sikringsskapet - sånn typisk i nærheten av der strømledningen kommer inn. De kan lage slikke finurlige greier når en av de ryker. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, SFX skrev:

Eller så kan jeg utsette det, og heller gjøre viktigere ting, som å tømme bilen etter ferien og få vasket noen truser og sokker :P Jeg antar FCI ikke har fått tilsendt CACIB'ene Foenix tok nå enda, likevel. Er det vits i å søke før jeg finner utstillingene på FCIs resultatoversikt? @Siri og @JeanetteH og andre som har søkt etter at det ble nytt system og en ikke får kort i posten lenger - ka dokke trur?

Dersom du har katalognummeret fra utstillingene, og husker datoer og sånt, så er det bare å fylle inn søknadsskjemaet som ligger på NKKs sider, men det er vel ikke så mye vits å gjøre det før utstillingene er registrert og ferdigstilt hos FCI. Jeg venter ennå på at de skal bli ferdig med den utstillinen jeg var på i Leksand der Yasmine fikk sitt utslagsgivende CACIB, for jeg husker ikke katalognummeret fra den utstillingen. Jeg har dermed ikke sendt inn søknad ennå :). Du skal vel søke om CIB, jeg søker om CIE :) 

Akkurat nå, Raksha skrev:

Sjekk inntakssikringer, de er gjerne en annen plass enn sikringsskapet - sånn typisk i nærheten av der strømledningen kommer inn. De kan lage slikke finurlige greier når en av de ryker. 

Ja, det var noe sånt som slo meg også, siden alt annet fungerer (dvs begge stuene er ute av drift...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Harly ferdig på behandling. Vet ikke hva den hunden er laget av altså, men det var altså ingen tegn til at han falt på søndag. De ømme partiene fra mandag kjennes nå helt normale ut! :D

Kjenner at jeg er utrolig glad for at jeg er så nøye med oppvarming og nedgåing i forbindelse med trening. Og ikke minst det at hundene er godt muskelsatt. Nå skal vi i skogen å kose oss! 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Siri skrev:

Det var vel omtrent sånn ja :lol: Men det er like forbanna vanskelig å få avsluttet prosjektet... Det siste strøket liksom, når man er møkk lei :aww: 

Jeg veit! Vi beiser hus i år vi, det er kjedelig det! 

4 minutter siden, Siri skrev:

Ikke så veldig mye :aww: Han er ikke så himla søt når han driver og ruser seg på lukter da... eller pisser i feltet... eller lukter vondt.... det gjør han jo ganske ofte... 

Så, han er stort sett søt, bortsett fra når han ikke er det, med andre ord :P 

Den maniske siden ved Nora er bare morsom når vi trener den, men ikke i hverdagen. Da er hun ikke så søt :aww: Hun har forøvrig blitt helt forferdelig frekk og ufin, hun som aldri noen gang har bommet på leke og kroppsdeler har plutselig på under en uke laget merke i både en fot og en hånd (på to forskjellige mennesker - ingen av dem var meg) fordi hun trodde det var der ballen var. Jeg later som at det var det hun trodde i hvert fall, for selv om hun er et nepeskrell, så får jeg meg ikke til å tro at hun gjør sånt med vilje, bikkja er 8 år og har aldri hatt sånne tendenser før. 

Mat har hun ikke vært så nøye på om det har fulgt med en finger eller to tidligere inn i munn hennes heller, men hun har aldri bitt, hun har hatt stålkontroll på hvor fingra begynner hen, så det har bare vært at hun har så vidt vært borte i fingra, mens nå så er det visst ikke så nøye om det ryker med en finger eller to (neida, hun har ikke bitt hull i noen enda, hun er bare mer hardhendt/hardbitt). I tillegg er hun frekk nok til å stjele mat av bordet MENS jeg sitter der, og prøver å stjele mat ut av hendene på uoppmerksomme folk. Hun er ikke spesielt diskret når hun gjør det heller, det er å glefse i seg og svelge høylydt.. 

Men når vi har trent, så har det jo vært hel fabelaktig at hun gjør nesten hva som helst for tennisball og godbit-smuler. På trening er det søtt. I hverdagen er det litt slitsomt.. 

4 minutter siden, Siri skrev:

Ups... de som kjører ut møbler kom seg ikke over brua borti her, de... den har maksvekt på 3,5 tonn - bilen de kjørte veide over 6 tonn... Da var det visst bare å snu og finne en annen vei :lol: 

Alle veier fører til Siri? :P 

15 minutter siden, Snoffe skrev:

Stakkars Constanse, det er godt at hennes siden kom frem i lyset også :aww::lol: 

Sånn apropos rare strømgreier og sånt, så har takspottene mine begynt å oppføre seg besynderlig i det siste. Jeg har to brytere til spottene, en som er en rein av/på-bryter, og en dimmer. Før så kunne jeg skru på lyset med den ene og av med den andre, men ikke nå lenger - har jeg skrudd på lysene med av/på-bryteren, må jeg skru av lysene med av/på-bryteren, og omvendt med dimmeren, selvsagt. I tillegg blir bryterene passelig varme, jeg kan ikke si jeg har lagt merke til at det har vært sånn før, hverken med bryterne eller varmen. 

I dag har jeg hatt noe av den samme greia som Siri, plutselig skrur radioen og varmepumpa seg av. Det eneste de har til felles er at de er i stua. Spottene står på, selvsagt. Skrur av spottene, så skrur radioen og varmepumpa seg på igjen. Jeg tipper jo at det ikke skal være sånn. 

Vi fikk ny strømmåler i går forresten, men det bør jo ikke ha noe med saken å gjøre? En sånn som man slipper å lese av fra Hafslund. Den er jo bare bytta, de har jo ikke gjort noe mer der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Perfect Image skrev:

De der er så skrekkelige! Har sett noe om de før. Forstår virkelig ikke at folk ikke ser at det der er HELT feil! 

 

@SFX det er din feil at jeg nå sitter å ser på CACIB show i 2017. :lol:  Får nok ikke gjort noe før studiene er over sommeren 2018, men jeg skal i det minste snike meg et tur til DK, DE og kanskje FIN. Kan jo være Freke i det minste klarer å røske med seg det siste CACIBet i en av de landene ;)
 

AN er valpene rolige og sover, men seinere i dag skal vi på "skogstur". Er jo ikke lange biten de går, men det blir i alle fall nytt terreng for dem. Samt at vi skal kjøre bil til skogen (selv om den så og si vokser inn på tomta, så tar vi en kort sving med bilen og går fra et annet sted). Ormekur skal de også få. De blir nok spesielt imponert over ormekuren tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Siri skrev:

Sånn er det her også :lol: Sover man, sover man til mutter'n skal opp. Ferdig snakka!

Her går det ennå lengre...Man sover til man selv ønsker å stå opp og at mennesket har vært oppe noen timer og flere ganger har spurt om man vil ut å tisse er helt irrelevant. Enkelte ganger må jeg faktisk hente dem før de gidder bevege på skranglene sine og bli med ut :P

4 timer siden, Raksha skrev:

Finnes liksom ikke noe dyr som kun ligger i fanget og ikke krever noe mer.  

Joda, akkurat nå er det en meget passende beskrivelse på Mocca. Hun må til tider kommanderes vekk ellers kommer man bare ikke unna labbing og nesing og kooooos meg :wub:

 

Fytti, det er slitsom å skulle selge hus. Særlig hus på 200 kvm som er fullt av absolutt alt mulig oppsamlet gjennom ca 40-50 år. Er kommet så langt at megler er satt, tatt ut det jeg/søster skal ha, begynt å sortere til nedpakkes og kastes, avtalt møte med bortkjøring, rydding og vasking, men enda er det MYYYYE igjen å gjøre og vi skal være ferdig til foto om en uke *skrekk* 
Guuuu så glad jeg skal være når dette er over...sukk...

BTW; er det noen som vil kjøpe et flygel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mokken skrev:

Må innrømme at jeg koste meg litt (inni meg) når eieren fint fikk til å trene dekk med valpen uten å trykke den ned over skuldrene. :P

Sånne valpekurs er forresten farlige, nå har jeg jo lyst på både labrador og cocker spaniel. Det går sikkert fort over. :aww:

 

 

Jeg har også helt labradorsyken for tiden.. 

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Her går det ennå lengre...Man sover til man selv ønsker å stå opp og at mennesket har vært oppe noen timer og flere ganger har spurt om man vil ut å tisse er helt irrelevant. Enkelte ganger må jeg faktisk hente dem før de gidder bevege på skranglene sine og bli med ut :P

Joda, akkurat nå er det en meget passende beskrivelse på Mocca. Hun må til tider kommanderes vekk ellers kommer man bare ikke unna labbing og nesing og kooooos meg :wub:

 

Fytti, det er slitsom å skulle selge hus. Særlig hus på 200 kvm som er fullt av absolutt alt mulig oppsamlet gjennom ca 40-50 år. Er kommet så langt at megler er satt, tatt ut det jeg/søster skal ha, begynt å sortere til nedpakkes og kastes, avtalt møte med bortkjøring, rydding og vasking, men enda er det MYYYYE igjen å gjøre og vi skal være ferdig til foto om en uke *skrekk* 
Guuuu så glad jeg skal være når dette er over...sukk...

BTW; er det noe som vil kjøpe et flygel?

Flygel er min drøm :heart: men jeg har ikke plass :( 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

De som bor vegg i vegg med meg pusser opp for tiden, med litt støy nå og da. I mårrest ble jeg oppringt av en veldig snill snekker som fortalte at hunden bjeffet veldig mye, så han ville bare si i fra. ( :heart:) Har ikke en jobb jeg bare kan dra fra, men så har jeg en veldig snill bror som tok firmabilen, kjørte fra kontoret for å hente bikkja og ta hjemmekontor. Fikk nettopp beskjed om at det gikk bra, og at han tar hjemmekontor for å hjelpe meg i morgen også :ahappy: Dagen min ble med ett mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøfflus skrev:

Joda, akkurat nå er det en meget passende beskrivelse på Mocca. Hun må til tider kommanderes vekk ellers kommer man bare ikke unna labbing og nesing og kooooos meg :wub:

 

:lol: Lupin og gjør gjerne det, men han blir litt stor for Lillemor... og den labbingen syns hun er ekkel.. 

 

Apropos Lupin, han STJAL frokosten min! :o  Jeg er dypt sjokkert - han gjør da ikke sånt? :lol:   

 

Nå har jeg fått i meg mat på forsøk nr to, og kaffe - så da bør jeg vel lette på rompa og komme meg ut og gjøre noe. Har veeeeeeeeeeeldig lyst til å få ferdig kaninprosjekt i dag. Tror ikke jeg klarer alt, men alt hjelper - eller no. 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...