Gå til innhold
Hundesonen.no

Pokemon go!


Malamuten
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Sprettballen skrev:

Søsteren min var ikke spesielt begeistra for hele spillet, men nå har de to eldste guttungene begynt å spille det og eldstemann som helst bare vil sitte inne å spille på iPad eller Wii, med mindre hun tvinger han ut, går nå frivillig ut for å fange pokemons. Så bare det tror jeg gjør henne litt mer positivt innstilt. Det er jo et veldig uskyldig spill. Han spør hvor mange km det er til der og der fordi han må gå så og så langt for å hatche egg osv :P 

Samme med fetteren til A. Han har vært vanskelig å få med ut frem til nå :P A har jo ikke vært vanskelig å få ut,  men han har hatt litt vanskelig for å finne en felles platform med andre barn.  Ingen andre spill har fenget  sånn veldig og han liker ikke barne-tv  ( bortsett fra Emil,  Harry Potter etc) . Siden "alle" spiller pokemon har han plutselig noe å prate med andre barn om.. Jeg tror det reddet skolestarten hans. De fleste andre barn aner jo ikke forskjell på sjøørett og fjellørret liksom,  og ikke bryr de seg filla heller :lol:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 659
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

"Har fanget min første pokémon" - kvinnelig familiemedlem, 60 år.

Posted Images

Eg er på level 16. Har ikkje spesielt bra pokemon. Var die hard fan av pokemon då eg var yngre, så for meg handla spelet mest om å fange mine favorittpokemon. Og til slutt få flest mulig forskjellig. Har 74 forskjellige no. Har funnet ut at ferjer og luckyegg er gull verdt. Når det gjeld klekking av egg syns eg det er travelt at appen må vere aktiv. Syns lommemodus funker dårlig og GPSen tell km heilt feil. Det blir litt demotiverende. Var derimot veldig fornøgd med meg sjølv når eg tok ein gym her om dagen (har jo erfaring fra pokémon stadium ?). Eg er på team instinct !

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

109 i Pokédexen nå, har et par fire stk som venter på utvikling til enda fler nye. Lucky egg og evolve en hel drøss funket som bare juling! Rakk ikke alle på en halvtime, men det var 80,000 stressende EXP. Å utvikle en Gyarados var oddly satisfying :D

Nå venter jeg på de siste to 10km-eggene, et par candy til og level opp til 24 så tror jeg vi kjører et lucky egg til og krysser fingrene for en kortere vei til 25 :ahappy:

I går ble det en liten runde i Stokke, aka Mystic-land. De to gymmene var selvsagt blå, begge level 10 hvor 9/10 var over 1500CP. Trassig satt jeg med godt tilrette i bilen og kampet ned den ene gul, når den andre var level 7 hadde jeg ikke mer revive. Gud, at de orker å holde på til level 10! Har jo sett et par biler kjøre rundt på seinkveld/natt med 4stk i som tar over de få gymmene her, så føltes godt å slå dem ut på egenhånd :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vi drittlei de som hacker.  Guttungene ble noe spesielt irriterte da noen gule snipet gymen fra gutterommet hver gang. Det blir så fryktelig tydelig når det ikke er folk i sikte og noen sniper gymen liksom. Forhåpentligvis blir det snart umulig å hacke,  eller i hvertfall vanskeligere.  10 åringer hacker liksom...

Ikke at jeg skjønner poenget med å spille hvis man hacker. Det må jo fjerne all spenningen med spillet.  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha.... Pokemon go altså :lol: Jeg lurer litt på hvordan folk får vite om når det er den-og-den-pokemonen et sted? Utenfor jobb er det et pokestop som det pleier å spawnes Squirtle fra tid til annen. I dag når jeg gikk forbi der, så stod det typ 20 stk, og jeg så at det var en ukjent, ganske stor pokemon "nearby" i appen. Poff, der kom det en Blastoise gitt :D Fanga den på første forsøk med et bær og en super pokeball. Min første skjeldne pokemon :P Er bare på level 12.

Det var så obvious at mange hadde kommet dit bare for å fange blastoise, hvordan finner de egentlig ut av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Kangerlussuaq skrev:

Haha.... Pokemon go altså :lol: Jeg lurer litt på hvordan folk får vite om når det er den-og-den-pokemonen et sted? Utenfor jobb er det et pokestop som det pleier å spawnes Squirtle fra tid til annen. I dag når jeg gikk forbi der, så stod det typ 20 stk, og jeg så at det var en ukjent, ganske stor pokemon "nearby" i appen. Poff, der kom det en Blastoise gitt :D Fanga den på første forsøk med et bær og en super pokeball. Min første skjeldne pokemon :P Er bare på level 12.

Det var så obvious at mange hadde kommet dit bare for å fange blastoise, hvordan finner de egentlig ut av det?

De bruker sikkert pokemaps ellernoe lignende som registrerer hvilke pokemon som er hvor!

 

Jeg er lvl 24, team mystic! Spilte litt når vi var i Sydney, herregud der var det mye pokemon!
Fik 22 Kangaskhan, 1 dragonite, 2 Venusaur, 1 Charmelion, nok Nidoran candy til å utvikle to nidoqueen, 800 magikarp candy, Dodrio's, snorlax fikk vi på hotelrommet noen ganger, Schyter fikk vi ca 2 ganger til dagen, den var på samme sted hver gang så kunne sikkert fått den oftere. Fikk sånn 15 pinsir også. 

Clefairy og Golbat var norges versjon på pidgey og rattata :P Hele Darling Harbour var bare magikarp, slowpoke og psyduck, men dragonair og slowbro innimellom!

Helt annen spill opplevelse der altså!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si mye bra om pokémon go.  Jeg ser gamle damer på 80+ som bonder med kidsa,  jeg ser alle som er ute i aktivitet samtidig som det er uhyre sosialt etc etc. MEN : det er blodig urettferdig!  Vi ( altså Ask ) er på lvl 23 og har hitill bare fått 4 10 km egg hvorav den mest spennende klekkingen var en schyter (?), og i 5 km eggene kommer det bare driiiiit.  Andre som er i langt lavere level har klekket alt mulig spennende.  

Hos faren har han allerede lapras,  snorlax og picatchu og der er han på level 14.  

Urettferdig :( *furt * 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Mud skrev:

Jeg kan si mye bra om pokémon go.  Jeg ser gamle damer på 80+ som bonder med kidsa,  jeg ser alle som er ute i aktivitet samtidig som det er uhyre sosialt etc etc. MEN : det er blodig urettferdig!  Vi ( altså Ask ) er på lvl 23 og har hitill bare fått 4 10 km egg hvorav den mest spennende klekkingen var en schyter (?), og i 5 km eggene kommer det bare driiiiit.  Andre som er i langt lavere level har klekket alt mulig spennende.  

Hos faren har han allerede lapras,  snorlax og picatchu og der er han på level 14.  

Urettferdig :( *furt * 

 

Sånn er det for meg og, jeg har bare skjit og får sjeldent 10km egg. Får bare drit i eggene... Men men :P Med det nye buddy-konseptet så blir det jo litt enklere å evolve pokemonsene, om ikke anna :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Kangerlussuaq skrev:

 

Sånn er det for meg og, jeg har bare skjit og får sjeldent 10km egg. Får bare drit i eggene... Men men :P Med det nye buddy-konseptet så blir det jo litt enklere å evolve pokemonsene, om ikke anna :) 

Buddy?? What?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sjekka, men tror man bare får en candy pr 3km på abra iallefall. Om det er mer eller mindre km på andre pokemons vet jeg ikke, men det er antakeligvis bare 1 candy uansett.

Du velger buddy (kumpel auf deutsch ?) inne på profilen din, altså at du trykker nede i venstre hjørne. Deretter trykker du nede i høyre hjørne. Godt forklart :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får bare 1 candy, ja. Eksempelvis er det 5km på Snorlax, 3km på Growlithe og 1km på Magikarp før man får en candy :)

Angående 10km-egg så er jeg av de heldige som har fått en del, men har også klekt 170stk, bikket level 24 i går. Dog er det eneste fornuftige en Snorlax, Lapras og Magmar, resten har vært Dratini, Minaj og en hel haug Eevee. Har 7stk 10km-egg liggende på vent, så krysser fingrene for noe mer fornuftig!

Storfornøyd med å finne Raichu og Primeape in the wild, endelig begynner det å dukke opp noe spennende her på landet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kangerlussuaq skrev:

Har ikke sjekka, men tror man bare får en candy pr 3km på abra iallefall. Om det er mer eller mindre km på andre pokemons vet jeg ikke, men det er antakeligvis bare 1 candy uansett.

Du velger buddy (kumpel auf deutsch ?) inne på profilen din, altså at du trykker nede i venstre hjørne. Deretter trykker du nede i høyre hjørne. Godt forklart :lol: 

Hvorfor har ikke jeg den muligheten? :o

Du mener der journal etc er, sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Mud skrev:

Ehm. Hvordan gjør man det? Den har oppdatert deg selv før :icon_redface:

Jeg måtte gå inn på play butikk/app store og søke opp appen der for å oppdatere :) Gjorde det samme på Toril sin i dag, den hadde heller ikke oppdatert seg automatisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Monab88 skrev:

Jeg måtte gå inn på play butikk/app store og søke opp appen der for å oppdatere :) Gjorde det samme på Toril sin i dag, den hadde heller ikke oppdatert seg automatisk.

Juhu!  Takk! 

Da er magicarp blitt buddy, siden man trenger en pervers mengde candy for å evolve. 

Sonen ass! Kan alt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 29.8.2016 at 10:57 PM, Rocket skrev:


Hadde du appen oppe når du gikk? Og fungerte gpsn hele veien? Den registrerer ikke km når gpsn ikke virker, da "hopper" den bare når den får signal igjen.
Og så sies det vel nå at den kun "sjekker" distanse hver x antall sekund, så det lønner seg ikke å gå i siksakk f.eks iom den da kun måler i luftlinje fra posisjon til posisjon den sjekker. 
Skal ikke garantere at dette stemmer, men det jeg har sett andre skrive. :) 

Oj, glemte å svare:

Ja, jeg hadde appen åpen hele tiden, mobilen lå i hånda og jeg vekket den hver gang den gikk i dvale. GPS'en fungerte for en gangs skyld hele tiden, og jeg gikk ganske rette strekker på skogsbilveier.

Men den har fått med seg at jeg går etterpå, så den var sikkert bare syk.

Jeg er i Budapest nå, og hadde jeg hatt mer tid skulle jeg bare spilt Pokemon et par timer, det er lyseblått overalt på skjermen av Pokestops i denne skulpturbyen. Jeg har pokestop nærme nok hotellet til at jeg kan sanke inn stæsj fra senga, og det hadde jeg også da jeg overnattet i Brno på vei ned. Men om jeg er på badet, så er det for langt unna (må jo sjekke...)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...