Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, mai


mokken
 Share

Recommended Posts

I dag har vi vært på en knallfin fjelltur hele familien. Hadde Saga med i sekken, og fikk en kommentar "Stakkars lille da" i en litt mindre hyggelig tone.Turen er ikke spesielt lang, 400 meter opp ca, bruker selv kanskje 3 kvarter opp alene, og vi tok mange pauser. Hun lå fint og rolig i sekken, så følte at det ikke var noe problem. Når vi kom opp fikk hun løpe litt fritt i langline. Hun er ikke sliten heller, Dagen har gått som normalt ellers, med normal foring og blunder. 

Er dette så fælt da? Har jo et ønske om at hun skal få bli med på noen fjellturer slik at hun får oppleve litt forskjellig terreng og miljø.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.2k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

....Nuff said    

Si hei til Yumi  

Jeg så på bilder fra i fjor sommer: ...og oppdaget at lillegutt jammen meg har vokst inn i ørene sine: De var jo mange nummer for store!  

Posted Images

Akkurat nå, Sagaa skrev:

I dag har vi vært på en knallfin fjelltur hele familien. Hadde Saga med i sekken, og fikk en kommentar "Stakkars lille da" i en litt mindre hyggelig tone.Turen er ikke spesielt lang, 400 meter opp ca, bruker selv kanskje 3 kvarter opp alene, og vi tok mange pauser. Hun lå fint og rolig i sekken, så følte at det ikke var noe problem. Når vi kom opp fikk hun løpe litt fritt i langline. Hun er ikke sliten heller, Dagen har gått som normalt ellers, med normal foring og blunder. 

Er dette så fælt da? Har jo et ønske om at hun skal få bli med på noen fjellturer slik at hun får oppleve litt forskjellig terreng og miljø.

Jeg hadde latt valpen gå til den ble sliten, jeg, før jeg puttet den i sekken. :P Men nei, jeg synes ikke synd på valper som får være med på gøye ting i sekk, når alternativet er at de er hjemme!

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Sagaa skrev:

I dag har vi vært på en knallfin fjelltur hele familien. Hadde Saga med i sekken, og fikk en kommentar "Stakkars lille da" i en litt mindre hyggelig tone.Turen er ikke spesielt lang, 400 meter opp ca, bruker selv kanskje 3 kvarter opp alene, og vi tok mange pauser. Hun lå fint og rolig i sekken, så følte at det ikke var noe problem. Når vi kom opp fikk hun løpe litt fritt i langline. Hun er ikke sliten heller, Dagen har gått som normalt ellers, med normal foring og blunder. 

Er dette så fælt da? Har jo et ønske om at hun skal få bli med på noen fjellturer slik at hun får oppleve litt forskjellig terreng og miljø.

Hvor gammel er Saga nå igjen? 
Sjef har vært med meg på det meste siden dagen jeg fikk ham. Vært ute i terreng, men jeg har passet på hvor langt det ble totalt sett og har utvidet etter hvert som han har blitt eldre. Nå går vi lett en mil i løpet av dagen. Men da ser jeg ham ikke resten av kvelden etter siste lufteturen :P 

Jeg ville latt henne få gå det hun klarte, eller det du vurderer som greit. Viktig å tenke på at valper ikke nødvendigvis viser tegn til å være slitne hvis de får lov ;) 
Men det var ingen grunn til å si stakkars fordi hun satt oppi der. De så henne i 2 sekunder i det de gikk forbi. For alt de vet så har hun vært i full vigør helt frem til akkurat da, så det var jo litt spesielt.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tinkie skrev:

Jeg hadde latt valpen gå til den ble sliten, jeg, før jeg puttet den i sekken. :P Men nei, jeg synes ikke synd på valper som får være med på gøye ting i sekk, når alternativet er at de er hjemme!

Hun fikk gå på traktorveien før vi begynte den bratte oppstigningen. :P Nei, det var jo min tanke også, men her i strøket er det visst ingen som har sett valp i sekk. :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De siste dagene har jeg lagt merke til noe rart i blomsterbedet mitt. Hver gang jeg har kommet ut, så har det vært som om noen har gravd litt i jorda ved den ene stemorsblomsten. Ikke mye, og ikke dypt liksom, men likevel et lite hull med løs jord rundt. Jeg har hver gang fylt jord tilbake i hullet (eller fordypningen) og pakket den sammen og ordnet det til. I dag var det skjedd igjen, men da jeg pirket litt i jorda så LÅ DET NOE DER!!!! :o Jammen meg var det faktisk en frosk som hadde laget seg hybel i blomsterbedet mitt :o. Heretter skal jeg ikke ødelegge boligen hans... eller hennes... 

  • Like 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Siri skrev:

De siste dagene har jeg lagt merke til noe rart i blomsterbedet mitt. Hver gang jeg har kommet ut, så har det vært som om noen har gravd litt i jorda ved den ene stemorsblomsten. Ikke mye, og ikke dypt liksom, men likevel et lite hull med løs jord rundt. Jeg har hver gang fylt jord tilbake i hullet (eller fordypningen) og pakket den sammen og ordnet det til. I dag var det skjedd igjen, men da jeg pirket litt i jorda så LÅ DET NOE DER!!!! :o Jammen meg var det faktisk en frosk som hadde laget seg hybel i blomsterbedet mitt :o. Heretter skal jeg ikke ødelegge boligen hans... eller hennes... 

Frosken: Fader nå har jeg hatt innbrudd IGJEN :P:D:D 

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
13 minutter siden, Anette skrev:

Trondheimsoniser - jeg trenger et hotell/overnatting nærmest mulig leangen travbane som har STØRST parkeringsplass :P jeg skal parkere min 7 meter bil... :P

 

Ved clarion på brattøra er det to parkeringshus og flere p-plasser i gangavstand :) 6 min å kjøre derfra til travbanen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Anette skrev: Trondheimsoniser - jeg trenger et hotell/overnatting nærmest mulig leangen travbane som har STØRST parkeringsplass [emoji14] jeg skal parkere min 7 meter bil... [emoji14]

 

Ved clarion på brattøra er det to parkeringshus og flere p-plasser i gangavstand [emoji4] 6 min å kjøre derfra til travbanen.

Parkeringshus går ikke :( jeg har 4 meter høy bil også.. Den er ikke den letteste å parkere. Vurderer liksom City syd fordi da er det store nok plasser ?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
1 minutt siden, Anette skrev:

Parkeringshus går ikke :( jeg har 4 meter høy bil også.. Den er ikke den letteste å parkere. Vurderer liksom City syd fordi da er det store nok plasser ?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Er som nevnt flere plasser utendørs også :) Går du en noen minutter fra hotellet kommer du ytterst ut på havna hvor det er flere plasser. 

Eventuelt kan du kontakte royal garden og spørre om det er mulig å holde av plass. Litt trang utenfor, men det står ofte store minibusser utenfor der. 

Skal prøve tenke litt om det fins andre plasser!

Edit: om det bare er deg så kan jeg hente deg på hotellet om morgenen og kjøre deg tilbake når du er ferdig om dagen, så kan bilen stå på leangen. Jeg skal uansett være på leangen hele helga, og bor ikke langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anette skrev:

Parkeringshus går ikke :( jeg har 4 meter høy bil også.. Den er ikke den letteste å parkere. Vurderer liksom City syd fordi da er det store nok plasser ?

Sent fra min SM-G930F via Tapatalk

Stav motell og hotellet ved City Syd er vel de eneste som har slik parkering. Alt som er sentrumsnært har p-hus eller gateparkering by.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Line skrev:

Stav motell og hotellet ved City Syd er vel de eneste som har slik parkering. Alt som er sentrumsnært har p-hus eller gateparkering by.

Jeg tenkte også å foreslå Stav, selv om det er ca 10 km unna så går det radig inn til Travbanen derfra, motorvei nesten hele veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, *Kat84* skrev:

Hvor gammel er Saga nå igjen? 
Sjef har vært med meg på det meste siden dagen jeg fikk ham. Vært ute i terreng, men jeg har passet på hvor langt det ble totalt sett og har utvidet etter hvert som han har blitt eldre. Nå går vi lett en mil i løpet av dagen. Men da ser jeg ham ikke resten av kvelden etter siste lufteturen :P 

Jeg ville latt henne få gå det hun klarte, eller det du vurderer som greit. Viktig å tenke på at valper ikke nødvendigvis viser tegn til å være slitne hvis de får lov ;) 
Men det var ingen grunn til å si stakkars fordi hun satt oppi der. De så henne i 2 sekunder i det de gikk forbi. For alt de vet så har hun vært i full vigør helt frem til akkurat da, så det var jo litt spesielt.. 

Oi, så ikke denne kommentaren! Hun blir 15 uker på tirsdag, så hun fikk ikke gå lange stykket. Kjenner godt til tegnene hennes når hun blir lei og sliten, men lot det aldri gå så langt. :) Hun pep litt når de kom forbi, men det var jo for at hun ønsket å hilse. 

Jeg syns det er trivelig jeg, men så er det jo mange her som tror at valpene ikke skal gjøre annet enn å være inne første 6 månedene, og pakker den i bur så fort de har planer.

Liker bare ikke at folk sier slikt, for et godt hundehold er viktig for meg, og vil ikke at folk skal tro annet.:P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt en drøy uke i Danmark med lite nett, og det har vært deilig egentlig. Men kjenner jeg er stresset over å henge langt etter på Paradise [emoji14] farfaren min er verdens kuleste, møter ikke mange 90-åringer som er så spreke. Synes han har sett lik ut hele livet mitt jeg. Veldig koselig med masse familiebesøk, ser dem litt for sjeldent. Sliiiiiten! Gleder meg til å sove i egen seng!

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, MegaMarie skrev:

Kjære soniser! Jeg må mase litt. Vi er inne i siste innspurt i konkurransen hvor vi kan vinne penger til å bygge en innendørs hall hvor vi kan trene agility! Vær så snill å ta dere 2 sekunder til å stemme på oss. :cheerleader::cheerleader::cheerleader:

https://www.bkk.no/sosialenergi/bergen-agilityklubb-tak-over-hode-rubb-hall-lagelokale-dertil-egnet-bygg-for-vaar-aktivitet 

 

Tusen takk :D

Kom an igjen folkens, stem! De er så nære, og det er ikke lenge igjen! :):) Tar kun to sek å stemme, tenk å slippe å trene ute i vestlandets drittvær! :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Siri skrev:

*UMPF*...... *skal ikke ha skal ikke ha skal ikke ha*

:lol: 
Vi får være moralsk støtte for hverandre! ;) 

Selv har jeg endt opp med å dra det enda litt lengre enn bare standardiserte krus, men jeg skal ikke linke mer nå :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Alvira skrev:

Kom an igjen folkens, stem! De er så nære, og det er ikke lenge igjen! :):) Tar kun to sek å stemme, tenk å slippe å trene ute i vestlandets drittvær! :) 

Stemt to ganger idag :) spennende å følge med...

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*
Akkurat nå, Snoffe skrev:

Nå syntes jeg du var fryktelig slem! :aww: Eller skal jeg takke deg for potensielle julegaver?  Litt usikker :aww: 

Akkurat nå har jeg delte meninger om meg selv også, så gjøre som Ole Brumm kanskje? Ja takk, begge deler? :lol: 

Verste er at jeg vurderer å kjøpe alle variantene. Sånn at jeg har en samling. Men da blir det ikke plass til vanlige kopper i skapet. Har ikke så god skapplass her at det gjør noe :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Anette said:

Trondheimsoniser - jeg trenger et hotell/overnatting nærmest mulig leangen travbane som har STØRST parkeringsplass :P jeg skal parkere min 7 meter bil... :P

 

Mtp parkering og enklest mulig veg så tenker jeg enten Stav hotell nord for TRondheim, eller City syd sør for Trondheim. Begge ligger rett ved E6 og har gode parkeringsplasser. Straka vegen til Leangen via E6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...