Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

2 minutter siden, Aslan skrev:

Ja, er egentlig veldig godt kjenner jeg :) 

Betviler at strikking gir meg lavere blodtrykk :lol: Men symaskinen har jeg og kan kose meg med! Kan produsere litt mer klær til mini :ahappy: 

Betyr det at du ordner babynest til meg? :lol::lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

1 time siden, Aslan skrev:

Problem "løst", blodtrykk i grenseland på kontroll i dag, så jeg er beordret til ro resten av rugetida. Litt kjipt, mest godt og en lettelse. Alle andre mål er fine da, så ingen tegn til svangerskapsforgiftning egentlig, men trenger ikke jobbe det på meg heller :) 

Ikke meningen å le, men litt komisk at det ble resultatet i dag etter samtalen vi hadde i går kveld :lol: kos deg med å slappe av :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, rosinbolle skrev:

 

Kan de ikke bare flytte en ansatt over fra småbarnsavdelinga til storbarnsavdelinga? Er det ikke enklere å flytte en voksen enn å splitte barna? :)

Nei, kunne visst ikke det. Det har med areal per barn og gjøre samt fysisk garderobeplass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang blodtrykk, skal jo ikke spøke med det, men jeg var jo nesten happy når noen idioter sendte opp fyrverkeri midt i boligfeltet her for et par uker siden. Blodtrykket MÅ jo ha steget av det og jeg har lavt fra før av :lol:  Forøvrig har jo blodtrykket steget litt i det siste og det merkes veldig godt, plutselig kan jeg lage litt middag eller andre ting. I går stekte jeg lapper uten å vise tegn til å svime av. Du verden så deilig, jeg nyter hvert sekund :P 

Ny jordmortime snart, uhyre spent på hvordan prøvene ser ut denne gangen siden jeg følges tett opp nå pga småtegn til svangerskapsforgiftning.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Krilo skrev:

Ikke meningen å le, men litt komisk at det ble resultatet i dag etter samtalen vi hadde i går kveld :lol: kos deg med å slappe av :D 

Ja, jeg hadde også en samtale med @Aslan g sutret over at formen min ble værre, og jeg er redd for at det nærmet seg full sykemelding..

og ironisk var det frk friskesen som ble sykemeldt fullt først av oss :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Krilo skrev:

Ikke meningen å le, men litt komisk at det ble resultatet i dag etter samtalen vi hadde i går kveld :lol: kos deg med å slappe av :D 

I know, skulle tro det var med vilje :teehe: Nyter sofaen med god samvittighet nå :) 

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Ja, jeg hadde også en samtale med @Aslan g sutret over at formen min ble værre, og jeg er redd for at det nærmet seg full sykemelding..

og ironisk var det frk friskesen som ble sykemeldt fullt først av oss :P 

:lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært til helsesøster på 5 mnd kontroll i dag vi. Fytti katta så fort tiden går! 

Hadde forøvrig tidenes snåleste samtale på venterommet da vi ventet på kunne dra etter vaksineringen (grusomme greier - hilsen Maja). Det satt ei dame der som begynte å prate med meg (sånne utadvendte mennesker og uvanene deres altså... :P ), og noe av det første hun spurte om var hvordan fødselen gikk.  :|  Man spørr da vel ikke vilt fremmede mennesker om det? Hun måtte heldigvis gå inn til timen sin akkurat da, så jeg slapp å svare noe annet enn "eeeehhhmmm.....". Ble helt satt ut jeg :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, MarieR skrev:

Vi har vært til helsesøster på 5 mnd kontroll i dag vi. Fytti katta så fort tiden går! 

Hadde forøvrig tidenes snåleste samtale på venterommet da vi ventet på kunne dra etter vaksineringen (grusomme greier - hilsen Maja). Det satt ei dame der som begynte å prate med meg (sånne utadvendte mennesker og uvanene deres altså... :P ), og noe av det første hun spurte om var hvordan fødselen gikk.  :|  Man spørr da vel ikke vilt fremmede mennesker om det? Hun måtte heldigvis gå inn til timen sin akkurat da, så jeg slapp å svare noe annet enn "eeeehhhmmm.....". Ble helt satt ut jeg :P 

Åååhjoda! Når man har skvist ut en unge så er det fritt vilt å spørre om fødsel, revning, hemoroider, amming, såre brystvorter og i det heletatt. :aww:  :gaah: 

 

 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå.... :P jeg har begynt å anke på navn. Ikke fordi jeg ikke liker Anne godt, men fordi jeg liker Ylva så veldig godt. Men Anne og Ylva passer ikke sammen. Og skal Ylva brukes så må det bli navnet som brukes til vanlig. Og Anne kan ikke droppes :P Men Ylva Anne høres jo helt teit ut selv om man ikke skal si det noe særlig høyt :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Aslan skrev:

Ja, er egentlig veldig godt kjenner jeg :) 

Betviler at strikking gir meg lavere blodtrykk :lol: Men symaskinen har jeg og kan kose meg med! Kan produsere litt mer klær til mini :ahappy: 

Så symaskinen gir deg ikke høyt blodtrykk? Rare damen:shocked::lol:
Her stiger blodtrykket til uante høyder når jeg sitter og prøver å sy:aww:

Nyt resten av rugetida, når småen kommer vil du innse hvor behagelig det egentlig er med mer enn 5 minutter sammenhengende søvn:aww::whistle:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, soelvd skrev:

Nei, nå.... :P jeg har begynt å anke på navn. Ikke fordi jeg ikke liker Anne godt, men fordi jeg liker Ylva så veldig godt. Men Anne og Ylva passer ikke sammen. Og skal Ylva brukes så må det bli navnet som brukes til vanlig. Og Anne kan ikke droppes :P Men Ylva Anne høres jo helt teit ut selv om man ikke skal si det noe særlig høyt :P

Nei gi deg. Ylva kan du kalle jente nr. 3 :rofl:

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Nei gi deg. Ylva kan du kalle jente nr. 3 :rofl:

Det kan godt hende det blir tre unger her, men den siste er i så fall ikke egenprodusert med mulighet for å bli navngitt :P

 

Nå er jeg lei av kynnere. De tar skikkelig tak i kveld og har hengt i hvert tredje til fjerde minutt i timevis. Men jeg er jo vant til dette nå :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, soelvd skrev:

 

Nå er jeg lei av kynnere. De tar skikkelig tak i kveld og har hengt i hvert tredje til fjerde minutt i timevis. Men jeg er jo vant til dette nå :P

I feel you! Etter en dag i ro på meg har jeg merket hvor mye kynnere jeg faktisk har :teehe: Mine tar ikke da syns jeg, men kommer oftere enn jeg trodde. Hei ballongmage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Aslan skrev:

I feel you! Etter en dag i ro på meg har jeg merket hvor mye kynnere jeg faktisk har :teehe: Mine tar ikke da syns jeg, men kommer oftere enn jeg trodde. Hei ballongmage!

Ja, før syntes jeg ikke det var så lett å kjenne de når jeg var aktiv. Nå er det sånn at jeg ikke kan gjøre noe uten at magen er steinhard :P Graviditet er gøy folkens, dere gløder vel enda? Jeg gløder, men ikke på en god måte :lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, soelvd skrev:

Ja, før syntes jeg ikke det var så lett å kjenne de når jeg var aktiv. Nå er det sånn at jeg ikke kan gjøre noe uten at magen er steinhard :P Graviditet er gøy folkens, dere gløder vel enda? Jeg gløder, men ikke på en god måte :lol: 

Første som slo meg som kommentar på dette var; kjeften! 

Så joda, jeg har vel noe glød ja :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Første som slo meg som kommentar på dette var; kjeften! 

Så joda, jeg har vel noe glød ja :P 

 

:lol:  Jeg er så lei av at folk ser på meg og sier "ja, du ser litt sliten ut ja". Ingen vet det bedre enn meg altså!! :P Hva godt skal det være å si til folk at de ser slitne ut, aldri forstått det. 

 

@MarieR, ang det med å spørre om fødsel. Jeg svarer alltid ærlig at fødselen gikk fint, moro var det ikke, men jeg taklet det greit og gruer meg ikkee til å gjøre det igjen. Da blir det alltid slutt på samtalen med en sånn snurt kommentar som "ja, du hadde nok en enkel fødsel du da". Sånt liker IKKE damer å høre :lol:  Og ja, de spør om sånt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Krutsi skrev:

Første som slo meg som kommentar på dette var; kjeften! 

Så joda, jeg har vel noe glød ja :P 

Du gløder så fint Krutsi, si meg, er du gravid?

*løpe og dukke*

 

Og priser meg lykkelig for at du ikke orker å komme hit :lol: 


Jeg trengte jobbforbud tror jeg, dæven så godt og lenge jeg sov i natt!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan snakker man med barna om farlige voksne? Tenker på den saken om fireåringen i en barnehage i Bergen. Overgrep mot barn er jo dessverre veldig vanlig, og jeg tenker at barna må advares/fortelles om hva som er greit og ikke. Men samtidig vil man jo ikke skremme dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Aslan skrev:

Du gløder så fint Krutsi, si meg, er du gravid?

*løpe og dukke*

 

Og priser meg lykkelig for at du ikke orker å komme hit :lol: 


Jeg trengte jobbforbud tror jeg, dæven så godt og lenge jeg sov i natt!

Du av alle vet vel nøyaktig hvor mye jeg gløder innimellom :lol::lol: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Wednesday skrev:

Hvordan snakker man med barna om farlige voksne? Tenker på den saken om fireåringen i en barnehage i Bergen. Overgrep mot barn er jo dessverre veldig vanlig, og jeg tenker at barna må advares/fortelles om hva som er greit og ikke. Men samtidig vil man jo ikke skremme dem. 

Huff, jeg vet ikke... Våre er jo litt små enda syns jeg? men er jo forskjell på barn da, jeg ville advart et barn som er tillitsfull og kryper opp i fanget på alt og alle  på en annen måte, og tidligere, enn mi som er skrekkelig skeptisk og helst skal ha både vandelsattest og 6 mnds prøvetid før hun sier hei... :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Raksha skrev:

Huff, jeg vet ikke... Våre er jo litt små enda syns jeg? men er jo forskjell på barn da, jeg ville advart et barn som er tillitsfull og kryper opp i fanget på alt og alle  på en annen måte, og tidligere, enn mi som er skrekkelig skeptisk og helst skal ha både vandelsattest og 6 mnds prøvetid før hun sier hei... :lol: 

 

De er ikke for små til å bli utsatt for overgrep, men de er nok for små til å forstå det jeg prøver å si om det. Vanskelig. Men greit å begynne å tenke på det. Vet jo om flere eksempler der barn blir utsatt for slikt uten at foreldrene noen gang får vite om det. Det viktigste er kanskje å lære dem å fortelle til noen de stoler på, om noe skjer som de føler ikke er helt greit. 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Wednesday skrev:

Hvordan snakker man med barna om farlige voksne? Tenker på den saken om fireåringen i en barnehage i Bergen. Overgrep mot barn er jo dessverre veldig vanlig, og jeg tenker at barna må advares/fortelles om hva som er greit og ikke. Men samtidig vil man jo ikke skremme dem. 

Mener at dette ble tatt opp i nyeste nummer av Foreldre og Barn. Skal se om jeg finner det igjen.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...