Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016


soelvd
 Share

Recommended Posts

1 time siden, Wildlife skrev:

Er sint irritert og frustrert i dag. Guttungen skulle på taxitur ogjen i bhg og jeg fikk tilbud om at han kunne ta med eget bilsete da jeg ikke ønsker han skal sitte usikkra. Tok med bilsete og tenker at da må det være greit. Så kommer sambo og henter og får beskjed om at han hadde vært igjen i barnehagen fordi at de voksne ikke gadd å dra på setet! Skikkelig skuffa å synes det er dårlig gjort!

:blink::no: Oi da hadde jeg blitt sint da. 

 

Fikk endelig se lillemor på storesklia i barnehagen i dag. Hun har vært litt til og fra på den, tar den alene men nekter plent om noen "maser" eller skal skil med henne. I dag satt hun og bestissen på toppen da vi kom, og endelig kom hun ned i full fart - og opp igjen, og ned igjen, og opp igjen og ned igjen :lol:  Stolt av pingla mi :D

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 6.6k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

I natt kom han endelig  Ting går bare fint og det er helt nydelig dette. Intenst når det sto på, 3 timer tok det fra vannet gikk og jeg rakk ingen smertestillende akkurat  Fått litt røff behandling me

Takk alle sammen En mann sa til meg en gang at når jeg har smerter så er trikset "go to your happy place". Så, som ekte hundemenneske, har Monti sprunget en perfekt rute-øvelse til en strålende tier

Posted Images

19 timer siden, Perfect Image skrev:

@Vimsan Hvordan går det med deg :)

 

19 timer siden, Aslan skrev:

Ja @Vimsan, hvordan går det med deg? Lenge siden du har skrevet, håper alt er bra!

Aaww tack det går bra med mig (så bra det kan gå med eländig bäckenlösning osv.) . Magen växer och allt är fint med min lilla tjej som är väldigt aktiv både dag och natt hehe. Är bara väldigt sliten om dagen och lite inne i min egna lilla bubbla tror jag.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vimsan skrev:

 

Aaww tack det går bra med mig (så bra det kan gå med eländig bäckenlösning osv.) . Magen växer och allt är fint med min lilla tjej som är väldigt aktiv både dag och natt hehe. Är bara väldigt sliten om dagen och lite inne i min egna lilla bubbla tror jag.

Så bra! Eller, ikke med bekkenløsningen, men at alt ellers er bra! Har du fått henvisning til fysioterapeut ellernoe lignende? Jeg tror ikke det er uvanlig at gravide er i gravidbobla si, jeg er nok en forferdelig kollega for tida :teehe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Aslan skrev:

Så bra! Eller, ikke med bekkenløsningen, men at alt ellers er bra! Har du fått henvisning til fysioterapeut ellernoe lignende? Jeg tror ikke det er uvanlig at gravide er i gravidbobla si, jeg er nok en forferdelig kollega for tida :teehe: 

Haha nej den är helt förfärlig! Har fått ny tid till fysioterapeuten nästa vecka ja :) Åh så bra att höra att det inte bara är jag, känner mig helt lost in space och har nästan inte plats för någonting annat i min tankeverksamhet än ting som har med min bebis att göra. Allt annat blir så långt borta och så oviktigt. Märklig känsla egentligen :P 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Vimsan skrev:

Haha nej den är helt förfärlig! Har fått ny tid till fysioterapeuten nästa vecka ja :) Åh så bra att höra att det inte bara är jag, känner mig helt lost in space och har nästan inte plats för någonting annat i min tankeverksamhet än ting som har med min bebis att göra. Allt annat blir så långt borta och så oviktigt. Märklig känsla egentligen :P 

Åh, håper fysio hjelper! Vet ihvertfall av mange som har fått god hjelp av det :) 

Lost in space er en god beskrivelse ja, huff, helt håpløs. Har bare lyst til å synke ned i babyforberedelser og ikke tenke på såkalte viktige ting, på ingen måte motivert for jobb for tida :icon_redface:  Men har fått beskjed om at fra neste uke "telles jeg ikke", og i dag er det faktisk bare 2 uker, 10 arbeidsdager igjen, så nå nærmer det seg heldigvis slutten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wildlife skrev:

Er sint irritert og frustrert i dag. Guttungen skulle på taxitur ogjen i bhg og jeg fikk tilbud om at han kunne ta med eget bilsete da jeg ikke ønsker han skal sitte usikkra. Tok med bilsete og tenker at da må det være greit. Så kommer sambo og henter og får beskjed om at han hadde vært igjen i barnehagen fordi at de voksne ikke gadd å dra på setet! Skikkelig skuffa å synes det er dårlig gjort!

Å, jeg hadde blitt så sint! Det er ikke greit å la han være igjen!

Lykke til @soelvd

Mammapermisjonen er over og jeg liker det ikke i det heletatt! Mammahjertet er kjempelei seg. Mannen koser seg da :aww: Det er så ekstrem forskjell på hvor mine barn ligger i utvikling ved samme alder. Det hadde nok ikke vært like vanskelig å dra fra storesøster da hun var 8 måneder. Jeg går jo uansett med konstant dårlig samvittighet fordi han naturligvis får litt mindre oppmerksomhet siden han må dele oss med sin meget aktive storesøster.

Må innrømme at IQen har dalt veldig mens jeg har vært hjemme for jeg går rundt som ei hodeløs høne på jobb :lol: 

Her går det også i "klarer selv"! Og møter hun bittelitt motgang så kommer "Jammen du må hjelpe meeeeeg!" Kmmer jeg for å hjelpe, så er vi tilbake til "jeg klarer det HELT selv". Ikke greit å gjøre henne til lags når hun ikke vet hva hun vil :lol: 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Wildlife skrev:

Er sint irritert og frustrert i dag. Guttungen skulle på taxitur ogjen i bhg og jeg fikk tilbud om at han kunne ta med eget bilsete da jeg ikke ønsker han skal sitte usikkra. Tok med bilsete og tenker at da må det være greit. Så kommer sambo og henter og får beskjed om at han hadde vært igjen i barnehagen fordi at de voksne ikke gadd å dra på setet! Skikkelig skuffa å synes det er dårlig gjort!

Fytti!

Nei dette bør ikke gå ubemerket hen, håper en samtale med styret får orden på dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vet at barnehagen kommer til å dra på tur igjen på mandag. Di kommer ikke til å godta at han har sete (er for mye å drasse på fra punkt A til B sier de). Har ikke mulighet for å kjøre han selv. Alternativet til å la han sitte uten bilstol er å la han være igjen. What to do? :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Wildlife skrev:

Men jeg vet at barnehagen kommer til å dra på tur igjen på mandag. Di kommer ikke til å godta at han har sete (er for mye å drasse på fra punkt A til B sier de). Har ikke mulighet for å kjøre han selv. Alternativet til å la han sitte uten bilstol er å la han være igjen. What to do? :/

Lovverket sier vel at barn over 3 år skal sikres i belte på en sikker måte, eller noe mener jeg..

dette skriver trygg trafikk: https://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/barn-i-buss/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Wildlife skrev:

Det er trepunktsele. Problemet mitt er at jeg vil han skal sikres bedre enn kun med sele da dette er farlig. Ved en kollisjon går selen over barnas ansikt! :/

Da hadde jeg krevd minst ei pute.. Lovverket sier at man skal bruke det på egnet måte, og vegvesenet anbefaler barn under 135cm skal bruke pute eller noe i tillegg.. 

Og ei enkel pute bør de ansatte klare å ta med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er jo det praktiske, med å få puta/setet fra a til b og sånt, det kan man jo faktisk legge inn litt godvilje for. Men når de har SAGT at han kan få ha med eget sete, og de så velger å la han bli igjen i barnehagen UTEN å informere foreldre, og gi foreldre valget om å la han sitte uten setet eller bli igjen i barnehagen, DET reaerer jeg veldig på. *sinna*

Vi krysset jo nei på samtykkeskjemaet  om de fikk ha med barnet i privatbiler eller buss. Vi spurte ang. sikring og de sa de sikret i følge loven. Dvs minstekravet. Dvs at de bruker seter opp til og med 3 år. Men de bruker ikke bakovervendt etter 15. mnd. Rett og slett pga kapasitet. Det syns jeg er helt kurrant, for da har jeg som forelder mulighet til å si at nei, dette skal ikke barnet mitt være med på. (Nå reiser barnehagen her veldig lite med bil/buss for tur, det er mest aktuelt med førskolegruppa, så får ta en ny vurdering da). Så skal ungene plutselig på tur med bil/buss der så må vi kjøre selv, eller hun blir igjen (da hadde jeg holdt henne hjemme om jeg hadde mulighet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal det løses hvis 10 barn i en maxitaxi skal ha bilstol/ pute og de skal gå et stykke?Jeg forstår at man ikke vil la barnet sitt sitte usikret, samtidig forstår jeg at det er vanskelig å måtte bære med seg bilstoler på tur.

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tricolor skrev:

Men hvordan skal det løses hvis 10 barn i en maxitaxi skal ha bilstol/ pute og de skal gå et stykke?Jeg forstår at man ikke vil la barnet sitt sitte usikret, samtidig forstår jeg at det er vanskelig å måtte bære med seg bilstoler på tur.

 

Ja, er der godviljen min kommer inn. Om de ikke kan la setene/putene bli i bilen. 

(Men måten det ble håndtert på syns jeg var uakseptabel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i området er det en egen maxitaxi for barn, Teo! Uvurderlig tiltak som jeg håper flere taxi bedrifter rundt om henger seg på.

http://www.nrk.no/rogaland/sa-glade-blir-barna-for-a-se-taxibussen-1.12067366

Om flere foreldre/fagfolk/barnehager etterspør det så kan det jo hende?

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Tricolor skrev:

Men hvordan skal det løses hvis 10 barn i en maxitaxi skal ha bilstol/ pute og de skal gå et stykke?Jeg forstår at man ikke vil la barnet sitt sitte usikret, samtidig forstår jeg at det er vanskelig å måtte bære med seg bilstoler på tur.

 

Da synes jeg faktisk at de enten får finne en løsning på det eller la være å reise. For å leke med barns liv på den måten er uakseptabelt. De kjører rundt med det kjæreste vi har. Tenkt deg en kollisjon hvor alle barna sitter slik. En maxitaxi full av barnehagebarn. Nei vet du hva. Har IKKE noe godvilje for det i det hele tatt. Det er en grunn til vi har disse reglene for personbil. Burde ikke vært annerledes i maxitaxi. 

Sikkerhet bør være nr 1 i barnehage!

 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må innrømme at jeg ikke har enormt store motforestillinger i mot at barnehagen tar med poden på bussturer uten sete. Det skjer ikke ofte, men det er helt greit for meg. De har vært på gårdsbesøk noen ganger og da tar de vanlig rutebuss.  

Ja, det er en ekstra risiko hvis noe skulle skje, men så skjer ting svært svært sjelden. 

Det er større sannsynlighet for at han blir stygt skadet når de klatrer rundt i trærne i skogen strengt tatt.  

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvordan skal det løses hvis 10 barn i en maxitaxi skal ha bilstol/ pute og de skal gå et stykke?Jeg forstår at man ikke vil la barnet sitt sitte usikret, samtidig forstår jeg at det er vanskelig å måtte bære med seg bilstoler på tur.

 

Det gjør de når barnehagen her skal noe. Feks i kirka før jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lillekrapyl skrev:

Det gjør de når barnehagen her skal noe. Feks i kirka før jul

Men da blir de vel omtrent kjørt til døren. Og kan la setene stå der. Hvis taxien skal kjøre andre oppdrag imens, så må jo setene ut.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Mud skrev:

Jeg må innrømme at jeg ikke har enormt store motforestillinger i mot at barnehagen tar med poden på bussturer uten sete. Det skjer ikke ofte, men det er helt greit for meg. De har vært på gårdsbesøk noen ganger og da tar de vanlig rutebuss.  

Ja, det er en ekstra risiko hvis noe skulle skje, men så skjer ting svært svært sjelden. 

Det er større sannsynlighet for at han blir stygt skadet når de klatrer rundt i trærne i skogen strengt tatt.  

Men da kan du jo like gjerne kjøre usikkra med barna i bilen fordi det er sjelden det skjer noe? Sorry om du tar dette som krasst svar men poenget er jo NÅR det skjer noe. Er jo ikke vits i å sikkre barna i det hele tatt om vi skal tenke på den måten?

I barnehagen har du overlatt barna dine til fremmede folk og forventer at de skal gjøre det de kan for å unngå skader og uhell og at sikkerhet kommer først. 

Dette gjelder alt som skjer i barnehagen. Mange barnehager har ikke trær barna kan klatre i av denne grunn. Mange mener de må få lov å klatre (enig) men da skal det være under oppsyn. Og ved fall fra tre er som regel skaden mindre enn ved en kollisjon. Og du vet aldri hva slags idioter du møter på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tricolor skrev:

Men da blir de vel omtrent kjørt til døren. Og kan la setene stå der. Hvis taxien skal kjøre andre oppdrag imens, så må jo setene ut.

 

 

Jeg mener om at hvis de ikke klarer å løse dette med sikkerheten til barna så får de droppe å dra på turer. Enkelt å greit. Jeg har kjørt med barnehagebarn i min bil å synes det er ekkelt. Du har ansvar for andre mennesker sine barn og vil selvfølgelig sikre dem best mulig om noe skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...