Jump to content
Hundesonen.no

Den store baby- og barnetråden - 2016

Recommended Posts

15 minutter siden, Krutsi skrev:

Da har vi prøvd lang oppblokkingstid, hurtig fødsel, vannfødsel og uten smertestillende.. 

og dette ble resultatet av en hard mandagskveld: 

13406794_10156994189055147_5032031671404

Gratulerer så mye :) 

• Like 1

@Krutsi :wub: Gratulerer så mye! Nydeligste belønningen for hard jobbing! Håper det går bra med dere begge to :hug: 

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen
Akkurat nå, SiriEveline skrev:

Gratulerer @Krutsi!!

Blir bare mer og mer babysyk av alle som popper ut nå! Drømte at jeg var gravid her om natta også! 

Godt jeg er over den alderen. Kos med baby, men nå er jeg så gammel at jeg kjenner det er godt å kunne levere de igjen, bare ha kos og ingen ansvar.

• Like 1

Teit, jeg hadde tenkt å kjøpe bursdagsgave til lillemor med gavekort, men både toysRus og BRleker som har gavekort på gavekortorget.no (der jeg har gavekort) krever at man bruker dem i fysisk butikk, ikke nettbutikker. *Snurt*  Får bruke dem på gsport og cubus som vi har her da, og heller kjøpe leker utenom da. 

Guest Belgerpia
7 timer siden, Krutsi skrev:

Da har vi prøvd lang oppblokkingstid, hurtig fødsel, vannfødsel og uten smertestillende.. 

og dette ble resultatet av en hard mandagskveld: 

13406794_10156994189055147_5032031671404

Gratulerer så mye  😀

Tusen takk alle sammen :) det ble et døgn ekstra på sykehuset for hun hadde en liten ekstralyd på lungene.. Vi håpte på, og alt tyder på, at det var "bare" litt fostervann på lungene, så lyden forsvant i kveld som jeg kan høre. Men blir ekstra legesjekk i morgen før vi kan dra hjem, men vi ser ingen grunn til at vi ikke kan dra jeg og jordmødrene :) hun trengte nok bare litt tid på å komme seg over sjokket over å komme i en ny verden.. Ikke uvanlig det når mora prøver å sette rekord i høyhastighets fødsel :lol: 

ellers går ammingen helt fint, hun sover godt og  ting virker helt fint ellers :)

pappan er sendt hjem i dag ettermiddag til tøtta vi har hjemme som savnet pappan sin, og hun fikk seg et armbånd i dag siden savnet av mamman kom (da mamman var så dum og ringte på FaceTime).. Så nå ligger det ei jente og sover med armbåndet sitt, sammen med yndlingspappan sin :P

så nå gleder vi oss til i morgen når pappan, bestemor og storesøster kommer på sykehuset for å hente hjem den nye babyen :heart: 

• Like 11

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Gatehund fra utlandet vil jeg ihvertfall fraråde. Det er mye svindel rundt disse med tanke på papirer og behandling, og du hjelper egentlig ikke til med å løse noe problem der. Det blir bare plass til "flere" gatehunder. I tillegg er jo korona ganske kompliserende der nå. Her i Norge vet du både litt mer hva du får (lettere å kontakte oppdretter av hunden, møte den på forhånd osv.), og lettere å unngå svindel. Det er nok hunder her som trenger et hjem. Når det gjelder rasevalg (det kan du jo også ta om du skal ha omplasseringshund) så kommer det jo litt an på hva du skal ha hunden til, og hvor mye kapasitet du har. Det er ganske stor forskjell på rasene du nevner. Keeshonden er på mange måter lik eurasieren, så hvis du trives med den så er jo det et greit valg. Når det gjelder belgeren så er det hunder som trenger mer både fysisk og mental aktivisering enn de andre rasene, så jeg tenker at de egner seg best om du tenker å drive med noe hundesport. Skotsk hjortehund tar mye fysisk plass, skal du ha den med i bil? Kan folk rundt deg passe den? Er du sterk nok, og har du mulighet og plass til å la den løpe? Rasevalg tenker jeg avhenger veldig hva slags hundehold du har og hvilke preferanser du har på pelstype, mengde pelsstell, størrelse, lyd, osv. Det er jo også stor forskjell i førbarhet/trenbarhet og behov for fysisk og mental aktivitet.
    • Jeg går med tanker om å skaffe hund nr 3.  Har lyst å utvide flokken. Eldste hunden min er 12 år gammel Tibbe gutt som er frisk, men veldig lat etter å blitt kastrert som følge av svulst i endetarm. Har en Eurasier gutt på 6 år  og tenker at jeg vil  ha en gutt  til i flokken.   Det jeg  da tenker valget står om er ; enten å velge en omplasserings hund fra Norge  eller adoptere gatehund fra utlandet.  Man vet jo ikke het hva man får da, men er en god følelse å hjelpe en hund å få et hjem. Valg nr to er å skaffe en valp.  Og da står valget mellom en Keeshond, Tervuen /Groendaler, Skotsk hjortehund  eller Finsk lapphund. Noen som har tanker om dette valget eller erfaring med disse raser?
    • Og, selvfølgelig, mer etisk og god avl. Åpenbart. Men jeg holder ikke pusten i påvente av det heller.
    • Veldig enig i spesielt det ☝️   Jeg har vel ikke helt trua på at dette fører til noe rettslig, dessverre. Jeg tipper det kanskje også er et "mediastunt", ihvertfall delvis. Men jeg tenker det er fint allikevel, det er viktig å spre, så godt som overhodet mulig, at folk må begynne å bruke nøtta og ikke bare øynene når de skal velge seg ut en hund. Og det sprer seg jo nettopp når man får medieoppmerksomhet rundt saker som det her. I så måte var dyrlegenes underskriftskampanje i 2017 også god. Mer av sånt! 
    • Denne saken skal bli interessant. Dyrebeskyttelsen må vel dokumentere at hunder fra de enkelte oppdrettere er mer syk/mer plaget enn andre hunder/raser.  En del av de som velger å kjøpe "deformerte" valper er jo veldig til å rose nettopp sin hund opp i været. Hunden er så spreke, og puster så bra osv  (det beste hadde vært om ikke noen kjøpte disse valpene. Ingen etterspørsel = ingen oppdrett av plagede valper)
  • Nylig opprettede emner