Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, Desember


Guest Belgerpia
 Share

Recommended Posts

Men må ADHD alltid være negativt? Det fins faktisk yrker det høy aktivitet kan være en ressurs. På lik linje som min plagsomme egenskap for å organisere, justere og følge opp flere ting samtidig og ingen evne til å ikke gjøre "noe". Og ting må gjøres NÅ ellers blir jeg små-koko. Noen vil jo kalle det litt *host* freaky også. Men det passer bra til der jeg jobber nå. Og faktisk passer ADHD veldig "godt" til andre yrker jeg har hatt pga man går ikke "lei" når det skjer ting hele tiden i høyt tempo så har man jo noe å konsentrere mot. Jeg tror faktisk ikke alle "diagnoser" er av det onde, så lenge det ikke tar over hverdagen selvsagt!! 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 4.1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud!  Dere vet den eksamenskarakteren jeg fikk, som var midlertidig? Vel, jeg har fått den endelige: Jeg fikk A!!!!!!!!!!!

Jeg må legge det ut her også Min lille Nora er mestvinnende berner sennenhund tispe i Norge i 2015

Oh, forresten så sendte jeg inn dette bildet av Nora og meg til konkurransen "Jakten på kjæledyret" for noen uker siden, og i forige uke fikk jeg telefon om at jeg hadde fått andreplassen og vunnet 1

Posted Images

41 minutter siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg prøvde å sitere @Siri, men det syntes ikke sonen at jeg skulle. Jeg skulle si at hun sikkert ikke klarte å skrive blomstrende tekster fordi hun er realist. Det fikk meg nemlig til å tenke på min nevø matematikeren. Han slet veldig med å skrive tekster, men en gang fikk han toppkarakter, da skrev han nemlig om et matematisk problem. :lol:

Ja, det har nok mye med saken å gjøre, tror jeg :lol:. Men jeg husker jeg fikk toppkarakter en gang jeg skrev om Greenpeace og deres symbolbruk av søte, hvite seler i sin propaganda :lol:. Jeg var nok litt engasjert der *ler*. Men jeg var rå på diktanalyse - men det var jo så systematisk og teknisk at det gikk av seg selv *ler*. 

Er jeg ferdig på jobb, har spist makaroni med smeltet smør til middag, hatt varetelling for raseklubben, drukket litt brus, og fått beskjed om at det var massevis av valper i magen til Willys franske utkårede :D

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 2ne skrev:

Jeg fikk tøfler av mammaen og pappaen min til jul, fordi jeg ønsket meg ordentlige tøfler, og det gjorde jeg fordi jeg alltid har vonde bein og alltid fryser på beina. Jeg har ikke hjerte til å fortelle mammaen og pappaen min at crocksene til 80 kr fra Europris er bedre å ha på beina enn tøfla til 400-500 kr fra Eurosko, jeg :hmm:

De selger jo sånne fotposer til å ha o Crocs. Kanskje de har det på eurosko og kan bytte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Sanne skrev:

Det er klart jeg kan! :D 

Lundehundklubben har satt i gang krysningsprosjekt for å øke den genetiske variasjonen innen rasen. Målet er forbedret helse og fertilitet. Lundehund har ikke mange sykdomsplager, men sliter med IL (intestinal lymfangiektasi, en mage-/tarmsykdom som rammer en hel del lundehunder), som er noe man vil prøve å få redusert som en effekt av prosjektet. 

Det blandes inn buhund (Min Banzai er blanding av buhund og lundehund), islandsk fårehund og norrbottenspets. Krysningsvalpene registreres i et x-register hos NKK som en egen sidepopulasjon. Om x-reg. hundene går gjennom på helseundersøkelsene, så skal de pares med lundehunder:) Innkrysning av x-registrerte hunder til den ordinære lundehund-stammen skjer kun når man ser at målet med krysningsprosjektet er oppnådd. Dette innebærer den eksteriøre biten, for de skal naturligvis være rasetypiske, temperamentsmessig og undersøkelse av helse. 
Prosjektet er godkjent av NKK, og drives i samarbeid med dem :) 

Et par bilder av fjolletrollet mitt!
12009779_10153474723616293_9702322264970

11215134_10153474723631293_4465160551138

Trenger kanskje ikke spamme AN med prosjektet, så det er bare å hoppe over i tråden hans også altså^^ jeg svarer gjerne på spørsmål, deler bilder etc:ahappy:

Tusen takk for info! Fjolletrollet ditt er veldig pen! Elsker både hodet og fargen. 

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, JeanetteH skrev:

De selger jo sånne fotposer til å ha o Crocs. Kanskje de har det på eurosko og kan bytte?

Tenker du på sånn puse-greier? For det har jeg nå. Jeg har gått med tøflene hver dag siden jeg fikk de på julaften, så jeg tviler på at je kan bytte de :lol: Men de er harde i sålene, jeg tenkte at om jeg bare gikk de inn, så ble de bedre, jeg, men beina mine tåler ikke sånt i det hele tatt lenger, og de sålene har ikke blitt noe bedre på snart ei uke, så jeg veit ikke om jeg orker de mer. Jeg bytta til crocks i dag, og det var bare så ****** digg at det er helt latterlig. 

Det teite er at jeg får nesten litt dårlig samvittighet. Jeg kunne ikke vite at tøflene var sånn, og jeg kan ikke noe for at beina mine er sånn. Jeg tåler jo ikke å gå rett på gulv lenger, jeg må ha noe med såle på, hvis ikke så blir jeg stokk halt. Men allikevel så føler jeg at det er min skyld at jeg ikke kan bruke tøfler jeg ønsket meg fordi at alt som er av ledd i foten jamrer av å bruke de. Det er bare teit. Rett og slett. :rolleyes: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Symra&Pippin skrev:

Tusen takk for info! Fjolletrollet ditt er veldig pen! Elsker både hodet og fargen. 

Ja det var virkelig en heldig blanding! Søsknene er også utrolig vakre hunder! Bare sånn for å avslutte, så slenger jeg med et par bilder av søsken også :lol: 

Banzai og ene søstra:
11738037_10153349212821293_6511721307607

Broren:
11214103_10153349212591293_9118768763643

Og ei til søster:
11754235_10153349213461293_7717429445240

Ferdig nå :lol: 

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg landet i sofaen...

Var på tur med jentene, og gikk forbi ene butikken borti her. Utenfor der står det to bikkjer og en eier som holder på å løsne de, etter å ha handlet. Først sliter den ene seg og går rett på Smula,. Den får ikke tak, men i oppstyret så mister hun den andre også og den får da tak i nakken hennes. Aner ikke rasen, men de ser ut som litt smekre boxere med litt lengre snute, så de er relativt mye større enn jentene mine. Heldigvis var det mye folk der, og flere kom til så vi fikk de to unna. Sjekker Smula som er fryktelig redd der og da, og ser en punktering i nakken. Hun går hjem for egen maskin, og avreagerer heldigvis bra. Hjemme, ringer vet, kjører oppover, og de tar henne inn med en gang. Kun den ene punkteringen, ingen andre skader eller sjokk. Må jo syes, og det viste seg å være en del dypere enn veterinæren først trodde, så er sydd i flere lag. Nå ligger hun å sover ut rusen, og jeg jobber med min avreagering - den er ikke like god. Men alt i alt så gikk det bra forutsetningene tatt i betraktning...

Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

11 minutter siden, 2ne skrev:

Tenker du på sånn puse-greier? For det har jeg nå. Jeg har gått med tøflene hver dag siden jeg fikk de på julaften, så jeg tviler på at je kan bytte de :lol: Men de er harde i sålene, jeg tenkte at om jeg bare gikk de inn, så ble de bedre, jeg, men beina mine tåler ikke sånt i det hele tatt lenger, og de sålene har ikke blitt noe bedre på snart ei uke, så jeg veit ikke om jeg orker de mer. Jeg bytta til crocks i dag, og det var bare så ****** digg at det er helt latterlig. 

Det teite er at jeg får nesten litt dårlig samvittighet. Jeg kunne ikke vite at tøflene var sånn, og jeg kan ikke noe for at beina mine er sånn. Jeg tåler jo ikke å gå rett på gulv lenger, jeg må ha noe med såle på, hvis ikke så blir jeg stokk halt. Men allikevel så føler jeg at det er min skyld at jeg ikke kan bruke tøfler jeg ønsket meg fordi at alt som er av ledd i foten jamrer av å bruke de. Det er bare teit. Rett og slett. :rolleyes: 

Ja, det er jo skikkelig din feil liksom :lol:. Tullehøne :) 

Ser jeg ET.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, JeanetteH skrev:

Men må ADHD alltid være negativt? Det fins faktisk yrker det høy aktivitet kan være en ressurs. På lik linje som min plagsomme egenskap for å organisere, justere og følge opp flere ting samtidig og ingen evne til å ikke gjøre "noe". Og ting må gjøres NÅ ellers blir jeg små-koko. Noen vil jo kalle det litt *host* freaky også. Men det passer bra til der jeg jobber nå. Og faktisk passer ADHD veldig "godt" til andre yrker jeg har hatt pga man går ikke "lei" når det skjer ting hele tiden i høyt tempo så har man jo noe å konsentrere mot. Jeg tror faktisk ikke alle "diagnoser" er av det onde, så lenge det ikke tar over hverdagen selvsagt!! 

 

Det er vel ingen som har sagt det er negativt? Det kan ofte være positivt :) 

En av nevøene mine har ADHD og sett bort i fra litt vel hyppige turer til legevakta når han var liten har det ikke hatt noen negative konsekvenser for han. 

De har jo vært inne på å utrede A for det til og fra også , men per dags dato er det ingen grunn til det. Jepp, han er aktiv , i så stor grad at jeg stiller meg uforstående til at barn blir stillesittende av spille playstation og å se på tv - han turner samtidig han.  Men jeg tviler på at han har adhd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Sanne skrev:

Det er klart jeg kan! :D 

Lundehundklubben har satt i gang krysningsprosjekt for å øke den genetiske variasjonen innen rasen. Målet er forbedret helse og fertilitet. Lundehund har ikke mange sykdomsplager, men sliter med IL (intestinal lymfangiektasi, en mage-/tarmsykdom som rammer en hel del lundehunder), som er noe man vil prøve å få redusert som en effekt av prosjektet. 

Det blandes inn buhund (Min Banzai er blanding av buhund og lundehund), islandsk fårehund og norrbottenspets. Krysningsvalpene registreres i et x-register hos NKK som en egen sidepopulasjon. Om x-reg. hundene går gjennom på helseundersøkelsene, så skal de pares med lundehunder:) Innkrysning av x-registrerte hunder til den ordinære lundehund-stammen skjer kun når man ser at målet med krysningsprosjektet er oppnådd. Dette innebærer den eksteriøre biten, for de skal naturligvis være rasetypiske, temperamentsmessig og undersøkelse av helse. 
Prosjektet er godkjent av NKK, og drives i samarbeid med dem :) 

Et par bilder av fjolletrollet mitt!


Trenger kanskje ikke spamme AN med prosjektet, så det er bare å hoppe over i tråden hans også altså^^ jeg svarer gjerne på spørsmål, deler bilder etc:ahappy:

Det jeg stusser på er hvorfor de krysser inn norrbotten spets i en selskapsrase :P Og ellers; x-registrerte hunder er ikke å annse som blandinger, men som den rasen de er registrert som. Dette "prosjektet" er jo ikke akkurat noe unikt i avlssammenheng på små, nordiske raser. Man lager ikke blandingshunder, man krysser inn nytt blod......

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pringlen skrev:

Det jeg stusser på er hvorfor de krysser inn norrbotten spets i en selskapsrase :P Og ellers; x-registrerte hunder er ikke å annse som blandinger, men som den rasen de er registrert som. Dette "prosjektet" er jo ikke akkurat noe unikt i avlssammenheng på små, nordiske raser. Man lager ikke blandingshunder, man krysser inn nytt blod......

Jeg vet at det ikke lages blandinger, jeg har jo skrevet at de registeres i x-register som en sidepopulasjon og at det er for å øke den genetiske variasjonen:P Så jeg vet ikke helt hvorfor du forteller meg dette? :lol: Fordi jeg skrev under bildene at det var en heldig blanding? Han er jo en blanding, selv om han ikke registreres som en :P 

Og at det ikke er unikt betyr jo ikke at det ikke er spennende, givende og veldig kult å få være med på/følge når det er ens egen rase vet du :ahappy:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Sanne skrev:

Jeg vet at det ikke lages blandinger, jeg har jo skrevet at de registeres i x-register som en sidepopulasjon og at det er for å øke den genetiske variasjonen:P Så jeg vet ikke helt hvorfor du forteller meg dette? :lol: Fordi jeg skrev under bildene at det var en heldig blanding? Han er jo en blanding, selv om han ikke registreres som en :P 

Og at det ikke er unikt betyr jo ikke at det ikke er spennende, givende og veldig kult å få være med på/følge når det er ens egen rase vet du :ahappy:

Fordi du omtaler dem som blandinger i alle tråder det er snakk om det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Line skrev:

Da har jeg landet i sofaen...

Var på tur med jentene, og gikk forbi ene butikken borti her. Utenfor der står det to bikkjer og en eier som holder på å løsne de, etter å ha handlet. Først sliter den ene seg og går rett på Smula,. Den får ikke tak, men i oppstyret så mister hun den andre også og den får da tak i nakken hennes. Aner ikke rasen, men de ser ut som litt smekre boxere med litt lengre snute, så de er relativt mye større enn jentene mine. Heldigvis var det mye folk der, og flere kom til så vi fikk de to unna. Sjekker Smula som er fryktelig redd der og da, og ser en punktering i nakken. Hun går hjem for egen maskin, og avreagerer heldigvis bra. Hjemme, ringer vet, kjører oppover, og de tar henne inn med en gang. Kun den ene punkteringen, ingen andre skader eller sjokk. Må jo syes, og det viste seg å være en del dypere enn veterinæren først trodde, så er sydd i flere lag. Nå ligger hun å sover ut rusen, og jeg jobber med min avreagering - den er ikke like god. Men alt i alt så gikk det bra forutsetningene tatt i betraktning...

Herregud...

Skitt altså... Håper det går bra med dere begge!

Nå har jeg satt kalkunen i ovnen. Greit å steike den mens man kan være hjemme liksom :). Jeg har aldri stekt kalkun før, så her går det litt på hva jeg leser på nett og litt på feelingen :lol:. Jeg er jo ikke så nøye på det, så den blir sikkert spiselig åkke som :D. Jeg har bare litt traumer fra barndommens julemiddag med kalkun som var så tørr at den satt fast i ganen. I morgen må jeg forresten på butikken og kjøpe epler og ingefærøl... må jo ha epler i waldorfsalaten (som jeg heller aldri har laget før, men det fikser jeg sikkert :aww:). Men jeg skal IKKE ha sånne ekle grønne ting... som jeg ikke husker hva heter, for det smaker ikke noe godt, og jeg er voksen og kan bestemme selv hva jeg vil ha i den... så det så :aww:. Men den blir neppe så vakker som @Pippin&Symra sin flotte Waldorf. Jeg er ikke noe flink med pynting, jeg. 

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Pringlen skrev:

Fordi du omtaler dem som blandinger i alle tråder det er snakk om det ;)

Ja, men Banzai er jo blanding mellom to raser :lol: At han er del av et krysningsprosjekt og registreres som lundehund, og at han er født fordi det skal øke den genetiske variasjonen hos en spesifikk rase er jo en selvfølge, men det vet jo de som har interesse for å følge han. Men for folk flest er det nok ikke videre interessant å høre hele bakhistorien vel? 
Kan hende jeg er treg, men jeg ser ikke helt problemet:) 

Jeg ser rett og slett ingen mening i å fortelle i hver eneste post at han er en x-registrert lundehund, at han er i en sidepopulasjon. Da skriver jeg enkelt "blundehund" eller "blanding buhund/lundehund" :) 

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk dere :flowers: Har vært i kontakt med damen nå, og det er heldigvis ingen diskusjon om regningen, inklusive den relativt nye turbuksen min som revnet på kneet (dere som har sett på FB så jo at det gikk hardt utover kneet mitt :P ).

Nå er jeg kjempesliten faktisk. Fikk dundrende hodepine (som er på tur ut igjen nå) etter at jeg kom hjem. Tåler ikke slikt jeg...

@Siri - Selleri, det er stangselleri du ikke vil ha i waldorfen :aww: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sanne skrev:

Ja, men Banzai er jo blanding mellom to raser :lol: At han er del av et krysningsprosjekt og registreres som lundehund, og at han er født fordi det skal øke den genetiske variasjonen hos en spesifikk rase er jo en selvfølge, men det vet jo de som har interesse for å følge han. Men for folk flest er det nok ikke videre interessant å høre hele bakhistorien vel? 
Kan hende jeg er treg, men jeg ser ikke helt problemet:) 

Jeg ser rett og slett ingen mening i å fortelle i hver eneste post at han er en x-registrert lundehund, at han er i en sidepopulasjon. Da skriver jeg enkelt "blundehund" eller "blanding buhund/lundehund" :) 

For all del, synes bare det er rart å omtale x-registrerte som blandinger. Er ikke vandt til det fra støververden, der er x-hundene den rasen de er reg som. Så utdyper man heller nærmere om noen lurer. Å kalle dem blandinger får det til å høres litt ehhh... kjøteraktig? ut  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Line skrev:

Takk dere :flowers: Har vært i kontakt med damen nå, og det er heldigvis ingen diskusjon om regningen, inklusive den relativt nye turbuksen min som revnet på kneet (dere som har sett på FB så jo at det gikk hardt utover kneet mitt :P ).

Det kneet så ikke veldig pent ut nei... 

10 minutter siden, Line skrev:

Selleri, det er stangselleri du ikke vil ha i waldorfen :aww: 

Stangselleri er det ja, selvsagt... stangselleri... hvilke mennesker med respekt for seg selv spiser sånt? :whistle: 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Line skrev:

Takk dere :flowers: Har vært i kontakt med damen nå, og det er heldigvis ingen diskusjon om regningen, inklusive den relativt nye turbuksen min som revnet på kneet (dere som har sett på FB så jo at det gikk hardt utover kneet mitt :P ).

Nå er jeg kjempesliten faktisk. Fikk dundrende hodepine (som er på tur ut igjen nå) etter at jeg kom hjem. Tåler ikke slikt jeg...

@Siri - Selleri, det er stangselleri du ikke vil ha i waldorfen :aww: 

Godt det går bra med dere, og at det i det minste er en oppegående eier (på den måten at hun ikke er kranglete) som tar regningen. 

Stangselleri er jo godt :aww: 

I dag skulle vi på besøk til min mor, men når tak var begynt å blåse av og trær veltet og vinden fortsatt var økende, så ble det utsatt til lørdag. Så da ble det en avslappende dag hjemme i stedet og jeg har konsentrert meg om å få vasket klær. Til slutt var alle håndklær og sengetøy i maskinen, så da skiftet jeg på min seng og så fikk jeg plutselig en maskin til. Den får vente til i morgen. :aww: Nå drikker jeg julebrus, ser på NM finalene i håndball og skal ha meg en dusj etterpå og et glass rødvin, før jeg skal legge meg i rent sengetøy :ahappy:  Lady blir ikke fornøyd da, for det betyr noen dager hun ikke får ligge i sengen med meg, før jeg aksepterer at det kommer hundehår der :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå tikket det inn en mail med resultatet av gentesten for PRA, og Bris er A der! Da vil kanskje-kullet være genetisk fri for prcd-PRA, CEA-ch og DE (degenerativ encephalopathy). Bris er i tillegg A på DM (hannhund ikke testet). Ikke verst. :ahappy:

  • Like 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...