Jump to content
Hundesonen.no

Odin, en sortskimmel strihåret vorsteh

Recommended Posts

Takk dere! Hadde dere spurt meg for et par år siden så hadde jeg aldri sett for meg at jeg kunne blitt så fornøyd med en fuglis, men han er virkelig som en potet. :jump:

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Takk du. :ahappy: Ser at han begynner å utvikle seg også! Skal bli spennende å stille han i unghundklassen om et par måneders tid. :bananas: Øynene hans ser litt lyse ut på de nederste bildene, men det er bare snøen som reflekteres.

_MG_8727-1.jpg

_MG_8774-1.jpg

_MG_8770-1.jpg

• Like 5

Helt nydelig!

Hvordan er det med radius og sånt? Er han all over the place, eller titter han innom? :)

51 minutter siden, Evelzz skrev:

Helt nydelig!

Hvordan er det med radius og sånt? Er han all over the place, eller titter han innom? :)

Han er aldri ute av syne. I tett skog går han nære, på åpne områder går han større. Han har veldig kort radius foreløpig og går alltid løs på tur. Det er ikke sånn at jeg går aleine på tur eller ikke ser han liksom.

Tiden flyr! Odin er snart 9 måneder og gammel nok til å delta på "alt". Det blir derfor en travel vår med apportkurs, apportbevis, utstillinger og spor- og lydighetstreninger! :thumbs: Han er fortsatt verdens beste hund; merker overraskende lite til hormoner, unghundfakter eller pubertet! Han kan tidvis være ganske ertete på gamlingene på tur, men de er skikkelig gode på å distrahere han til å bli opptatt med andre ting når han blir plagsom. Samtalen mellom Saga og Odin foregår omtrent sånn:

-Æddabædda. Lek med meg! GAMLINGER, dere tar meg ALDRI igjen!.
 "Trallalalala, her lukter det godt. Mon tro om det er noe mat her? *ignorerer*".
-HALLOO, LEK DA!"
"Var det noen som sa noe her? Hm. Søren. Ikke noe mat. *ignorerer*"
-Du vil leke ja! Jeg starter! Tar halen din! LEK SA JEG! JEG VIL LEKE.
"Seriøst! Er veldig opptatt altså, tror det lå noe mat her engang! *ignorerer hardt*"
-WOOOHO! Tok halen din! Du tar meg ALDRI igjen! OHYEA 2-0 til meg, ingen hale til deg! Æddabædda!
"Din lille dritt! GÅ VEKK!! Forresten! Sjekk denne pinnen a! Jeg fant en sykt fin pinne."
-OH! Pinne! Tar'n! Sykt nais pinne. Namnam. Pinne er godt altså. Hva var det jeg dreiv med igjen? Samma det ass. PINNE! MMM!

_MG_9251-1.jpg

• Like 8

Deilig å være så fornøyd! Er jo noe helt annet enn de to andre du har :) . Tydeligvis tatt et godt valg for hva du ønsket.

Edit: altså rasen er noe helt annet, ikke at du er misfornøyd med Luna og Saga :lol: .

3 timer siden, Mirai skrev:

Deilig å være så fornøyd! Er jo noe helt annet enn de to andre du har :) . Tydeligvis tatt et godt valg for hva du ønsket.

Edit: altså rasen er noe helt annet, ikke at du er misfornøyd med Luna og Saga :lol: .

Absolutt! Behov endrer seg jo gjennom årene. Er veldig fornøyd med allsidigheten til rasen! Den har liksom ALT. :D

På 1.11.2015 at 9:42 PM, Kristina skrev:
Tiden flyr visst i fra oss. I ukesvis har jeg gått rundt og sagt at Odin snart er 5 måneder, men så måtte jeg inn på kalenderen i dag for å telle og jaggu er han ikke 5,5 måneder, nesten seks!  :shocked:
Han har blitt så stor og fått så mye energi så nå har jeg ikke lengre dårlig samvittighet for å ta han med på "skikkelige" turer innimellom. Det har vært et savn!  Om to uker skal vi stille på Oslo Pet Show, det blir skikkelig spennende!

Her er et bilde fra skogsturen i dag.

_MG_5843-1.jpg

OMG! Hvem visste at en en sånn kunne være så søt ? :wub:
En skikkelig lekkerbisk det der! 

• Like 2

Herregud for en skjønning! :wub: en svartskimlet vorsteh er definitivt på min ønskeliste! 

• Like 1

Odin har nå blitt 10 måneder og ganske passelig stor gutt. Merker godt at han har et høyt aktivitetsnivå og er vant med å gjøre mye hver dag, for vi skulle nemlig ha en rolig dag på onsdag. Det gikk forsåvidt greit, han var litt masete, men ikke destruktiv. Han er jo vanligvis ganske behersket av seg og blir ikke så lett stressa. 

Merket det derimot godt på apportkurset i går at det var mye energi som hadde samlet seg opp. Jeg hadde en rimelig energisk flyvende snurrende kenguru i bånd som var så ivrig på å jobbe at han liksågodt prøvde å gjøre alt på en gang. Jeg må jo bare le, han er så god og prøver alltid så hardt! :lol: Vi tok en kort tur på kickbiken etterpå, og i dag er han sitt vanlige harmoniske selv. :wub: Det er tydelig at det er lite som slår løping for disse fuglisene, for han blir ikke like rolig av hverken spor eller annen mental trening eller tur, som en liten løpetur.

Vi har mye planer fremover, blant annet skal han ta anlaggsprov hos oppdretteren om to uker (blodspor), også er vi påmeldt og skal debutere i blodsporprøve i slutten av mai, og vi er påmeldt to utstillinger (Fellesutstillingen bla) og en fersksporprøve! I tillegg skal vi ta apportbeviset i slutten av mai, så kan si vi klarer å fylle opp båndtvangstiden med alternative aktiviteter. Har endelig en hund uten begrensninger som aldri sier nei til alle mine påfunn, og det er så morro! :D:wub:

Under ser dere en video fra kickbiketuren i går. Dette er på tilbaketuren med et rolig tempo. Han setter full spiker innover, så da er det to hender på styret (og på bremsene!) som gjelder. Han blir litt opptatt av fugler innimellom som dere også ser, og da glemmer han seg litt. :lol:

IMG_20160421_205713.jpg

• Like 6

1 time siden, Kristina skrev:

Odin har nå blitt 10 måneder og ganske passelig stor gutt. Merker godt at han har et høyt aktivitetsnivå og er vant med å gjøre mye hver dag, for vi skulle nemlig ha en rolig dag på onsdag. Det gikk forsåvidt greit, han var litt masete, men ikke destruktiv. Han er jo vanligvis ganske behersket av seg og blir ikke så lett stressa. 

Merket det derimot godt på apportkurset i går at det var mye energi som hadde samlet seg opp. Jeg hadde en rimelig energisk flyvende snurrende kenguru i bånd som var så ivrig på å jobbe at han liksågodt prøvde å gjøre alt på en gang. Jeg må jo bare le, han er så god og prøver alltid så hardt! :lol: Vi tok en kort tur på kickbiken etterpå, og i dag er han sitt vanlige harmoniske selv. :wub: Det er tydelig at det er lite som slår løping for disse fuglisene, for han blir ikke like rolig av hverken spor eller annen mental trening eller tur, som en liten løpetur.

Vi har mye planer fremover, blant annet skal han ta anlaggsprov hos oppdretteren om to uker (blodspor), også er vi påmeldt og skal debutere i blodsporprøve i slutten av mai, og vi er påmeldt to utstillinger (Fellesutstillingen bla) og en fersksporprøve! I tillegg skal vi ta apportbeviset i slutten av mai, så kan si vi klarer å fylle opp båndtvangstiden med alternative aktiviteter. Har endelig en hund uten begrensninger som aldri sier nei til alle mine påfunn, og det er så morro! :D:wub:

Under ser dere en video fra kickbiketuren i går. Dette er på tilbaketuren med et rolig tempo. Han setter full spiker innover, så da er det to hender på styret (og på bremsene!) som gjelder. Han blir litt opptatt av fugler innimellom som dere også ser, og da glemmer han seg litt. :lol:

Da ses vi kanskje på fellesutstillingen. Jeg skal ikke stille, men er med å arrangere :)

Han ser kjempe flott ut og moro å ha sommeraktiviteter å drive med.

6 minutter siden, MonicaT skrev:

Da ses vi kanskje på fellesutstillingen. Jeg skal ikke stille, men er med å arrangere :)

Han ser kjempe flott ut og moro å ha sommeraktiviteter å drive med.

Så morsomt! Du får si hei hvis du ser oss :wave:

Forumet fortsetter under annonsen