Gå til innhold
Hundesonen.no

Vis meg din hundegård


Heidihj
 Share

Recommended Posts

har ikke bilder, men har elementer fra kk import. Har hus og liggeplatting (pall som er snekra igjen), samt Vedkubber og kvister i alle hundegårder. De yngste har kong og zygoflex (?) leker i tillegg.

Noen gårder har kun steinheller, andre har pukk og subbus. Det siste anbefales ikke, for hundene har gravd det opp og blandet lagene, få vi steinspisere blir det dyrt. planen er å legge heller der også etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen gode bilder av selve hundegårdene annet en under produksjon, men husene har jeg bilde av! Godt fornøyd med de! 3-mannsboliger, med liggeplass på taket. Hundene foretrekker å ligge på taket, med tak over hodet. Ikke isolerte hus, de er uansett inne om natten og i uvær.

Bilder fra facebook, håper de fungerer.

1606888_10152689179625664_66002055736108

Husene.

10696407_10152658101865664_8396742669504

10606589_10152658102015664_2843485755730

10590570_10152658101775664_4395232129388

Hundegårdene nesten ferdige og uten hus enda når bildet ble tatt. Totalt 4 stk.gårder. Pukk og subbus, som jeg drømmer om å gjøre om til heller/platting. Noen hunder spiser stein, alle graver. Har armeringsmatter under, men de får gjort en god del ugang innen de kommer dit. Alle har vedkubber, kong, tauknuter og elgbein tilgjengelig hele tiden.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke bilder, men har elementer fra kk import. Har hus og liggeplatting (pall som er snekra igjen), samt Vedkubber og kvister i alle hundegårder. De yngste har kong og zygoflex (?) leker i tillegg.

Noen gårder har kun steinheller, andre har pukk og subbus. Det siste anbefales ikke, for hundene har gravd det opp og blandet lagene, få vi steinspisere blir det dyrt. planen er å legge heller der også etterhvert.

Hva slags heller har du? Det blir ikke veldig varmt om sommeren?

Her er vi enda i planleggingsfasen, så fin tråd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennede å se :)

Jeg har heller ikke bilder av gårdene mine her og nå. Skal få tatt noen og lagt ut.

Jeg har elementer på 2.20 m og 1.80 m (har kjøpt brukt litt her og der, så litt forskjellig høyde). Hundehusene er uisolerte og med flatt tak. Som underlag har jeg paller som er tette på halve gården. En kvart del er heller av skifer og en kvart del er jord. Den siste kvarte er rett og slett anlagt som do. De foretrekker å ikke gå på do på heller eller pallene, så da syns jeg det er greit. De har noen pinner liggende i gården, og en kong hver.

Mine er også delt i hver sin gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags heller har du? Det blir ikke veldig varmt om sommeren?

Her er vi enda i planleggingsfasen, så fin tråd :)

sånne med stein på .

Det har ikke vært noe problem med at de blir for varme, skjønt nå det er veldig varmt henger vi presenninger over gården og/eller spyler med kaldt vann

Det eneste jeg tenker på er at det nok er hardt å gå på heller hele dagen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånne med stein på .

Det har ikke vært noe problem med at de blir for varme, skjønt nå det er veldig varmt henger vi presenninger over gården og/eller spyler med kaldt vann

Det eneste jeg tenker på er at det nok er hardt å gå på heller hele dagen...

Da jeg hadde hundegårder, var det steinheller som var underlag. Mest renslig, bra for potene og gravesikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Har ikke bilder men vi hadde terrasseplatting utenfor huset, treheller rundt gjerdeelementene for å forhindre graving og subbus inne i gården som var kjørt på med hoppetusse for å få den fast. Det fungerte veldig bra for våre hunder som bodde ute. Edit: vi lagde hundegården rundt noen store trær så det var skygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har to hundegårder

Ene (den første vi lagde) har inngang til et rom inne i huset.

Vi har gravd, lagt duk, armeringsjern slik at de ikke kan grave seg ut og elementer fra KK import.

Har singel i gården og en platting de kan ligge på

Den andre hundegården bygde vi i sommer og har har vi satt inn et ferdig hundehus fra KK import. Har en god matte og vetpet teppe inni huset. Har også varmelampe vi skal sette inn i huset slik at det blir godt og varmt der når kulda kommer.

Singel og en platting her også

Hundene er i hundegårdene på dagtid mens vi er på jobb. Det vil si rundt 8-10timer hver dag

Vi har web kamera fra D-link ute og inne, slik at vi kan se mens vi er borte at alt er bra.

I hunderommet ødelegger de alt som er, så der har de et gulvteppe og en plastseng. Alt av tepper (vetpet etc) blir ødelagt. De har noen hundeleker, men de gidder ikke leke med de.

I den nye hundegården har vi en plastseng med vetpet teppe stående ute, sånn at han som står der kan velge mellom platting og senga om han vil ligge ute. Vi har to hunder i den ene og en alene i den andre.

post-1164-0-10433300-1439885190.jpg

post-1164-0-45713900-1439885203.jpg

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundegården min er nok ikke så veldig inspirerende :ahappy: Bygd veldig enkel. Avrundet grus med fiberduk under, fikk et gammelt hundehus av en venn, og samboer snekra en "platting" som er populær. Bikkja pleier veldig sjeldent å grave, og roer seg fort når han er der, så er ikke så bekymra for at han skal hoppe over eller grave seg ut. Hadde jeg hatt en annen type hund så hadde jeg nok hatt heller her og, og kanskje finni på noe på den veggen som er gjerdet mot naboen....

P1000169_zpsgzdlkvwh.jpg

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samboer kjøpte matrialer tidlig i sommer..så vi har bygt hundegård sjøl :)

Kjøpte terassebord,og bygde :)

Platting på hele, og 3 vegger med stående bord :)

I tillegg til siste veggen som er gjerdenetting :)

Veldig fin faktisk,men dyrt :P

Kan ta bilde når det er lyst :)

Hundehuset fikk vi av noen vi kjenner.

Har ingenting inni der,annet enn stativ til skålene,og noen leker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått tatt noen!

Elementene er litt ulike fordi jeg har fått de ulike steder brukt, og hellene er plukket brukt (så de er også litt ulike og rare :lol: ). Jeg har planer om å legge litt grus på den delen det ikke er heller eller paller. Den ser litt shabby ut, men hundene liker seg veldig godt :)

1892590c-cfdb-46cf-a2de-d317aca9af9d_zps

5adcbc65-3638-486e-a47d-c1df4e25d8a3_zps

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...