Gå til innhold
Hundesonen.no

Valg av farge på utstyr til hund


Sunlily
 Share

Recommended Posts

  • Svar 151
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tavi har mest i rosa, egentlig mest fordi jeg synes rosa er en fin farge, og hesten min allerede var rosafisert før jeg fikk Tavi - så vi bare fortsatte i hundeustyrsverdenen xD Troika, so

Jeg mener at alle hunder egentlig kler rosa...

NEI NEI NEI ikke flere linker, IKKE flere LINKER- hilsen hun med usedvanlig dårlig selvkontroll

Posted Images

Etter å ha hatt hund såpass mange år så ligger det utstyr her som jeg først og fremst tenker på om passer det. Så tenker ejg farge. Skal jeg kjøpe noe nytt så blir det stortsett til at jeg kjøper alt utenom rosa og lyseblått så dem kan brukes om hverandre. HAr vært så uheldig at jeg har byttet hunder fortere enn jeg ahr byttet utstyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg knapt bilder med synlig utstyr, sånn går det når man har langhårshund. Hihi! :)

Jaro har svart og rødt utstyr, og det er det han kler absolutt best. Rødt er nydelig til pelsen hans, og svart er ganske nøytralt. Kjøpte dog et brunt GLITTERHALSBÅND fra Canider i helga, som han også er knallfin i! Jeg har også noen mønstrede halsbånd som han er fin i.

Prima har RÅSA. Jeg elsker rosa utstyr, men har spart Jaro for det, så da jeg fikk ei tispe på lån så ble alt hennes rosa. :P Og hun kler det overraskende bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Klematis

Jeg velger nok litt farger ut i fra kjønn. Hannen bruker ikke rosa, lilla eller rødt, men blått, grønt og svart.

Frøkna har to rosa seler, hun er svart, så hun kler alle farger, men jeg unngår fargen blå på henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elvis har blått og svart :) Svart fordi han er svart og da synes det ikke så godt om han har på dekken(jeg er ikke dekkenmenneske), blått fordi jeg synes han kler det og det første utstyret han fikk var blått. Rødt derimot bruker jeg endel, så når vi er på trening er vi som oftest rød og blå :) Lekene hans har(utenom tennisballen) også blitt oransje/rødt eller blått. Det er egentlig veldig lite bevist, det bare blir sånn :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for eksempel aldri hatt en rød hund før, så jeg sliter litt med å tenke meg til hva som passer fint til en slik hund. Det kan da umulig være kun forskjellige nyanser med grønt som ser bra ut på en rød hund for eksempel :P

Lilla og mørk oransje er fint på røde hunder, spesielt lilla. Og teal. Men egentlig så velger jeg farge etter hva jeg selv liker. Black&tan, som jeg har nå er veldig fin med alle farger, og jeg selv liker lilla, oransje, rød, turkis, knall grønn, koksgrå osv osv :D Det er rett og slett utrolig vanskelig å velge halsbånd og kobbel! :sweat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke veldig mye over det, det viktigste er at utstyret passer godt. Vi har mest sort og blått fordi det har vært enklest å få tak i. Meesha kler best skogsgrønt, jeg har bestemt meg for at det er "hans farge" selv om han ikke har noe i det :P Også er han finest i brunt lær. Han har en litt teit farge å finne noe som kler, men disse to tingene kler han.

10440973_10204035863847535_5671689815013

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker farge når jeg kjøper utstyr til Ozu. Nå er han helhvit, så sånn sett passer han alle farger. Men det peneste kobbel og halsbånd jeg har til ham, som jeg hovedsakelig bruker litt som pynt når vi skal på besøk noe sted, er hvitt, rundsydd lær. Synes det er litt elegant med hvitt på hvit hund.

Ellers kjøpte jeg en Hurtta-sele for ikke så lenge siden, da valgte jeg svart siden jeg syntes det var den fineste av fargene de hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går som oftest for svart når jeg velger utstyr til Odin. Mest fordi han er Chihuahua og jeg er livredd for å pynte han :teehe: Jeg tror at han ville kledd mørkelilla ganske godt, men syns han er ganske så stilig i svart også. Neglesaksen er rosa da, for den er min :P

10373758_691880934203216_234318259113759

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harly er finest i limegrønn og orange, ellers så kler han de fleste sterke farger.

Men siden jeg liker limegrønn så blir det helst det :ahappy:

post-838-0-96862500-1416380357_thumb.jpg

Til Lykke kjøper jeg helst lilla eller knallgul. Hun er svart og relativ enkel å matche farger til så finner jeg ting i andre farger som jeg liker så kjøper jeg det. Kjøper helst ikke hvit eller rosa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har drevet med hund noen år, og aldri tenkt tanken om å matche noe som helst, men nå holder jeg på å bli håpløs med dette :P
Taco sine farger er Turkis og Oransje (og evnt brun) Hun er selv rød triolor.

Hun har flere halsbånd, kobbel samt tjenestedekken i de fargene, og nå har jeg 2 vester der den ene er sort med brodert på ryggen i turkis oransje + en ny vest turkis/sort som også skal få broderi på ryggen. + ett armbånd, lue/hansker og til og med isskrapervott i turkis/oransje :shocked:

Choco er også rød tricolor og hennes utstyr er lilla. Ikke så mye som Taco, for da hun var aktiv i konkurranser osv så tenkte jeg ikke så mye på det :P

10563115_10152178784431780_8733681154600

10592815_10152210802551780_6781267719224

10492386_10152095949506780_3799376849887

10670166_10152369298296780_2658974741762

10712898_10152336395246780_5283586239019

Vesten min fant jeg ikke bilde av nå

Det er jo nesten litt flaut..... :innocent:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er viktige saker.

Hos oss går det i flere farger, og akkurat nå går det mye i rosa. Men må jo begynne med lilla- er jo snart advent. Når det er jul, er det julefarger som gjelder :)

Jeg er sånn at det må matche- kjenner jeg blir fysisk dårlig av hunder som går med rosa halsbånd og rød sele, og grønt leiebånd... :|

Og hvis hunden skal gå med lær, så skal det harmonere med hunden, sort hund, sort lær. OSV :innocent:

Ellers så heter jo hunden min Prima- Poecilias Pretty in Pink- legger jo litt føringer her :P

Men hun kler godt grønt, særlig camo :)

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIl Nitro bruker jeg det meste, men ikke rosa. Har rødt regndekken. Mynte har mest lilla, fordi det passer godt til "oransje" som hun er. Men også grønt passer bra, og svart, og brunt. Ja egentlig det meste. Jeg tenker litt på farger ja, mest på halsbånd. Litt dekken også. Kjøper faktisk ikke er dekken som har farger jeg ikke syns er fine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn at det må matche- kjenner jeg blir fysisk dårlig av hunder som går med rosa halsbånd og rød sele, og grønt leiebånd... :|

Høres ut som du har møtt oss på tur, siden du beskriver ene "antrekket" til frøkna mi

*bil.merk: får kløe av matching*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det en regel og det er finnes det en farge så kjøpes det? sort kjøpes på gode varer der det ikke er fargealternativ.

Garp er en rød hund og han kler limegrønn, oransje og klare farger.

Vips er sort og kler alt. Men blir nok mye knallfarger her også. Lilla er fargen hun hadde hos oppdretter så blir en del lilla på henne..post-5394-0-02562000-1416403981_thumb.jppost-5394-0-50483200-1416404063_thumb.jppost-5394-0-94784100-1416404094_thumb.jp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentene her har egne farger. Nora har rosa halsbånd og trekksele. Ida har lilla halsbånd og får lilla trekksele. Ida kler limegrønn/gulgrønb også. Har bestilt hurrta polavest til de nå. Rosa til Nora og gulgrønn til Ida. Jeg synes fine farger som passer hunden er viktig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er viktige saker.

Hos oss går det i flere farger, og akkurat nå går det mye i rosa. Men må jo begynne med lilla- er jo snart advent. Når det er jul, er det julefarger som gjelder :)

Jeg er sånn at det må matche- kjenner jeg blir fysisk dårlig av hunder som går med rosa halsbånd og rød sele, og grønt leiebånd... :|

Og hvis hunden skal gå med lær, så skal det harmonere med hunden, sort hund, sort lær. OSV :innocent:

Ellers så heter jo hunden min Prima- Poecilias Pretty in Pink- legger jo litt føringer her :P

Men hun kler godt grønt, særlig camo :)

Vet om en liten hund som jeg var nestenabo med tidligere som jeg alltid så i sterke og forskjellige farger. Først trodde jeg det bare var tatt på tilfeldig i farten, men ettersom jeg så hunden flere ganger la jeg merke til at det var helt bevisste valg fra fruen som eier hunden. :)

Turkis sele med rosa kobbel, limegrønt med gult, blått med lilla osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig Nemi kler rosa ganske bra. Og rødt. Holder meg stort sett til de fargene, da jeg har en oppfatning av at folk synes hun ser litt mindre skummel ut i rosa *ler*

Men i utgangspunktet tror jeg også hun ville passet grønn(olivengrønnish) og orans/gul ganske bra. Jeg er bare ikke veldig glad i disse fargene selv, hehe.

Hun har nesten bare rosa seler. En rød som vi bruker, og har et rødt og et rosa halsbånd fra Kifani som jeg bytter på ift. selen, de andre halsbåndene er litt ymse hvor ofte jeg bruker, er så lett med disse halvstrupene fra Kifani som også er pene! Bånd er enten rosa, rødt eller svart. Litt sølv har hun også. Hun har sølvdetaler på den ene selen og har et kjettinghalvstrup som jeg også bruker av og til. Har noen svarte seler og haslbånd også. Men når jeg bruker de, så vil jeg ha en annen farge på enten selen eller halsbåndet så det ikke blir for kjedelig.

10580228_10204887017637743_5928357406259

65035_10202096502516609_169753713_n.jpg?

Var vanskligere enn jeg trodde å finne bilder med utstyr på! Pleier som regel å ta av henne halsbånd og seler når jeg tar bilder, for jeg synes hun er penest uten noe på :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...