Gå til innhold
Hundesonen.no

Fitbit tråden!


tm100021
 Share

Recommended Posts

  • Svar 771
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

ååååh, jeg hadde vist plutselig bursdag litt tidlig sa gubben

1 dag med fitbit. Konklusjon: motiverende!!

Dobbelt så mye som målet mitt idag

Posted Images

Men må en stoppe den når en kjører bil f.eks?

Mistenker den for å måle skritt når jeg kjører.

Litt unøyaktig blir det uansett når den sitter på hånda. Min teller for eksempel for få skritt hvis jeg holder båndet i hånda på tur fordi hunden drar.... Kan du ikke høyne målet? 12000 i stedet for 10000?

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men må en stoppe den når en kjører bil f.eks?

Mistenker den for å måle skritt når jeg kjører.

Den registrerer "dunk", så den kan registrere bilkjøring. Ikke verre enn at du tar den av og på ;)

Jeg ble derimot skuffa idag når den satt ganske kilt fast i jakkeermet og ikke telte så mange skritt den skulle når jeg gikk tur :( Hadde klart målet med glans om ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såeh... Første dag med Fitbit, og den påstår at hvilepulsen min er 52(!) Enten er det noe galt med denne greia, eller så må jeg nok gå til legen...

Synes også den er veldig sjenerøs med skrittene, 3000 for å ta bussen frem og tilbake til universitetet, og 500 for å gå til butikken i nabobygget... Hmmm.

Pulsen er litt rar, men min står på 80! Det er jo ikke helt nøyaktig da, for den registrer jo bre med lys, og den skal stilles lengre bak på armen om du skal få nøyaktig resultat.

Står litt mer nedover er! Skal trene etterpå, så spent å se hvordan den tar det da :)

http://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/Heart-rate-FAQs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pulsen er litt rar, men min står på 80! Det er jo ikke helt nøyaktig da, for den registrer jo bre med lys, og den skal stilles lengre bak på armen om du skal få nøyaktig resultat.

Står litt mer nedover er! Skal trene etterpå, så spent å se hvordan den tar det da :)

http://help.fitbit.com/articles/en_US/Help_article/Heart-rate-FAQs

Ja jeg mistenker pulsmåleren for å være litt på bærtur her, jeg er nå nede i 43 i hvilepuls om natta, og jeg var ikke i nærheten av makspuls engang i løpet av en time på Sats :huh: Men ellers var jo dette en artig dings, spesielt imponert over hvor nøyaktig den registrerer søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mistenker pulsmåleren for å være litt på bærtur her, jeg er nå nede i 43 i hvilepuls om natta, og jeg var ikke i nærheten av makspuls engang i løpet av en time på Sats :huh: Men ellers var jo dette en artig dings, spesielt imponert over hvor nøyaktig den registrerer søvn.

Oj, det er jo ganske sykt! Min er på håndleddet som en klokke, min har ligget runt 80 på hvilepuls hele tiden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig. Håper den dukker opp igjen snart!

Har vært borte lenge, men var helt sikker på at jeg visste ca hvor den var. Gadd bare ikke lete etter den for var litt lei hele greia. Men finner den ikke... Den må jo være her et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vil være fitbit venn med meg? :)

Jeg vil! :D

Jeg vil ogsåå :lol::D

Har rota bort fitbiten min :cry: Har ikke penger til å kjøpe ny, og savner den faktisk nå.

Sikker på at den ikke har endt i gapet på ett av dyrene? Det skjedde her i gården :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Akkurat det er jeg også enig i, jeg er mest interessert i å se hvor mye aktivitet jeg er i i løpet av dagen enn nøyaktig hvor mange skritt jeg tar.

Hvis du skal ha den festet på bh, må du nesten kjøpe den som har sånn "klype" på seg - som er lagd for det. Kan fort miste den lille telleren hvis man tar ut den fra armbåndet og har den "løst"(snakker om fitbit flex her nå). Det jeg gjør når jeg ikke kan ha den rundt armen er å ta telleren ut av armbåndet og ha den i f.eks. sokken eller strømpebuksa. Slik at den ikke forsvinner, men teller skritt :) Den telte til meg da iallefall.

Teller den like nøyaktig om du har den på foten?

Jeg har nettopp fått meg en fitbit flex, og kjenner at det er bittelitt irriterende å ha det armbåndet på hele tida :P Kan leve med å ha den i sokken tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller den like nøyaktig om du har den på foten?

Jeg har nettopp fått meg en fitbit flex, og kjenner at det er bittelitt irriterende å ha det armbåndet på hele tida :P Kan leve med å ha den i sokken tror jeg...

Jeg tror det, sånn ca. Har ikke gjort det så mange ganger så skal ikke si det for sikkert.

Jeg kunne aldri ha hatt den der som "fast plass" - det er jeg for glemsk til... :P

Husk å melde dere inn i gruppa: https://www.fitbit.com/group/22294L

Og legg meg gjerne til som venn, trenger flere :ahappy: Heter det samme der som her

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller den like nøyaktig om du har den på foten?

Jeg har nettopp fått meg en fitbit flex, og kjenner at det er bittelitt irriterende å ha det armbåndet på hele tida :P Kan leve med å ha den i sokken tror jeg...

Jeg kontrolltelte noen ganger på min fitbit ultra, og synes den telte veldig nøyaktig.

Jeg har nå gått med vivofit (armbånd) og fitbit one (klips i bh) i en halv uke. Ved to tilfeller har jeg hatt vesentlig forskjell. Lørdag var jeg på show med mye klapping = 2000 ekstra skritt på vivofit. I går var jeg på ski, og der telte fitbiten 3000 skritt mot vivofit 2000. Fordi jeg hadde med hund brukte jeg ikke stavene hele tiden, dermed teller fitbiten når jeg faktisk beveget kroppen, mens vivofiten telte stavtakene.

Mine foreløpige observasjoner:

Trackingen til Garmin connect tillater ikke at man endrer (retter opp feil pga dårlig gpd-dekning) sporet i etterkant. Dette er noe jeg bruker relativt mye på tur med hundene.

Pulsmålingen til Garmin oppgis kun som en separat aktivitet med måling over en viss tid, uten kobling til tidspunkter eller for den del antall skritt i den samme perioden. Eller tracking, om man har brukt det også.

Syncing mot Myfitnesspal fungerer ikke.

Fordelen med vivofit er lett tilgjengelig armbånd med tidspunkt, så for min del erstatter den klokke som jeg alltid går med. Den er også lett tilgjengelig for å sjekke tid, skritt og data, og for å skru på søvnmodus.

Fitbiten er mindre tilgjengelig, og jeg må innenfor lag med klær for å sjekke status, evt. i lomma. Ikke alltid praktisk til penklær. Om natta må den flyttes over fra klips til stoffarmbånd. Og har ikke pulsmåler. Men den teller mer nøyaktig synes jeg. Og det er viktigst for meg, så foreløpig heller jeg mot å beholde den.

Jeg skal gå en liten uke til meg begge før jeg bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Noen som sliter med appen man synkroniserer mot mobilen?

Først begynte min å halvere aktive minutter forrige uke.

restarta fitbiten fredag og håpet at det skulle være ok.

Dagen etter ble den helt crazy og ga nesten 90 000 ekstra skritt, men trekk i aktiv tid.

Søndag fikk jeg ca 85 000 skritt med på kjøpet, men trekk i aktiv tid.

Mandags oppførte den seg normalt, og da tenkte jeg at alt va ok, men i går var det på nytt igjen.

Kjørte oppdatering på appen i mobilen uten at det hjalp.

Så vi dro med den til butikken, som mente det måtte være noe galt med den, og jeg fikk en ny med hjem.

Tutla meg av gårde på tur i dag, og hadde i overkant av 17 000 skritt da jeg kom til bilen og synkroniserte mot mobilen.

Vips, så hadde jeg jammen fått ca 85 000 ekstra skritt igjen...

Så da må det jo være mobilen som er problemet.

Kan jo umulig være samme feilen i enda en fitbit.

Noen andre som har opplevd dette?

Har fjernet den fra mobilen og får synce mot PC, meeen da mister jeg jo en del av funksjonene som aktivitetsmåleren jeg bruker til å registrere lengden på turene.

Da kunne jeg jo nesten bare hatt flex, i stede for charge om jeg likevel ikke kan bruke den skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde kontakt med de for noen dager siden.

Da mente de at det var pga bilkjøring at den telte for mye.

Så 5 minutters kjøring = 85 000 ekstra skritt.

Må si jeg falt av lasset etter den forklaringa...

Den har for øvrig fungert fint helt siden jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...