Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen på facebook


Recommended Posts

Men sonen har hatt facebookside siden 2009! Det er jo ikke noe nytt! Poenget er vel bare at den kan brukes til å promotere siden på en annen platform.... å linke til diskusjoner er vel helt greit, det blir jo bare overskrifter uansett, som man uansett kan google seg frem til.

Signerer dette, det må da gå an å skru av kommentar muligheten.

Og hvor ødelagt har hundesonen blitt til nå av å ha FB side? Ikke merkbart virker det som, da mange ikke engang er klar over den.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 161
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

guri mall... snakk om å fantasere om problemer som aldri kommer til å skje

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i fra

Jeg "liker" ikke Hundesonen på FB, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Liker å ha skilt de to foraene slik som JeanetteH. Som et sted for å vasle om nedetider og slike generell informasjon har

Nei, det er ikke rart at vi ikke er berørt nå da Hundesonens Facebook side ikke er aktiv. Hvis den blir aktiv, så hva skjer med forumet? Færre og færre vil skrive her, for FB er lett tilgjengelig. Mange har automatisk pålogging der. Om man plutselig skulle lure på noe, vil man mest sannsynlig skrive der for man er allerede online. Her på forumet, må man logge seg på (med mindre man også har automatisk pålogging her), finne det riktige stedet å opprette en tråd, skrive og publisere. Mye lettere på FB. Bare å skrive og publisere. Derfor frykter jeg at mange vil gå over til sonens FB side om den skulle bli aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Ja, hundesonen har vært på facebook siden 2009, men det er først nå facebook skal brukes til å promotere hundesonen. Jeg har vært på hundesonen siden 2005 - da var ikke facebook et tema. Hundesonen på facebook har ikke vært til noe annet enn spørsmål om nedetider og innloggingsproblemer til nå, det har ikke vært en problemstilling at løsrevne sitater og linker fra diskusjoner skal promotere hundesonen. Det er det jeg har litt problemer med, ikke at hundesonen har en side på facebook.

Jeg er ikke spesielt anonym her, og det er mange som veit at jeg er aktiv her, men det er bare en håndfull som gidder å gå inn her for å leite opp hva man skriver på et forum for å sladre om det (jepp, det er noe jeg veit har skjedd). Hvis det dukker opp linker i nyhetsfeeden så vil kanskje enda flere få det for seg at det er et fint tidsfordriv. Jeg har strengt tatt ikke problemer med å stå for det jeg mener, jeg diskuterer gjerne det jeg mener utenfor sonen også, men etter å ha vært hun gærne øyelyse-dama - fronta den diskusjonen, mer eller mindre pusha ut i det - i belgermiljøet i mange år, så er jeg ikke spesielt hypp på å være hun gærne røntge-dama eller hun gærne mentaltest-dama i puddelmiljøet i tillegg.

Så om man skal begynne å bruke facebook til å promotere hundesonen så får jeg vel bare tone det ned her også. Jeg tipper vi er ganske mange som er engasjerte i rasemiljøene våre som føler det samme. Det er ingenting som gir deg så mye uvenner som sterke meninger, særlig hvis de sterke meningene blir dytta i trynet på folk hele tiden. Da er ikke hundesonen det fristedet det har vært for meg til nå.

If that made any sense..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt poenget ditt 2ne, altså man kan jo stå for meningene sine selvom man ikke vil ha de spredd på FB.

Det må jo virkelig være en interesse som man bør bevare. En ting er om en link til en tråd blir posta på sonen sin side, men om det da er mulighet for å like + dele så sprer seg definitivt raskt.

Nå vet jeg ikke hva slags begrensninger som finnes, men evt. at det KUN postes link uten flere muligheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper i alle fall det blir tenkt på moderering av Facebooksiden dersom det skal bli mer aktivitetet der, linkes til diskusjoner osv. Tror fort det kan bli litt "baksnakking"/hinting til ting som det har vært i AN-tråden osv. Bare greit å ha et bevisst forhold til hvem som skal moderere på Facebook også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det kun skal postes link med null muligher for kommentarer, likes og deling vil jo poenget med pr og reklamen bli borte. For da vil de jo ikke bli spredt til de som ikke alt liker sonen på fb.

Man kan ikke sperre for kommentarer, likes og deling på facebook. Det kan kun sperres for at andre kan legge ut egne innlegg på siden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan ikke sperre for kommentarer, likes og deling på facebook. Det kan kun sperres for at andre kan legge ut egne innlegg på siden :-)

Det ante meg egentlig, det meste som blir lagt på fb kan sprees som vinden flyr eller noe sånn :P var egentlig et svar/tillegg på kommentaren til @SiriEveline .

Men har kvinneguiden fb-side? Du er vel moderator der. Hvordan virker det der i såfall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde forstått det hvis det var slik at man måtte skrive på Hundesonen med FB-kontoen, dvs under fullt navn og at det man skrev kom opp på FB automatisk. Det hadde ikke jeg heller likt. Men det er jo ingen direkte link mellom ditt navn på FB og ditt nick her? Og om noen blir sitert, så regner jeg med det blir uten nick, og da har det vel heller ikke så mye å si?

Jeg hadde forstått frykten mer om dette var en BDSM-side, men forstår ikke helt problemet for et vanlig hundeforum. :P

@Nirm Nå sier jeg ikke noe om dine innspill, men de fikk meg til å tenke litt :) Hundesonen er jo på ingen måte hemmelig. Skriver vi noe her, som vi ikke ønsker at den store verden (FB) skal se, bør vi kanskje sensurere oss selv litt. Det gjelder ikke minst meg selv. Men det er ikke lurt å dele ting noe sted på nett, om man egentlig ønsker at det skal være hemmelig, eller bare for noen få :)

Det er forskjell på hvordan "Internett" behandler info om deg og hvoran fb gjør det. Man kan ikke komme helt unna det, men jeg ser gjerne at alle referanser til meg, ved nick eller navn, er fraværende på fb. Selv om jeg ikke har bruker der så skal jeg love deg at de sitter nok med en god del info om meg allerede, basert på nettsider jeg har vært inne på som har en tett kobling til fb av en eller annen grunn,.

Så dere ser på det som ødeleggende/negativt dersom Facebooksiden linker til en tilfeldig tråd her inne? Uten sitat eller brukernavn?

Jeg ser jo for meg at evt. linking er for å skape høyere aktivitet på forumet, eksempelvis linke til tråder som kan være interessante/nyttige å lese/delta i.

Helt tilfeldig eksempel jeg bare lager nå:

"Kan man kløve med HD? http://hundesonen.no/forum/topic/73063-kloeving-med-hd/".

FB vil straks gå inn på den linken og plukke opp all informasjonen der. Navn, brukernavn, bilder osv. Hadde jeg fått bestemme hadde ikke sonen vært på fb i det hele tatt. Dersom det er/blir direkte linker til aktivitet her så er ikke det aktuelt fo rmeg ihvertfall. Så lenge man legger en link på fb så kan man regne med at all infoen der blir lagret hos fb. Man bør ihvertfall gå ut fra det i utgangspunktet.

Jeg tror også det er viktig å huske at det er et offentlig forum, som Ida nevner, og man har ikke kontroll over om andre linker til tråder på forumet.

Jeg har sett folk har linket til diskusjoner her på facebook når de ikke selv har deltatt i den, og jeg ikke ante at min venn på fbook var på forumet engang.

Ja, det er offentlig, men som nevnt over spiser fb informasjon. En organisert, rettet aktivitet med linken fra sonens fb-side er noe helt annet enn en tilfeldig link i en diskusjon her og der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg egentlig, det meste som blir lagt på fb kan sprees som vinden flyr eller noe sånn :P var egentlig et svar/tillegg på kommentaren til @SiriEveline .

Men har kvinneguiden fb-side? Du er vel moderator der. Hvordan virker det der i såfall?

Veldig enig med deg altså, det vil si, jeg er litt usikker på hva jeg egentlig mener om hele greia, for det kommer liksom veldig an på hvordan det faktisk blir i praksis.

Jeg vil ikke ha det jeg skriver her inne smørt utover FB, men jeg står for det jeg sier (med forbehold om å faktisk endre mening).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at om innlegg etc kan deles videre, så mister man også "kontrollen" for modereringen i kommentarer under der igjen. Både med tanke på personhets og slike ting. Er med i noen lukkede FB grupper som omhandler andre ting, og man blir svett av mindre på hvordan folk omtaler andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg altså, det vil si, jeg er litt usikker på hva jeg egentlig mener om hele greia, for det kommer liksom veldig an på hvordan det faktisk blir i praksis.

Jeg vil ikke ha det jeg skriver her inne smørt utover FB, men jeg står for det jeg sier (med forbehold om å faktisk endre mening).

Det er derfor jeg har spurt etter bakgrunnen for siden, det var pr og reklame. Så hadde vært kjekt å få hørt litt mer om hvordan de tenker det skal gjøres :)

Som @2ne og @simira skrev, det er forskjell på å google ting og komme over det der og at de brukes aktivt på fb. Og da er det greit å få litt klarhet i det. For meg personlig spiller det ikke så stor rolle, men jeg har ikke behov for sonen på fb og ser ikke helt poenget fortsatt. ( :P )

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklame og promotering.

Og hensikten med å promotere og reklamere for Hundesonen er hva? Mer penger til eierne, selvsagt. Det har vel ingen som helst praktisk betydning for Hundesonen som diskusjonsforum, egentlig.

Jeg kommer aldri til å "like" Hundesonen på FB - jeg ser virkelig ikke hensikten med at et diskusjonsforum også skal være på FB (og jeg ser fortsatt heller ikke hensikten med chat på et diskusjonforum.. :aww:). Når man vet hvor fort ting på FB sprer seg helt uten kontroll, så tror jeg ikke dette er noe bra for forumets framtid.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hensikten med å promotere og reklamere for Hundesonen er hva? Mer penger til eierne, selvsagt. Det har vel ingen som helst praktisk betydning for Hundesonen som diskusjonsforum, egentlig.

Jeg kommer aldri til å "like" Hundesonen på FB - jeg ser virkelig ikke hensikten med at et diskusjonsforum også skal være på FB (og jeg ser fortsatt heller ikke hensikten med chat på et diskusjonforum.. :aww:). Når man vet hvor fort ting på FB sprer seg helt uten kontroll, så tror jeg ikke dette er noe bra for forumets framtid.

Min facebook hevder at du allerede liker Hundesonen på Face :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. Ja, hundesonen har vært på facebook siden 2009, men det er først nå facebook skal brukes til å promotere hundesonen. Jeg har vært på hundesonen siden 2005 - da var ikke facebook et tema. Hundesonen på facebook har ikke vært til noe annet enn spørsmål om nedetider og innloggingsproblemer til nå, det har ikke vært en problemstilling at løsrevne sitater og linker fra diskusjoner skal promotere hundesonen. Det er det jeg har litt problemer med, ikke at hundesonen har en side på facebook.

Jeg er ikke spesielt anonym her, og det er mange som veit at jeg er aktiv her, men det er bare en håndfull som gidder å gå inn her for å leite opp hva man skriver på et forum for å sladre om det (jepp, det er noe jeg veit har skjedd). Hvis det dukker opp linker i nyhetsfeeden så vil kanskje enda flere få det for seg at det er et fint tidsfordriv. Jeg har strengt tatt ikke problemer med å stå for det jeg mener, jeg diskuterer gjerne det jeg mener utenfor sonen også, men etter å ha vært hun gærne øyelyse-dama - fronta den diskusjonen, mer eller mindre pusha ut i det - i belgermiljøet i mange år, så er jeg ikke spesielt hypp på å være hun gærne røntge-dama eller hun gærne mentaltest-dama i puddelmiljøet i tillegg.

Så om man skal begynne å bruke facebook til å promotere hundesonen så får jeg vel bare tone det ned her også. Jeg tipper vi er ganske mange som er engasjerte i rasemiljøene våre som føler det samme. Det er ingenting som gir deg så mye uvenner som sterke meninger, særlig hvis de sterke meningene blir dytta i trynet på folk hele tiden. Da er ikke hundesonen det fristedet det har vært for meg til nå.

If that made any sense..

Jeg "liker" ikke Hundesonen på FB, og kommer nok ikke til å gjøre det heller. Liker å ha skilt de to foraene slik som JeanetteH. Som et sted for å vasle om nedetider og slike generell informasjon har jeg ikke noe i mot det, men jeg håper ikke det skal linkes for mye opp mot sonen, legges ut sitater fra brukerne etc.

Og nei, det er ikke den vante :frantics: ovenfor endringer, men rett og slett fordi at noen av oss skiller mellom sonen og FB også pga hvem vi har på lista der.

For min del er det så enkelt som at veldig mye av livet mitt dreier seg ikke om hund, og det er hovedgrunnen til at jeg vil holde de foraene separert. Uansett hvordan hundesonen på facebook blir i framtiden kommer jeg verken til å like facebook-siden eller skrive noe der. Flesteparten av vennene mine vet at jeg henger på et hundeforum, men jeg har virkelig ikke noe behov for at det skal komme opp i feeden deres at jeg har likt ditt, blitt tagget i datt eller kommentert dette, så de enkelt kan trykke seg inn hit til hundesonen og finne ut hvor nerdete jeg faktisk er når det gjelder hund. :lol: For meg er det to forskjellige verdener, rett og slett. (Nå har jeg en del soniser som venner på facebook også, men det er folk som jeg kjenner i større eller mindre grad, så det blir litt annerledes.) Det blir liksom litt som å dra med en one night stand på søndagsmiddag hos besteforeldrene mine. Det er ikke alt de trenger å få vite, hvis dere skjønner hva jeg mener. :lol:

Jeg siterer disse, som gjenspeiler det jeg tenker også.

Jeg forstår det slik at Hundesonen nå skal nå ut til flere brukere, og det når man definitivt via Facebook. Men jeg for min del liker også å skille sonen og Face helt. Kommer heller ikke til å like eller skrive noe på den siden. Jeg vil heller ikke finne igjen mine sitater på Facebook eks. via link til en diskusjon som blir kommentert videre der. (Jeg tenker at ting fort kan utvikle seg til å bli en gruppe om deltakelsen der øker). Som jeg ikke er selv og følger med på heller.

Da kommer det til å bli mye kaffeslaberas i AN på meg :P

Edit: endret på et ord.

Endret av LXT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ante meg egentlig, det meste som blir lagt på fb kan sprees som vinden flyr eller noe sånn :P var egentlig et svar/tillegg på kommentaren til @SiriEveline .

Men har kvinneguiden fb-side? Du er vel moderator der. Hvordan virker det der i såfall?

Haha, nå måtte jeg faktisk sjekke ;) Tydleigvis legges det bare ut linker til artikler på klikk.no, men som bruker på kvinneguiden så godtar man at diskusjoner man lager på kvinneguiden kan legges ut som en artikkel med link til emnet :)

Men det blir jo noe annet, for kvinneguiden er faktisk så mye mer annet enn et forum, mens hundesonen (for de fleste) er bare et forum!

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:shocked::shocked::shocked: Må ha vært bevisstløs i gjerningsøyeblikket :aww:.

Vi er to om det altså. Jeg oppdaget at jeg også likte siden. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke er i nærheten av å huske at jeg har likt den. Jeg ante det ikke og hadde glemt at det eksisterte en sånn side ;)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om forandring av farger for min del, men forandring i "bevegelsesfrihet", om jeg kan kalle det det? Rammene for postinger blir trangere som dette skal spres på facebook også, helt utenfor vår kontroll. Det er bare for at man skal tjene penger, hvilket er good for the owners, men forholdsvis likegyldig for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...