Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakushus usannsynlig-kull


Kiyomi
 Share

Recommended Posts

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tenk om hun kunne vært i pels på den utstillinga engang.. hun ville jo eid heile sjiten. Kiyomi er også en veldig fin hund å ha i hus om man er plaget av veldig veldig små menn. Her er et bilde av

Spennende!!! edit: må skryte av den vordene moren. Første gang i kano Nei, dette er ikke et barn hun er vokst opp med og kjente veldig godt... Dette var vel et par dager etter ankomst når

Løpetiden er her og jeg bare håper vi kommer hjem igjen fra utstillingstur tidsnok til å få til parring. Foreløpig har ingenting gått på skinner og jeg forventer vel egentlig ingen valper, men herregu

Posted Images

Nå skal jeg være litt gledesdreper :P Men er det egentlig ikke greit å vente til neste løpetid? Så får du røntga de forrige valpene f.eks å sjekket om det er HD eller ei der?

Om en av valpene i det andre kullet også blir røntget med HD ville jeg sannsynligvis tatt et kull til på Kiyomi uansett. Jeg syns ikke to kull på totalt 6 valper sier allverdens om en hund som avlshund. Mulig noen syns jeg er blåøyd og egoistisk, men jeg vil gjerne ha en tispe etter Kiyomi. Fra høsten skal jeg begynne i 100% studier og er derfor usikker på om jeg orker å ha valper de neste tre årene, så det hadde vært fint å fått dem nå.

Jeg endte likevel til slutt på en hannhund hvor sannsynligheten var liten for at det kom til å bli noe, etter mye motgang og uflaks i forbindelse med andre planer og hanner. Tanken er at om det ikke ble noe denne gangen var det sikkert ikke meningen, etter alt det andre som har skjedd, hun er fortsatt ung og jeg har plenty med muligheter.

Å prøve med denne hannen var nok en once in a lifetime opportunity, så det var verdt forsøket, selv om jeg var forberedt på nederlag.

Dritrotete å skrive fra telefon, men jeg håper du klarer å trekke essensen ut av rotet. :P

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo muligheter for at flere enn en får HD og da :P:lol:

Joa, men poenget står fortsatt. Jeg er/var villig til å ta den sjansen, da avl heldigvis ikke handler kun om HD og jeg mener Kiyomi har mye å tilføre rasen.

Om en skal ekskludere alle som har HD, har gitt HD eller har søsken med HD så er det ikke spesielt mye igjen. Avl er alltid et sjansespill, så får en vurdere selv hvilke sjanser en er villig til å ta. Helt ærlig så ønsker jeg meg mer kritiske valpekjøpere, så kanskje noen folk måtte ta seg sammen litt og slutte å avle på nervevrak, kløe eller D-hofter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, men poenget står fortsatt. Jeg er/var villig til å ta den sjansen, da avl heldigvis ikke handler kun om HD og jeg mener Kiyomi har mye å tilføre rasen.

Om en skal ekskludere alle som har HD, har gitt HD eller har søsken med HD så er det ikke spesielt mye igjen. Avl er alltid et sjansespill, så får en vurdere selv hvilke sjanser en er villig til å ta. Helt ærlig så ønsker jeg meg mer kritiske valpekjøpere, så kanskje noen folk måtte ta seg sammen litt og slutte å avle på nervevrak, kløe eller D-hofter.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Du veit utmerket godt at jeg ikke mener det nederste som du har skrevet ;)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du veit utmerket godt at jeg ikke mener det nederste som du har skrevet ;)

Mener du det siste avsnittet eller den siste setningen? Jeg vet at du ikke mener at en skal ekskludere alle som har HD i nær slekt. Jeg vet også at du ikke mener en skal avle på kløe, HD D eller dårlig gemytt. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du det siste avsnittet eller den siste setningen? Jeg vet at du ikke mener at en skal ekskludere alle som har HD i nær slekt. Jeg vet også at du ikke mener en skal avle på kløe, HD D eller dårlig gemytt. :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Mener hele avsnittet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå prøver hun å dra han igang. Hun får bli hos han til fredag. :lol:Uten at det nødvendigvis betyr at det blir noe, men jeg kan ikke dra hjem med råkåt tispe når vi har muligheten. :PSent from my iPhone using Tapatalk

Drar du ned og oppigjen?:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå prøver hun å dra han igang. Hun får bli hos han til fredag. :lol:Uten at det nødvendigvis betyr at det blir noe, men jeg kan ikke dra hjem med råkåt tispe når vi har muligheten. :PSent from my iPhone using Tapatalk

Det er tøsa si det ! :D Flinke jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en weirdo :P Er inseminasjon ikke aktuelt her?  Kiyomy vet du jo iallefall er parringsvillig og sånn fra før av?

Kiyomi er voldsomt villig. Han vil ikke tappes, så det er naturlig eller ingenting. Vanskelig å tvangsparre en hannhund. :lol:

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...