Gå til innhold
Hundesonen.no

Lancashire Heeler valper


Justisia
 Share

Recommended Posts

post-6760-0-10599100-1381167373_thumb.jp

post-6760-0-79841900-1381167413_thumb.jp

Røntgenbildet er tatt på dag 58. I følge vetten er det tre stykker der inne. Jeg ser klart tre hoder, men bare to ryggrader. Vetten viste i sted hvor den tredje ryggraden var, men jeg finner den ikke igjen.

Dette er Jadis sitt første kull.
De skal fødes hos meg, og jeg gleder meg masse til valpefødsel igjen.
Det er forøvrig Kennel Procordia sitt kull, det niende i rekken.
Oppdretter bruker tallene i stamtavlenavnene, så tips med 9/ni i, er velkommne :) Hun har f.eks Omega3, 5mg, Gulla Syversen.

Stamtavlen til valpene blir seende slik ut: Stamtavle

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Lita jente full av energi er kommet. Black/tan

Røntgen viser jo bare tre :-) Nå er nr to kommet. En liten gutt. Black tan han og.

Øynene er åpne, de er 17 dager i dag

Posted Images

Jadis er langbeint og slank, hun er ganske spinkel i beinbygningen, og, ikke champion pga dette. Faren er Finsk Champion og er en del tyngre ja. Selv foretrekker jeg typen midt mellom disse, slik som hannen jeg har: ikke for lav og ikke for høy.

Det blir spennende å se hvordan valpene blir. Sjansen for at minst to av disse er hanner, er stor, da far i hovedsak har gitt hanner. Jeg er også spent på om det blir noen liver/tan i kullet. Sjansen er der, men ikke så stor siden det bare er tre, men begge foreldre er bærere. Gosse er fra kull med lever far og ene broren ble leverfarget. Han gav en lever nå i ene kullet som oppretter har. Søsteren til Jadis gav lever i sitt kull.

post-6760-0-34273600-1381169642.jpeg
Dette er ene søsteren til Jadis. Noe langbent hun også.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser aldri noenting på disse ultralydbildene, men lykke til! :)

Hun er veldig fin ^.^

Dette er røntgenbilde.

Her har jeg tegnet rundt, kanskje du ser det lettere da?

post-6760-0-23664900-1381187614_thumb.jp

(jeg tror jeg klarte ryggraden til den røde, den ligger liksom bak/under den rosa. Noen retter nok på meg om jeg har tegnet helt feil :) )

Så utrolig spennende!

Heelere :wub: For ei flott mor! Gleder meg til å høre navn. Bare norske navn, eller kan jeg foreslå engelske også?

Engelske, latinske - alle mulige slags språk så lenge det inneholder tallet ni på en eller annen måte, og forståelig da. Faren til valpene heter Four Seasons, broren hans heter Catch a Fire og en heter Quattro.

Spennende - moren var lekker!

:) Takk for det.

Jeg synes nå Jadis er ei søt og pen tispe. Mange finner henne penere enn mange andre heelere, dette fordi hun er slankere og mer høybeint. Hun er innenfor standarden, hun har flere CERT men er ikke CH for storCertet stoppet vi jakte på etter Kr.sand i år. Men, hun har linjer som det vel kun er én her i Norge (så langt) som har litt av, i tillegg til hun har et suverent gemytt. Og da mener jeg suverent altså. (hannen min og har det, noe som indikerer at det nok ikke alltid er som hund så eier, for gemyttet mitt er ikke så suverent bestandig :P)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh spennende! Heelere (ok - den ene jeg har møtt) er dødskule hunder :wub:

Det må da være en nine inch nails der?

Nine inch nails har surra rundt i hodet mitt siden jeg fant ut at dette ville bli kull nr 9, så ja, det jo bare være en slik en der.

Si fra om noen har navn til 2 hanner og ei tispe som har 8 i seg og da. For oppdretter sitter med et 8'er kull, og jeg vet ikke hvor mye navn hun har.

Heelere er dødskule hunder. I alle fall er dem det etter at man har truffet mine :P

Dvs, dersom man liker inneslutta reserverte hunder, er ikke mine noe, for der stryker de glatt. Mennesker er nemlig skapt for å kose, og andre hunder skapt for å leke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nine inch nails har surra rundt i hodet mitt siden jeg fant ut at dette ville bli kull nr 9, så ja, det jo bare være en slik en der.

Si fra om noen har navn til 2 hanner og ei tispe som har 8 i seg og da. For oppdretter sitter med et 8'er kull, og jeg vet ikke hvor mye navn hun har.

Heelere er dødskule hunder. I alle fall er dem det etter at man har truffet mine :P

Dvs, dersom man liker inneslutta reserverte hunder, er ikke mine noe, for der stryker de glatt. Mennesker er nemlig skapt for å kose, og andre hunder skapt for å leke.

Kult :D

Magic 8 ball :wub:

Jeg har somsagt bare møtt en, og det er vel ti årsiden og vel så det - men Victor var råkul. Bodde i heggedal, eiern het anette. Mer vet jeg ikke. Passet han endel en sommer, kuleste hunden ever. Han fikk cavlieren min til å fremstå som en seig uformelig masse :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er røntgenbilde.

Her har jeg tegnet rundt, kanskje du ser det lettere da?

røntgen2.jpg

(jeg tror jeg klarte ryggraden til den røde, den ligger liksom bak/under den rosa. Noen retter nok på meg om jeg har tegnet helt feil :) )

Åja! Takk :) den røde så jeg ikke i det hele tatt :P

Edit: hva er den siste inni den rosa bobla? Syntes liksom jeg ser fire, men aner ikke om det i det hele tatt er en ryggrad :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen navneforslag:

After Eight

Eight Crazy Nights (film)

Eight Wonder of the World (litt langt kanskje :P )

Eight Below (film, men kanskje mer passende til sledehunder)

Eighte (ordet eight kommer fra det middelaldrende ordet eighte)

Octagon

Lucky nr. 8 (8 er et lykketall i Asia såvidt jeg vet)

The Eightfold way

Også kan man kanskje spille på at edderkopper og blekkspruter har 8 armer, men jeg vet ikke hvor aktuelt det er

Og forskjellige religioner, men igjen, kanskje ikke spesielt aktuelt

Octave og flere andre musikkreferanser

8 Mile

Eight is Enough

9gag ( :lol: )

Nona

Ennea

Nine Lives (litt mer til katt kanskje..)

Good nr. 9 (9 er et godt nummer i Kina)

Nine Dragons

Nine Muses

Unlucky nr 9 (I Japan er det et ulykkestall)

K-9

Nine Rings (eller noe annet refererende til J.R.R. Tolkiens univers)

Route 9

Ninth Avenue

The Ninth Planet

District 9

9 Songs

Potion no 9

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...