Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpegjengen 2014!


Synnikken
 Share

Recommended Posts

  • Svar 679
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Vi vart plutseleg medlem av denne gjengen    44      

Endelig kan jeg også bli med i denne gjengen Hils på Gába

Hurra! Ultralyd i kveld bekreftet at Tia er drektig  

Posted Images

en annen pulioppdretter ville ha første tispa som kom ut, helt greit for meg. Da er det bare to stk å velge i, men de er til gjengjeld prikk like. Tilmed oppdretter sier de er prikk like. De er størst i kullet og det skiller typ 2 g i vekt :|

Rød har finere bånd, rosa båndet er mer slitt og ikke ensfarget. Ergo liker jeg rød bedre liksom :lol:

Vi kunne velge mellom lilla og rosa vi, og de var ikke helt like, Leah var vel den nest største i kullet hele veien eller noe sånt, og hun har 4 brødre :lol: Den andre tispekjøperen er en oppdretter, så jeg antok at hun ville velge den peneste av de, men når oppdretteren til Leah beskreiv frk. Lilla sånn:

Hon vet vad hon vill och är inte sen att tala om det. Det morras, bufflas och är väldigt väldigt “såhär ska detta göras annars…”. Ligger allt som oftast på något syskon och sliter i diverse kroppsdelar. Med samma entusiasm tar hon sig an nyheter – full fart rakt in i grejer, inte mycket tid för eftertanke där inte. Hon bär gärna på leksaker och är en fena på att bita i hälsenor. Nya sängen slängde hon sig över, snurrade runt i den och morrade för att sedan flyga ut och anfalla mina fötter sekunden senare. Lila är den som somnar sist, hon håller låda längst och när alla lagt sig för att sova är hon uppe en stund till för att sedan gå och lägga sig överst med ett litet knorr.

Da ble jeg sikker på at hun burde bo hos oss :lol: Og med tanke på at oppdretteren til Leah skreiv dette om frk krøllebølle 2 uker før vi henta henne, så burde jeg sannsynligvis vise det til mine foreldre, som er hellig overbevist om at valper blir sånn hos meg.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne velge mellom lilla og rosa vi, og de var ikke helt like, Leah var vel den nest største i kullet hele veien eller noe sånt, og hun har 4 brødre :lol: Den andre tispekjøperen er en oppdretter, så jeg antok at hun ville velge den peneste av de, men når oppdretteren til Leah beskreiv frk. Lilla sånn:

Hon vet vad hon vill och är inte sen att tala om det. Det morras, bufflas och är väldigt väldigt såhär ska detta göras annars. Ligger allt som oftast på något syskon och sliter i diverse kroppsdelar. Med samma entusiasm tar hon sig an nyheter full fart rakt in i grejer, inte mycket tid för eftertanke där inte. Hon bär gärna på leksaker och är en fena på att bita i hälsenor. Nya sängen slängde hon sig över, snurrade runt i den och morrade för att sedan flyga ut och anfalla mina fötter sekunden senare. Lila är den som somnar sist, hon håller låda längst och när alla lagt sig för att sova är hon uppe en stund till för att sedan gå och lägga sig överst med ett litet knorr.

Da ble jeg sikker på at hun burde bo hos oss :lol: Og med tanke på at oppdretteren til Leah skreiv dette om frk krøllebølle 2 uker før vi henta henne, så burde jeg sannsynligvis vise det til mine foreldre, som er hellig overbevist om at valper blir sånn hos meg.. hehe

:lol: :lol:

Den valpen hadde jeg gått for også, men jeg er liksom litt usikker på om det er den type valp jeg trenger :lol:

Rød er størst i kullet og har lagt på seg mest, tett etterfulgt av rosa. Men de er bare 1 uke gamle, så mye kan endre seg. Sant det? :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: :lol:

Den valpen hadde jeg gått for også, men jeg er liksom litt usikker på om det er den type valp jeg trenger :lol:

Rød er størst i kullet og har lagt på seg mest, tett etterfulgt av rosa. Men de er bare 1 uke gamle, så mye kan endre seg. Sant det? :|

Joda, det kan endre seg :ahappy: Det gjorde ikke det med Leah frem til leveringsalder da, og hun er fortsatt en tung frøken, selv om hun ikke er så høy. Tjukken i Dinas første kull ble ikke hetende Tjukken uten grunn, men han er vel ikke spesielt stor nå, selv om han er godt kroppet :)

Jeg tror en valp som Leah hadde passet utmerket hos dere jeg, gitt at du fikk avlært den å jakte kaniner :lol: Hun er jo annenhver helg hos faren til datterbarnet, som har reprodusert igjen og har to småjenter på 2 og 4 år (tror jeg :P ), og det er bare stas det, Leah blir kjempe-happy av små barn hun. Nora også, forresten, syns småbarn er fine, de kaster leker når hun oppfordrer til det og søler når de spiser, det er nesten himmelrike for en Norris det :P Det fine med sånne som Leah, er jo at de har en positiv innstilling til verden, og da går det meste bra da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan endre seg :ahappy: Det gjorde ikke det med Leah frem til leveringsalder da, og hun er fortsatt en tung frøken, selv om hun ikke er så høy. Tjukken i Dinas første kull ble ikke hetende Tjukken uten grunn, men han er vel ikke spesielt stor nå, selv om han er godt kroppet :)

Jeg tror en valp som Leah hadde passet utmerket hos dere jeg, gitt at du fikk avlært den å jakte kaniner :lol: Hun er jo annenhver helg hos faren til datterbarnet, som har reprodusert igjen og har to småjenter på 2 og 4 år (tror jeg :P ), og det er bare stas det, Leah blir kjempe-happy av små barn hun. Nora også, forresten, syns småbarn er fine, de kaster leker når hun oppfordrer til det og søler når de spiser, det er nesten himmelrike for en Norris det :P Det fine med sånne som Leah, er jo at de har en positiv innstilling til verden, og da går det meste bra da ;)

det er et godt poeng. Jeg vil liksom ikke ha den mest aktive og gira valpen, men så er dette Pulier, ikke jrt eller belger..

og jeg vil heller ha en med meninger enn dårlige nerver.

Jeg er så kjip at jeg blir provosert av for myke bikkjer *host*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukker dere ut valp selv eller plukker oppdretter ut? Jeg vet liksom ikke om jeg har erfaring nok til å plukke ut riktig valp. Jeg er en sucker for utskudd liksom.

Jeg fikk velge mellom to av de fire gutta i pumi-kullet. Og jeg syntes den jeg ikke valgte var finest fordi han hadde lilla bånd og jeg elsker lilla :D Var veldig i tvil da, det var vanskelig å velge (jeg møtte ikke valpene og fikk bare beskrivelser fra oppdretter) men valgte å tenke at jeg måtte ikke tenke ut i fra fargen på båndet (eller, du skjønner hva jeg mener) fordi jeg kunne kjøpe lilla bånd til han med blått også :P Men hver gang jeg er frustrert på han tenker jeg "jeg valgte feil valp" så kanskje det greieste er å la oppdretter velge til deg så har du noen andre å skylde på :D (Jeg angrer jo selvfølgelig ikke, er kjempefornøyd med minsin :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er et godt poeng. Jeg vil liksom ikke ha den mest aktive og gira valpen, men så er dette Pulier, ikke jrt eller belger..

og jeg vil heller ha en med meninger enn dårlige nerver.

Jeg er så kjip at jeg blir provosert av for myke bikkjer *host*

Nei, det er det jeg tenker med pudler også. How hard can it be, det er pudler liksom :lol: Vi er ganske enige om hva slags hunder vi ønsker oss og ikke, tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder seg inn.

Natt til tirsdag skal vi kjøre ca 9 timer, hente valp og nye 9 timer til med tog. Dvs 18 timer tog på under et døgn for å hente en tysk jaktterrier! :)

Han skal bli løs og båndhund på klovvilt, samt ettersøkshund :) gruer meg!

Bilder takk! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte valp selv begge gangene. Første gangen hadde vi 4 tisper å velge mellom, men 2 av de var mest aktuell. Vi gikk for den som hang i buksebeina våre, den andre leitet hele tiden etter mor :P Andre gangen hadde jeg 2 å velge mellom. Traff de ikke før dagen før hun skulle bli med meg hjem. Oppdretter ville selv valgt den jeg valgte, og det hadde hun pratet om før jeg kom på besøk. Jeg følte den andre tispen var så anonym i forhold, jeg la aldri merke til henne. Dermed ble det den oppdretter ville valgt på meg :) Det morsomme var at da de som skulle hente den andre valpen vi kunne velge mellom kom for å hente henne, så blomstret hun skikkelig opp! Akkurat som at hun var ment å bli deres :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri valgt selv.

Første gangen var det kun en tispe i kullet (chihuahua), så det ble henne.

Andre gangen var det to tisper i kullet (chihuahua), men vi hadde andrevalget.

Tredje gangen var når vi skulle ha wachtelhund, og vi lot da oppdretter velge. Oppdretter holder til i Tyskland, og er en ivrig jeger med lang fartstid innenfor rasen, så vi satte vår lit til han.

Nå siste gangen (toypuddel), ble det litt tilfeldig. Vi skulle ha tispe, da vi har wachtelhundtispe fra før av. Kullet består av fire valper, hvorav tre er tisper. To sorte, og en brun. Ønsket oss brun, og etter å ha besøkt oppdretter nå i helga, var vi solgt. Ble den brune.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan kaaaanskje muligens forhåpentligvis antagligvis melde meg inn her men bare med liten skrift enda :frantics:

Så spennende :D

Her er det livat. Gosh jeg hadde glemt hvordan det var med piraja i terne, en som nekter å sove, bare vil herje og være vrang. Men han er faktisk så godt som husrein og har faktisk forstått sånn halvegs at han kan holde pirajatennene for seg selv :lol:

Jeg har stort sett bare kosejobben og kjenner at det er helt ok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...