Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

Jeg tror sonen skal ta det til seg at flere opplever den både som intern og skarp, og at en liten gruppe kan bli dominerende i forhold til andre. Jeg syns sonen er fin, og har alltid følt meg velkommen her (det samme gjelder de få treffene jeg har vært på), men jeg ser samtidig hvorfor noen ikke vil kaste seg på diskusjonene, helst holder seg i bakgrunnen.

Jeg vil legge til at jeg ikke er en person som legger noe i mellom i diskusjoner, og jeg tåler litt "trøkk", men jeg har også opplevd noen ganger at i utgangspunktet viktige og gode diskusjoner har blitt ødelagt av at folk går mer på person enn sak. Jeg har også lest spydige kommentarer (i andre tråder, for eksempel AN) om visse diskusjoner og om visse debattanter (ikke direkte, ved å nevne navn). Jeg tar meg ikke nær av slik, jeg står for hva jeg mener, og er også åpen for å endre mening om noe, men jeg skjønner at ikke alle syns det er like kult.

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

En bønn fra en moderator: Rapporter! Vær så snill! Vi ser ikke alt, vi er ikke over alt, vi er ikke i alle diskusjoner. Vi er ikke engang de som er mest glade i å diskutere heftig.

Er ikke sikkert vi er enige i det dere rapporterer, ikke sikkert det skjer noe som følge av rapportene. Men vi ser dem, diskuterer og vurderer. Og har det med oss til neste rapport.

Faktum er at 99% av rapportene vi får handler om feilpostinger eller dobbeltposter. Det vil også si at 99,99% av det vi gjør er å flytte innlegg eller fjerne dobbeltposter, eventuelt slå sammen innlegg.

Moderator Raksha

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge vi har forskjellige terskler, så vil det være noen som oppfatter en ting som personangrep, som en annen en ikke oppfatter som det...

Jeg synes eksempel det er ekstremt lite personangrep her inne, siden jeg ikke har spesielt ømme tær, ikke tar ting veldig personlig og skiller greit på person og sak selv om man kanskje ikke alltid ordlegger seg like korrekt. Andre hisser seg opp av ingenting og tar ALT personlig. Det noen oppfatter som skarp tone, oppfatter andre som litt heftig diskutering. Siden vi er forskjellige levende individer som sitter bak hvert vårt tastatur, og tolker ting forskjellig.

og det er jo greit men definisjonen av personangrep er jo grei. Om jeg lager en sak av hvor dum du og dine meninger er isredet for og argumentere for hvorfor jeg synes at hunden skal ha 3 måltider om dagen når du bare mener den skal ha 1 er personangrep. Heftig diskusjon og argumenteringer av sak er ikke, det er en diskusjon.

Da tror jeg vi leser med forskjellige briller, for jeg kjenner meg ikke helt igjen i det du beskriver der. Og det du beskriver der håper jeg virkelig du rapporterer!

det hender relativt ofte (relativt, ikke daglig liksom men det er ikke direkte uvanlig heller) og spes om en av de som har vært hær lenge svarer på tiltale med personangrep så sitter andre folk og trykker liker. Noen ganger er det mye subjektivt syn ute og går her og som det kommer frem her i tråden så er det ikke bare Kanger som synes det. Jeg sier ikke at slikt hender uforskyldt nødvendigvis men jeg synes ikke det er noe bedre av den grunn. Da er det bedre og moderer og evt utestenge etter en fair sjanse enn og bølle folk bort. Triveligere for oss andre som ikke er med i fighten også.
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bønn fra en moderator: Rapporter! Vær så snill! Vi ser ikke alt, vi er ikke over alt, vi er ikke i alle diskusjoner. Vi er ikke engang de som er mest glade i å diskutere heftig.

Er ikke sikkert vi er enige i det dere rapporterer, ikke sikkert det skjer noe som følge av rapportene. Men vi ser dem, diskuterer og vurderer. Og har det med oss til neste rapport.

Faktum er at 99% av rapportene vi får handler om feilpostinger eller dobbeltposter. Det vil også si at 99,99% av det vi gjør er å flytte innlegg eller fjerne dobbeltposter, eventuelt slå sammen innlegg.

Moderator Raksha

det er det jeg sier også. Viss alle tar litt hensyn og ansvar for og ikke lage eller fortsette når andre gjør det så er jo problemet ute av verden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det hender relativt ofte (relativt, ikke daglig liksom men det er ikke direkte uvanlig heller) og spes om en av de som har vært hær lenge svarer på tiltale med personangrep så sitter andre folk og trykker liker. Noen ganger er det mye subjektivt syn ute og går her og som det kommer frem her i tråden så er det ikke bare Kanger som synes det. Jeg sier ikke at slikt hender uforskyldt nødvendigvis men jeg synes ikke det er noe bedre av den grunn. Da er det bedre og moderer og evt utestenge etter en fair sjanse enn og bølle folk bort. Triveligere for oss andre som ikke er med i fighten også.

Hvis det hender relativt ofte - så håper jeg du rapporterer relativt ofte også. Slik at det er enklere for moderatorer å ta tak i det. Jeg synes jo åpenbart det er lite som kan kvalifiseres som direkte personangrep her inne. Men er tydelig at folk sitter med andre oppfattninger. Jeg syns grensa er vrien, er det personangrep med en gang man bruker "du" i et innlegg? Er det personangrep om man spør hva noen har røyka? Er det personangrep å si at noen har misforstått fullstendig? Er det personangrep å si at noen er på totalt feil jorde?

JEG syns ikke nødvendigvis det. JEG syns man skal gå ganske heftig på person før det er regelrett personangrep. JEG trives med at det er skarpe penner/tastatur her inne.

Igjen, rapporter. Kanskje moderatorteamet i felleskap finner ut at man må stramme inn hva som går under personangrep? Kanskje det fortsetter i samme tralt, men om det ikke rapporteres så blir det ofte oversett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lest spydige kommentarer (i andre tråder, for eksempel AN) om visse diskusjoner og om visse debattanter (ikke direkte, ved å nevne navn).

Oi, det burde folk holde seg for gode til. Slikt burde rapporteres på lik linje som personangrep i diskusjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort tidligere uten at jeg føler det blir tatt alt for seriøst. Her kommer det jo inn på hvem som har sagt hva osv. Så nå er jeg sjeldent inne i slike diskusjoner over hode. Orker ikke. Ser jeg det brygger opp til noe annet enn en god diskusjon så finner jeg en annen tråd og delta i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og det er jo greit men definisjonen av personangrep er jo grei. Om jeg lager en sak av hvor dum du og dine meninger er isredet for og argumentere for hvorfor jeg synes at hunden skal ha 3 måltider om dagen når du bare mener den skal ha 1 er personangrep. Heftig diskusjon og argumenteringer av sak er ikke, det er en diskusjon.

det hender relativt ofte (relativt, ikke daglig liksom men det er ikke direkte uvanlig heller) og spes om en av de som har vært hær lenge svarer på tiltale med personangrep så sitter andre folk og trykker liker. Noen ganger er det mye subjektivt syn ute og går her og som det kommer frem her i tråden så er det ikke bare Kanger som synes det. Jeg sier ikke at slikt hender uforskyldt nødvendigvis men jeg synes ikke det er noe bedre av den grunn. Da er det bedre og moderer og evt utestenge etter en fair sjanse enn og bølle folk bort. Triveligere for oss andre som ikke er med i fighten også.

Men det virker ikke som om alle har samme definisjonen av personangrep da, for jeg må innrømme at jeg ser lite av den type angrep her inne. Mens andre ser tydeligvis mange av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det virker ikke som om alle har samme definisjonen av personangrep da, for jeg må innrømme at jeg ser lite av den type angrep her inne. Mens andre ser tydeligvis mange av de.

ja og det er der det virker på meg som at det kommer an på hvem de kommer fra. Kommer det fra en av stamgjestene som har vært her lenge så er det greit liksom. Litt subjektive briller. Samt at viss det var en stakkar som var dum og begynte noe så er det liksom greit og ta igjen uten at man selv har innsikt nok til og se at man da gjør akkurat det samme som det det andre gjorde nettopp som man ikke syntes var greit, istedet for og bare si at den var drøy/ kutt ut tonen etc. Jeg er ikke så ømfintlig selv men rent objektivt sett så ser jeg en del ufine innlegg som om ikke annet skaper sur stemning, selv om ingen nødvendigvis tar det så utrolig personlig. Skjønner ikke at det skal være så vanskelig og holde seg til sak.

Kan jo ta eksempel fra denne tråden, her er flere, inkl moderatorer som synes at Kanger ofte lager kvalm i diskusjoner, og bruker det imot henne i ettertid og holder dermed liv i den dårlige stemningen iom at det blør dradd med inn i mange diskusjoner fordi folk har gjort seg opp en mening om at slik er hun og det liker vi ikke. Hvor mange av disse har rapportert når de føler at det lages kvalm med vilje? Og viss det er slik at det stemmer at vedkomende ofte lager kvalm og det blir rapportert hvorfor får det fortsette? Jeg trenger ikle svar på hvorvidt påstanden om Kanger stemmer eller ikke for det er personlig, men det kan jo være verdt og tenke gjennom hvorfor slike ting, om de stemmer, ille blir gjort noe med, heller enn og dra det med seg og la det ligge og ulme og blusse opp til stadighet.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker ytterst sjeldent rapportknappen, og da er det stort sett ikke noe ang meg jeg rapporterer (det kan være at et kennelnavn blir dratt inn i en diskusjon uten at innehaveren av kennelnavnet er her og kan forklare/forsvare seg, f.eks). Det skal SVÆRT mye til før jeg føler jeg er utsatt for personangrep, i løpet av de 8 åra eller noe som jeg har vært på sonen har det skjedd en gang, og det var ganske nylig. Da tok jeg det opp med personen det gjaldt i trådene det foregikk i.

Jeg er skarp sjøl, og jeg tåler at andre er skarpe tilbake - jeg foretrekker faktisk det. Det er langt enklere å forholde seg til de som er direkte og sier du er tjukk i huet, enn de som antyder at du er en anelse tom i topplokket.

Det jeg finner interessant med diskusjoner som denne, er at man hele tiden prater om "de andre". Stamgjestene, de gamle traverne, disse som roper høyest, disse som lager kvalm, uten at man noen gang i det hele tatt vurderer om man kan være en av "de andre". For hvem som lager kvalm og hvem som diskuterer, det kommer helt an på hvor du står hen sjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som kommer frem fra mange her er at dere opplever mye personhets og ødelagte diskusjoner, da er det faktisk deres jobb å sende inn en rapport så blir det sett på. Jeg leser ikke alle tråder og iallefall ikke nøye. Vi leter ikke etter ting å moderere :-)

Håper vi alle kan ha det trivelig og fint her og alle vil delta, som sagt kan alle begynne å bruke rapport knappen mer for inntrykket i denne tråden så burde vi hatt mye å gjøre på moddis siden men vi får nesten ingenting inn.

Og PS. Du kan sende inn at dette ødelegger, kanskje dette bryter osv, føler deg støtt. Vi ser på alle saker som kommer inn. Ingen sak for stor eller liten :-)

Admin Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette er en interessant tråd. Det er bra med god takhøyde, men det er viktig med en respektfull omgangstone, og det er det jeg føler noen ganger er et problem her inne.

Nummer to har jeg tatt meg i det i det siste at jeg ikke kan/vil komme inn i en tråd med et interessert tema da der et par stykker som spiller ping pong frem og tilbake og det virker som det er om å gjøre å arrestere hverandre på en bagatell i steden for å legge godviljen til, og da tar jeg meg i å tenke at de par mennesksene kunne diskutere videre på PM i steden for å "stenge" diskusjonen for andre. Jeg har ikke en utholdenhet eller tid til å holde en sånn diskusjon i gang, derfor unngår jeg stort sett å diskutere noe.

Jeg tror det hadde vært bra om moderatorteamet hadde tatt en liten snakk om man evt i en overgangsperiode skal være litt strengere, akkurat som en med en hund som har et par unoter må man kanskje stramme inn en liten periode for å få de unotene bort. Jeg mener ikke masse sensur osv, men oppfordringer til å ha en behagelig og respektfull omgangstone. Tror muligens at man er vandt med det meste når man har vært her i mange år og godtar omgangtonen til enkelte selv om den kanskje er på kanten fordi sånn er jo bare den og den, mens visst noen nye er litt på kanten men ligger langt under samme nivå blir de banket i hodet fra alle kanter, for å sette det litt på kanten. Jeg prøver selv å holde en persons meninger og forskjellige tema unna hverandre og selv om ikke en persons mening er den samme som min i èn diskusjon betyr det ikke at den personen ikke får støtte av meg eller gjør noe riktig (og får høre det, positivt) i en annen sak, og akkurat det føler jeg det er en del som ikke gjør her inne og at det tydelig kommer frem neste gang "man møtes". Jeg tror det er en grunn til at det er en relativ stor del av medlemmene stort sett ikke er med i diskusjoner av ineressante tema, men holder seg til mer "uskyldige" tråder, og det er jo synd viss det skal være sånn at enkelte ikke blir hørt for de ikke snakker med store nok bokstaver eller ikke er så profesjonell innen diskusjonsteknikk eller har en utholdenhet av dimensjoner.

Jeg syns hundesonen er en utrolig fin plass å være og at en får veldig mye informasjon, syns det er et viktig sted for nye hundeiere til å få informasjoner og diskutert ting, desto viktigere er det å inkludere de fleste og ha en noenlunde respektfull omgangsform. Jeg foretrekker at en moderator går inn og sletter innlegget mitt og skriver meg en PM om jeg kan omformulere meg viss det kan oppfattes som støtende e.l. isteden for å få igang en lang diskusjon eller "ødelegge" en tråd.

Jeg kan godt tenke meg at det er vanskelig å modere, det finns ingen fasit, og moderatorene er jo også forskjellige mennesker. Tror det kan være sundt å prøve å glemme litt hvem man kjenner her og selv om man er enig i en sak bør også formidlingen av argumentene være et tema. Kanskje kan vi alle tenke oss en ekstra gang om viss det er noe som engasjerer oss? Jeg prøver å tenke at jeg vil bestrebe meg å skrive på samme måten som jeg ville snakke med en venn som sitter på andre siden av et bord :)

edit: skrivefeil

Endret av 13de
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veldig uvanlig her at noen personer får gjennomgå for akt de sier, og det går ofte i perioder. Og har man først blitt "lagt merke til" for noe man sa tidligere, så følger dette deg ofte i lengre tid. Jeg har også sett dette på relativt "snille" medlemmer (heldigvis lenge siden nå), men oftere på de som gjerne tørr være litt ærlige. Har man hatt en sak seg i mellom tidligere lager denne ofte gnisninger i lang tid, og da går det på person og ikke sak. Og noen ganger har det gått ALTFOR langt. F.eks den gangen det ble laget tråd om "sonentur til Afrika" hvor én person fikk tydelig beskjed i tråden om at h*n var uønsket.

Og en annen ting, om det er tilfelle, så er det ikke pent av moderatorer å like innlegg som f.eks går på person, og heller ikke moderatorer som slenger fra seg spydige kommentarer uten noe annet (fikk aldri rapportert den kommentaren fordi jeg leste på forumet på app på tlf). Ja, moderatorer er normale mennesker, men jeg mener det skal følge ett viss ansvar med jobben, og da bør man tenke seg om mer enn én gang før man poster.

Skal ikke skryte på meg englevinger og glorie selv, bare så det er nevnt.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke trykker på rapportér i hytt og pine er fordi jeg ikke har et problem med hvordan ting er her inne. Jeg har rapportert annet enn dobbelt og feilpost en eneste gang siden jeg meldte meg inn.

Og grunnen til at jeg deltok i denne tråden slik jeg gjorde var pga hvordan den ble startet. Om man starter en tråd som dette så får man jammen også tåle å få påpekt sin egen deltakende rolle i "problemet" (gåseøyne fordi slikt er relativt) . Er man ikke villig til å åpne for det så kan man aldri komme noen plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom moderator ikke skal kunne like noe eller skrive noe uten at de blir oppfattet som moderator, så burde sonen ansette folk som har null interesse for debatter.

For, er dagens moderatorer enige i noen som ikke er enig med en som tar ting som personangrep er jo det feil. Ikke skal de få like ting heller, i tilfelle noen føler seg støtt. De kan i grunnen da ikke gjøre annet enn å moderere.

Selv tenker jeg aldri over hvem som er moderator her inne før de skriver under som moderator.

Er fornøyd med takhøyden her jeg, og hopper enkelt over innlegg som jeg ikke finner interessante.

Men, kanskje man skal lage regler her inne om hvem som skal få si og mene hva. Så blir sonen akkurat som et annet hundeforum jeg vet om. For der er en sak ferdigdiskutert dersom noen spesielle føler seg støtt.

Leser og skriver man fra app og ikke får rapportert går det andre å sende pm til moderator og si hva fra.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 4 Beta

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med rapportering er at en god del av innleggene er i gråsonen. De er ikke direkte personangrep, de har heller bare en spydig og småvemmelig tone. Det bryter kanskje ikke reglene, men det gjør sonen mindre trivelig å være på og øker terskelen for å delta i debatter - i hvert fall for meg.

Sent from my C6603 using Tapatalk 4 Beta

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kan man vel oppfordre alle de som ikke bidrar så mye her inne til å skrive deres mening i denne tråden her, det er vel muligens mer interessant enn de som deltar i enhver debatt og dermed føler seg velkommen og trives svært godt her.

Kanskje det hadde vært en ide av moderatorene til å åpne en undersøkelse, om man ønsker en bliedere tone, mer inngrep fra moderatorer e.l. Man kan jo ha en mer aktiv rolle for en tid uten å sensurere. Viss man har en avstemming har alle èn stemme, uansett om man deltar i enhver diskusjon og har 10000 innlegg eller man kun har 75 innlegg for man ikke liker tonen eller føler seg inkludert?

Jeg har aldri lagt merke til at en moderator trykker liker, men sjekker heller aldri hvem som moderer. Men, jeg har et par ganger vært forundret over noe ble stående på skrift og ikke ble fjernet.

En liten tankevekker, de som er mest "populære", respekterte eller komfortable her inne ser vel ingen grunn til forandring, og det ligger vel i sakens natur? Men man kan vel velge å tenke over om det er noe som kan gjøres ennå bedre? Hvorfor kan vi ikke satse på å bli norges beste forum, og vi alle jobbe for det? Jeg har sikkert mye jeg kan bedre meg på også :icon_redface:

PS! Ingenting av dette er ment som direkte kritikk av moderatorene, men oppfordring til om kanskje ting kan gjøres ennå bedre.

Endret av 13de
  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig kan man vel oppfordre alle de som ikke bidrar så mye her inne til å skrive deres mening i denne tråden her, det er vel muligens mer interessant enn de som deltar i enhver debatt og dermed føler seg velkommen og trives svært godt her.

Du går dermed ut fra at alle som ikke skriver her så ofte, ikke skriver fordi de føler seg mindre velkomne eller ikke trives? Og hvorfor skulle man tørre å skrive "kritikk" her, om man ikke tør å åpne kjeften i andre diskusjoner?

Det er vel også noe om at er man med på leken så får man tåle steken - også kan det hende man blir litt brent av og til, men såpass bør man vel tåle? Blir det et puseforum der ingen kan smelle til litt, så blir det etter hvert veldig tannløst og uinteressant - det er jo høy temperatur som skaper de interessante debattene også - selv om det også kan medføre usakligheter.

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan moderatorene her inne gjør det, men ser mange kommentere med at flere kommer med små stikk i siden, men som i seg selv ikke er et regelbrudd som er ille nok. I flere andre forum jeg har vært moderator i har man gjerne vurderingstråder på bakrommene. Og om en bruker gjentatte ganger fortsetter slik får de gjerne litt tilsnakk.

Små uhell kan skje, men noen brukere har en tendens til å gå etter noen spesifike person og det skjer kanskje ikke ille ut der og da, men kan i det store og det hele faktisk være på grensen til mobbing/trakasering (mener ikke her inne, men andre steder).

Nå blir jo dette litt uaktuelt på sonen siden det er så lite og det blir litt feil, men normalen er et man har egne rom som leses, det tar tid, men da får man faktisk lest alt. Og man svarer heller da ikke i tråder i de rommene.

For meg er dog denne ordningen helt super, men så leser jeg på en av norges største kvinneforum og da er det litt enklere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der vi har forskjellige meninger. Jeg for min del er ikke interessert i "høy temperatur". Det som gjør en debatt interessant for meg er når den holder seg saklig. Hersketeknikker, spydighet, skjulte personangrep og retoriske stikk ødelegger debatten for meg. Ikke fordi jeg er "tander" og blir personlig såret, men fordi jeg finner det slitsomt og lite konstruktivt for debatten.

Jeg forstår at enkelte foretrekker en skarpere debatt. Faren med det er at de som ikke liker slike debatter holder seg unna og en liten gruppe overtar debattene. Det kan gjøre at man skremmer bort nye medlemmer, og de nye medlemmene man får som deltar er av samme type. Da får man et lite og heftig miljø kun for de som tåler og liker den type debatt. Dette er kanskje litt svartmalende, men jeg er litt redd for at sonen kan gå den veien. Og det synes jeg er synd, for det er egentlig et flott forum.

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste grunnen til at jeg ofte er inne å leser på sonen er jo at den er AKKURAT som den er!

At jeg svært sjelden gidder å bli med på "diskusjoner" betyr slett ikke at jeg ikke har meninger,eller tør å stå for dem.

Vi trenger i mine øyne slett ikke mer moderering enn det vi har,moderatorene gjør en god jobb de selv om de ikke bor i alle trådene her inne :) .De har vel et liv utenom sonen også kanskje...

At noen er mer hårsåre enn andre,noen er bedre på sarkasme enn andre,noen legger for mye/for lite i en liker eller smiley,det viser vel bare at vi er en gjeng med forskjellige mennesker.

Nei takk til en strengere sonen :D .

Hilsen meg,flittig leser og lat medlem :D :D

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er der vi har forskjellige meninger. Jeg for min del er ikke interessert i "høy temperatur". Det som gjør en debatt interessant for meg er når den holder seg saklig. Hersketeknikker, spydighet, skjulte personangrep og retoriske stikk ødelegger debatten for meg. Ikke fordi jeg er "tander" og blir personlig såret, men fordi jeg finner det slitsomt og lite konstruktivt for debatten.

Jeg forstår at enkelte foretrekker en skarpere debatt. Faren med det er at de som ikke liker slike debatter holder seg unna og en liten gruppe overtar debattene. Det kan gjøre at man skremmer bort nye medlemmer, og de nye medlemmene man får som deltar er av samme type. Da får man et lite og heftig miljø kun for de som tåler og liker den type debatt. Dette er kanskje litt svartmalende, men jeg er litt redd for at sonen kan gå den veien. Og det synes jeg er synd, for det er egentlig et flott forum.

Men det er jo derfor vi har debattkjelleren - sånn at de som ikke liker denne temperaturen kan være på andre deler av forumet, så kan de som liker litt hetere temperatur debattere der.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo derfor vi har debattkjelleren - sånn at de som ikke liker denne temperaturen kan være på andre deler av forumet, så kan de som liker litt hetere temperatur debattere der.

Problemet er jo at den type debatteknikker blir dratt inn i resten av sonen også.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror hele "saken" løses ganske enkelt med at dere som er misfornøyde, føler dere tråkket på, eller ikke tør å gå inn i diskusjoner pga personangrep, eller bare ser personangrep som ikke blir reagert på, begynner å rapportere.

For igjen, vi får utrolig lite rapporter på sånt. Dermed blir det lettere å se hva dere anser som personangrep og overtråkk, og lettere for oss å se en sammenheng.

Vi som pr i dag sitter som moderatorer har endel fartstid her inne, og det er klart vi ikke alltid kan være objektive og rettferdige. Vi har kanskje "kranglet" med enklete brukere i årevis og vet hvordan de faste stort sett oppfører seg i diskusjoner og ser nok på det på en annen måte enn mange nykommere. Og ser kanskje gjennom fingrene med mer enn vi burde på endel ting. Derfor er vi 110% avhengig av rapporter!

Nå er det også en sak at det er faktisk ikke enkelt å finne folk som VIL sitte som moderatorer her inne, og en av betingelsene for å sitte som moderator er jo at vi er helt vanlige dødelige brukere, som kun tar på oss moderatorhatten når det trengs. Den dagen jeg får beskjed om at "Sånt kan du ikke skrive! Du er jo moderator!" så tar jeg av hatten og går, rett og slett fordi jeg er moderator for å hjelpe forumet jeg liker og er glad i, ikke fordi jeg har noe intenst ønske om å være moderator.

Moderator Raksha

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du går dermed ut fra at alle som ikke skriver her så ofte, ikke skriver fordi de føler seg mindre velkomne eller ikke trives? Og hvorfor skulle man tørre å skrive "kritikk" her, om man ikke tør å åpne kjeften i andre diskusjoner?

Det var ikke nødvendigvis det han skrev.

Akkurat denne typen "konklusjoner" av hva andre har skrevet er forøvrig noe jeg ofte møter på sonen, og det fører noen ganger til utriveligheter da det lite godvilje å spore i tolkningen. Det blir veldig svart/hvitt.

Det er et godt hermeneutisk prinsipp å tolke hva andre skriver i beste mening.

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...