Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonen - et sted for hundedebatt eller drittslenging


Recommended Posts

  • Svar 460
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Jeg må jo si meg enig i begge sider her egentlig. Men til dere som ber Kanger om og trykke på rapport knappen i samme setning som dere mener at Kanger driver og lager kvalm, kan ikke dere trykke på ra

Ser man at diskusjoner som dette også kan lage fyr til flammen forresten? At folk begynner å lese hele forumet med et nytt og feilinnstilt filter? At slike diskusjoner er med på å forme forumet slik a

Jeg vet ikke hva mer jeg kan skrive, enn hva som allerede er sagt. I kjølvannet av denne tråden, så har vi, faktisk, fått inn mange flere rapporter enn vanlig. Det gir oss en pekepinn på hva som

Da må evt regler forandres, for personangrep er personangrep! Det er når en bruker går fra og si f.eks alle som bruker flexibånd er dust til å bli du er dust fordi du bruker flexibånd. Når det går på person og ikke sak er det personangrep! Det burde ikke være slik at å kalle noen idiot og kjerring er uskyldig morro.

Diskusjon.no sin wiki beskriver dette ganske fint her: http://wiki.diskusjon.no/index.php/Personangrep

Sjikane har også en grei beskrivelse i orboka og blir når en bruker forfølger en annen bare for å spre dritt, for å snakke frekk til, bedrive personangrep o.l. gang på gang uansett hva trådens tema er!

Vel. Jeg hadde ikke følt det som noe personangrep om noen syns jeg var dum fordi jeg brukte flexibånd. Så hvordan skal man moderere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier bare at vi da kan diskutere, som vi gjør i denne tråden, en gang i blant. Jeg syns det blir for lett å be folk rapportere, i stedet for å lytte til hva folk skriver her.

Så du mener at jeg ikke skal f eks krangle med 2ne fordi noen kan føle seg støtt av det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg til hva jeg får av rapporter, stort sett. Der er det ekstremt lite som går på ubehagelige ting.

Dette er et frivillig drevet forum, det står ikke i min "stillingsbeskrivelse" å endre det til det bedre/værre.

Det er ikke spesielt mange av sonens brukere som har skrevet i denne tråden altså. Jeg vet ikke hva folk tenker annet enn hva som blir skrevet, og hitil kan jeg ikke se at majoritet syns forumet bør endres.

Om noen syns det bør endres, lag gjerne en poll om det. Jeg som bruker syns ikke noe bør endres så hvorfor skal jeg da lage en poll?

Nå svrate jeg deg som at jeg trodde du svarte som moderator, så unnskyld viss det var feil.

Når det er sagt var netopp poenget mitt at for å frem menimnger som evt ikke kommer frem i denne tråden eller andre fordi EVENTUELT noen har en grunn for ikke å skrive.

I denne tråden her er det netoppp nevnt av e ndel medlemmer av forummet som syns at alt er bra som det er at som man roper i skogen får man svar. Nå føler jeg at jeg forsiktig forsøker at sånn som forummet i det siste har fungert har det vært litt som om forummet generelt har blitt litt forsuret, og da får man svar av f.eks meg, dvs, jeg foreslår en diskusjon. Jeg syns sånn som forummet blir styrt på er klar for et svar fra skogen. Mitt svar er at jeg syns man KANSKJE kan snakke om man eventuelt kan gjøre en liten justering. En del i denne tråden antyder at man noen er for hårsåre og tar ting litt for personlig. Akkurat nå spør jeg meg selv om noen av moderatorene tar ting litt for personlig, for nå er det faktisk også oppe til debatt i denne tråden, men isteden for å forstå hva f.eks hva jeg sier virker det som om alt blir blokkert, men kanskje jeg tar feil? Er det ingenting som jeg, eller noen andre som har vært en smule kritisk til noe som skjer her inne kan det være noe i? Med andre ord er det bare f.eks jeg som er helt i utakt? Og, det er ingenting av det f.esk jeg sier som kan brukes til noe konstruktivt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg sier bare at vi da kan diskutere, som vi gjør i denne tråden, en gang i blant. Jeg syns det blir for lett å be folk rapportere, i stedet for å lytte til hva folk skriver her.

Vi leser det som blir skrevet. Helt klart, og er jo en grunn til at tråden ikke er stengt. Slike tråder dukker opp på de aller fleste forum med gjevne mellomrom, tror det er et sunnhetstegn på at forumet lever og utvikler seg. På godt og vondt.

Vi lytter og leser. Men det endrer ikke det faktum at grenser er vanskelig. Og vi er avhengig av rapporter for å se hva folk reagerer på - om en uke eller tre er denne tråden glemt, og om da fremdeles ingen (ok - det er ett hederlig unntak her inne som jeg vet har rapportert endel. At vi ikke alltid er enige, det er så, men rapportene er fine å få fordeom!) rapporterer så er vi faktisk like langt.

Jeg syns ikke litt nedlatenhet og ironi er noen big deal. Og reagerer kanskje ikke på det, rammer det meg så svarer jeg jo bare, kanskje jeg tilogmed gjør det selv? Kanskje jeg tråkker over noen grenser innimellom som jeg ikke "ser" selv? (Ok, det er vel ikke noe "kanskje" inni der - klart jeg pusher grensene selv - man blir da engasjert! ) Men dersom vi får en - to - tre - fem rapporter på det, så ser jeg jo at andre reagerer på det og må høre med resten av gjengen om "oi, kanskje den var over streken likevel?" Det er også lettere å gå inn med sanksjoner mot enkeltbrukere om vi faktisk FÅR rapporter om dem.

Noen husker kanskje hva som var årsaken til at vi som er moddiser sitter der nå? Anetteh og IW satt praktisk talt alene, og det ble hets direkte av enkeltpersoner mot begge to, som gjorde at begge ønsket å trekke seg. Da var vi en gjeng som sa vi kunne være med som moddiser mot at de ble sittende, for å avlaste dem og spre jobben. Ikke fordi noen av oss hadde et brennende ønske om å være moderator.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå svrate jeg deg som at jeg trodde du svarte som moderator, så unnskyld viss det var feil.

Når det er sagt var netopp poenget mitt at for å frem menimnger som evt ikke kommer frem i denne tråden eller andre fordi EVENTUELT noen har en grunn for ikke å skrive.

I denne tråden her er det netoppp nevnt av e ndel medlemmer av forummet som syns at alt er bra som det er at som man roper i skogen får man svar. Nå føler jeg at jeg forsiktig forsøker at sånn som forummet i det siste har fungert har det vært litt som om forummet generelt har blitt litt forsuret, og da får man svar av f.eks meg, dvs, jeg foreslår en diskusjon. Jeg syns sånn som forummet blir styrt på er klar for et svar fra skogen. Mitt svar er at jeg syns man KANSKJE kan snakke om man eventuelt kan gjøre en liten justering. En del i denne tråden antyder at man noen er for hårsåre og tar ting litt for personlig. Akkurat nå spør jeg meg selv om noen av moderatorene tar ting litt for personlig, for nå er det faktisk også oppe til debatt i denne tråden, men isteden for å forstå hva f.eks hva jeg sier virker det som om alt blir blokkert, men kanskje jeg tar feil? Er det ingenting som jeg, eller noen andre som har vært en smule kritisk til noe som skjer her inne kan det være noe i? Med andre ord er det bare f.eks jeg som er helt i utakt? Og, det er ingenting av det f.esk jeg sier som kan brukes til noe konstruktivt?

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å få frem?

Hvilken moderator føler du tar ting personlig? Jeg prøver å svare deg at du kanskje syns det er slik, men jeg kan ikke se at andre syns det? Om du ikke syns det er slik, men føler du må ta det opp fordi andre syns det så blir jo det også feil.

Som nevnt, sonen er et frivillig sted å være, både for moddiser OG brukere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hente cola&popkorn* denne tråden går uttapå debattkjelleren til og med! :lol:

Sonen er fin som den er synes jeg. Blir folk fornærmet så får de rapportere det inn, er ikke det greit da? Istedenfor virker det som alle fornærmede sitter på gjerdet og er fornærmet og venter på en tråd som dette, og så forteller de om all elendigheten . Urimlig synes jeg.

Jeg skriver ikke så mye på sonen, men det er ikke fordi jeg ikke tør altså. Det er mer fordi jeg har en jobb som gjør meg litt pc-lei..

Og jeg liker hver eneste en av våre moderatorer veldig godt (nei jeg kjenner dem ikke privat, har ikke truffet noen av dem tror jeg, er ikke i noen "klikk" med dem heller) og de må for all del være seg selv og si hva de har på hjertet. Så får de heller moderere seg selv skulle noen rapportere dem!

Heia!!

edit: jo forresten, jeg kjenner et par av moderatorene - hadde bare glemt at de også er moderatorer. Ikke greit å være gammal!

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, nei.

Neivel, da får jeg vel bare gjenta meg selv - jeg for min del kan være skarp til de jeg enten vet tåler det og de som er det selv. Ut over det er det normal folkeskikk som gjelder. Men man må også ta høyde for at det kan gå en kule varmt i en diskusjon til tider, og da får de som føler seg støtt av det rapportere. Enkelt og greit.

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du prøver å få frem?

Hvilken moderator føler du tar ting personlig? Jeg prøver å svare deg at du kanskje syns det er slik, men jeg kan ikke se at andre syns det? Om du ikke syns det er slik, men føler du må ta det opp fordi andre syns det så blir jo det også feil.

Som nevnt, sonen er et frivillig sted å være, både for moddiser OG brukere :)

For det første, jeg spurte deg:

"Men, det er en ting i kommentaren din jeg stusser litt på og det er: "Hvorfor endre på noe majoriteten syns er ålreight?" Vet du at majoriteten mener det? Hvor mange er det som har uttalt seg i denne trådn her og hvor mange medlemmer er det på forummet her? Det kan godt være at du/dere kjenner tankene på alle medlemmene her, men jeg vil bare gjerne vite hva som får deg til å si det."

Det er ganske konkret, men jeg fikk ingen svar og det syns jeg hadde været interessant å få vite noe mer om, for det er kanskje noe jeg ikke vet om.

Når det gjelder ditt spørsmål her kan man jo begynne å undre seg hvorfor man ikke ikke velger å høre på de som er kritisk, men tilsynelatende bare hører på de som uttaler seg positivt til hvordan det er i dag. Det har vært i denne tråden her antydet av en del medlemmer at viss en ikke kan tåle sannheten, så er man skyld i det selv. Nå har det komt en del bemerkinger av noen, og noen forslag fra f.eks meg. Det er mulig jeg tar feil, men jeg kan ikke huske å ha sett noen fra moderatorteamet åta til seg noe av det kritiske som har vært nevnt eller de forslagene som har vært nevnt.

Viss man som normalt medlem her inne på forummet ikke har tatt til seg noe kritikk og sier at alt er bare velstand så har det blitt antydet at man ikke kan tåle kritikk og at man bør ta seg sammen. Jeg, eller noen noen av de andre som jeg har sett har hatt en kritisk kommentar til hvordan forummet fungerer i dag, har jeg ennå ikke sett har fått et svar/standpunkt fra moderatorene om at det evt er noe man diskutere, at det muligvis kan være noe i det, at man diskutere det eller noen som helst åpning for noe som helst.

Jeg har forsåvidt flere ganger sagt at dette ikke har vært en kritkk om medreatorene, men fra min side en dabatt om tonen, eller om man kan gjøre noe bedre. Jeg har ingen forventning om at en moderator sakl ta stilling til dette på direkten, men jeg hadde faktisk forventet meg en liten kommentar à là "vi vil ikke ta stilling til dette nå, men vil diskutere dette på neste møte".

Og, ja, jeg vet, jeg er fryktelig naiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg har nevnt flere ganger. Det kommer omtrent INGEN rapporter som tilsier at folk er sure. Joda, det kommer fram en del i denne tråden.

min og andre moddiser sin kommentar til det.

R A P P O R T E R fra nå av da. Alle som nå syns det er dårlig stemning bør nå ha fått med seg at det er lov å rapportere.
Kommer det plutselig masse rapporter må vi jo se på helheten. Det gjør det per dags dato ikke og derfor konkluderer vi med at det er fint som det er.

Moderator Kaja

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare si at når jeg sier at jeg hater flexibånd, er det opp til den enkelte om de ønsker å ta det personlig. Jeg kan si at den iddiotboksen (= klumpen med snelle inni og håndtak uttapå) burde vært forbudt og det blir vridd til at jeg kaller alle som bruker flexi idioter. Det syns jeg er ganske idiotisk. Hvem vil du (ikke rettet mot noen spesiell) si er personlig her? Jeg som ikke liker flexibånd, eller den som hevder at jeg har kalt vedkommende en idiot? Det er jo ikke så hyggelig å bli beskyldt for å kalle noen en idiot, syns du?

Edit: Vi har flere brukere her som modererer eller har moderert på andre fora, uten at jeg skal oute noen. Hva er greia med å dra fram sånt her? Skjønner egentlig ikke poenget med det meste av det som er sagt her, jeg. Sonen betyr mye for noen av oss og når vi opplever at de som holder det hele i gang blir kritisert for noe jeg ser på som tulleting, går iallfall jeg i forsvar. Makan til vrøvl. (Er det lov til å kalle noe for vrøvl?)

Er du sår fordi du føler deg oversett eller lite inkludert, så finn ut hvordan du kan komme inn i varmen, da. Det er ikke så vanskelig.

Dette er langt fra første og sikkert ikke siste gangen at dette temaet kommer opp, selv om innpakningen endres litt fra gang til gang. Èn gang er det den harde kjerne, nå er det modereringen, neste gang er det noe annet. Det å ha vært her en stund, betyr jo også at man kjenner lusa på gangen etter hvert.

Det er bare èn måte et medlem kan forme forumet på. Det er ved å te seg slik man ønsker at andre skal gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er åpen den. Men det er det samme som kommer frem på nå i 9 sider: Nemlig at noen mener det er mye personangrep, spydigheter, småstikk og div. som burde vært moderert. Og at noen har et problem med å skille mellom moderator og bruker.

Det kommer liksom ikke frem noe nytt. Svaret er det samme hele tiden, til begge problemstillingene. Det blir slitsomt å skulle gjenta seg selv i det uendelige når svaret faktisk ikke endrer seg. Selv om noen ikke er enige i at det er løsningen. Skjønner ikke helt hva løsning noen mener å sitte på?

Endre forumet? Ja, helt i orden, vi kan helt sikkert stramme inn på endel ting, men for å få til det, trenger vi løpende tilbakemeldinger i rapporter. Ikke masse gammelt oppsamlet nag og frustrasjon som brått kommer frem i en tråd.

Endre at moderatorer er kun moderatorer? Vel, da må noen melde seg frivillige til å sitte som kun moderatorer.

Men samtidig så ser vi jo også, heldigvis, i denne tråden at mange brukere faktisk ER fornøyde med tingenes tilstand, og ikke ønsker mer moderering.

We're damnd if we do, we're damnt if we don't.

Og med det tror jeg moderator Raksha har sagt det siste i denne tråden. Det betyr ikke at tråden stenges eller ikke leses videre. Men jeg føler jeg har sagt, opptil flere ganger, det jeg kan si i denne saken som både privatbruker og moderator.

Mvh

Moderator Raksha

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke naturlig for meg å lede denne diskusjonen fordi jeg ikke kan stå inne for alt det negative som blir sagt på hvordan det er i dag. Men, som jeg også har prøvd å formidle noen ganger i denne tråden, ting kan kanskje bli ennå bedre. Når moderatorene allerede har vedtatt at alt blir som før før saken er diskutert oppfordres det dermed ikke til å diskutere denne saken, og det er jo litt synd. Så for min del kan man da strengt satt stenge tråden, for saken er jo ikke oppe til debatt i praksis da, viss dere forstår hva jeg mener?

Så, ja jeg godtar at beslutninger som vedtas ikke er etter min personlige mening, men nei, jeg forstår fremdeles ikke at man tar denne beslutning uten å høre hva folk har å si. Viss man prøver å sette personlige følelser til side og tenke seg litt om kan det jo tenkes at enkelte ikke ønsker å delta i denne tråden når man ser at dette er vedtatt allerede før man eventuelt blir hørt.

Litt sdynd at man føler at man er til irritasjon og belastning bare fordi man har en smule annerledes syn på dette enn andre, og isteden prøver å se på dette som noe positivt at man kommer med forslag om noe kan bli ennå bedre. Ikke har jeg et ønske om å moderer selv, ikke har jeg noe behov å skifte ut noensom helst i moderator teamet og jeg har heller ikke problem med å skjønne at det er en utfordring å moderere enkelte ganger. Jeg tror også jeg følger Rakshas eksempel, jeg har vel sagt det mitt syn på dette nå, og håper fremdeles man kan få noe positiv t ut av det isteden for man blir provosert eller føler seg angrepet av det, fordi det er virkelig ikke intensjonen med dette!

edit: PS! Jeg har personlig ikke nag til noen som helst moderator eller andre medlemmer på forumet, bare så det er sagt. Men, jeg har en følelse at det er mulig at det er andre som har problemer med meg (og nå sikter jeg ikke til en spesiell person er eller nødvendigvis de som har svart meg her med en annen mening enn meg). Men sånn er det, alle kan ikke like alle, håper likevel man kan snakke med hverandre og lytte til forslag.

Endret av 13de
  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke naturlig for meg å lede denne diskusjonen fordi jeg ikke kan stå inne for alt det negative som blir sagt på hvordan det er i dag. Men, som jeg også har prøvd å formidle noen ganger i denne tråden, ting kan kanskje bli ennå bedre. Når moderatorene allerede har vedtatt at alt blir som før før saken er diskutert oppfordres det dermed ikke til å diskutere denne saken, og det er jo litt synd. Så for min del kan man da strengt satt stenge tråden, for saken er jo ikke oppe til debatt i praksis da, viss dere forstår hva jeg mener?

Så, ja jeg godtar at beslutninger som vedtas ikke er etter min personlige mening, men nei, jeg forstår fremdeles ikke at man tar denne beslutning uten å høre hva folk har å si. Viss man prøver å sette personlige følelser til side og tenke seg litt om kan det jo tenkes at enkelte ikke ønsker å delta i denne tråden når man ser at dette er vedtatt allerede før man eventuelt blir hørt.

Litt sdynd at man føler at man er til irritasjon og belastning bare fordi man har en smule annerledes syn på dette enn andre, og isteden prøver å se på dette som noe positivt at man kommer med forslag om noe kan bli ennå bedre. Ikke har jeg et ønske om å moderer selv, ikke har jeg noe behov å skifte ut noensom helst i moderator teamet og jeg har heller ikke problem med å skjønne at det er en utfordring å moderere enkelte ganger. Jeg tror også jeg følger Rakshas eksempel, jeg har vel sagt det mitt syn på dette nå, og håper fremdeles man kan få noe positiv t ut av det isteden for man blir provosert eller føler seg angrepet av det, fordi det er virkelig ikke intensjonen med dette!

edit: PS! Jeg har personlig ikke nag til noen som helst moderator eller andre medlemmer på forumet, bare så det er sagt. Men, jeg har en følelse at det er mulig at det er andre som har problemer med meg (og nå sikter jeg ikke til en spesiell person er eller nødvendigvis de som har svart meg her med en annen mening enn meg). Men sånn er det, alle kan ikke like alle, håper likevel man kan snakke med hverandre og lytte til forslag.

Men altså, hva er det du føler moderatorene ikke lytter til? At noen er misfornøyde? Jeg synes ikke det virker som de ikke lytter, slik jeg tolker dem så svarer de vel heller noe sånt som:

"Åja, er folk misfornøyde? Det var vi faktisk ikke klare over, for det er nesten ingen som rapporterer det de i så fall er misfornøyde med. Det har kommet fram en del i denne tråden, men det blir fryktelig diffust og lite konkret og vanskelig å ta tak i. Da vil vi oppfordre folk til å begynne å rapportere når de ser noe de misliker, og så tar vi det derfra."

Jeg ser ikke helt hva mer moderatorteamet kan gjøre, jeg? Og det betyr ikke at jeg har problemer med deg som person, bare at jeg ikke forstår helt hva du mener. :) Kanskje gjelder det flere av dem som har svart deg i denne tråden også?

(med alle mulige forbehold om at jeg våkna for 10 min siden, og kanskje ikke leser skikkelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen, Kaja. Nei, jeg kommer ikke til å lage en poll selv. Dette har jeg foreslååt nå, om dere ikke syns det er et godt forslag, så godtar jeg det.

Atte hæhhh? Nå høres du ut som en av disse sutremedlemmene i en rasehundklubb som sitter og gnåler om at STYRET skal gjøre alt uten selv å skulle løfte en finger. Dersom det er så viktig for DEG å ha en poll, så er det vel DU som lager den da? Hvorfor skal alle ANDRE gjøre noe for DEG?

Jeg trodde faktisk det var mer strukturert her inne enn det det kommer frem at det er nå og det gir jo for meg en forståelse av hvorfor ting er som de er.

Hvorfor er det viktig å sammenligne dette forumet med alle andre forum? Dette er VÅRT forum, og det har blitt til gjennom mange år - og det er det vel en grunn til...

Jeg har forsåvidt flere ganger sagt at dette ikke har vært en kritkk om medreatorene, men fra min side en dabatt om tonen, eller om man kan gjøre noe bedre. Jeg har ingen forventning om at en moderator sakl ta stilling til dette på direkten, men jeg hadde faktisk forventet meg en liten kommentar à là "vi vil ikke ta stilling til dette nå, men vil diskutere dette på neste møte".

Og, ja, jeg vet, jeg er fryktelig naiv.

Leser du egentlig det moderatorene har skrevet? Jeg synes de gang på gang har gjentatt at de SKAL diskutere ting seg i mellom (DVs det gjør de stadig) - men det har åpenbart gått deg hus forbi?

Det er egentlig ikke naturlig for meg å lede denne diskusjonen fordi jeg ikke kan stå inne for alt det negative som blir sagt på hvordan det er i dag. Men, som jeg også har prøvd å formidle noen ganger i denne tråden, ting kan kanskje bli ennå bedre. Når moderatorene allerede har vedtatt at alt blir som før før saken er diskutert oppfordres det dermed ikke til å diskutere denne saken, og det er jo litt synd. Så for min del kan man da strengt satt stenge tråden, for saken er jo ikke oppe til debatt i praksis da, viss dere forstår hva jeg mener?

Så, ja jeg godtar at beslutninger som vedtas ikke er etter min personlige mening, men nei, jeg forstår fremdeles ikke at man tar denne beslutning uten å høre hva folk har å si. Viss man prøver å sette personlige følelser til side og tenke seg litt om kan det jo tenkes at enkelte ikke ønsker å delta i denne tråden når man ser at dette er vedtatt allerede før man eventuelt blir hørt.

Litt sdynd at man føler at man er til irritasjon og belastning bare fordi man har en smule annerledes syn på dette enn andre, og isteden prøver å se på dette som noe positivt at man kommer med forslag om noe kan bli ennå bedre. Ikke har jeg et ønske om å moderer selv, ikke har jeg noe behov å skifte ut noensom helst i moderator teamet og jeg har heller ikke problem med å skjønne at det er en utfordring å moderere enkelte ganger. Jeg tror også jeg følger Rakshas eksempel, jeg har vel sagt det mitt syn på dette nå, og håper fremdeles man kan få noe positiv t ut av det isteden for man blir provosert eller føler seg angrepet av det, fordi det er virkelig ikke intensjonen med dette!

edit: PS! Jeg har personlig ikke nag til noen som helst moderator eller andre medlemmer på forumet, bare så det er sagt. Men, jeg har en følelse at det er mulig at det er andre som har problemer med meg (og nå sikter jeg ikke til en spesiell person er eller nødvendigvis de som har svart meg her med en annen mening enn meg). Men sånn er det, alle kan ikke like alle, håper likevel man kan snakke med hverandre og lytte til forslag.

Jeg skjønner ikke hvilke VEDTAK det er du er ute etter? Diskusjonen har gått over 9 sider - NI SIDER - og ennå har du ikke fått med deg det moddisene har sagt? Folk har sagt MYE her over 9 sider, men alt er kanskje ikke helt hva du ØNSKET at folk skulle si? For du synes åpenbart ikke at de innleggene som sier noe om at folk faktisk synes det er BRA her har noen betydning?

Nei, lag pollen din du, så kan vi heller ta diskusjonen etter det.

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å beholde de moderatorene vi har nå (sist runde mistet vi noen) så tror jeg vi bør avslutte nå med en stor blomsterbukett for den jobben de faktisk gjør. For de gjør en god jobb. Jeg er sikker på at de har sittet de siste par dagene og lest en del pm, tatt i mot drittmailer og fått slengt dritt etter seg. Gi dere nå! Skal dere fortsette dette, så ta jobben selv! Tipper at det er lite villighet til det, kjekkest bare å sutre over det ;)

Så til alle moderatorene fra meg : smiley_flowers.gif

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13de:

Slik jeg tolker det så er du interessert i å vite om flere av medlemmene,som ikke er så aktive, er nettopp lite aktive pga hvordan forumet er.

Da tenker jeg litt sånn at det blir opp til hver enkelt hva de ønsker å gjøre med det. Mulighetene er mange, de kan kaste seg i det og heller rapportere om det dukker opp noe konkret de ikke liker, de kan holde seg unna, de kan være med på de delene av forumet de trives med. Dette er bare noen eksempler altså.

En annen liten tanke når det gjelder rapportering, man får nesten rapportere alt man misliker. Om man føler at et innlegg var i overkant av krass og av typen som man selv føler at påvirker forumet i negativ grad, ja da får man rapportere det selv.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser at du 13de gjerne vil ha poll på om folk mener slik eller slik om forumet, for du er interessert i å vite. Men, lage poll selv, nei, det gidder du ikke. Why not?

Det blir sånn: klage klage klage, men gjøre noe med det, nææææææ. Vil ikke det, alle andre skal gjøre og tilrettelegge.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stiller meg bak de to siste innleggene til Siri og Vims.

Syns ikke det burde vært nødvendig å gjenta igjen, men siden jeg ikke har skrevet i tråden her tidligere, så kan jeg gjøre det allikevel:

De rapportene vi får inn, handler i 99% av tilfellene om dobbeltposting, feilposting, og endring av titler i bildeforumet.

Her kommer to spørsmål jeg ønsker å få svar på, som jeg ikke føler har blitt besvart i løpet av disse ni sidene:

  • Hvordan skal vi som moderatorer automatisk vite at flere bruker har problemer med tonen her inne, at flere ikke tør å poste pga krasse diskusjoner, at folk syns det foregår personhets og personangrep over lav sko, når vi ikke får noen tilbakemeldinger på det?
  • Hva mer, konkret, foreslår dere at vi moderatorer gjør, bortsett fra å oppfordre til at brukerene rapporterer tingene de reagerer på, når vi igjen og igjen sier at vi ikke kjenner igjen beskrivelsen av forumet, som kommer frem i denne tråden?

Det er ikke skummelt å rapportere. Den/de som blir rapportert, får ikke vite at den er rapportert eller hvem den er rapportert av. Alle rapporter blir diskutert om en av oss er usikre på hva vi vil eller bør gjøre. Det er ikke alltid vi er enige, det er ikke engang alltid at det blir gjort noe med rapportene! Men alle rapporter blir lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble medlem her for første gang for endel år siden, slettet brukeren etter en stund da jeg følte at det var mye spydigheter og at det fantes en klikk her inne som ikke ønsket nye varmt velkommen. Etter en liten pause prøvde jeg på nytt, med nye briller på og med ny selvinsikt, det var jo ikke forumet det var noe galt med, det var meg :) Nå stortrives jeg og synes dette er det beste hundeforaet jeg har vært medlem av. Noen ganger kan det være skrevet ting med en skarp penn, men det løfter diskusjonen synes jeg. Det hadde vært fryktelig kjedelig om man kun skulle dille og dalle med hverandre :P

Jeg har ihvertfall lært mye etter at jeg byttet briller og ga litt mer av meg selv, jeg har blitt mye flinkere til å utrykke meg skriftelig etter å ha fulgt med på mange diskusjoner her av de som virkelig kan debattere på nett. Det er de som gjør forumet levende, de som kan utrykke seg bedre enn 90% av Norges befolkning.

Og takk til moderatorene som gjør en veldig fin jobb :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe i denne tråden, men så klarer jeg ikke å la være.

(jeg kan egentlig ikke fordra sutretråder som "iiiiiiii de er så slemme og ingen tar mitt parti" - sorry.

MEN - det som slår meg når jeg leser dette er jo at det selvsagt er "alle andre som er dumme" og at det kommer mye "gamle, faste brukere" osv. - og at det hele veien er "de gamle faste" som er problemet.

Jeg klarer faktisk ikke å se det sånn, for i sånne sutretråder som denne så er det FÅ som får så mye dritt som nettopp "de gamle faste" - og da kommer det tidvis oppgulp som er så slemt at jeg får helt bakoversveis innimellom. FÅ brukere av dette forumet er så slemme og usympatiske som de "snille" - for jovisst kan den "eldre garde" være skarp i kantene, men stort sett så er de skarpe innleggene mer en poengtering av kunnskap - mens de "snille" bent frem er slemme - og det værste er at når disse som ynder å fremstille seg selv som snillinger (og ofre) blir slemme, ja - så får de hauger med followers - noen ganger så er det så gjennomført ondskapsfullt at jeg blir sjokkert. (og full av sympati selv om jeg personlig egentlig ikke sympatiserer med mobbeofferet).

Jeg synes moderatorene gjør en fin jobb, jeg synes takhøyden er akkurat passe (litt lav av og til, man burde ikke ha lov til å furte når man starter tråder i debattkjelleren - det er en grunn til at vi har kjelleren.)

......og jeg er slettes ikke alltid enig med moderatorene, og de er i alle fall ikke alltid enig med meg *ler* - MEN, selv om jeg av og til fremstår som skarp så tør jeg påstå at jeg skjelden er direkte ondskapsfull - og helt ærlig, jeg synes skjelden den "eldre garde av garvede forumbrukere" er slemme. Skarpe ja, og kanskje også litt meggete når påkrevd - men aldri i verden om de "gjenger seg opp og angriper i flokk" som enkelte andre gjør.

Liker forumet jeg - og man kan faktisk ikke gjøre alle til lags. Jeg synes tidvis det er litt overmoderering - det bør kunne gå an for moderatorer å si "sorry, men dette er helt greit og ikke ett overtramp" når ting ikke har sklidd ut og blitt usakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...