Gå til innhold
Hundesonen.no

Et Whippetkull blir til... :)


Alzenas
 Share

Recommended Posts

Åååh, som jeg har gledet meg til å dele dette med dere :D

For ett år siden fant jeg min lille drømmeprins, en vakker hanne fra Sverige eid av en annen kennel.

Jeg fleipet med at en dag, så skulle han parres med Pearl!

Lite tenkte jeg da over at nettopp det skulle skje - For like etter nyttår ringte jeg oppdretteren og spurte

om tillatelse til å få bruke han til Pearl`s andre kull. "Jaaaaa" var svaret, og litt papirarbeid seinere var det bare å vente på løpetiden som lot vente på seg. Lille Luca skulle altså parres med vår Pearl!

Fryktelig mange sommerfuglen i magen var det bare å hive seg i bilen å kjøre til Trondheim når Pearl fikk løpetid noen måneder seinere. To vellykkede parringer, og nå er det altså 25 dager siden første parring! :)

Pearl har hatt et kull tidligere (født 20. Mai 2012) Et vakkert og friskt kull på 6 tisper og 1 hanne hvor vi

beholdte ei tispe fra kullet selv. Flotte hunder vi bare har fått gode tilbakemeldinger på, og to som er stilt på utstilling i fjoråret. Vår Enya har blitt BIR begge gangene hun er stilt ut, og endte opp med BIG 3 og BIG 2 valp. Så flotte valper kunne vi bare ha drømt om, så trivelige og sosiale :wub:

I morgen kjører vi igang med ultralyd, og håper at vi kan få en viss anelse om hvor mange valper som skjuler seg i magen denne gang. Den siste tiden har pattene blitt betydelig mye større, hun har sovet i ett sett, kastet litt opp og vist alle tegn på at det er noe som skjer. Så nå krysser vi alt vi har på at det blir valper i år på oss, også! :D:D

post-11717-0-93349900-1371126666_thumb.j

To be continued.... :)

  • Like 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 492
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Måtte bare dele dette bildet med dere, her er Amira på 16 mnd fra fjorårets kull, og lille Missy, Blonde Ambition (halvsøster) på 10 uker fra dette kullet

Tusen hjertelig takk Vi har nå 5 tisper og 2 hanner. Det er iallefall en igjen før vi kan si vi er ferdig. Men akkurat nå ligger Pearl å dier og vasker alle valpene å har all verdens med tid

Tusen takk alle sammen Jeg kan virkelig sitte å se på valpene hele dagen.. De er rett å slett nydelige

Posted Images

Ah, ser Softouch Little Big Man er bak Pearl, han er vi fan av, vettu :) Chaplin er en kjempefin whippet (ikke møtt han selv, riktig nok, men min samboer har).

Dette blir nok et flott kull. Fine foreldre. Faren til hannhunden er jo også en flott herremann.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det stemmer :) Chaplin er vanvittig flott, han var en av de første Whippetene jeg så, og jeg falt helt pladask. Jeg husker jeg ble spurt om den vakreste Whippetene jeg hadde møtt (Ja, se bort fra mine egne ;-) ) og jeg valgte Chaplin på 2 sekunder. Det gjør jeg fortsatt :-)

Chaplin har jeg møtt i virkeligheten en gang, herlig fyr :)

Luca er råvakker.... Jeg har siklet på tastaturet noen ganger over han :lol:

Så håper det blir småbebiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok knallfine valper dette også :D Kjenner at jeg gleder meg til Tavi blir storesøster, enda jeg ikke har planer om valp selv :P

Masse lykke til til verdens fineste mamma-whips :D <3

Vi satser på at de blir minst like flott som de første :D

Og ikke minst like flotte valpekjøpere :)

Tuuuusen takk Andrea, det blir kjempetrivelig. Da MÅ dere igjennom tunnellen, jeg lover å ikke

prakke på deg en valp til :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ser det for meg...

"Tor-Erling-gullet, sant at Tavi var veldig søt som valp? Du, nå skal du høre... Var jo nettopp en tur i Bø, og så...."

Hahaha... Det blir sikkert veldig populært :lol:

Men altså, hun var veldig søt som valp (og fortsatt, selvsagt) og har fortsatt litt sorry-uttrykk :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel hjemme fra ultralyd, og vi kan ikke gjøre annet enn å glise fra øre til øre!

Her var det uten tvil søte små Whipsebebiser som gjemte seg :D:D

Vi telte tydelig 6 stk, men både vi, og veterinæren tar høyde for at det dukker opp noen flere. Det er uansett veldig deilig å ha en viss indikasjon på antallet, og vi sier oss VELDIG fornøyd med vellykket parring :)

Normalt sett sies det at valpene ikke kan vises på ultralyden før de er 35 dager. Pearl er i dag på 26 dager, og vi så tydelige små valper akkurat som sist. Jeg liker ny og fancy ultralydmaskin :wub:

Jeg slenger med noen bilder tatt hos veterinæren:

post-11717-0-81289400-1371204604_thumb.j

post-11717-0-48683000-1371204619.jpg

post-11717-0-49828400-1371204629.jpg

post-11717-0-28447700-1371205121.jpg

  • Like 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om tispen min er drektig, så har vi termin på jentene våre bare med få dagers mellomrom ;) Gratulerer med vellykket UL besøk! :)

Å, så koselig! Gratulerer til deg også! Første mann? :lol:

så spennende, lykke til fremover :)

Tusen hjertelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis UL i kveld i 20-tiden ;)

Kan være for tidlig å se noe, med mindre apparatet er høvelig nytt. Jeg ville tro vi bare var heldige idag pga. rasen, som er ganske tynn i buken og lite som "ligger i veien". Men så kan dere jo ha flaks også! Masse, masse lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha :lol: Det er en grunn til at vi ga henne stamtavlenavnet "Center Of Universe" :D

Jeg har en tråd her med masse bilder av Enya om du vil se flere :)

Den tråden var jo direkte usunn! :P Og jeg krysser fingra for at det ikke kommer noen hvite whippser i dette kullet også. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tråden var jo direkte usunn! :P Og jeg krysser fingra for at det ikke kommer noen hvite whippser i dette kullet også. :aww:

Hehe! Jeg tviler på at det blir noen "hvitinger". Det var vel noe med hannen vi brukte den gang, som hadde noe spennende bak

på linja og kombinasjonen med Pearl ga hvite valper. Men skulle tro når den første hvite kom, jeg var litt småskjelven og tenkte Albino. Men så kom det 2 til, så da slappet jeg litt av :lol::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rett over 4 uker til termin, og vi begynner å se at Pearl har fått bul på magen. Det er tydelig at hun skjønner at noe er på gang selv også. Snart skal jeg begynne å ta oppstillingsbilder med noen dagers mellomrom for å følge med utviklinga :)

Her er søstrene Lykke og Pearl i kjent stil i gjestesenga idag (eller var det hundesenga?) :wub:

IMG_4214_zps8cccf24f.jpg

IMG_3771_zps15c1a2a6.jpg

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...